Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:03

T2T ik vind het knap 4u op de tacx. Is dat je laatste wedstrijd van dit jaar? En wanneer start het seizoen dan weer? Kan me voorstellen dat je ook weer even moet afschakelen om weer fit het nieuwe in te gaan.

@zebrastreep, ik snap het wel. Iedere maand betalen voor weinig/geen gebruik is ook weer zowat. Hopelijk heb je volgend jaar snel de fiets van je dromen.

Wie is er nog op pad geweest vandaag?
Wij vanmorgen 51km. Manlief op de gravel en ik op de racefiets. Was lekker fris, maar met gemiddeld 27 (2x op de pont trekt het gemiddelde erg omlaag), een lekkere rit. Nu hete douche en beetje opwarmen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:57

Nog genieten zo van een mooi herfstweekend! Ik ben twee uur met T2T op pad geweest, voor het eerst weer op mijn racebeest. Nog niet ingeklikt, maar heb plaatjes waarmee je het kliksysteem afdekt.
Ging lekker, ik had bijna 60km op de teller. T2T moest nog door, volgens mij is ze wel klaar voor haar Triathlon :):)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:34

Padoertje schreef:
T2T ik vind het knap 4u op de tacx. Is dat je laatste wedstrijd van dit jaar? En wanneer start het seizoen dan weer? Kan me voorstellen dat je ook weer even moet afschakelen om weer fit het nieuwe in te gaan.

Ja , dat is we een mentaal dingetje :j
In twee weken heb ik idd mijn laatste wedstrijd , daarna is het met name basis training/ onderhoud .
In Nederland is denk ik de eerste triatlon in mei .

Maar vandaag ca 90 km buiten gefietst , waarvan een deel met Thami *\o/*
Daarna alleen door , kwam met mijn tijd niet helemaal uit . Dus voor de laatste 23 min op de Tacx gezeten .
Op zich handig , dan staat hij al klaar voor dinsdag .
Na het fietsen wel even snel gedoucht , loop spullen aan en nog een kort loopje gedaan .
Trots op mezelf , bijna 11 uur getraind naast mijn werk.
Morgen rustdag !

@ Padoertje , de volgende keer kort je activiteit pauzeren als je “ over “ gaat .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:40

Padoertje schreef:

@zebrastreep, ik snap het wel. Iedere maand betalen voor weinig/geen gebruik is ook weer zowat. Hopelijk heb je volgend jaar snel de fiets van je dromen.

Wie is er nog op pad geweest vandaag?
Wij vanmorgen 51km. Manlief op de gravel en ik op de racefiets. Was lekker fris, maar met gemiddeld 27 (2x op de pont trekt het gemiddelde erg omlaag), een lekkere rit. Nu hete douche en beetje opwarmen.

Mijn eerste triathlon volgend jaar is waarschijnlijk 10 mei. Ik ben nog aan het twijfelen over de afstand die ik dan ga doen maar ik heb afgelopen voorjaar gemerkt dat de winter binnen doorfietsen echt een fijne basis legt voor het nieuwe seizoen. En het is makkelijker gericht trainen binnen dan buiten...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:15

@imay , overweeg je de T100 ?

Helaas past die voor mij niet ivm Ironman Tours in Frankrijk op 1-6-2025.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:18

Zebrastreep een simpele racefiets (waar ook wat bredere banden in kunnen) of een gravelbike is wel top hoor. Dan kan je lekker fiets kilometers rijden tot je echt je droom fiets kan kopen.
Langer lenen als je hem toch niet gebruikt is idd zonde.

Thami en T2T wat leuk samen op pad!

Padoertje het was fris hè. Later op de dag warmde het wel lekker op

Hier Nijverdal-Lemele-Hellendoorn gecombineerd op de mtb. Bijna 50km. Hormonen rommelen en daarmee buikpijn/steken maar dat mocht de pret niet drukken.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:20

Time2Tri schreef:
@imay , overweeg je de T100 ?

Helaas past die voor mij niet ivm Ironman Tours in Frankrijk op 1-6-2025.

Ja, al is het net een andere verdeling dan de PTO T100 races vind ik het wel een aantrekkelijke optie om eens te kijken hoe ik die 90k fietsen verteer in een triathlon

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:44

@imay , het is een mooi concept.
Ik had hem ook gedaan als het had gepast .
Vooral een mooie seizoensopener :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:46

Ik vind een wielrenfiets alleen wel een beetje spannend :') de dunne bandjes en het smalle stuur. Terwijl een vriendin van mij een mountainbike heel eng vindt omdat het stuur zo breed is.

Maar als ik wordt ingehaald door een wielrenner denk ik wel goh je kan wel echt harder op de weg en meer km maken.

Ik zou alleen heel erg moeten wennen aan het sturen en remmen maar op den duur leer je het wel.

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 18:11

@zebrastreep, of je koopt een gravelbike. De oplossing voor al je problemen <<)! Je kunt er mee het bos in, je kunt ermee de weg op (al dan wel niet met dunnere banden), ze zitten wat relaxter en kan tegen een relatief stootje. Ik ben echt nog altijd verliefd op mijn gravelbike.

Vandaag ook een heerlijk rondje over de Veluwe geweest. Een beetje een wat lager tempo omdat man en ik nog altijd een beetje klinken alsof we een half pakje shag hebben opgerookt bij grotere inspanning. En het was genieten! Het waar echt veel beter weer dan vooraf voorspeld en het bos lag er zo mooi bij <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:34

Zebrastreep schreef:
Ik vind een wielrenfiets alleen wel een beetje spannend :') de dunne bandjes en het smalle stuur. Terwijl een vriendin van mij een mountainbike heel eng vindt omdat het stuur zo breed is.

Dat heb ik dus ook , dat lompe brede stuur .
En gevoeld geen controle hebben of road (ondergrond) )

Ik heb twee jaar een MTB gehad , reed er 40 km per jaar mee . Dus nee dat was niet mijn ding , en heb het ding verkocht .

Lekker hoor Maaike , bekend stukje daar bij radio Kootwijk .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:52

Ik heb even bij gelezen.

T2T en Thami, wat leuk dat jullie hebben kunnen samen fietsen. Altijd gezelliger dan allen.

@Maaikemuis, Mooie foto's heb je daar. En wat T2T zegt, wat een bekende plek.

Ik was juist MTB'er. Ik vond het brede stuur ook juist fijn en kon bijna stil staan op de plek.
Natuurlijk mis ik het soms wel. Maar sturen op een ligfiets was ook wennen en kan ik nu ook. Ook op mijn racer kan ik bijna stil staan. (Ik bedenk mij nu dat ik drie ligfietsen heb die alle drie anders sturen.)

Mochten er wedstrijden in de buurt van Arnhem/Zevenaar zijn wil ik best wel komen kijken als ik kan. En dan aanmoedigen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:08

Ik vergeet totaal iets te delen.

De NVHPV onze landelijke ligfietsgroep bestaat 40 jaar. Er is een jubileum special meeting.
Alle grote ligfietshandelaren zullen er bij zijn.

Iedereen is welkom met wat voor een fiets dan ook. Er is ook een kleine tocht met verschillende fietsen door Utrecht.

Het wordt dus centraal in Utrecht georganiseerd. Ik ga daar met mijn velomobiel heen fietsen en weer terug.

Voor wie het leuk vind om het even te lezen of er zelf heen te gaan. Heb ik hier even een linkje.
https://ligfiets.net/news/6565

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:40

Ik neig nu wel een beetje naar een wielrenfiets haha :') maar goed ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Wel leuk ik had mijn kaartje voor de Hondsrug classic weggegeven. Maar ik was wel even benieuwd naar de uitslag.
Heeft diegene waaraan ik mijn kaartje weggaf gewonnen in haar klasse.

Extra leuk om dan zo iemand dubbel blij te maken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 06:19

Gothico schreef:
Ik vergeet totaal iets te delen.

De NVHPV onze landelijke ligfietsgroep bestaat 40 jaar. Er is een jubileum special meeting.
Alle grote ligfietshandelaren zullen er bij zijn.

Iedereen is welkom met wat voor een fiets dan ook. Er is ook een kleine tocht met verschillende fietsen door Utrecht.

Het wordt dus centraal in Utrecht georganiseerd. Ik ga daar met mijn velomobiel heen fietsen en weer terug.

Voor wie het leuk vind om het even te lezen of er zelf heen te gaan. Heb ik hier even een linkje.
https://ligfiets.net/news/6565

Klinkt wel leuk Gothico , echter heb ik dat weekend de Hawaii nacht :j
Vanuit de vereniging gaan we gezamenlijk "Kona" kijken , WK mannen triatlon .
Dus dat word de nacht wakker blijven en pas s,ochtends naar bed gaan .

Dan is je startbewijs toch goed benut Zebrastreep . *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:32

Geheel onverwachts is er een mountainbike op mijn pad gekomen.

Helaas moet ik nog even wachten met wat delen.

Wel iets anders dan gepland, maar de prijs was goed, de kleur is wat ik wil en ook nog eens toevallig de goede maat. En dan ook nog het merk wat ik graag wil.

Momenteel is de fiets nog niet helemaal klaar , ergens volgende week kan ik een testrit gaan maken.

En ook nog eens 5 min van huis en bij echt een servicepunt van het merk. Dus dat vertrouwen is er al.

Ik hoop volgende week het leuke nieuws te kunnen delen *\o/*

Edit: mijn oude mtb is uit elkaar gehaald en een aantal onderdelen zijn verkocht daar krijg ik nog 200 voor.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:43

Oh super. Dat is goed nieuws. Duim voor je dat het super rijdt volgende week en de koop door gaat!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:49

Leuk nieuws! Volgende week fotootje sturen hè.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:29

Whoop , whoop @Zebrastreep , ik heb heel benieuwd. *\o/* _/-\o_

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 20:08

Hey, dat is goed nieuws! Dan kun je lekker blijven fietsen en plezier hebben in het bos.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:35

Wat een geweldig nieuws @Zebrastreep. Zo weet je niet of het lukt en zo komt het op je pad.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:31

Mooi nieuws Zebra! Ik ben benieuwd naar een fotootje wanneer je die kunt delen :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:43

Ik weet dat ik nog even moet nadenken , maar vanmorgen stond ik echt met ern blij gevoel op dat ik toch sneller dan verwacht weer een eigen fiets heb :o

De leenfiets is weer bij zijn baasje. Die mensen gaven al aan dat een nieuwe fiets bij Canyon bestellen vaak wel een beetje drama is. Enorm lange wachttijden met nog mogelijk vertraging. En dan nog hopen dat alles correct in elkaar zit voor zover dat kan. Hun gaven ook aan voor zoveel geld moet het gewoon goed zijn en redelijk snel geleverd.

Nu kan ik tenminste zie wat ik wil kopen , daar hou ik toch ook wel wat meer van om eerlijk te zijn.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:35

Ik ken dat gevoel wel. Ongeloof, maar heel blij dat het zo is dat je een nieuwe fiets hebt.

Ben blij voor je dat er nu al nieuwe fiets avonturen in de wacht staan.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:40

Oohhh gaaf Zebrastreep, dat de perfecte fiets zich vanzelf aandient! Benieuwd naar de foto’s volgende week.
Ik heb vandaag nog uurtje buiten meegepikt, het was deze week zo druk met werk en paarden dat ik nog geen tijd had gehad. Eigenlijk te moe maar mijn hoofd was zo vol dat het echt even moest, en het heeft gewerkt! Nog moe maar hoofd leeg dus meer kans op eem goede nachtrust ;)