Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:12

Wij zijn weer thuis van vakantie. Wel meegelezen, maar op alles reageren wordt m even niet.

Ik heb vorige zwangerschap wel meegedaan met CP. Inhoudelijk had het niet veel meerwaarde. Maar ik woonde net in deze woonplaats en kende nog niemand, dus wel hele leuke manier om andere moeders te leren kennen. Spreken nog steeds met enige regelmaat af en grootste deel van de kindjes gaat ook naar dezelfde opvang. Dus wat dat betreft vond ik het wel echt de tijd waard.
Ze weten nog of ze nu ook weer een groep vol krijgen, maar als dat wel is, ga ik weer meedoen.

Ik voel me al paar dagen niet top. Nog vermoeider dan ervoor en heel emotioneel en huilerig. Hopelijk snel weer wat beter, zeker aangezien ik morgen ook weer moet werken.
En ondanks dat ik heel erg moe ben, lig ik soms wel ineens ‘s nachts een hele tijd wakker. Vannacht ook weer bijna 3 uur lang wakker. Helemaal klaar mee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:42

Vervelend dat je zo slecht slaapt linoleum. Ik had er de afgelopen weken ook last van, nu ik de twaalf weken voorbij ben lijkt het slapen ook beter te gaan (en de misselijkheid voorbij *klopt af*). Waar zijn jullie op vakantie geweest?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:51

We zijn een paar dagen vlakbij Rijssen geweest. Lekker in de buurt. Zijn toch nauwelijks het park afgeweest, veel gezwommen en gespeeld. En veel geluk gehad met het weer.

Ik duim ook heel hard dat met 12/13 weken het beter wordt. Zou een hele opluchting zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:56

Doubtless schreef:
Ik ben vanochtend ook voor een extra check geweest. Gisteravond begon er een hele rare, hevige buikpijn (alsof je steken hebt, maar dan aan één kant en niet weg te puffen of doorheen te ademen). En dat kwam vanochtend terug. Maar de baby is gelukkig helemaal oké. Nu hopen dat die pijn snel weggaat.

Ah dat is ook wel even schrikken! Hoe gaat het nu met de pijn?

Hier geen centering pregnancy, wil graag gewoon de medische dingen privé bespreken in plaats van in een groep, zeker omdat ik een medische indicatie heb ook. En ik wil de afspraken graag met manlief doen en hier zijn die niet welkom bij CP

Linoleum wat vervelend dat je zo moe bent en toch slecht slaapt. Hopelijk voel je je snel weer een beetje jezelf! Hoe ver ben jij nu?

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:19

Lang niks gepost hier, maar toch even een update.

We krijgen weer een jongetje! Super leuk en ook best handig dat ze in dezelfde periode geboren worden met kleertjes doorgeven enzo.
Volgende week hebben we de 20 weken echo, het klinkt allemaal zo ver al, het gaat snel!
Helaas nu geveld door corona, voel me goed beroerd (hoge koorts). Gister veel contact gehad met de verloskundige en uiteindelijk het advies om toch even te overleggen met de huisartsenpost. Gelukkig hoefde ik niet langs te komen. Best lastig om zo ziek te zijn met een peuter die graag bij je is.
Afgelopen week op vakantie geweest en lekker genoten, de 1e nacht thuis werd ik ziek, dus op zich dat wel goed getimed.

Hebben jullie al namen bedacht? Ik vind het deze keer best lastig.

Ik heb de vorige keer wel mee gedaan met de CP, alleen dit was allemaal online vanwege corona. Nu besloten om niet mee te doen. Ik ga denk ik de cursus van Nira van Dijk doen. De vorige keer werd ik best overvallen door alle medische handelingen en achteraf denk ik dat als ik beter voorbereid was dat ik dan toch andere keuzes had gemaakt.

Doubtless vervelend van de steken, hopelijk is de pijn niet meer terug gekomen.

Linoleum, vervelend van het slechte slapen. Ik merk ook dat ik na een toiletbezoek moeilijker in slaap kom

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 15:54

hier ook weer bijgelezen!
door jullie gesprek over de 22 weken prik ook deze gelijk aangevraagd! en CP is ook een onderwerp waar ik me nog mee in moet lezen! merk dat ik heel fijn vind om te leren en lezen vanuit jullie ervaringen!
ook mbt tot wat nu regelen etc

zie ook wat spannende dingen voorbij komen als ziekenhuisbezoekjes en extra controles voor pijn en een bloeding, gelukkig dat alles goed is met de kleintjes! is toch altijd een hele geruststelling!

hier weten we inmiddels een aantal weken dat we een zoontje krijgen , dat vond ik wel even lastig omdat ik toch erg de voorkeur voor een meisje had/heb maar inmiddels al lekker aan het shoppen geslagen en merk dat ik daardoor ook rust vind in het krijgen van een jongetje!
kwa klachten mag ik niet klagen en rijd gelukkig nog steeds dagelijks de paarden!
morgen de 20 weken echo , en voel nu ook al ongeveer 2 weken schopjes van de baby! wat een bijzonder en gek gevoel is dat zeg! echt een hele ervaring waarvan ik nog niet weet of ik het prettig of eng vind :')
gister voor het eerst een harde buik gehad denk ik? dat doet nog best zeer.. denk dat ik toch teveel had gedaan gisteren vandaag ook een off day en extra moe...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:05

Leuk een paar jongetjes op komst!

Doubtles hopelijk gaat het nu beter met de pijn?

Tara hopelijk snel beter ook!

Linoleum lekker genoten dus. heerlijk!

Hier morgen alweer 23 weken en van mij mag het wel even rustiger haha. Heb echt zoiets van rustig aan want er moet nog zoveel gebeuren hier thuis en ik wil nog zoveel doen.
Wel af en toe vooral met mijn werk het concentratie vermogen van een visstick.. Ben met zoveel andere dingen bezig die nog moeten gebeuren.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:25

Leuk een jongetje Tara! Wat vervelend dat je nu zo ziek bent zeg, lijkt me best spannend ook en lastig inderdaad met een kindje erbij al.
Hier al een aardig idee voor de namen, 1e naam ligt voorlopig vast al houden we wel nog onze ogen open, 2e naam zijn nog 2 opties voor. Mijn partner zijn nr 1 naam alleen vloeit die wat minder, en een naam die we nooit hadden gedacht te geven maar die fantastisch met de 1e werkt haha. Gaan nu 2 proefkaartjes bestellen en beslissen nav welke het beste voelt. En jullie? :)

Daiswees leuk weer van je te lezen! Leuk een jongen, maar kan me je gevoel goed voorstellen, dat zou ik ook wel gehad hebben. Fijn dat je er nu rust in krijgt! Hoe vond je partner het, een zoon? Ook fijn dat je weinig klachten hebt en de kleine nu voelt, succes met de 20 weken echo!

Dustinlover soms vliegt het ineens even aan he dat het 'nog maar zoveel weken' is, heel normaal! Moeten jullie nog veel doen voor de kleine komt? :)

Hier de kamer dit weekeind afgemaakt, gordijnen hangen nu uit te hangen dan gaat mijn moeder die op maat maken en aan elkaar naaien, wauw wat voelt dat echt! Kan nu al niet wachten tot ik alle kleertjes kan wassen en de kast ook in kan ruimen enzo :):) Alleen nog een staande lamp kopen en hangertjes voor babykleding, had er even niet aan gedacht dat het een andere maat moest zijn dan voor onze kleding :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:38

Oef, Tara, waardeloos dat je zo ziek bent. Beterschap!

Daiswees, fijn dat je hebt kunnen wennen aan het idee van een zoon! Wat heb je zoal al gekocht voor de kleine man?

Bellex wat goed dat je al zover bent met de babykamer!
Wij hoeven ons voorlopig niet echt bezig te houden met het kamertje. De bouw van ons nieuwe huis is net gestart en de oplevering zal ook ergens rond het voorjaar zijn, ik ben benieuwd wat eerder klaar is, het huis of het kind. We gaan er vanuit dat we pas na de geboorte kunnen gaan verhuizen, dus qua kamertje wordt het dan eerst alleen de wieg naast ons bed, lekker overzichtelijk. Maar ik ben natuurlijk al wel volop aan het pinteresten <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:31

@Marjo: op tijd gas terug nemen hoor, ook als dat niet je ding is. Het is een marathon en het doel is om zo fit mogelijk over de finish te komen. Niet om zo lang mogelijk te pieken en vervolgens kreupel en gesloopt te eindigen :+

@Linoleum: I feel you girl. Ben ook even een paar dagen wrakkig geweest. Nu lijkt het beter te gaan. Jij ook een beetje opgeknapt?

Bellex schreef:
Ah dat is ook wel even schrikken! Hoe gaat het nu met de pijn?

Rechterzijde blijft gevoelig, maar die pijn van donderdag/vrijdag heb ik niet meer gehad gelukkig. Ik heb vooral last van mijn heup en een trekkend gevoel aan mijn ribben. Wie weet kan de fysio er iets mee deze week.

@Tara: Wat oliebol dat je Corona hebt! Suuuper vervelend met een klein kind om je heen. Niks zo rot om ziek te zijn én te moeten verzorgen. Beterschap gewenst. En gefeliciteerd met weer een jongetje en succes bij de 20 weken echo!

@Daiswees: Ik snap wel dat het lastig kan zijn om te horen dat je een jongetje krijgt als je zo gefocust was op een meisje. Even de tijd nemen om aan het idee te wennen. Gelukkig zijn jongetjes minstens net zo leuk :D Knap dat je nog rijdt. "De paarden", hoeveel zijn dat er?

@Bellex: Dat zijn de leukste dingen om mee bezig te zijn deze periode! Deel je een foto als de kamer af is?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:02

dustinlover dat vele willen/nog moeten en de weken die voorbij vliegen herken ik wel... wat bij mij helpt is het op een rijtje zetten en dan stapsgewijs het af te gaan wat ik er in het moment nu aan kan doen.
wat staat er bij jou allemaal op het lijstje nog wat moet gebeuren?

Bellex stiekem een klein beetje jaloers hoor ! de hele kinderkamer al zover af ! dan wordt het ook steeds een beetje echter he <3 ?
je snapt wel dat ik ook graag een foto wil zien !

Noeps , wel spannend zeg zo 2 grote dingen tegelijk! verhuizen is opzichzelf natuurlijk al een pittige verandering en dan een kleintje er nog bij!
hoe kijk je daar zelf tegenaan?

doubtless hopelijk is de pijn snel weg en kan de fysio nog iets betekenen! beterschap :knuffel:
met paarden rijden bedoel ik er maar 2 hoor haha het valt mee!

verder wat al geshopt is , een prachtige kinderwagen gekregen van mijn ouders.
is de Joolz Day+ geworden! welke hebben jullie voor de kleintjes uitgekozen?
en voorderest Vinted is echt mijn beste vriend met pakjes etc wat staat daar veel moois op voor weinig geld.
en voorderest is de cosleeper binnen , de commode x ledikant ( is een duo /combi ) en nog wat kleine dingetjes!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:38

Ik vind het knap hoor, nog 2 paarden rijden! Ik vond dat al zo snel oncomfortabel worden :Y) Hoop voor je dat je nog lang door kunt!
Lekker cadeau, de kinderwagen <3 Is een hele investering. Wij hebben de Thule Urban Glide, die kan nog (makkelijk) een rondje mee. Fijne wagen voor in het bos én je kan ermee hardlopen. We kunnen er alleen geen duo wagen van maken, dat is wel nét onhandig want de kleine man loopt niet altijd even fanatiek zelf.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:21

Doubtless vervelend dat de pijn aan blijft houden, hopelijk kan de fysio inderdaad helpen. Niks aan zo!
Zodra de gordijnen gedaan zijn zal ik zeker foto's delen, denk 1e week oktober, moeders is nu nog op vakantie haha
Zou zo'n meerijdplankje een oplossing voor je zoontje kunnen zijn?

Daiswees ja joh, kreeg het ook wel even benauwd van 'oh oliebol dit is wel heel echt nu' :Y)
Wat tof dat jullie de kinderwagen van je ouders hebben gekregen zeg! Welke kleur hebben jullie genomen en heb je hem al in huis? Wij hebben de bugaboo donkey 5 :) Vinted is heerlijk he hahaha. Wat lekker dat jullie ook zo veel al binnen hebben! En respect, nog 2 paarden rijden, zie het mijzelf niet meer doen :=

Wij hebben morgen rondleiding op de beval- en kraamafdeling in het ziekenhuis, heel benieuwd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:26

Is dat een ding, dat je rondgeleid word? Nooit geweten!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:48

Daiswees mooi cadeau van je ouders! Wij hebben de Joolz Day, ik denk het eerste model, destijds via marktplaats gekocht. Ik vind het echt een hele fijne wagen! Qua verhuizen, we staan er wel relaxed in. Gedijen beide wel goed op een beetje reuring en in ons huishouden is het nooit rustig. Ik denk dat een tweede of volgend kind veel sneller meegaat, of mee moet gaan, in het reeds bestaande dagelijkse ritme, omdat er al een kind is waar we voor zorgen. En dat in die zin de verandering voor ons minder groot is dan toen we van nul naar één kind gingen.
Het scheelt ook dat de kavel / het nieuwe huis maar anderhalve kilometer verderop is! Hopelijk zijn we dit voorjaar ook nog zo optimistisch :Y)

@ Doubtless, wellicht is je zoontje over een paar maanden een stuk fanatieker met zelf lopen! En anders een loopfiets voor hem, of hij in de kinderwagen en de baby in de draagzak, of een meerijdplankje. Ik heb trouwens een elektrische bakfiets waar ik niet meer zonder kan. Sinds ik die heb gebruik ik mijn auto nog maar weinig. Alleen voor woon-werk, verder doen we alles in de buurt tot ~15/20km het liefst fietsend.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:09

Bellex en daiswees het is vooral dat er aan het huis nog veel gedaan moet worden. Dochter van mijn vriend slaapt nu nog op de babykamer en moet dus nog naar zolder waar nog niet aan begonnen is dus babykamer staat mooi in de garage, daarbij willen ze ook nog in het huis beneden gaan verbouwen en aanbouwen dus word allemaal toch wat krap.

Daiswees wat een mooi cadeau!

Hier ook vinted regelmatig aan het afstruinen!

Qua namen was het voor mij al beslist voordat ik zwanger werd. Mijn zusje is 3,5 jaar geleden overleden en als het een meisje zou worden dan zou haar naam gebruikt gaan worden(niet hetzelfde maar wel wijzend naar haar) en laat die naam nu toevallig heel goed overeen komen met de namen van zijn dochters en het het is een meisje :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:46

@bellex, wat fijn dat je de babykamer al zo goed als af hebt!
Wij zijn net deze week begonnen met de verbouwing boven, dus ben bang dat onze babykamer pas ergens in november klaar is haha, als ik lees en hoor dat sommigen hem al af hebben dan krijg ik het al bijna benauwd haha.
Interessant dat je een rondleiding gaat krijgen vandaag, veel plezier!

@daiswees, wat lief van je ouders dat je een wandelwagen gekregen hebt! En ook een erg mooie!
Ik wil waarschijnlijk de joolz geo, nu nog zoeken naar een leuke aanbieding (indien mogelijk gelijk met maxi cosi en isofix base haha).

@doubtless, wat naar van je pijnklachten zeg… wel fijn dat je gelijk op controle mocht komen! Neemt het ondertussen wel verder af of blijft het vervelend?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:02

Set_Elkol schreef:
Is dat een ding, dat je rondgeleid word? Nooit geweten!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee :') Hier wordt het wel gepromoot door de vk en het ziekenhuis om te doen, sowieso als je een ziekenhuisbevalling wilt/moet of het geboortehuis (zit aan het ziekenhuis vast), maar ook voor thuis zodat je bekend bent mocht er een noodgeval zijn en toch naar het ziekenhuis gaan.

Noeps fijn dat jullie relaxt in de verhuizing staan! Wel gaaf een nieuwbouwhuis die je dan zo gebouwd gaat zien worden!

Dustinlover heel begrijpelijk dan hoor, ik moet er niet aan denken nu nog hele verbouwingen :+
Wat verdrietig dat je zusje overleden is zeg, maar prachtig dat jullie dochter naar haar vernoemd gaat worden wauw <3

Yesterday gingen jullie nou iets van een dakkapel nog doen kwa verbouwing of haal ik dingen door elkaar? Fijn dat ze bezig zijn, spannend joh! Niet benauwd krijgen hoor, wij zijn gewoon heel vroeg hihi en in het begin hebben ze echt alleen maar een bedje ergens nodig en hun mama, niks wat af is :)

Voor wie nog wacht op aanbiedingen voor autostoelen, kinderwagens etc, volgens mij is er meestal eind september/begin oktober weer mega mazzeldagen bij Prenatal waarbij ze ook korting geven op veel 8-)
En bij Kruidvat hebben ze vandaag grote dozen billendoekjes 3 voor 30 euro en de luiers 1+1 deze week. Op advies van mijn vriendin hebben wij daar vast gehaald, die vertelde dat je met bon dichte pakken weer voor een andere maat kon ruilen indien nodig, dan scheelt het weer fijn geld hihi
Laatst bijgewerkt door Bellex op 20-09-23 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:05

Yesterday, wij hadden de kamer van mijn dochter pas klaar toen ze 3 maand oud was :+ de nieuwe kozijnen+ramen kwamen toen ze 3 weken oud was en daarna moest alles nog geïsoleerd, afgetimmerd en ingericht worden. Tot 6 maanden sliep ze bij ons op de kamer, dus zelfs nadat het klaar was, is het nog een paar maand niet gebruikt. Niks om je zorgen te maken dus!

Ik ga even kijken of ik later vandaag tijd heb om uitgebreid te reageren op mijn laptop. Meelezen op telefoon wil prima, maar echt goed reageren niet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:26

Ik lees ook af en toe wat bij op m’n telefoon. Zit mezelf nog heerlijk vol te stouwen met pasta :+

Wij hebben de Uppababy Vista V2, die kun je ook ombouwen, op zich loopt F meestal, maar voor dagjes weg toch wel heel handig.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:38

Hey allemaal.

Ik ben bewust een tijdje niet online geweest omdat t toch even moeilijk was.. vooral mentaal en ivm mijn ongeluk.
Ik heb ondertussen maar moeten accepteren dat ik niet meer ga werken dit jaar, of ja kan werken. En ik ben nog steeds gebonden aan een kruk. Veel pijn en zwelling. Maar goed. Ik probeer te focussen op de positieve dingen en kan dus bij deze trots vertellen dat ik gisteren voor t eerst 3 km gewandeld heb!

Voor de rest heeft t volgende kwaaltje zich weer aangediend, begint mijn buik echt te groeien en zijn de echo's allemaal goed geweest.
Mijn man is ook super blij ondertussen want hij heeft de baby nu ook voor t eerst gevoeld. Daar was hij echt op aan t wachten.

En op dit moment zit ik in t ziekenhuis te wachten.. ik moest vandaag extra terug komen voor een 2e suikertest. Mijn eerste was net een beetje verhoogd..

De babykamer begint hier echt vorm te krijgen en ik hoop volgende maand mobiel genoeg te zijn om de muurtekening te maken. Daarna maak ik foto's voor jullie. Maar ik ben al helemaal gek op de kleuren van de muren en de vloer!
Gister samen met een vriendin ook alle gekregen spullen al uitgezocht en goed opgeschreven wat ik al heb en bij kleding, welke maat. Zijn er zo lijsten die jullie kunnen aanraden om te zien wat ik nog nodig heb?

De wandelwagen krijg ik t wel een beetje benauwd voor. Ik heb ergens gelezen dat iemand 3 maanden moest wachten op de hare en wij hebben er natuurlijk nog altijd geen kunnen bestellen omdat ik niet kan wandelen. We hebben dan wel 2 modellen in gedachte maar ik zou toch nog graag met ze allebei een wandelen en manouvreren enzo voordat we kiezen.

De 22 weken prik, is dat voor kinkhoest? Want wij krijgen die pas met 28 weken.. een heel verschil.

Onze opvang is al vastgesteld. En borstvoeding wil ik wel proberen.

En ik heb ook wel interesse in zo zwangerschapsturnen of -yoga. Maar met mijn huidige mobiliteit zit er dat gewoon echt niet in en daar baal ik wel van.. net zoals alle andere plannen, zoals rustig blijven paardrijden, 1 van de paarden uitbrengen op zijn eerste wedstrijd in november (met de koets) en goed blijven bewegen/wandelen met de honden, moet dat maar even wachten..

Volgens mij ben ik nu weer helemaal mee :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:41

Dustinlover mooi om naar je overleden zusje te kunnen gaan vernoemen <3

Qua kamertjes, wij hebben de kamer van mijn dochter de eerste tijd amper gebruikt. Eigenlijk alleen om te verschonen. Verder sliep ze bij ons op de kamer en overdag in de kinderwagen/draagzak/box. Het is vooral voor je eigen gemoedsrust fijn om op een gegeven moment een kamertje te hebben, maar een baby geeft er precies helemaal niks om :D

Jojoni, fijn dat er wel wat verbetering in je voet zit, hopelijk neemt de pijn de komende tijd verder af en word je steeds mobieler. Kom je de dagen een beetje door?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:48

Noeps schreef:
Dustinlover mooi om naar je overleden zusje te kunnen gaan vernoemen <3

Qua kamertjes, wij hebben de kamer van mijn dochter de eerste tijd amper gebruikt. Eigenlijk alleen om te verschonen. Verder sliep ze bij ons op de kamer en overdag in de kinderwagen/draagzak/box. Het is vooral voor je eigen gemoedsrust fijn om op een gegeven moment een kamertje te hebben, maar een baby geeft er precies helemaal niks om :D

Jojoni, fijn dat er wel wat verbetering in je voet zit, hopelijk neemt de pijn de komende tijd verder af en word je steeds mobieler. Kom je de dagen een beetje door?

Op t moment wel. Ik moet natuurlijk 3 keer per week na de fysio. En dat is e3n hele onderneming. Dus dan doe ik verder al weinig. En ik krijg heel veel papierwerk van de verzekering. Dus dat probeer ik dan op andere dagen. En dan wat lezen en tv-kijken. Tussendoor wat huishouden proberen als de pijn niet te erg is. Vrijdagen zijn t moeilijkste merk ik. Tegen dan mis ik echt t menselijk contact (de fysio telt niet mee want dat is nog echt afzien dus daar heb je niet zo contact).
En ik mis de paarden natuurlijk enorm nu.. ik probeer wel te helpen met voeren. Maar dat is niet hetzelfde als de bossen ingaan of lekker poetsen. En daarvoor ben ik gewoon niet mobiel genoeg..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:25

Dustinlover schreef:
Qua namen was het voor mij al beslist voordat ik zwanger werd. Mijn zusje is 3,5 jaar geleden overleden en als het een meisje zou worden dan zou haar naam gebruikt gaan worden(niet hetzelfde maar wel wijzend naar haar) en laat die naam nu toevallig heel goed overeen komen met de namen van zijn dochters en het het is een meisje :)

Wat mooi :+:

Yesterday schreef:
@doubtless, wat naar van je pijnklachten zeg… wel fijn dat je gelijk op controle mocht komen! Neemt het ondertussen wel verder af of blijft het vervelend?

Ik blijf wel last houden op rechts, maar dat is niet meer die buikpijn! Mijn buik trekt erg aan mijn rug en ribben, da's niet prettig. En mijn banden zijn al aardig verweekt waardoor ik heupklachten krijg :+ Vrijdag naar de bekkenfysio!

@Jojoni: Wat een domper dat je nog steeds zo'n last hebt! In acceptatie ligt rust... Maar het kan zó moeilijk zijn om je erbij neer te leggen!! Moet zeggen dat je ook wel flinke ambities had zo te lezen :)) := Hoop dat je qua mobiliteit lekker vooruit blijft gaan zodat je de wandelwagen kunt regelen en het goed komt met de muurschildering :) Ben ook heel benieuwd naar foto's van de kamer!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:39

Bellex, ik ben nu bijna 12 weken zwanger. Dus hopelijk wordt het snel beter met de vermoeidheid. Bij CP heb je trouwens een gezamenlijk algemeen deel, waar je gewoon een bepaald onderwerp per bijeenkomst bespreekt. Maar je hebt ook je controles en moment met de verloskundige 1-op-1. Dus het is niet alsof je in de groep ook je medische zaken bespreekt.
En leuk de rondleiding! Dat gaf mij veel rust toen, weten waar ik precies moest zijn en terecht zou komen.

Tara, wat leuk een jongen! En zelfde geslacht scheelt dan toch wel weer met sommige spullen he.

Hier voor meisje vorige keer al namen bedacht, waarvan nu nog twee heel hoog op lijstje staan, maar voor een jongen nog even nadenken. Ik had voor een jongen een paar favorieten, maar die vind ik nu niet meer mooi in combinatie met de naam van mijn dochter, dus als we een jongen krijgen, moeten we nog even rondkijken.
Vorige keer bleven we op twee namen hangen en hebben we uiteindelijk lootjes getrokken _O-

Daiswees, fijn dat je inmiddels wel blij bent met je jongen. Helpt ook wel om te shoppen dat het wat echter wordt. En wat fijn dat rijden nog zo goed gaat!

Dustinlover, dat concentratie vermogen van een visstick is herkenbaar. Vorige zwangerschap wel stuk erger dan nu. Maar je moet zoveel regelen en doen en bijna nergens is een duidelijk én kloppend lijstje te vinden.
Wat verdrietig dat je je zus verloren bent, maar wel heel mooi dat je zo haar toch kan vernoemen :knuffel:

Doubtless, hier gaat het ook weer wat beter. Denk dat ritme van werken ook wel weer helpt na week vakantie.

Wij hebben onze huidige kinderwagen goedkoop over kunnen nemen van vrienden. Ze waren voor tweede keer in verwachting, maar toen van een tweeling. Zij moesten dus een andere wagen, dus hebben wij hun enkele wagen overgenomen. Een Dubatti One. Hele fijne wagen, maar nu met de tweede opkomst en de eerste die dan nog geen anderhalf is, weer opzoek naar een andere.
Dezelfde vrienden vroegen of we nu niet hun tweelingwagen willen overnemen voor weinig, want tegen die tijd kunnen zij zonder. Dus wij goedkoop aan mijn gewenste Bugaboo Donkey Duo en de Dubatti gaat voor weinig door naar mijn schoonzusje.
Over paar jaar hebben alle kinderen van de vriendengroep erin gezeten denk ik :')

Set_Elkol, ik geloof dat de meeste ziekenhuizen in elk geval wel algemene info bijeenkomsten houden, maar anders kan je ook altijd even informeren bij je verloskundige, die weet dat wel. Ik heb zelf de vorige keer een rondleiding gekregen toen ik er toch was voor een controle en er wel een moment tijd voor was. Vooral ook fijn voor mijn man, in het grote UMCG is het toch prettig als je de weg al weet op moment dat je met weeën daar aankomt.

Kruidvat eigen merk luiers kan je gesloten ook ruilen zonder bon zelfs! Maar die acties zijn zo vaak, dat je echt geen hele grote voorraad van te voren hoeft in te slaan. Ik had twee pakken bij de geboorte klaarliggen, vond het zo zonde als net dit merk niet zou bevallen en we wat anders moesten kopen.

Jojoni, probeer beetje los te laten wat je allemaal van plan was en te accepteren hoe het nu is. Ik heb daar vorige zwangerschap heel erg last van gehad, dat ik niet kon doen wat ik van te voren had bedacht te doen. Ik wilde graag hele zwangerschap blijven sporten vorige keer, wat me niet hoog gegrepen leek omdat ik voor mijn zwangerschap 5x per week naar de sportschool ging. Maar met de heftige bekkenpijn wilde dat gewoon echt niet. En dat heeft me echt zo onnodig veel energie en verdriet gekost. Je gaat al drie keer per week naar de fysio, wat al super goed is en je ook vast beweging krijgt! En geniet anders bijvoorbeeld eens van een zwangerschapsmassage of gezichtsbehandeling ofzo, even iets voor jezelf, maar waar je je lichaam minder voor nodig hebt.
Succes met je suikertest!