fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meys

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:18

ik gebruik vanaf 1998 prednison(prednisolon)
beegrijp ik het goed dat je de prednisolon gekregen hebt in plaats van de ibuprofen?

overigens gebruik ik de pred. niet voor de fibro maar voor een andere reuma soort.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:20

Nou mijn botscan gaat morgen dus nog niet door,.... keelontsteking is nog niet over en hoest me kapot. Toch moeilijk als je een half uur stil moet liggen, hihi!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:52

Meys schreef:
ik gebruik vanaf 1998 prednison(prednisolon)
beegrijp ik het goed dat je de prednisolon gekregen hebt in plaats van de ibuprofen?

overigens gebruik ik de pred. niet voor de fibro maar voor een andere reuma soort.

Ja heb ik gekregen ipv Ibuprofen. De pijn is inmiddels ook wat minder geworden maar heb nog vreselijke hoofdpijn.
Ik weet nog niet zeker of ik Fibro of een andere reuma soort heb. De klachten komen volgende de arts overheen met Fibro. Mijn moeder en grootmoeder hebben ook reuma.

Heb jij niet last van de bijwerkingen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:22

Ik kom net terug van de huisarts en heb nu een verwijzing naar een internist en een revalidatie centrum
Volgens mijn huisarts ga ik veel te hard achteruit voor iemand die alleen fibromyalgie heeft, ook heb ik naast mijn fibro blijkbaar chronische vermoeidheid, dubbel op dus Sigaar
Voor mijn hartklachten is nog geen duidelijke aanwijzing en ook hiervoor zullen weer verdere onderzoeken volgen.
Doordat ik gisteravond veel bloed gepoept heb zit er nu spoed achter en vind het maar steeds enger worden Boos!

Verder dus naar een revalidatiecentrum voor alle klachten bij elkaar, daar gaan ze mijn lichaam ook binnenste buiten keren gevolgd door een klinische of deeltijd behandeling.
Juist net nu ik steeds dichter bij kom om mijn opleiding sneller te gaan doen komt dit er weer bij, ik baal zo en ben het zo zat.
Steeds meer krijg ik het gevoel dat ik het allemaal maar zo moet laten omdat het toch geen zin heeft om te behandelen en onderzoeken te doen.
Iedere keer weer iets nieuws op medisch gebied erbij waardoor het sociaal en psygologisch er ook niet beter op gaat Scheve mond

Sorry voor mijn zeur verhaaltje maar van de mensen om mijn heen krijg ik weinig begrip en moet het gewoon even kwijt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:31

@sronnie, ontzettend balen dat het bij jou lichamelijk zo hard achteruit gaat. Kan mij goed voorstellen dat je daardoor psychisch ook niet lekker in je vel zit.
Ik hoop dat je wat wijzer gaat worden van een revalidatiearts.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:47

Jeetje Sronnie, dat is niet niks. Hopelijk kunnen ze snel iets vinden en kunnen zij en jij ermee aan de slag, want zo is het niets!!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:42

Arme sronnie... Ik hoop ook voor je dat ze snel iets vinden, en dat je dan echt goed kan revalideren.
Vervelend dat je geen begrip krijgt. Wat kunnen mensen toch hard zijn af en toe

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:31

Sronnie, ik wil je effe veel sterkte wensen...Is niet niks allemaal zeg...

*knuf*

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:35

owh jeetje sronnie
dikke knuffel Ach gut

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:28

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:33

Verward sronnie Ach gut
Zit ons allebei niet zo mee he? Clown

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:46

@cyntje, heb je nog veel last van keelontsteking of ben je aan de beterende hand?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:48

Wilawander schreef:
Ja heb ik gekregen ipv Ibuprofen. De pijn is inmiddels ook wat minder geworden maar heb nog vreselijke hoofdpijn.
Ik weet nog niet zeker of ik Fibro of een andere reuma soort heb. De klachten komen volgende de arts overheen met Fibro. Mijn moeder en grootmoeder hebben ook reuma.

ik heb wel last van bijwerkingen, mijn huid is heel erg dun door het lange gebruik, mijn botten zijn broos en breken erg snel (zo zit ik nu ook al ruim 7 weken met arm en been in het gips na een val in de gang hier)
pff en er zullen nog wel meer bijwerkingen zijn maar ik gebruik het al zolang dat het me niet meer zo opvalt.

fijn dat je al minder pijn hebt dan werkt het toch al wel wat.
hoeveel mg's slik je?
bij mij helpt het overigens niet tegen de pijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:17

Meys schreef:
Wilawander schreef:

ik heb wel last van bijwerkingen, mijn huid is heel erg dun door het lange gebruik, mijn botten zijn broos en breken erg snel (zo zit ik nu ook al ruim 7 weken met arm en been in het gips na een val in de gang hier)
pff en er zullen nog wel meer bijwerkingen zijn maar ik gebruik het al zolang dat het me niet meer zo opvalt.

fijn dat je al minder pijn hebt dan werkt het toch al wel wat.
hoeveel mg's slik je?
bij mij helpt het overigens niet tegen de pijn.

Ik slik 8 mg. Het helpt niet echt tegen de pijn die ik normaal heb. Maar ik kreeg na het slikken van de tabletten ineens veel meer pijn en vroeg me af of het daarvan zou kunnen komen. Heb namelijk niks raars gedaan.

Dat is toch ook wat dat je je arm en been hebt gebroken. Veel sterkte wens ik je.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:33

luuntje schreef:
@cyntje, heb je nog veel last van keelontsteking of ben je aan de beterende hand?

sinds een uur is het weer knap waardeloos, dat ik met mijn pijn wel uit het dak kan springen!
Dan daarbij heb ik vandaag anti-biotica gekregen,... en is de carnaval voor mij dus afgelopen Scheve mond

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 02:00

Zow, 13 februari, 14:40uur afspraak bij de huisarts. En dit keer ga ik dus wel zeggen wat ik wil zeggen! Heb het op papier staan...
Heb alleen wel de bibbers...Eerst een examen en daarna door naar HA. Spannende dag, want examenuitslag weet ik meteen na het maken...
En ik heb zekers de bibbers voor HA, hoe meer ik over fibro lees, hoe meer ik denk dat ik het heb. Ook zit ik niet op stempel chronisch ziek te wachten...

Weltrusten!

Sorry voor warrig verhaal, ben echt zenuwwappig!

Lin.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:16

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt!!
Je bent mijn goede voorbeeld, alleen durf ik nog steeds geen afspraak te maken Nagelbijten / Gniffelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:05

Waarom niet?? Het is toch juist een stap in de postitieve richting?
Gewoon bellen en doen en vooral niet uitstellen!

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:04

Natasja91 schreef:
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt!!
Je bent mijn goede voorbeeld, alleen durf ik nog steeds geen afspraak te maken Nagelbijten / Gniffelen

Pas was ik dus ook bij huisarts en toen kreeg ik niet veel zinnigs uit mond. Is dus nog maar afwachten of ik nu wat uit mijn mond krijg. Heb wel al wat opgeschreven wat ik wil zeggen dus wie weet sla ik een keer niet dicht...

Succes.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:42

Ben ik weer!

Examen wat ik moest doen heb ik vet gehaald! Haha!

Maar HA, pff...
Hij zei dat fibro "ziekmakende praat" is. Betekent letterlijk alleen pijn in spiervezelfs, en meer vind huisarts het niet. Heb nu verwijzing voor...jawel, fysiosport!
Maar of ik nou veel of weinig beweeg pijn blijft, soms veel, soms minder...Heb hem gezegt dat voor juni 2003 ik al vaak allerlei klachten had enzo, ben toen ook al regelmatig bij huisarts geweest. Maar na het ongeluk juni 2003 neemt mijn lijf echt een loopje met mij...
En ja, vreemd vond HA het wel dat ik na een stuk fietsen bijna niet kon lopen van pijn in rug en heupen! En dat ik soms op bed belandt met veel pijn...
Maar verder iets betekenen voor mij? Ho maar!

Boos! Wat heb ik aan zo'n huisarts?

Weet iemand iets zinnigs?
Verdrietig

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:43

pffff
wat een rot huisarts! Boos!
jeetje Ach gut
kun je gewoon niet een verwijzing naar een reumatoloog of internist eisen?

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:47

MissToseland schreef:
pffff
wat een rot huisarts! Boos!
jeetje Ach gut
kun je gewoon niet een verwijzing naar een reumatoloog of internist eisen?

Ja maar ik weet echt niet hoe ik mijn zin door kan drammen...hij was het al echt niet met mij eens dat ik zei dat al die verschijnselen symptomen van fibro zijn.
Pfff...

AAAAAAAAARRRRGGHHHH!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:49

mijn moeder is met mij meegegaan en heeft met de vuist op tafel geslagen
"en nu gaan jullie haar eens goed onderzoeke"
en huppa
daar kwamen de verwijsbrieven
dus kan je niet iemand meenemen naar de dokter?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:08

Second opinion aanvragen Ja
Maar wel balen dat je HA er zo makkelijk over doet Ach gut

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:12

Zo'n huisarts heb ik nu dus ook,.... heb al jaren diverse klachten aangegeven daar,... ja ik had gevoelige spieren Verward
Als ik uiteindelijk wel FM blijk te hebben ben ik daar dus ook mooi weg!