Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:59

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Josien:Zou het helpen als je een aantal voorgekookte maaltijden al in de diepvries hebt die je zo kan pakken? Scheelt én een hoop calorieen en een hoop geld omdat je niet bestelt.

Mijn taille is 4 cm geslonken, heupen 1 cm. Dus ik ga heel steady door :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 11:35

Winged schreef:

Josien:Zou het helpen als je een aantal voorgekookte maaltijden al in de diepvries hebt die je zo kan pakken? Scheelt én een hoop calorieen en een hoop geld omdat je niet bestelt.

Dat heb ik dus ook en sindsdien bestel ik nooit meer, behalve sushi maar dat is dan omdat ik daar heel veel zin in heb en van geniet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:34

Hebben jullie gezonde goed vullende tussendoortjes?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 14:25

Volkorencracker met humus en als ik echt rammel een gekookt ei erop.

Tomaat gevuld met tonijnsalade ( blikje tonijn met eetlepel mayo gesnipperd augurkje en bieslook) kan ook op cracker of brood

Voor de lekkere trek: cake bakken waarbij je de boter voor de helft vervangt door magere kwark. Appelblokjes met kaneel erbovenop en bakken maar.
Per portie invriezen.

Wrapje met groente en gerookte kipfilet

Klein bakje pistache nootjes of andere nootjes die je zelf pelt. Daar doe je langer mee dan gepelde nootjes dus je eet er minder van en je bakje zit toch lekker vol.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:27

Winged schreef:

Ja zeker! Dat helpt absoluut deels, maar het punt is dat je dan ook tijd moet maken om die te maken :Y) .
Dat schiet er soms wel bij in.
Maar wij zijn afgelopen maand ook wel weer een paar keer tot de conclusie gekomen dat bestellen wel makkelijk is, maar zeker niet sneller.
Soms moet je jezelf op een drukke vermoeiende dag gewoon even een schop onder je kont geven.

Al zijn inderdaad de tussendoortjes ook soms een groot gevaar. Wij hebben standaard al geen chips en snoep ik huis, maar meestal wel een paar koekjes. Dat blijft toch verleidelijk.
Want zo'n cracker of wrap is wel vullend voor de maag, maar niet voor mijn hoofd :') . Mijn hoofd heeft dan nog steeds lekkere trek -O- .

Wat goed van jullie trouwens!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 14:30

Het is maar net hoe lekker je je wrap maakt. Sausje van mayo met yoghurt maken en dun opsmeren. Zelf je proteïne koken/bakken/roken, verse snack groente erbij.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:55

Na een weekend met vreterij, weer een gezonde lunch. Afbeelding
Tip voor maaltijden in de diepvries: maak grotere hoeveelheden en vries wat over is in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:17

Yenni schreef:
Hebben jullie gezonde goed vullende tussendoortjes?

Alles met veel eiwitten. Eiwitten vullen goed en langdurig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:46

Ik kom mij hier ook maar weer melden. Maar nu uit de meelees modus. Ik 2017 heb ik een gastric bypass gehad dit ging heel lang goed en bleef steady in mijn gewicht. Tot ik weer op kantoor ging werken. Toen ben ik toch weer flink aangekomen. A fijn na mijn scheiding ben ik ook weer flink afgevallen.

Afbeelding

Waar ik voorsl tegenaan loop is iets wat goed vult. Ik raak maar niet verzadigd van luchtige dingen zoals crackers. Maar ook goede gezonde maaltijden voor meerdere dagen zou ik ook wel tips over willen. En welke app gebruiken jullie om calorieën bij te houden?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:47

Wauw lau wat een verschil zeg!

Als je niet verzadigd raakt van zulke dingen zou ik andere keuzes maken.
Ik raak er ook niet verzadigd door, omdat ik het wel lekker vind eet ik het soms wel eens maar dan incombinatie met iets anders, bijvoorbeeld een kom soep met daarnaast 2 crackers.

Dingen waar veel eiwit inzit vult goed, op een pot yoghurt kan ik echt lang door zelf doe ik er fruit door of esn flavor powder.

Hier moest ik vandaag gaatjes bij maken in m'n riem *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:10

Een klein bakje Griekse yoghurt met een klein beetje appelstroop en een klein beetje cornflakes vind ik een heerlijk tussendoortje en het vult ook nog! Door de zoete appelstroop is je suikerbehoefte ook gelijk weg en door de cornflakes ben je aan het kauwen en ben je dus mooi even bezig. :D

Voor de sausjes eters heb ik ook nog een tip. Ik eet wel eens rijst met zelf gemaakte kipshoarma en veel groente er door, heel lekker maar niet zonder een flinke klodder knoflook. Helaas bij de hoeveelheid knoflook die ik normaal weg werk zijn we zeker 200 kcal verder en dat kan echt niet. Dus wat doe ik nu: een klein beetje knoflook saus in een schaaltje voeg daar een flinke klodder Griekse yoghurt aan toe en knoflookpoeder er door naar smaak, daarna nog een snufje aromat en kleine stukjes komkommer goed roeren en je hebt je eigen gezonde knoflooksaus/tzaziki. :D

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:33

Oeps hier flink gezondigd vandaag :o
Nu gelijk de draad weer oppakken en hopen dat de schade op de weegschaal mee valt.
Toch alsnog wel blij dat ik nu wel in staat ben de draad dan na zoiets direct weer op te pakken, in het verleden kon ik dan echt denken nu maakt t niks meer uit heb ik t toch al wel verpest enz enz. En dan bleef ik ongezond doen.

Hoe gaat het bij jullie?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:05

Ik heb wel eens het idee dat het goed werkt voor je lijf en afvallen om soms uit de bocht te vliegen. Maar je moet er inderdaad niet in blijven hangen.
Gisteren op zoek naar een nieuwe broek. In de outlet alleen maat 40 en 44, maat 40 leek best groot dus die mee in het pashokje. Paste! De zakken weken een heel klein beetje dus voor het mooie had ik ook een maat 42 kunnen hebben, maar die was er niet. 44 geprobeerd en die was echt te groot. Toch leuk, hoewel ik ook weet dat de ene maat de andere niet is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 14:32

Inderdaad is een keer jezelf iets toestaan helemaal niet verkeerd. Als dat maar geen reden is om te denken dat “alles verloren is en het dus toch niet meer uitmaakt wat je verder nog eet”
Dat maakt ook dat je niet geniet van het eten wat je niet dagelijks eet. Gewoon zonder schuldgevoel genieten, van een etentje, dat stuk taart en zelfs een bak kibbeling of een frikandel.

Als ik dat niet zou doen dan zou ik het ook niet volhouden en terugvallen in verkeerde gewoontes.
Het gaat veel meer om wat je gedachteloos naar binnen werkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:13

Ceetje: maakt niet uit toch? Zolang je zelf ook weet dat er cm af aan :)

bcd94: je hebt zondigen en zondigen. Als je daarna de knop weer om kan zetten is er niet heel veel aan de hand. Ja, je hebt misschien een dag boven je kcal gegeten, maar wie weet heb je de andere dagen wel meer onder je behoefte gegeten.

Stel jouw behoefte is 1700 per dag en jouw verbranding is 2000. (tekort van 300 per dag)
Als jij van ma tot en met vrij 1550 eet ipv 1700 dan heb je dus -750 kcal 'winst' die je niet naar binnen hebt gewerkt. (plus al die 1500 gedurende die 5 dagen)
Dan houdt dat in dat je zaterdag en zondag eventueel 2000 kcal mag eten op beide dagen. En daarmee kom je alsnog op 2100 kcal in de min in die week. En dat is dus het deel dat je afvalt (om en nabij 400 gram verlies in gewicht)

Het is niet zo dat om 0.00 uur de calorieteller op 0 gaat en je dan dus hetgeen dat je hebt gezondigd al op de buik hebt zitten. Ook dat gaat geleidelijk. Afvallen is toch ook een deel van de gemiddelden :) En als je door de week net wat minder eet dan mag je dus ook hier en daar een beetje 'zondigen'.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:17

Bcd 94, wat goed dat je toch weer netjes de draad op pakt! Ze zeggen dat een dagje zondigen soms best even goed is, ik hoop maar dat dat zo is want wij gaan over een paar weken uiteten en stiekem baal ik daar een beetje van. :')

Centje, dat moet een super fijn gevoel zijn dat je in kleinere kleding past!

Hier gaat het heel erg goed, ik vind het echt leuk om met mijn eten bezig te zijn en ik taal totaal niet om slechte voeding! Sporten gaat ook super goed, hele leuke sportschool mede door hele lieve/leuke mensen. Ik sla soms misschien een beetje door want ik ging van 0.0 sport op paardrijden na naar 4 keer in de week fanatiek sporten. Maar super leuk en mijn lijf kan het goed aan op dit niveau. :) Vandaag moest ik zelfs mijn bh iets strakker doen en vanmorgen zei een stalgenoot dat mijn broek begon te slobberen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:19

Dat zijn mooie mijlpalen Petrichor. Uiteindelijk gaat het niet zozeer om kilo’s maar om minder omvang.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 13:26

Kleinere kleding zijn echt mijlpalen waar je aan ziet dat je afvalt.
Nadeel, je koopt iets passends en een maand later alweer een slobber broek.
Ik ben lid geworden van een kledingruilgroep. Daarin gaan tassen rond waar je dingen uithaalt die je graag wil hebben en in stopt wat je kwijt wil. Echt een oplossing voor kort gedragen kleding.

Woensdag heb ik een coaching sessie over meer eten, merk dat ik dan een soort draakje op mijn schouder heb. Komt bij dat ik door de dexa spuit enorme trek heb, ik moet meer eten maar moet me dus inhouden om niet aan de dexa toe te geven.
Ik moet nog meer afvallen maar niet te snel en heb dus een nieuwe balans nodig waar ik op kan vertrouwen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:19

Wat leuk zo n kledingruilgroep, zit dat dan bij je in de buurt ofzo en gaat dat op maat of hoe gaat zoiets?

Ik blijf kleding kopen momenteel, ik koop nu soms het een en ander via vinted want ik kan het toch maar kort aan, als het te groot is zet ik het
weer te koop.
Nu had ik geluk met een nieuwe winterjas, nieuw gezien voor 129 op vinted kunnen kopen voor 35 met kaartje er nog aan.
Vind m'n portemonnee toch wel erg leuk haha.

Hebben jullie nog tips voor lekkere recepten die niet al te hoog in kcal zijn?
Ik blijf een beetje terug komen op steeds dezelfde recepten en merk dat het tijd is voor weer wat extra afwisseling.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 22:12

Ik ruil via https://www.clothingloop.org/en/
De site is in het Engels, maar zoeken gaat heel makkelijk.

Wat voor eten vind je lekker? Ik kook meestal uit de losse pols, afhankelijk wat er in de tuin staat, nu alleen nog paprika en boerenkool. Of de aanbiedingen in de supermarkt en mijn voorraad in de vriezer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:47

Heerlijk @bcd, dat je snel door de maten heengaat, toch? ;)

Hier gaat het gelukkig ook alweer eventjes de goede kant op. Tussendoor wel echt een serieuze dip gehad. Dus fijn dat ik de controle weer terug heb :j

Weinig tips qua eten @bcd, want wij eten eigenlijk ook zo goed als elke week dezelfde gerechten. Maar ik vind dat geen issue... Lekker en simpel heeft vaak wel leuke en gemakkelijke gerechten. Wie weet vind je daar wat fijns tussen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:43

Wat een goede site tiwi, bedankt voor het delen!

Ik ben een makkelijke eter dus bijna alles gaat er wel in, in de zomer maanden haal ik ook veel uit de tuin, nu heb ik alleen nog wortels en bieten staan.

Muesli, het is zeker fijn! Ik moest ook wel echt veel kwijt, in het begin ging het best hard maar momenteel gaat het niet zo hard meer hoor. Ik ben dit jaar van maat 48 naar maat 42 gegaan, via vinted al wat broeken in maat 40 kunnen scoren die paste al maar zaten nog wel wat strak, hopelijk zitten die eind dit jaar perfect.

Fijn dat het bij jou ook weer goed gaat, een dip tussendoor herkennen veel mensen zich wel in denk ik.

Ik vond veel terug vallen op dezelfde recepten ook geen issue maar ik merk nu dat ik een aantal gerechten wat zat begin te raken dus tijd voor wat nieuwe receptjes.

Lekker en simpel ga ik een kijken dankje

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:25

Wat zijn jullie lekker bezig hier!
Ik ben de laatste tijd wezen jojoen. Gelukkig wel met maar een speling van 3,5kg, maar als nog zie liever een dalende lijn. Alleen daar moet ik toch echt zelf wat aan doen.
Vooral warm eten vind ik een uitdaging. Veel last van m'n enkel, waardoor staan om te koken vaak niet fijn was.

Leuk om te lezen dat jullie zo veel in maat verschillen sinds het afvallen. Ik merkte de vorige keer dat ik best lang met een maat doe. Toen ik 20 kg was afgevallen scheelde dat maar 1 a 2 maten, waardoor ik lang met m'n kleding heb kunnen doen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:40

Hier gaat het wel stabiel. Mijn collega en ik hebben dezelfde jas op werk, alleen zij 1 of 2 maten kleiner dan ik. Normaal als ik perongeluk die van haar aantrok merkte ik gelijk dat het de verkeerde was. Nu merkte ik het paa toen ik een snoepje voor de hond uit m'n zak wilde pakken en die zat er niet in :') nog 1 kilo dan mag ik het ziekenhuis bellen om daar te wegen en dan mogen we officieel op de wachtlijst van 3-4 maanden voor ons icsi traject

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 00:19

Wat een mooie vooruitzichten Eefsel! Dat is best een pittig traject, heel veel succes alvast en hopelijk snel een positief resultaat.

Ik ben begonnen met een schilder klus en trok een oude jurk aan. Grote maat dus en als ik dan bedenk dat die een jaar geleden strak zat en nu kan ik erin kamperen.