Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pieneappel

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:53

Best wel veel dames hier die hun tweede kindje krijgen, vind het wel echt wel fijn om daardoor veel ervaringen te lezen :D

Wij zijn eigenlijk al snel sinds we het geslacht wisten over de naam uit! De naam kwam steeds terug in onze lijstjes dus toen ging het best snel met beslissen

Oef heb toch wel vocht in de benen.. hopelijk gaat dat met de temperatuur die weer naar beneden gaat ook weer weg

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:57

Namen vinden wij voor de baby boy lastig.
Een korte naam. Geen buitenlandse naam het liefste

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:52

XladyX schreef:
(knip)
Heb vandaag alleen wel giga last van steken in mn buik onder mn ribben vooral met ademen. Hopelijk gaat dat morgen weer beter

Update wat betreft dit, bloeddruk is nog steeds goed gelukkig maar lijkt erop covid te zijn geweest. Twee dagen slecht kunnen ademen ivm longpijn, sinds vanmorgen weer over hopelijk blijft dat zo *\o/* Had trouwens ook covid in mijn eerste zwangerschap _O- alleen toen was het veel spannender wat de impact zou zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:53

Oh wat gek... Ik had net een heel bericht geschreven en nu is die weg...

Nou nog een keer dan... Hopelijk ga je je snel beter voelen xLadyx, en blijft de pijn weg! Lijkt mij heel vervelend... Ook heel toevallig dat je bij je vorige zwangerschap ook corona had. Waarschijnlijk toch vatbaarder voor een virusje door de zwangerschap.

Ik ben daar stiekem ook wel bang voor, voor tijdens de bevalling. Jullie niet? :o Mijn vorige bevalling was hartje zomer, midden in een hittegolf. Ook geen pretje, maar het was in ieder geval geen griepseizoen. Nu moet ik in december bevallen, wanneer half NL griep heeft of een snotneus heeft. Normaal gesproken maakt mij dat echt niet uit, maar bevallen wanneer je ziek bent lijkt mij niet echt fijn :+ . Plus dat mijn zoontje natuurlijk ook van alles meebrengt vanuit de opvang, haha. Maar goed, we gaan het zien...

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:13

Helemaal mee eens Pieneappel. Leuk om verhalen van ervaren mama’s te lezen.

Oh wat vervelend dat het covid blijkt te zijn Lady! Gelukkig is er nu inderdaad minder stress over dan een paar jaar geleden.

Ik heb daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht/ bij stil gestaan Eskimo. Ben vooral bang om tijdens de zwangerschap iets op te lopen dat schadelijk is voor de kleine. Nog niet over ziek zijn en bevallen nagedacht haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:41

Eskimo schreef:

Nou nog een keer dan... Hopelijk ga je je snel beter voelen xLadyx, en blijft de pijn weg! Lijkt mij heel vervelend... Ook heel toevallig dat je bij je vorige zwangerschap ook corona had. Waarschijnlijk toch vatbaarder voor een virusje door de zwangerschap.

Ik ben daar stiekem ook wel bang voor, voor tijdens de bevalling. Jullie niet? :o Mijn vorige bevalling was hartje zomer, midden in een hittegolf. Ook geen pretje, maar het was in ieder geval geen griepseizoen. Nu moet ik in december bevallen, wanneer half NL griep heeft of een snotneus heeft. Normaal gesproken maakt mij dat echt niet uit, maar bevallen wanneer je ziek bent lijkt mij niet echt fijn :+ . Plus dat mijn zoontje natuurlijk ook van alles meebrengt vanuit de opvang, haha. Maar goed, we gaan het zien...

Ja daar denk ik ook al over na! Vorige x was ook hartje zomer. Hoop inderdaad dat vooral de pasgeboren baby's een beetje gespaard blijven..

@lady: vervelend van de covid zeg! Verwacht je nu ook niet meer. Hopelijk snel beter!

Hier ein-de-lijk de eerste echo gehad en alles is goed <3 Uitgerekende datum één dag opgeschoven, naar 2 februari. De gynaecoloog gaf wel aan dat het inderdaad terug een keizersnede zal worden (knoop echt doorhakken is voor rond de 30 weken) dus dat dat dan een week eerder, op 39 weken, ingepland wordt.

Het babytje was al goed aan het bewegen, zo grappig. En met al armpjes en beentjes, alles erop en eraan.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:45

Pasgeboren baby'tje nog niet eens over nagedacht, maar als ik daar over nadenken ga ik helemaal stressen :') . Bij mijn eerste zoontje was ik veel te makkelijk met visite en aanraken etc. Dat ga ik nu wel anders doen, ik denk echt dat ik de eerste paar weken zo'n overbezorgde mamabeer ga worden. Ik ga mij ook heerlijk terugtrekken in onze eigen bubbel. Schoonouders uit Frankrijk zullen wel de eerste paar weken in de buurt zijn en ergens een huisje huren, zodat ze ons kunnen helpen met ons zoontje. Dat is wel heel fijn, en gelukkig zijn zij superlief en dól op hun kleinzoon <3 .

Wat super dat je een goede echo hebt gehad! Lekker genieten nu!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:54

Eskimo schreef:

Wat grappig ik beviel vorige keer ook midden in een hittegolf, voor de kleine in de eerste dagen best ideaal trouwens!
Ik ben er niet zo heel bang voor, kan er erg weinig aan doen inderdaad ook ivm dochtertje die alles meebrengt van de opvang. Zo bekeken hebben we dan het meeste waarschijnlijk al een keer gehad :D Ben daarin ook niet heel erg voorzichtig met die kleine straks, die zal sowieso contact hebben met onze dochter die het meeste mee naar huis neemt qua virussen etc. Toen onze dochter naar de opvang ging en ik weer ging werken heb ik overigens heel erg veel ziektes meegekregen, zelfs die ik dacht als kind al gehad te hebben. Hielp wel om weer om af te vallen, dat dan weer wel }>

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:10

Pffffoe ja dat eerste jaar opvang heb ik heel wat virussen voorbij zien komen! Gelukkig ben ik niet heel vaak ziek geweest, mijn zoontje daarentegen... Denk dat die inmiddels alles wel gehad heeft :D . Gelukkig is die periode voorbij en is hij nu al een hele tijd niet ziek geweest (even afkloppen haha).

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 17:51

Wat fijn Sollekenoah een goeie echo!! Toch bijzonder hè dat er al zo snel armpjes en beentjes te zien zijn….

Ik ben ook heel benieuwd Eskimo ik denk dat ik ook echt zo’n leeuwin ga zijn die haar kind niet af wil geven _O-

Ja zo’n kinderdagverblijf is wel echt een broeinest haha, maar daardoor heb je juist ook wel veel weerstand inmiddels denk ik…

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:14

Wat solleke! Prachtig om te zien elke keer weer! <3

Corona blijft naar lady, hopelijk snel weer helemaal de oude!

Ik ga denk ik de laatste weken en eerste periode lekker in onze eigen bubbel leven. Vriend ziet uiteraard wel mensen nog op het werk dan, maar die is echt bijna nooit ziek.
En de kleine hoeft pas vanaf april naar de opvang. (Een baby lijkt me ook een goede smoes om deze winter niet alle familie bijeenkomsten langs te gaan. :o )

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:00

Onze eerste is ook van december. Wij hebben kerst inderdaad overgeslagen en alleen klein en simpel gevierd. Verder alleen directe naaste familie gezien, die niet kwamen als ze verkouden/ziek waren natuurlijk. Maar nu wordt dat lastiger met inderdaad al ene kind op de opvang die elke 1,5 maand ziek is met koorts haha. Zij is erg gevoelig voor alles wat er rond gaat. Maar komt vast goed!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:47

Wat fijn solleke.

Hier dochter ook van december en was vier weken te vroeg. kon zich niet warm houden, dus kerst lekker overgeslagen. Heerlijke rustige december maand gehad, echt een aanrader.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:32

Onze oudste is ook van december, vorige keer helemaal geen infecties gehad, normaal hebben we die wel via mijn werk (gezondheidszorg). Nu zou het alleen via de oudste kunnen maar over het algemeen valt het me erg mee hoe vaak die iets mee neemt van de opvang. Denk dat ze het vaker via ons gekregen heeft. Ze is gewoon niet vaak ziek gelukkig.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:28

Jeetje, waar ik voorheen geen hongergevoel had en misselijkheid en kokhalzen de aanwijzing was dat ik moest eten, heb ik nu ineens honger! Maar dan ook echt niet normaal. Hoewel ik geen grote porties weg krijg. Maar dan vrij snel daarna alweer honger. := zal er vast ook bij horen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 12:11

Heel herkenbaar San4nie. Ik vreet ook als een slootgraver. Waar ik m’n hele leven nog nooit meer dan 2 broodjes tussen de middag heb gegeten eet ik er nu fluitend 4 haha

Hier vanavond naar het concert van Bruce Springsteen met de schoonfamilie. Hebben sta plekken hoop dat ik het een beetje vol kan houden ..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:09

Hier ook herkenbaar, ik heb zo vaak honger haha

Gisteren de 22 weken prik gehaald bij het consultatiebureau. Het liep 50!! minuten uit voordat ik aan de beurt was :( als het zo maar niet altijd is met afspraken met de baby..

Alleen wat spierpijn op de prikplek sinds gisteravond, verder geen bijwerkingen gelukkig.

Veel plezier Zira!! Hopelijk is het een beetje vol te houden.
Ik probeer nog altijd kaartjes te krijgen voor Taylor Swift volgende week, wat tot op heden niet lukt. Maar als het me nog wel lukt en ik staplaatsen zou hebben weet ik niet of ik dat ga trekken aangezien het een 3,5 uur durende show is… kans is echt heel klein dat ik daar nog heen ga |(

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 15:14

Dat meen je niet ! Wat asociaal dat je zo lang moest wachten!! Gelukkig nu niet heel veel last ervan.

Dankje! Ja snap ik, dit schijnt ook een lange show te zijn …. Nouja we gaan het wel meemaken haha. Wat jammer dat het nog niet gelukt is om tickets te krijgen

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:43

Ik ben vandaag 22 weken maar nog geen oproep er voor gehad.
Hoe gaat dat dan ?

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:49

Sweetgirl1 schreef:
Ik ben vandaag 22 weken maar nog geen oproep er voor gehad.
Hoe gaat dat dan ?

Ik kreeg via de verloskundige een informatie folder en daar stond ook een telefoonnummer van de GGD op om een afspraak te maken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:51

Je krijgt geen oproep. Hier inderdaad ook met de vk erover gesproken incl. folder. Je moet de ggd zelf bellen voor een afspraak.
Ik heb m al een week of 2 geleden gehad, ook weinig last van gehad.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 16:25

Hier ook info van de verloskundige en gister zelf de ggd gebeld voor een afspraak

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 16:53

Citaat:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten maar nog onbekend of we dit met anderen gaan delen.
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Jongen
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december - Jongen
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Wij hebben vandaag gehoord dat wij ook een jongetje krijgen! Wij hebben al een meisje en m’n vriend dacht nu weer een meisje, ik dacht een jongetje.

Nu kan het namen bedenken beginnen!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:12

Goed te horen dat de honger herkenbaar is :+

Veel plezier vanavond zira! Volgens mij is het mooi weer voor een concert! (Neem aan dat het buiten is, net als van de week.)

Wat bizar Pieneappel, 50 minuten! Helemaal omdat je dan zelf in 2 minuten klaar bent. Balen, als je zo graag naar dat concert wilde. 3,5 uur staan wordt wel steeds zwaarder.

Mijn verloskundige adviseerde wat langer te wachten met de prik. Er is een enkel onderzoek waarbij mogelijk een ietsje groter risico is op vroeggeboorte na zo’n prik. Eigenlijk niet noemenswaardig zei ze, dus zal me er echt niet druk om maken. Maar ik wacht dus nog eventjes om de afspraak te maken.

Leuk sannens, nu een jongetje! Succes met namen bedenken! :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:35

Ik houd jullie allemaal niet meer bij met reageren, maar lees nog steeds trouw mee :D Vorige week hebben wij een goede 20-weken echo gehad en wij krijgen een meisje :o Sinds 3 dagen voel ik onze baby dagelijks en vandaag dacht ik ook het eerste schopje echt te kunnen zien. Erg leuk om wat meer leven op te merken!

De 22-weken prik heb ik een afspraak voor gemaakt, maar ik zou eigenlijk niet eens meer weten wanneer precies.

Verder druk met oriënteren voor wandelwagens en babymeubels, maar vindt het allemaal maar wat overweldigend.

Citaat:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht blijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Jongen
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december - Jongen
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten