Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:32

Ik ben op de helft met Evy! Deze week snotverkouden geweest. Toch woensdag en vandaag gelopen. Vanaf nu wordt het wel pittiger denk ik. Aantal loopminuten per training worden ineens in een behoorlijk tempo opgevoerd!

Vandaag was wel voor het eerst dat ik weinig zin had om te gaan.

Zie hier verder weer mooie loopjes voorbij komen! Die trails lijken me best gaf!

Al heb ik ook iets gelezenover een val van 2 meter naar beneden, dat is wat minder prettig!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 21:52

Goof schreef:
Die laatste weken voor de zomervakantie zijn echt killing, vorig jaar ging ik ziek mijn vakantie in omdat ik gewoon ver over mijn grens gegaan was.

Dat snap ik helemaal, ik heb dat ook wel eens gehad.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:21

Die trainingen komen wel weer SV! Eerst zorgen dat je heelhuids de zomervakantie bereikt.. :(:)

Heel veel succes en plezier ‘Matty’! :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 13:58

Verstandig SV, maar vast niet makkelijk om je daar aan over te geven :(:)

Wat een weer niet normaal, had zo te doen met de marathonlopers vanochtend, maar ik weet uit betrouwbare bron dat er goede resultaten zijn behaald *\o/*

Drukke week gehad, maar toch een paar keer kunnen lopen, mijn waarden waren dinsdag weer helemaal groen en ik had vanochtend bijna een 100-score op alles :wow: Slaap, training readyness en mijn body battery was helemaal vol. Dat gebeurt echt zelden. Net nog een rondje zeedijk gedaan, tegen de wind in was niet zo grappig :+

Morgen gaan we lekker relaxed een rondje trailen.

Hoe gaat het met jou Namiro? Heb je al een oplossing voor je paard?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:25

Gehaald! :):) Ongeveer halverwege compleet natgeregend, had geen droge draad meer aan. De wind was gelukkig wel heel gunstig.
Afstand klopte net niet, dus zelf de afstand volgemaakt. Net boven de 4:41 gefinisht, precies volgens verwachting. Had wel iets sneller gekund vanwege een sanitaire stop onderweg en een fotomomentje maar ik heb vooral genoten! Het grootste deel met een groepje van vier dames gelopen. Rond de 30 km viel dat uiteen en bleven we met z’n tweeën over.
Lekker gelopen, aan het einde protesteerden de hamstrings wat maar voelde me heel fit! Dit smaakt naar meer! :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:31

Puera *\o/* *\o/*
Goed gedaan!! Gefeliciteerd! _/-\o_

Helemaal fit Ninus! :D
Lief dat je het vraagt.. met mij gaat het goed! Hoewel ik vanmorgen toch weer even een traantje moest laten toen een van mijn vriendinnen voor het eerst hier was en we naar de stal liepen.
Met mijn andere paard gaat het eigenlijk best goed.. hij rouwt ook zichtbaar want hij is afgevallen (nu was dat ook wel nodig :o )..
wel is hij veel aanhankelijker naar mij toe en daar profiteer ik nu even van. Hij was namelijk niet zo toegankelijk.
Hij staat veel aan de kant van het buurpaard en dat is nu even prima.. ik hou wel mijn ogen en oren open. Mocht iemand een plek zoeken voor een paard of pony dan zal ik dat zeker overwegen.

Net even een rustig rondje gelopen maar heb toch wat last van mijn enkel.. heb het maar bij 5 km gehouden.. even rustig aan maar.
Morgen ben ik vrijwilliger bij de trailrun georganiseerd door onze club. Eerste keer dat ik dat doe.. lijkt me wel erg leuk!
Ik mag bij de finishpost staan, dus vast allemaal blije mensen :D

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 14:38

Puera gefeliciteerd met je prestatie! Supergoed!

Succes met vrijwilligen Namiro, lijkt me leuk zo bij de finish.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:46

Goed gedaan Puera!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:59

Wat goed Puera! *\o/*

Wat leuk om te doen en succes met het vrijwilligerswerk Namiro!

Vandaag rustig dagje , was best laat geworden bij dat feestje.
Maar rond de lunch naar de vinkeveense plassen met ons bejaarde hondje, daar geluncht en een rondje uitgewaaid
Moest nog uitkijken dat Lola niet weg geblazen werd :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 21:06

Dat ziet er tof uit zeg! Altijd leuk als het gratis is ook.
Nee zes weken vakantie heb je nooit, in de laatste week van de vakantie ben ik al de hele week weer aan het werk om het nieuwe schooljaar voor te bereiden.
Zeker nu ik een nieuwe baan heb, kost het denk ik nog meer dan een week.

Morgen misschien een stukje het bos in, even kijken hoe ik me morgen voel.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:20

Wat leuk Leonie!

Hopelijk voel je je wat beter SV!

Ja heb de dansvloer nog onveilig gemaakt hoor ;-) knie houdt zich weer koest
Ik moet gewoon echt regelmatiger hardlopen

Ga zo naar kickboks training

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:20

Ziet er heel leuk uit, die obstacle run!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 12:25

Goed geslapen vannacht, voelde me wat beter dan gisteren, dus een trailtje gedaan in de Kroondomeinen. Nog steeds heel verstandig gedaan, relaxed tempo en het bij 16.5km gehouden :roll:. Niks aan, dat verstandige gedoe. Ik wil kilometers maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 13:38

Goed gedaan Leonie, ziet er leuk uit.
Mooi SV, je had een zonnetje? Dooddoener hoor, maar toch verstandig dat je rustig aan doet.

Ik heb net, na 2 wkn niet lopen, een klein rondje van iets meer dan 5km gedaan. Even kijken hoe mijn knie er op reageert. Ik kreeg net in mijn eigen straat, bij terugkomst gelukkig en niet bij vertrek, een regenbui.

Mijn hartslag deed weer superidioot, snap er niets van.
Tempo bleef gelijk, ik liep lekker rustig en hij schiet van de ene op de andere seconde naar 165 8)7

Afbeelding

Waardoor ik dus hoog in mijn zones liep.

Afbeelding

Met deze dreigende bui voor me haha.

Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:36

@Supervixen wat een prachtige omgeving weer. Ja dat rustig aan doen is altijd lastig, maar voor het goede doel tocH?

@Goof en? Hoe voelde je knie?

Ik heb les 16 van Evy voor de boeg maar had van de week wat moeite met les 15 dus ik denk dat ik die nog een keer herhaal en dan naar les 16 ga (les 16 gaat ineens naar 7 min. en 2 wandelen ipv 4 en 5 min lopen en 3 min wandelen)
Ik bouw nog steeds rustig op en heb gelukkig geen last meer gekregen van shin splints.
Intussen ga ik ook 2 a 3x per week naar de sportschool. Dat gaat ook wel helpen denk ik.

Overigens raak ik wat geïrriteerd door mijn Garmin. Mijn body battery is vrij laag omdat ik door bloeddruk medicijnen vaak een paak keer moet plassen 's nachts vind Garmin dat mijn slaapscore niet goed genoeg is. Maar als ik ga lopen en ik start de loop op mijn Garmin, stopt 'ie met de loop registreren omdat mijn body battery bijna leeg is. Heeft de mijn loop niet opgeslagen door die melding :-(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 15:03

Goof wij hadden het helemaal droog met een klein beetje zon.
Echt vreemd die hartslag van jou ja. Hopelijk gaat het goed met je knie!

Koekie wat raar joh, dat heb ik nog nooit gehad met mijn garmin. Heb je al in de handleiding gezocht of gegoogled wat het kan zijn?
En ook als je er 's nachts een paar keer uit gaat kan je een goede slaapscore hebben. Ik ga er al jaren één of meerdere keren uit 's nachts om te plassen. En ook met drie of vier keer eruit is mijn slaapscore wel goed. Val je wel weer meteen in slaap daarna?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:08

Wat gek dat verhaal van die Garmin. Dat lijkt me echt niet kloppen.

Knie hield zich goed, wel wat gevoelig. Ik heb braaf asfalt gelopen zodat mijn knie geen ongelijke ondergrond hoeft te compenseren. Volgende week weer fysio.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:11

Wat vreemd @Koekie73. Ik heb nog nooit gehad dat hij door een melding niet meer verdergaat met registreren... Heb je hem al eens uitgezet en opnieuw opgestart? En anders even de foutpagina van Garmin of Google onderzoeken?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:34

Sall, goed dat je ervoor gekozen hebt om rustig aan te doen!

Puera, gefeliciteerd!! Wat een knappe prestatie! Wat slecht dat de afstand niet klopte, knap dat je het er nog even uit wist te persen.

Goof, ja zeker doen, die kant op! Misschien toch maar eens een trailrun meeting doen met bokkers uit de omgeving daar die de beste paadjes kennen. :D
Blijft raar die sprong die je hartslag maakt!

Laura, goed bezig!

Supervixen, heftig hoor, die laatste weken! Ik hoop dat je snel wat meer rust en energie hebt om minder verstandig op pad te gaan. :D

Ninus, fijn dat je ondanks de drukte wel tijd had om te lopen, hopelijk had je een fijne trailrun vandaag!

Namiro, leuk dat je vrijwilliger bent vandaag, zo onmisbaar!

Leonie, wat een heerlijke foto's, ziet er erg leuk uit!

Koekie, dat is wel erg raar van je garmin. Ik ken het dat hij suggesties geeft, maar niet dat hij beslist wat wel en niet te tracken/starten.

Niet hardloop gerelateerd, maar in de categorie van kilometers vreten met de benenwagen wil ik toch even vermelden hoe het is gegaan. :D Ik heb dus afgelopen nacht 40 kilometer gewandeld. De start was om 00:00, voor 10:00 zijn we geëindigd. We hebben ontzettend steady gelopen, sneller dan 5 km per uur. Het zolang wakker zijn en tegen je slaap vechten maakte het een interessante mentale uitdaging. Vooral de eerste 25 kilometer in het donker. Mijn lichaam wilde zo graag gewoon gaan liggen en de ogen dicht doen. :')
De route was bijna geheel geasfalteerd, al ging het wel veel door de natuur. Maar mijn voeten begonnen snel te klagen. Op 20 km heb ik mijn sokken en wandelschoenen gewisseld voor mijn hardloopschoenen. Het was een toffe ervaring. Vooral dat je merkt dat veel stukken je in een overlevingsstand komt, verstand op 0, gewoon doorlopen en het ongemak en de vermoeidheid als een soort constante op de achtergrond accepteert. Dat wisselt af met momenten dat je lichaam in protest gaat, dan doet alles opeens meer pijn en wil je mentaal heel graag stoppen. Er waren 4 rustlocaties, daar hebben we telkens wel even gezeten, gegeten en gedronken, naar de wc, schoenen uit en weer door, vooral niet blijven hangen. Ook veel gelachen onderweg en toch ook wel een deel genoten van 's nachts door het bos banjeren, het langzaam lichter zien worden, het zonnetje dat kwam. De zonsopkomst gaf ook wel hernieuwde energie, toen hebben we veel mensen ingehaald die ons de eerste 15 km hadden ingehaald. De laatste 5 km was op wilskracht, mijn heup en knieën waren er klaar mee, dikke blaar op mijn hak en mijn vriendin haar enkel begon te protesteren.
Echt trots hoe we dit hebben aangepakt, ook weer bewezen dat je veel meer kan dan je soms denkt en 981,- opgehaald voor humanitaire noodhulp!

Van 12:00 tot 16:00 geslapen, nu wakker zodat ik vannacht goed door kan slapen. Mijn voeten en alle gewrichten en spieren zijn wat stijf en pijnlijk, maar geen gekke dingen!

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:55

Goed gedaan Suliko!! Weer een nieuwe ervaring en je lichaam en vooral mindset op een andere manier uitgedaagd! Altijd goed! :j

Dat is raar Koekie! Heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord.

Fijn dat je weer op pad bent geweest SV!

Hier genoten van mijn vrijwilligerswerk bij de trail vandaag. Erg leuk om eens aan de andere kant te staan en te ervaren hoe dat is.
Allemaal blije mensen aan de finish dus dat scheelt ook :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 20:12

Wat een ervaring Suliko, tof verslag!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:46

Wow... Suliko, wat knap! En wat een leuk verslag. Lijkt mij inderdaad een super bijzondere ervaring!

Ik heb geen ervaring met Garmin

Wat leuk Namiro!

Toch goed dat je verstandig heb gedaan SV, voel je je al iets beter?

Vanmiddag ga ik met een vriendin hardlopen, een interval staat op het programma *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:06

Wat hebben jullie allemaal weer goed gelopen :j Suliko wat een leuk verslag.

En ik zag weer een leuke obstacle run. Echt leuk om te zien dat sommigen dat doen.

Zelf heb ik even niet gelopen. Paar nachten heel slecht geslapen. En gister samen met vriend naar het strand en duinen geweest samen met de hondjes. Omdat het niet te warm was konden ze lekker mee lopen en toch 9km in de beentjes. Dacht dan ga ik vanmiddag even lopen maar misschien moet ik nog maar even wachten.

Afbeelding

De herv was een tijdje gebalanceerd eindelijk. Maar afgelopen dagen zag ik het steeds zakken en vanmorgen ongebalanceerd :(

Gister in Noordwijk

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:13

Wauw Suliko, gaaf zeg! Waar was het? Want ik ging zaterdagochtend lopen en zag vlakbij mn huis bordjes ervan.

Wauw BF, mooie plaatjes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 11:30

Mooie plaatjes BeFunny. Je hondje staat echt schattig op de foto.
Doe het rustig aan hè.

Sall het houdt nog niet over, maar wel iets beter. Succes met de interval.