Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:16

Little_Gift schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat het niet zo verstandig is om vanalles te roepen en aan te manen jegens ts, hoe goedbedoeld dit ook is...

Dat draagt ook allemaal bij namelijk aan het stressgehalte van ts en ook dat kan de misselijkheid versterken.

Ik denk dat voor nu, TS alles gedaan heeft wat mogelijk is en dat het nu even afwachten is of en in welke mate er evolutie optreedt maar stress is daar niet helpend in

Volgens mij vroeg ik eerder om een discussie te stoppen.
Toen vroeg jij je af waarom

Eigenlijk bedoelde ik precies hetzelfde als wat jij nu zegt..
Het geeft allemaal onrust

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:21

Jolliegirl schreef:
Little_Gift schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat het niet zo verstandig is om vanalles te roepen en aan te manen jegens ts, hoe goedbedoeld dit ook is...

Dat draagt ook allemaal bij namelijk aan het stressgehalte van ts en ook dat kan de misselijkheid versterken.

Ik denk dat voor nu, TS alles gedaan heeft wat mogelijk is en dat het nu even afwachten is of en in welke mate er evolutie optreedt maar stress is daar niet helpend in

Volgens mij vroeg ik eerder om een discussie te stoppen.
Toen vroeg jij je af waarom

Eigenlijk bedoelde ik precies hetzelfde als wat jij nu zegt..
Het geeft allemaal onrust

Ok dan was mijn eerdere vraag onterecht. Had het zo niet begrepen destijds.

Jolliegirl

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:33

Ik kon me niet goed verwoorden en dat doe jij nu wel :D

Ik hoop echt op het beste voor ts
..het is niet niets..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:27

CynthiaV schreef:
ievie schreef:
Ik weet niet of m’n antwoord helpend is en twijfel om te posten, maar doe het toch. In het verleden ben ik regelmatig heel erg misselijk geweest (door chemotherapie). Dit werd beter, toen ik ontdekte dat ik minder misselijk was als ik bleef eten. Naturel pringles waren mn favoriet als ik me niet lekker voelde. Daar nam ik dan steeds een hapje van.

En heel naar dat ze niet kunnen achterhalen waar je klachten vandaan komen. Hopelijk voel je je snel beter!

Dat heb ik ook geleerd, naturel chips en als je het aan durft cola. Heel raar, maar dat helpt echt.

Hier adviseerde huisarts tucjes, ook heel licht en zoutig. Werkt hier wel altijd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:31

genja schreef:
Ts ik weet niet of Gomir nog mee leest maar stuur haar anders een pb om te overleggen. Zij kan redelijk goed inschatten of het kan om af te wachten of de misselijkheid af neemt. Of dat het tijd is voor actie om een verwijzing naar een ander ziekenhuis.
Ze heeft je eerder geholpen dus advies vragen vindt ze vast niet erg.

Dit dus!
En Gomir is een volwassen mens die gewoon kan aangeven als ze zich er niet mee wil inlaten. Ik vind dit een goed advies.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:47

Vindt de opmerking van een universitair ziekenhuis niet eens zo gek.
Even andere deskundigen ogen mee laten kijken, frisse blik.
Het is je eigen gezondheid/lichaam!

Pcm zetpil proberen misschien ontlast het de misselijkheid ?

Beterschap in elk geval.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 23:37

ievie schreef:
Ik weet niet of m’n antwoord helpend is en twijfel om te posten, maar doe het toch. In het verleden ben ik regelmatig heel erg misselijk geweest (door chemotherapie). Dit werd beter, toen ik ontdekte dat ik minder misselijk was als ik bleef eten. Naturel pringles waren mn favoriet als ik me niet lekker voelde. Daar nam ik dan steeds een hapje van.

En heel naar dat ze niet kunnen achterhalen waar je klachten vandaan komen. Hopelijk voel je je snel beter!

Dit verhaal heb ik vanavond ook gehoord! Blijven eten, anders misselijk. Maar moet je wel iets binnen kunnen houden om te beginnen natuurlijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 00:13

Stille meelezer hier, ben je niet misselijk van de pijnstillers? De opiaten, niet de paracetamol. Als ik tramadol of oxycodon in neem wordt ik echt kotsmisselijk en moet ik echt met een kotsbakje naast mij liggen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:50

Tinka schreef:
Stille meelezer hier, ben je niet misselijk van de pijnstillers? De opiaten, niet de paracetamol. Als ik tramadol of oxycodon in neem wordt ik echt kotsmisselijk en moet ik echt met een kotsbakje naast mij liggen.

Dit vroeg ik mij ook af. Ik heb dat ook. Van sommige pijnstillers word ik kotsmisselijk.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:51

Tinka schreef:

Hier ook. Elk uur een lichte cracker (bv cracotte) of idd iets zoals naturel chips, slokje cola of kauwgom kauwen werkt bij mij het beste.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 12:25

Ik ga proberen alle vragen te beantwoorden, mocht ik iets overslaan, sorry. Ben echt moe en m'n hoofd is een vergiet %)

Zwanger kan ik absoluut niet zijn. Als dat wel zo is, dan zou ik heel verbaasd zijn. Nee, die kans is echt 0.0 :))

De tumor op m'n nier, daarvan zeggen ze dat die geen klachten kan geven. Nouja, hij kan dus ineens hard gaan bloeden en dat geeft dan pijn etc. Maar de misselijkheid zou er niet van kunnen komen.
Ze willen binnenkort wel opereren, weet nog niet precies hoe en wat.

Ik val idd ontzettend af momenteel. Vanaf de dag dat ik thuis kwam na de eerste opname, tot gisteren, 10 kilo. Eerlijk gezegd schrok ik me rot.. Dacht echt dat de weegschaal kapot was, maar bij mijn moeder gaf hij gewoon haar normale gewicht aan.

Ik neem de paracetamol al als zetpil, gewone pillen krijg ik niet weg. Als ze heel klein zijn wil het nog wel eens lukken, maar paracetamol is een ramp.

Wat nu verder hebben de artsen het niet over gehad. Alleen, als het echt niet gaat, of erger word dan mocht ik weer contact opnemen. En dat is dan denk ik de seh, omdat ik recent nog ben opgenomen.
Maar verder word er geen onderzoek meer gedaan. Enige afspraak die ik heb is voor de uitslag van de niersteen en 24 uurs urine en dan krijg ik te horen wat ze met de tumor op mijn nier willen.

Ik neem idd al omeprazol :j Maagonderzoek is niet gedaan. Ze hebben alleen ct scans gemaakt, twee met contrast en eentje zonder.

Second opinion zit ik ook aan te denken.. Weet alleen niet goed hoe ik dat moet aanpakken.
Moet ik dan naar mijn huisarts, of naar m'n uroloog?

Tuc en crackers heb ik geprobeerd, maar dat viel eigenlijk ook niet zo goed. Pringles kan ik nog proberen. Lastige is dat m'n speeksel doorslikken afentoe al genoeg is om over te moeten geven :=
1 Slokje drinken en het begint al.. Gisteren wel een paar slokjes thee gehad. En ook van die chocolade poeder die je in heet water doet om chocolademelk te maken, als ik daar hele slappe chocolademelk van maak dan kan ik daar ook 3 slokken ofzo van nemen.

Het verbaasd me echt dat ik niet mega uitgedroogd ben ondertussen. Nou heb ik tijdens de opname wel vocht gehad via het infuus, dus dat was weer goed aangevuld natuurlijk.. Maar ik houd het nu goed bij en ik drink echt nog geen glas per dag.

Of de misselijkheid door stress komt.. Ik zou het niet weten. Ik zou zeggen van niet, maargoed om te zeggen dat de afgelopen weken heel rustgevend waren.. Dus misschien ook wel. Ik voel me nu vooral heel verdrietig, omdat ik me zo rot voel, plannen die ik had niet door kunnen gaan, sowieso al bijna een maand niet buiten ben geweest op de ziekenhuisbezoeken na..

Tramadol gebruik ik eigenlijk al een jaar of 5, niet constant trouwens, maar daar heb ik eerder nooit last van gehad. Niet van misselijkheid iig, vooral heel moe. En toen de misselijkheid begon, gebruikte ik de tramadol nog niet.. Maar het zou opzich natuurlijk wel kunnen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:30

Ik probeer alleen maar mee te denken, omdat ik het zo naar vind voor je :(:)

Maar je moet nu dus drinken voor je vocht, en dat kan je bijna niet?
Waarom kun je thuis geen infuus krijgen van de thuiszorg bijvoorbeeld, want dit is een beetje een recept voor ellende toch..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:33

Een second opinion kan het handigst via je uroloog.
Heb je vandaag nog de afspraak staan bij de dietist? Je gewicht is wel echt zorgelijk aan het worden, hopelijk kan hij met je mee denken of bij je huisarts aan de bel trekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:35

10 kilo is wel serieus veel. Lijkt me best zorgelijk, zeker als er geen duidelijke oorzaak is. Ja je eet niet, dat is de oorzaak. Maar als je zo misselijk blijft dan komt het niet goed.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:45

Nog geen glas per dag drinken + 10 kilo afvallen gedurende zo'n kort tijd vind ik zorgwekkend.
Ik zou dit vandaag nog met de huisarts bespreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:47

Dit is inderdaad zorgwekkend en ik snap heel goed dat je verdrietig bent maar dit gaat zo niet langer, huisarts erbij ( moeder of iemand anders laten bellen) probeer a.u.b. met alle hulp, ook van mensen hier om hulp te krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:00

Kun je een second opinion ook niet via je zorgverzekeraar aanvragen? Hier waren ze erg meedenkend toen ik 5 maanden wachttijd zou hebben met iets dat echt geen 5 maanden kon wachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:15

Is er iets waarvan je denkt, daar heb ik wel zin?
Sabbelen op wine gums, een cup a soup, marsh mellows?

Toen mijn neefje ernstig gewond in het ziekenhuis lag en allerlei zware medicatie slikte en hij op een gegeven toch echt zelf weer moest proberen te eten, hadden de artsen liever dat hij wat ongezonds at en dat binnen kon houden, dan verantwoord eten.
Hij kreeg overigens ook nog sondevoeding toegediend.

Heel veel sterkte met alle oliebol.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:25

Mogelijke bijwerking van Omeprazol: misselijkheid.
Mijn echtgenoot had dit dus. Slikt nu Pantoprazol en de misselijkheid is verdwenen. Ik zeg niet dat het de oplossing is voor jou TS, maar dit is iets wat je zou kunnen bespreken

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:33

Daihyo schreef:
Kun je een second opinion ook niet via je zorgverzekeraar aanvragen? Hier waren ze erg meedenkend toen ik 5 maanden wachttijd zou hebben met iets dat echt geen 5 maanden kon wachten.

Voor een second opinion heb je een verwijzing van de behandelend arts nodig.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... in-de-zorg

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:21

Daphne__ schreef:
Ik neem idd al omeprazol :j Maagonderzoek is niet gedaan. Ze hebben alleen ct scans gemaakt, twee met contrast en eentje zonder.

Hebben ze geen metoclopramide (primperan) geprobeerd? Voor zover ik uit mijn hoofd weet is omeprazol meer tegen brandend maagzuur en metocloperamide tegen misselijkheid. Maar goed ik ben geen arts en ook al heel wat jaren geen verpleegkundige meer.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:08

CrazyCat schreef:
Daphne__ schreef:

Hebben ze geen metoclopramide (primperan) geprobeerd? Voor zover ik uit mijn hoofd weet is omeprazol meer tegen brandend maagzuur en metocloperamide tegen misselijkheid. Maar goed ik ben geen arts en ook al heel wat jaren geen verpleegkundige meer.

Dat krijgt TS al een hele poos als ik het teruglees. Ook nog een middeltje dat granisetron heet?

Ik heb niets nuttigs in te brengen TS, maar volg je topic en vind het zo verschrikkelijk vervelend voor je. Hoop dat het snel beter met je zal gaan. Dit is echt vreselijk

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:36

TS wat rot toch allemaal... Dat je 10 kg afvalt en nog geen glas vocht per dag weg krijgt vind ik wel heel zorgelijk en ik ben dan ook stomverbaasd dat ze je gewoon naar huis laten gaan, zonder een infuus oid als ik dat zo lees. Een second opinion aanvragen zoals hier al genoemd werd, lijkt me verstandig.

Heel veel sterkte TS :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:58

Jeetje TS dat is wel veel qua afvallen en heel weinig wat je binnenhoudt aan drinken.

Ik zou er toch nog eens een telefoontje aan wagen met je huisarts, urologisch geloof ik best dat je geen spoed meer bent (gelukkig!), maar het eten en voornamelijk drinken put je ook uit natuurlijk.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:59

Volgens mij was het nog niet genoemd maar ik kan me ook nog voorstellen dat je door het aanhoudende braken, toch weer een kaliumtekort hebt gekregen waardoor je weer misselijk wordt, want dat is wel een symptoom dat daar bij past. En dan het zichzelf op die manier in stand houdt :(:) Ik zou zeker je elektrolyten even laten prikken als dat lukt.. Specifiek tekort aan kalium kan namelijk ook invloed hebben op je hartfunctie en dat wil je voorkomen.

Dat je zo veel afvalt is ook wel een symptoom dat je uitgedroogd (aan het raken) bent.