Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:34

Needje schreef:
Maar eisen dat iemand niet zwanger wordt mag ook niet.
En zo goed als nergens wordt gevraagd naar je inentingen als je gaat werken. En nu ineens is het een probleem met het Corona vaccin…

In de zorg is dat al heel lang. Dat er een hepatitis B vaccin, een mantoux- test of MRSA-test gevraagd wordt is heel normaal.

Needje

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 16:37

En zelfs daar is Corona vaccin niet verplicht. Waarom bij piloten dan wel?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 17:56

Needje schreef:
En zo goed als nergens wordt gevraagd naar je inentingen als je gaat werken. En nu ineens is het een probleem met het Corona vaccin…

Een zwangere dame kost de werkgever niets.
Haar zwanger- en bevallingsverlof krijgt de werkgever gecompenseerd door het UWV.
Je zal 10 ongevaccineerde piloten in dienst hebben en als er dan 6 maanden vaccinatie-eisen door bepaalde landen worden gesteld, kan je deze piloten niet inzetten en mag je als werkgever het salaris doorbetalen.

Ik vraag me af, of je als werkgever dan het loon moet doorbetalen. Immers werknemer (de piloot) kan zijn werkzaamheden, door eigen schuld, niet uitvoeren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:50

Ik weet het ook niet hoor. Lastig dilemma

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:43

8nnemiek schreef:
Die verhalen binnen je eigen bubbel zegt helemaal niks inderdaad.
Bij mij zijn er drie kennissen overleden, allemaal ongevaccineerd, en van de gevaccineerden is er niet een ziek geworden tot nu toe. Wat zegt dat dan? Juist, net zoveel als de verhalen hierboven, helemaal niks dus. De enige die echt genoeg cijfers hebben en die tegen de hele populatie kunnen afzetten dat zijn de grote instanties als ggd en rivm.

Nou dan, dan zegt het dus ook niks over de mensen die wel gevaccineerd zijn ook allemaal in je eigen bubbel zoals jullie het noemen. Het is niet bewezen dat het werkt. Veel mensen zijn zelfs afgehaakt na 2 prikken of hebben nog steeds klachten er van.

Haha GGD en RIVM. Raad eens door wie die betaald worden?. Zolang er geen angst gezaaid wordt komt er geen geld binnen. Maar goed vooral blijven geloven.
Laatst bijgewerkt door elmiran op 11-06-22 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:48

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Een zwangere dame kost de werkgever niets.
Haar zwanger- en bevallingsverlof krijgt de werkgever gecompenseerd door het UWV.
Je zal 10 ongevaccineerde piloten in dienst hebben en als er dan 6 maanden vaccinatie-eisen door bepaalde landen worden gesteld, kan je deze piloten niet inzetten en mag je als werkgever het salaris doorbetalen.

Ik vraag me af, of je als werkgever dan het loon moet doorbetalen. Immers werknemer (de piloot) kan zijn werkzaamheden, door eigen schuld, niet uitvoeren.

Hier kan ik dus heel boos om worden. Wanneer gaan we eens normaal doen?. Deze mensen kunnen gewoon vliegen. Gevaccineerde mensen zijn even besmettelijk, en lopen even veel risico om ziek te worden. Bah wat een nare uitspraken. Discriminatie. Als deze belachelijke regels zo gemaakt worden mogen ze inderdaad wat mij betreft het loon door betalen. Gelukkig zijn deze regels er niet meer. Overal hebben ze personeel nodig. :') schiphol kan ze niet eens missen.

Mocht ik zelf in zo'n situatie terecht komen mogen ze mijn uitkering betalen. Echt niet dat ik me laat dwingen om een prik te nemen.

@verootje: een Hepatitis B vaccinatie vind ik wat anders dan dit MNRA vaccin. Eigenlijk is vaccin niet het juiste woord.

@Anjaali: Dat is zeker wel discriminatie!. Gelukkig gaat het niet zover komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 01:09

https://nos.nl/artikel/2432240-europees ... enstruatie

Over het uitblijven van menstruatie en het MRNA vaccin. Blijkt dus geen link met elkaar te zijn. Pas als de menstruatie langer als 90 dagen is. Daar zijn amper tot geen meldingen van geweest.

Al is het bekend dat je menstruatie van een besmetting ook in de war kan raken. Ik hen dit dus gehad maar verder niks gek.

Ze gaan nog wel kijken naar heviger bloedingen in combinatie met het MRNA vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 05:15

Was te verwachten. Mensen denken veel te snel oh komt daarvan terwijl problemen met menstruatie ook zonder vaccin aan de lopende band voorkomen. Kan ook naar het rijk der fabelen dus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:08

elmiran schreef:
8nnemiek schreef:
Die verhalen binnen je eigen bubbel zegt helemaal niks inderdaad.
Bij mij zijn er drie kennissen overleden, allemaal ongevaccineerd, en van de gevaccineerden is er niet een ziek geworden tot nu toe. Wat zegt dat dan? Juist, net zoveel als de verhalen hierboven, helemaal niks dus. De enige die echt genoeg cijfers hebben en die tegen de hele populatie kunnen afzetten dat zijn de grote instanties als ggd en rivm.

Nou dan, dan zegt het dus ook niks over de mensen die wel gevaccineerd zijn ook allemaal in je eigen bubbel zoals jullie het noemen. Het is niet bewezen dat het werkt. Veel mensen zijn zelfs afgehaakt na 2 prikken of hebben nog steeds klachten er van.

Haha GGD en RIVM. Raad eens door wie die betaald worden?. Zolang er geen angst gezaaid wordt komt er geen geld binnen. Maar goed vooral blijven geloven.

:') Wat een redenatie weer _O-

Dus ze zaaien angst om geld te verdienen.. (waaraan eigenlijk?) ..en vervolgens moeten ze dat tigvoudig uitgeven aan onderzoek en vaccinaties en tegemoetkomingen voor bedrijven en teststraten, o ja en niet te vergeten een hoop zwijggeld voor alle medewerkers van de ggd en rivm en overheid en alle onderzoekers en wetenschappers en doktoren natuurlijk :j Top :')

Volgens mij zitten we al rond de 100 miljard aan kosten door de coronacrisis in Nederland.
Maar ze doen het om geld te verdienen :j
:')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:43

Spenk schreef:
Was te verwachten. Mensen denken veel te snel oh komt daarvan terwijl problemen met menstruatie ook zonder vaccin aan de lopende band voorkomen. Kan ook naar het rijk der fabelen dus.

Nou ik blijf het bijzonder vinden dat mensen die al jaren zelfde cyclus hebben ineens gezeik hadden.
Overigens ken ik er daar maar 2 van.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:01

Needje schreef:
Spenk schreef:

Nou ik blijf het bijzonder vinden dat mensen die al jaren zelfde cyclus hebben ineens gezeik hadden.

Dat is niet onderzocht he… er is alleen onderzoek gedaan of bij mensen de menstruatie langer dan 90 dagen uitblijft ten gevolge van het vaccin. Dat is heel erg lang overigens.
Mensen die een cyclus oversloegen of nu constant zitten te knoeien met onregelmatigheid oid zijn niet meegenomen in deze studie.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:17

Dus zegt niets eigenlijk.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:21

het volledig uitblijven van menstruatie was niet per se een regelmatig genoemde klacht in dit topic nee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:54

Bij mij duurde het 4 maanden, maar dat kon ook door de corona zijn geweest ipv de vaccinatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:08

Needje schreef:
Spenk schreef:

Komt veel vaker voor dan je denkt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:18

8nnemiek dat begrijp ik ook niet dat er angst gezaaid wordt. De mensen worden er enkel op geattendeerd voorzichtig te zijn.