Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:04

Naomi_Jortje schreef:
Leuk om die verschillende ervaringen zo te lezen!
[ Afbeelding ]
Deze foto is 2 weken geleden op vakantie genomen, hier ben ik 18 weken zwanger. Niet per se een babybuik, gewoon wat steviger zouden mensen ook kunnen denken :+

Wat rot om te horen zeg Renee dat je nog maar zo weinig kunt, snap dat het verlies van de poes dan extra hard binnenkomt. Heb je nog wel wat leuke dingen die je zittend vanuit huis kunt doen, 's avonds een spelletje oid spelen met je partner aan tafel als je dat leuk vindt?

Welkom Miepp!

Je ziet er goed uit hoor.

Marlis

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:06

Hier echt heel bloedverlies opeens om 16:30 na het plassen. Niet alleen met afvegen maar ook gewoon in de pot rood.

Verloskundige die opnam kon geen echos maken en gaf aan dat ik fotos moest mailen en dan zouden ze me terug bellen.
Kom dus net wel terecht voor een echo bij een vd verloskundige. Maar op de echo nik bijzonders te zien, heel druk bewegend kindje. Een jumping foetus zoals de verloskundige het noemt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:11

Marlis schreef:
Hier echt heel bloedverlies opeens om 16:30 na het plassen. Niet alleen met afvegen maar ook gewoon in de pot rood.

Verloskundige die opnam kon geen echos maken en gaf aan dat ik fotos moest mailen en dan zouden ze me terug bellen.
Kom dus net wel terecht voor een echo bij een vd verloskundige. Maar op de echo nik bijzonders te zien, heel druk bewegend kindje. Een jumping foetus zoals de verloskundige het noemt

Geen placenta bloeding?
Laat ze maar even heel goed kijken.

Dit had ik, waarbij ook een stukje placenta losgelaten had.

Kindje zag je niets aan...

Ik heb strikte rust moeten nemen voor 3 weken..bloeding was binnen 2 dagen aan het stollen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:20

Jolliegirl schreef:
Marlis schreef:

Geen placenta bloeding?
Laat ze maar even heel goed kijken.

Dit had ik, waarbij ook een stukje placenta losgelaten had.

Kindje zag je niets aan...

Ik heb strikte rust moeten nemen voor 3 weken..bloeding was binnen 2 dagen aan het stollen.

Op de echo niks te zien aan de baarmoeder. Ze zegt als het nog een keer is ze de gynaecoloog kan vragen voor een uitstrijkje maar dat is volgens mij voor baarmoederhalskanker.

En best apart had bloedverlies is Soof de zwangerschap en nu. Wel anders maar tussen de zwangerschappen geen bloedverlies

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 19:24

Pff dat is schrikken Marlis! Had een vriendin van mij ook. Bizar bloedverlies maar nooit een oorzaak gevonden. Hopelijk is het niks.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:32

Dat bloed moet toch ergens vandaan komen..bizar!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:41

Marlis schreef:

Schrikken zeg!!

Een vriendin had dit ook, dat was een hematoom in de baarmoeder. Maar dat zou je op de echo wel moeten zien. Advies was ook rustig aan doen, uit voorzorg misschien geen slecht idee?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:57

Marlis, wat schrikken! Fijn dat de baby gewoon lekker bewegelijk was en hopelijk is het niets ernstigs.

Naomi, een mooi klein beginnend buikje. Vanaf nu gaat de groei van je buik snel, dus die echte zwangerschapsbuik gaat nog wel komen.

Renee, begrijpelijk dat het verdriet nog zo aanwezig is. Nogmaals sterkte! :(:)

Verder lees ik over een paar goede twintigwekenecho's. Heel fijn! En leuk, die meidenbabyboom! Miepp, ook fijn dat jouw termijnecho goed was.

Ik vind zwangerschapskleding in het algemeen vreselijk lelijk en saai en zwangerschapsbroeken erg oncomfortabel zitten met die lage taille en die katoenen "banden" erboven. Ik doe ze daarom ook deze zwangerschap bij voorkeur niet aan en draag daarom jurken en pantalons met elastiek. Het liefst draag ik gewoon zo'n (zwangerschaps-, ja toch)legging met een dikke trui erboven maar ik werk in het onderwijs en wil er wel een beetje representatief uit blijven zien, dus die outfit draag ik dan wel thuis. :D

Iselda, wat een groot verlies in zo'n korte tijd! Veel sterkte! :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:14

Die broeken zijn vreselijk idd. Zakken ook altijd af vind ik.

Op de echo niks te zien dus mag alles doen. Nu heb ik nog vakantie deze week dus in vergelijking met normaal doe ik al rustiger. Vandaag zelfs niks met de honden gedaan qua lang lopen of hardlopen echt een rustig dagje gehad en Soof was moe dus sliep veel dus tja geen idee waar het bloedverlies vandaan komt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:19

Bloed je nog altijd?

Hou je maar even rustig idd, voor de zekerheid.

Schrikken dit zeg !

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:33

Oef hopelijk dat het bloedverlies snel stopt en het onschuldig was!!

En ik maar denken dat het aan mij lag dat die fiets broeken afzakken -O- _O- ....
Thuis vind ik dat niet zo heel erg.
Maar tijdens de boodschappen doen toch wel.

Ik heb net een 5 km rondje gewaggeld _O-
Wandelen kan ik het niet keer noemen _O-
Mijn zusje heeft halverwege haar hondje opgehaald. Die word over 4 dagen 11 en kan zulke langere afstanden niet goed meer hebben.
2-3 km is voldoende zeg maar.
Dus daarna het rondje samen met jiske afgemaakt.
Precies zo getimed dat m'n zusje net vrij was en op te terugweg naar huis, dat ik dan van huis zou lopen en met locatie delen wist ze mij te vinden :Y)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:34

Jolliegirl schreef:
Bloed je nog altijd?

Schrikken dit zeg !

Nu donker bloed/bruin dus oud bloed. Geen helder bloed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:35

hagelslag schreef:
Oef hopelijk dat het bloedverlies snel stopt en het onschuldig was!!

En ik maar denken dat het aan mij lag dat die fiets broeken afzakken -O- _O- ....
Thuis vind ik dat niet zo heel erg.
Maar tijdens de boodschappen doen toch wel.

Ik heb net een 5 km rondje gewaggeld _O-
Wandelen kan ik het niet keer noemen _O-
Mijn zusje heeft halverwege haar hondje opgehaald. Die word over 4 dagen 11 en kan zulke langere afstanden niet goed meer hebben.
2-3 km is voldoende zeg maar.
Dus daarna het rondje samen met jiske afgemaakt.
Precies zo getimed dat m'n zusje net vrij was en op te terugweg naar huis, dat ik dan van huis zou lopen en met locatie delen wist ze mij te vinden :Y)

Toch lekker effe in beweging.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:38

Gelukkig dat het nu ouder bloed is!!

En jaaa even bewegen.
Ik doe wel van alles en nog wat... maar wandelen was momenteel maar een klein rondje van net 2 km ivm bailey.
Maar op deze manier kan ik toch ff uurtje waggelen. Is ook goed voor mijn rug

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:38

Marlis schreef:
Jolliegirl schreef:
Bloed je nog altijd?

Schrikken dit zeg !

Nu donker bloed/bruin dus oud bloed. Geen helder bloed.

Dat is heel positief!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 10:02

Wat schrikken Marlis, heb je nu nog last?

Vervelend zeg Renee, lukt het je wel om te ontspannen en een beetje van de zwangerschap te genieten? Er komt veel op je af zo!

Lekker om zo te blijven bewegen hagelslag :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 11:45

Nee oud bloed alleen nu. Dus gaat goed.
Vanmorgen effe hardgelopen met de honden en vanmiddag naar de kapper. Heb het nu al lang blond maar wil naar paars bruin. Dus heel wat anders. Spannend.

En mn kleine meisje loopt nu echt het hele huis door, zo leuk!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:45

Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je kat, Renee! Zeker als je zo weinig kan is zo'n afscheid extra pittig lijkt me.

Wat schrikken Marlis! Wel fijn dat je snel terecht kon voor een echo en alles in orde lijkt.

Heb je al veel last van je lijf van de zwangerschap Hagelslag? Dat je het hebt over waggelen :P

Tot welke week rijden jullie door? Ik heb 2 paarden om te rijden, een waar ik lekker mee in het bos rij en een die echt getraind moet worden, ben benieuwd hoe lang dat lukt. Een rondje in het bos sjokken moet ik wel lang vol kunnen houden denk ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:46

Hebben jullie geen advies gekregen te stoppen met rijden?
Mijn verloskundige is voorstander dat alle amazones stoppen zodra ze zwanger zijn dit ivm de ruimte in het bekken.

Nou was ik al gestopt vanwege mn gewicht hoor :')

Maar ben er wel benieuwd naar.

Morgen een mini gender reveal in de tuin, voor mn schoonouders,schoonzus en nichtje , net de cake uitgehold en volgestort met muisjes en weer dichtgezet :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:50

Bij de eerste doorgereden tot 24 weken. Nu bij de tweede veel vroeger gestopt, rond 14 weken al. Ik kreeg veel sneller last van mijn bekken en mijn buik was ook al veel sneller aanwezig, helaas!

Mijn gynaecoloog waarschuwde wel dat ik vanaf 12 weken moest opletten met eraf vallen. Daarvoor zit de baby nog heel goed beschermd.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:51

Nee, ik mocht in principe gewoon doorrijden. Ze heeft wel 2x benadrukt voorzichtig te zijn omdat je buik kwetsbaar is, maar voorlopig mocht ik gewoon doorrijden.
Wat bedoel je met de ruimte in het bekken?

Leuk zo'n genderreveal, mooie reden voor een klein feestje haha

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:53

Ik heb het eigenlijk niet nagevraagd, maar het had met spanning in je bekkenbodem spieren te maken geloof ik.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:11

Hier rij ik zolang het gaat door. Heb een goud brave Haflinger met comfortabel western zadel. Rij alleen recreatief. Vorige zwangerschap ook nog lang gereden.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:57

Schrikken zeg Marlis, hopelijk is er inderdaad niks aan de hand.

Adamootje schreef:
Ik vind zwangerschapskleding in het algemeen vreselijk lelijk en saai en zwangerschapsbroeken erg oncomfortabel zitten met die lage taille en die katoenen "banden" erboven. Ik doe ze daarom ook deze zwangerschap bij voorkeur niet aan en draag daarom jurken en pantalons met elastiek.

Nou ik had vorige week dus een paar van die broeken gepast in de winkel, wat verschrikkelijk inderdaad met die lage taille en dan die band. Ik draag altijd high waisted en het voelde echt alsof ik die broek niet hoog genoeg aan kreeg maar zo hoorde ie te zitten. Dus maar lekker laten hangen en voor een pantalon met elastiek gegaan :')

Lekker zeg hagelslag lekker buiten wandelen/waggelen ;) Heb je al zoveel last dat je het waggelen noemt?
Ik heb woensdag 10 km gewandeld en donderdag nog eens 10 km, dat was iets teveel van het goede :+ Iedere keer als ik even gezeten had, was ik daarna helemaal stijf. Dus maar iets rustiger aan doen.

@Miepp ik had eigenlijk graag nog willen rijden, maar kwam terug van vakantie en had non stop nachtmerries dat ik eraf viel of dat paard & ik samen vielen... Paard is echt heel braaf, maar absoluut geen held en ik vind het dan niet fair om met die angst in m'n achterhoofd erop te gaan zitten, dus daarom toch maar besloten te stoppen met rijden. Terwijl het fysiek eigenlijk prima nog gaat en ik ook nog maar vrij weinig aangekomen ben.
Mijn verloskundige is trouwens heel positief over paardrijden, eerste trimester mocht alles nog (ook springen en crossen, maar zelf niet gedaan) en tweede en derde trimester mocht recreatief rijden. Toen ik vertelde dat ik veel buitenritten maak was ze helemaal enthousiast zelfs haha.

Wij hebben gisterochtend een goede 20 weken echo gehad :D Baby werkte weer niet mee, maar gelukkig :+ ben ik snotverkouden en kon m'n hoesten ervoor zorgen dat ze net genoeg draaide om de laatste dingen te checken. En ook wij krijgen een meisje <3 Hebben het de familie al verteld, maar hebben vandaag bbq in de tuin voor m'n 30e verjaardag en voor de leuk maar even wat roze ballonnen gehaald.

Leuk een mini gender reveal in de tuin Jolliegirl! Ben benieuwd hoe je familie het vindt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:09

Wat leuk, weer een meisje!! Ze nemen de overhand haha. Gefeliciteerd!

Wij ook een mini reveal vandaag, heb net de tuin versierd!

Afbeelding