[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:17

he nog een vraagje over dooslikken of in mijn geval "doorringen" (heb de nuvaring) ik merk altijd dat ik net voordat ik ongesteld wordt vocht ophoud en wat ronder wordt in mijn gezicht (helaas)
Nou vroeg ik me af of mensen er verstand van hebben wanneer je dat extra vocht verliest. Aan het begin of juist aan het eind van je ongesteldheid? En als je doorringt/slikt tot wanneer houd je dat vocht dan vast?
Hoop dat iemand het weet...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:50

Aangezien mijn nieuwe pil totaal niet aanslaat, en ik ongeveer om de week ongesteld ben nu, ben ik vannochtend bij de HA geweest en ga ik waarschijnlijk een spiraaltje (mirena) laten plaatsen.
Ik heb het topic doorgelezen en wel positieve dingen gelezen,
zijn er nog andere mensen die er ervaring mee hebben?
Over de pijn bij het plaatsen kom ik denk wel heen, dus dat is het niet. Ben alleen benieuwd wat voor proefjes ze gaan doen van te voren en verdere ervaringen enzo?
Laatst bijgewerkt door Jamy op 27-02-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:52

JAmy, ik krijg woensdag mijn doorverwijs brief naar het ziekenhuis (vrouwelijke gyn) want mijn dok is ook mijn buurman, vind ik niet zo fijn voor dat soort dingen

er wordt wel een kweekje gemaakt om te kijken of je geen schadelijke bacteriën in je baarmoeder zitten
ik ben vandaag goed verklaard, dus mag hem laten zetten

gewoon inwendig onderzoek met eendebek en dan twee wattestaafjes voor de kweekjes

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:53

Doet dat zeer?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:23

Ik heb alleen een inwendig onderzoek gehad, direct gevolgd door het laten plaatsen van de mirena, er zijn bij mij geen kweekjes of uitstrijkjes ofzo gemaakt.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:26

wat? het inwendige onderzoek?
ja dat voel je wel even, maar is daarna weer over

niet te vergelijken die je schijnt te krijgen als ie gezet is (heb hem zelf nog niet, dus dat weet ik niet)

bij mij is het ook de eerste (ben 20) en daarom werd er gekeken of er niets ergs inzat

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:29

Ow nouja dat overleef ik wel. Lijkt me alleen gek om daar zo wijdbeens te zitten (heb ik nog nooit gedaan bij dokter ofzo), maar ja voor hun is dat niks nieuws natuurlijk dat scheelt

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:28

ik vond het idd ook geen fijn idee
maar ja moet gebeuren en hun hebben het wel vaker gezien hoor

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:46

Ik heb hem vrijdag laten zetten en ik vond het een hel, het licht ging ook uit bij me en ik heb zeker een uur van de pijn op bed gelegen, voordat ik naar huis kon. Met m'n benen wijd vond ik niet zo'n probleem, maar het deed zeer!!! Het schijnt vergelijkbaar met weeen te zijn. Nou ja, hij zit er wel voor 5 jaar in, dus dat is wel een prettig idee. Ik weet niet of ik het weer zou laten doen.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:04

Hmm klte voor je dat het zo'n pijn deed!
Hopelijk voor je bevalt die wel, was het iig niet niets voor niets.

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 02:58

Mss nog kort even mijn ervaring weer over de nuvaring: ik ben nu begonnen aan de 2e ring, ik vind het echt makkelijk. Verder kwam mijn menstruatie net op hetzelfde moment als met de pil vroeger, en heel licht vond ik ook, dat is wel lekker makkelijk.

Verder ook geen problemen met mijn lief, hij voelt hem af en toe nog zitten, maar nooit storend. Verder voel ik me gewoon goed, en ik ben ondertussen ook van het 'GOD IK BEN MIJN PIL VERGETEN !!!-syndroom' af

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 04:21

Tessebes schreef:
Ik heb hem vrijdag laten zetten en ik vond het een hel, het licht ging ook uit bij me en ik heb zeker een uur van de pijn op bed gelegen, voordat ik naar huis kon. Met m'n benen wijd vond ik niet zo'n probleem, maar het deed zeer!!! Het schijnt vergelijkbaar met weeen te zijn. Nou ja, hij zit er wel voor 5 jaar in, dus dat is wel een prettig idee. Ik weet niet of ik het weer zou laten doen.

Ik heb mijn spiraaltje er 3 jaar geleden uit laten halen. Ik ben zelf verpleegkundige. Ik vond het plaatsen in 1 woord een verschrikking. Je baarmoeder reageert op het nieuwe voorwerp en gaat samenspannen( soort wee idd) dat voelde ik de eerste maand wel. Ik moest op controle komen na 1 maand wat denk je? Huisarts kon mijn spiraaltje niet meer vinden. Ik moest na 2 dagen terug voor een echo.
Gelukkig was op de echo het spiraaltje wel te zien
Na die maand had ik ook geen pijn meer. Ik heb 'em 5 jaar laten zitten, maar heb dus nooit een controle verder gehad van de huisarts. Destijds werkte ik op Gynaecologie. Ik heb een 1 van onze vrouwelijke artsen gevraagd of zij hem eruit wilde halen.
Dit is zonder problemen verlopen. Ik ben weer overgegaan op de pil.
Ik heb mijn lichaam 5 jaar hormoonvrij gehad. Ik moet eerlijk zeggen het spiraaltje geeft dat heerlijke gevoel van het niet hoeven vergeten!
Nu moet ik vaak mijn stripje zo zichtbaar mogelijk neerleggen anders vergeet ik het misschien wel.
Nee ik zou er niet voor een tweede keer voor kiezen. Maar dat komt denk ik dat ik teveel gezien heb wat er allemaal mis kan gaan met een spiraaltje.
Krijg je he? als je in het ziekenhuis werkt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:15

Tessebes schreef:

Dat had ik dus ook zo. Dat was in september, nu zijn we een tijd verder en ik vind het een geweldig ding. Bijna niet meer ongesteld, weinig hormonen in mijn lichaam etc.
Ja, ik zou het wel weer doen, het bevalt prima.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:20

@Tessebes/Wendy: Bij mij deed het idd ook gruwelijk pijn, en ik zei gelijk 'nooit meer!!'. Maar ja, ondertussen ben ik er wel erg tevreden over En 1x in de vijf jaar een paar minuutjes pijn stelt natuurlijk ook niet veel voor

@Mork: Problemen??? Ben ik toch wel benieuwd naar....

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:09

Mork schreef:
Nee ik zou er niet voor een tweede keer voor kiezen. Maar dat komt denk ik dat ik teveel gezien heb wat er allemaal mis kan gaan met een spiraaltje.
Krijg je he? als je in het ziekenhuis werkt

Wat dan zoal?
Erg opbeurend die verhalen over het laten zetten, ik ga hem binnenkort ook laten zetten hahaha..

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:33

Ja wou net zeggen, laat zitten die verhalen
Ik ga hem ook laten zetten waarschijnlijk, dus dat is niet erg hoopgevend!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:35

Nou, dan lees je dat toch pas alstie dr zit? Nadat je t hebt laten zetten, ga je em echt niet meer zo snel laten verwijderen, geloof mij maar

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:37

Ja maar toch dan ga ik denken dat ik dat allemaal heb enzo weet je wel
Laten we het alleen bij goede berichten houden

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:38

Ik heb even een vraagje voor degene die de diane hebben geslikt; kregen jullie weer meer last van puistjes na het stoppen van de diane?

mij lijkt zelf wel dat ze terugkomen, had ik namelijk met m'n mams over, dus ben benieuwd of dit zo is. Anders wil ik mss overstappen op een lichtere pil, ik had niet superveel puistjes, maar heb toch echt geen zin dat deze weer terugkomen, ben nu zo trots dat ik er amper tot geen last meer van heb

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:28

bij mij ging het niet over van de diane dus ben na 7 maanden weer gestopt

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:37

hey linda, ik heb hetzelfde probleem.
Maar nu, alweer een negatief artikel in de krant over de diane35, een eerste generatie pil.. je hebt bij een 2e generatie pil 1/5000 kans op trombose... bij de diane35 is dat 1/1000.
Ik heb nu besloten de grote stap te zetten ( na meer dan2 jaar ja/nee/ja/nee zal ik stoppen en etc ) Ook omdat ik in die tijd door de diane ben aangekomen, slik hem nu al weer .. 5 jaar igg denk iik?.. en ik hoor over de yasmin pil , dat het ook helpt tegen puistjes ( lees: het zat bij mij op gezicht,armen, rug )
ik denk dat ik de grote stap ga wagen, en alleen deze strip nog afmaak, en deze week gelijk even langs de huisarts ga. ( ik zit nu weer te twijfelen... een krentenhoofd zie ik niet zitten:S )

mensen die hier wat over kunnen vertelen? over het stoppen met de diane, een andere pil voor puistjes?

xxx hannanas

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:39

ik lees over de yasmin ook hele foute berichten ( 4e generatie pil)...
oke..weet iemand WEL een beetje een normale pil tegen puistjes?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:53

Ik zou eerst eens kijken of ze echt terug komen.
Ik heb een jaar of 9 de diane geslikt, tegen overbeharing. Bij mij kwam dat inderdaad terug toen ik stopte, maar het kan zijn dat je puistjes nu wel wegblijven, misschien.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:55

Cer schreef:
Nou, dan lees je dat toch pas alstie dr zit? Nadat je t hebt laten zetten, ga je em echt niet meer zo snel laten verwijderen, geloof mij maar

Nee idd! Dan heb je zoiets van "en nu blijft er voor 5 jaar inzitten ook!".

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:05

@ wendy

ja daar heb je gelijk in:) Maar ik wil ( moet) zoiezo toch op een andere pil overstappen:)
Ik ben 17 en heb een vriend:).

xxx hannanas