[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romatjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:11

En moest je wel eerst in therapie? Volgens mij moet ik eerst vanalles proberen of het daarmee over gaat. Is ook wel begrijpelijk dat ze eerst alles moeten uitsluiten, maar heb er weinig vertrouwen in dat het met buikspieroefeningen wel over gaat..

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:04

nee ik helemaal niet, maar is ook al jaren geleden, volgens mij ging het toen ook makkelijker.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:55

Het ligt er tegenwoordig ook aan welke maat je hebt. Ik dacht dat het na maat E sowieso vergoed zou worden.
Maar dat weet je chirurg of huisarts je precies te vertellen of het vergoed wordt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:19

Ooit was het zo dat je op basis van geestelijke klachten een borstverkleining vergoed kon krijgen, maar dat is al lang niet meer oz. Ik heb mijn borsten in 2004 laten verkleinen. Toen was het zo dat je medische klachten moest hebben om de verkleining vergoed te krijgen. Over het algemeen was daar met vage rug- en schouderklachten nog wel doorheen te komen. Vanaf 2005 zijn de voorwaarden om een borstcorrigerende operatie vergoed te krijgen alleen nog maar aangescherpt. In hoeverre dit invloed heeft gehad op verkleiningen weet ik niet, het zijn voornamelijk de vergrotingen waar dit invloed op heeft gehad, maar volgens mij zijn de verkleiningen ook niet helemaal buiten schot gebleven.

Dat je een verkleining sowieso vergoed krijgt wanneer je bortsen groter zijn datn een bepaalde maat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zeker gezien de trend om de voorwaarden voor vergoeding alleen maar aan te scherpen.

Toen bij mij de borstverkleining eraan zat te komen heb ik heel veel gehad aan de site www.borstenforum.nl. Ben er nu al in geen eeuwen meer geweest dus er zal ondertussen wel veel verandert zijn, maar de site bestaat nog wel.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:26

Tuurlijk kijken ze ook naar je lichamelijke/mentale klachten. Maar als je al boven een bepaalde maat zit kijken ze daar niet eens meer naar en vergoeden ze het gewoon.
Ik had namelijk maat F/G en mijn chirurg zei al vanaf het begin dat ik het toch wel vergoed zou krijgen. Ook het terugkrijgen van de goedkeuring ging heel snel. Normaal gesproken is dit ongeveer 8 weken, ik had het binnen 3 weken binnen liggen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:02

Toch zijn de regels niet zo dus pin je er niet op vast. Ook al heb je een F cup dan nog bestaat de mogelijkheid dat je geen vergoeding krijgt omdat je geen lichamelijke klachten hebt. En mentale klachten zijn tegenwoordig ook geen citrerium meer. Verzin dan maar wat lichamelijke klachten want op puur mentale klachten krijg je echt geen vergoeding meer. En dat is al jaren zo.

In de praktijk is het zo dat je boven een bepaalde cup maat eigenlijk altijd wel lichamelijk klachten hebt en daarom boven die cupmaat eigenlijk altijd wel vergoeding krijgt. En als je geen of weinig lichamelijke klachten hebt dan verdenk ik de chirurgen ervan dat ze eea wel een beetje overdrijven om toch die vergoeding erdoor te krijgen zodat zij weer een patient hebben om te opereren.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 14:38

Ik heb alles vergoed gekregen, zonder gezeik of problemen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:45

Ik heb een F cup en heb ook lichamelijke klachten.. Maar de cesar therapeut denkt dat als mijn onderrug sterker is ik geen klachten meer zal hebben.. Ze heeft gezegd dat dat nog wel een half jaar gaat duren voordat de rug sterk is.. Maar sommige mensen hebben volgens mij echt niet in de gaten dat borsten aardig wat wegen..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:42

Tja, dat is lastig. En als je iemand anders om een beoordeling vraagt? En hoe is je lichaamsbouw verder?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:00

ik denk dat jet het beste je verzekering op kunt bellen en het verhaal uitleggen. Per verzekering zal het tegenwoordig verschillen of het er wel bij zit ofniet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:22

irene85 schreef:
ik denk dat jet het beste je verzekering op kunt bellen en het verhaal uitleggen. Per verzekering zal het tegenwoordig verschillen of het er wel bij zit ofniet.

En corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar de plastisch chirurg is toch uiteindelijk degene die bepaalt of er een medische noodzaak is of niet?
Volgens mij heeft een ceasar therapeut daar weinig mee te maken.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

Ja volgens mij de p. chirurg ja, die heeft toen ook alles voor mij geregeld.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:15

Bij mij heeft de pc het ook allemaal geregeld.
Ik heb zelf geen contact hoeven op te nemen met de verzekering.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:39

Olle schreef:
Bij mij heeft de pc het ook allemaal geregeld.
Ik heb zelf geen contact hoeven op te nemen met de verzekering.

Idem. Ja ik ben wel doorverwezen door mijn HA, maar die heeft verder geen oordeel gegeven, dat kwam allemaal bij de pc vandaan.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:46

@missJ: Precies hetzelfde hiero. Allemaal erg makkelijk. Ik hoefde nergens voor te zorgen..

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:27

MissJ schreef:
Tja, dat is lastig. En als je iemand anders om een beoordeling vraagt? En hoe is je lichaamsbouw verder?

Lichaamsbouw is toch wel redelijk normaal volgens mij.. Ben 1.65m en 62 kg.
Maar na alle reacties hier denk ik dat ik dan toch maar weer naar de dokter ga. Iedereen alvast harstikke bedankt voor de antwoorden..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:46

Zou ik ook doen, even naar de huisarts en een doorverwijzing vragen naar de PC. Al denk ik dat de huisarts al veel van je vragen kan beantwoorden.
Toen ik mijn bvk liet doen (6,5 jaar geleden), was alles zo geregeld!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:33

Ben vanmiddag bij de dokter geweest en ze worden verkleind! Ben er echt blij mee.. Nu ga ik zoeken naar een pc en dan gaat hij daar naar bellen.. Maar waar en door wie hebben jullie het laten doen en ben je er tevreden mee.?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 20:40

romatjuh schreef:
Ben vanmiddag bij de dokter geweest en ze worden verkleind! Ben er echt blij mee.. Nu ga ik zoeken naar een pc en dan gaat hij daar naar bellen.. Maar waar en door wie hebben jullie het laten doen en ben je er tevreden mee.?

OK dan! Al moet je nog niet te vroeg juichen. Bloos Je HA gaat niet over de vergoeding van de verzekering, dat is aan de PC.
Maar wat super!

Ik heb me laten opereren in het MCL in Leeuwarden, na veel goede verhalen. Ik zou het zo weer daar laten doen . Mijn operatie is uitgevoerd door dr. Cromheecke. Als je mijn voor en na-foto's wil zien moet je je emailadres even pben. Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:13

Als ik die mag zien Heel graag! Ben ook al op het borstenforum aan het rond neuzen.. Maar de dokter heeft gezegd dat ik naar het amc in utrecht kan gaan, maar ik mag ook zelf rondkijken naar een chirurg.. Vind dat toch wel vrij moeilijk en ga dan denk ik toch naar Utrecht. Het is vrijwel zeker dat het vergoed wordt. Mijn moeder heeft vanochtend nog met de verzekering gebeld en in 2007 komt het sowieso in het pakket. Ook gaat de dokter een mooi lijstje opsturen met al mijn klachten.

Heb zelf veel goede verhalen gehoord over Schoemacher in Scheveningen, punt is dat mijn verzekering (Amersfoortse) deze dus niet dekt. Maar misschien volgend jaar wel (ik hoop het) Het zal allemaal heel erg zwaar worden (ook voor mijn moeder die dan dus met mijn stal opgescheept zit) Maar dit is ook niet te doen.. Heb in 2 weken tijd 2 bh's gekocht, 1 van €70,00 en 1 van €100,00 , bij allebei de bh's prikt de beugel in mijn oksel omdat ik volgens de vrouw van de lingerie-zaak te klein ben voor mijn cupmaat.

Maar wie zijn er geopereerd in het AMC in Utrecht en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Het is een heel verhaal geworden, maar vind het allemaal super spannend en dit zijn dingen die je niet met iedereen kan delen..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:02

Geeft niets van je lange verhaal! Natuurlijk is het spannend en je kunt het hier wel delen hoor! Tenminste, ik sta er wel voor open Lachen. Ik heb het toen ook met iemand gedeeld die iets na mij geopereerd werd en heb daar toen veel aan gehad.

Ik ben in Veldhoven geholpen, pc is ondertussen al wat jaartjes gepensioneerd. Het was een vrouw, ik vond dat wel erg fijn. Ze was echt zo'n 'moedertje' met hele zachte handen. Operatie is door haar, samen met een pc in opleiding gedaan, ook een vrouw!
Ik denk dat het vooral belangrijk is, dat je goed gevoel bij je pc hebt!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:20

Dit topic is er ook voor om je eravringen oid te delen.
Ik heb er ook over nagedacht om het door schoemacher te laten doen. Mijn ouders wilde het ook wel voor mij betalen (omdat hij niet vergoed wordt), maar persoonlijk vond ik het een beetje onzin. Als je gewoon een goed aangeschreven ziekenhuis hebt gevonden zijn de chirurgen daar ook gewoon goed.
Ik was erg blij dat ik een vrouwelijke pc had. En dan niet omdat je met onblote borst voor zo iemand moet staan, maar omdat zij de klachten kan begrijpen en begrijpt hoe belangrijk het voor een vrouw kan zijn dat de borsten mooi zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 20:01

Olle schreef:
Dit topic is er ook voor om je eravringen oid te delen.
Ik heb er ook over nagedacht om het door schoemacher te laten doen. Mijn ouders wilde het ook wel voor mij betalen (omdat hij niet vergoed wordt), maar persoonlijk vond ik het een beetje onzin. Als je gewoon een goed aangeschreven ziekenhuis hebt gevonden zijn de chirurgen daar ook gewoon goed.
Ik was erg blij dat ik een vrouwelijke pc had. En dan niet omdat je met onblote borst voor zo iemand moet staan, maar omdat zij de klachten kan begrijpen en begrijpt hoe belangrijk het voor een vrouw kan zijn dat de borsten mooi zijn.

Ik ben geopereerd door een man, maar werd in het weekend, na het verwijderen van drains en verband, gecontroleerd door de enige vrouwelijk pc daar. Die was ervan overtuigd dat ik siliconen had gekregen.... Nagelbijten / Gniffelen Gestoord Clown

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:15

haha, dat is dan wel een actie.
Jij maar denken dat ze verkleint zijn en de pc jou proberen te overtuigen dat er siliconen in zijn gestopt Haha!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:46

Hallo mensen!

Wat een dood topic geworden Tong uitsteken

Hier gaat alles mega goed!! Ik ben zo ontzettend blij dat ik het heb laten doen!!

Ik heb alleen een vraag aan degene die complicaties hebben gehad na de borstverkleining.

Aan mijn rechterborst zit namelijk een overtollig flapje huid..linkerborst is het uiteinde van het litteken erg mooi, maar rechts steekt er een stuk huid uit.
Mijn vraag: Zou dit vergoed worden door het ziekenfonds als ik hier iets aan laat doen?
Want het is namelijk wel zo..dat het niet medisch noodzakelijk is, maar meer een schoonheidsfoutje!

Heb trouwens nog geupdate foto's van afgelopen week ...mocht er interesse zijn...PM-en maar Haha!