Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

masyo

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:33

Ma_n0n, wat een lief kamertje, heel leuk ingericht!

Ik voel de baby ook de hele dag geregeld bewegen! En inderdaad vooral 's avonds is ze erg actief. Dan plopt er ineens een voetje (denk ik) de lucht in haha.
Merk dat mijn baarmoeder steeds meer omhoog komt, als ik op stoel zit en iets voorover buig voel je het bij je ribben. Jullie ook?

DemDeempel wat fijn dat jullie na morgen alles in huis hebben! Geeft toch een beetje extra meer rust :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 17:38

Zo, ik liep even achter en alles bijgelezen..

mylittlejoy schreef:
Hebben jullie thema's voor de babykamer? Wij gaan voor een Pokemon kamer, omdat we elkaar hebben leren kennen via PokemonGo. :o Maar niet op een superdrukke manier ofzo, de muren worden zacht groen met grassprietjes en ik wil op een wand een muurschildering maken. Maar het is even afwachten hoe ver ik daar precies mee kom. O:)

Ooh heel gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Wij hebben ook een zeethema. Vooral veel blauw, een meeuw en krab knuffel en we gaan nog stickers aanschaffen met walvissen erop. Wil ook nog een grote walvis knuffel, maar moet ik nog even uitzoeken.

Verder ook veel leuke kamers gedeeld! Heel knus die donker blauwe!

Qua kinderwagen hebben wij er gewoon 1 van marktplaats gehaald en daar zat ook al een auto stoeltje bij.. Wel veel ingelezen en die we nu hebben waren veel positieve reacties over.
Verder eigenlijk helemaal klaar met de uitzetlijst nu. De kraamzorg vond dat we alles rond deze periode wel in huis moesten hebben en we hadden nog vrijwel niks. Alles in 4 dagen ongeveer in huis gehaald. Wel het minimale van het minimale. Veel te bang dat ik dingen aanschaf waar ik vervolgens niks mee ga doen. En nu beginnen met wasjes draaien. :+

Ik zit momenteel op 31+1 en moet nog 3 weekjes werken. Gelukkig hoef ik nu maar 10 uur per week nog, meer trok ik lichamelijk niet meer. Ik vind het ook tegenvallen wat zwangerschap lichamelijk met je doet... Mijn buik is al behoorlijk flink en merk dat ik dat echt vermoeiend vind. Kindje is al wel deels ingedaald. Geeft gerust gevoel. Met 35 weken nog een echo (ik dacht dat 20 de laatste was), heel benieuwd wat je dan nog kan zien.

Paardrijden doe ik al niet meer sinds 12 weken ongeveer? Paard kreeg blessure, daarna ik Corona en daarna had ik geen energie meer om haar fulltime weer aan het werk te zetten.. Mis het wel enorm. Wat dat betreft ga ik deze buik echt niet missen als onze kleine man er uiteindelijk is..

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:29

Hier op het moment 24+5, en het lijkt inderdaad wel alsof mijn buik elke dag een stukje groter is :+
Heb ook dat ik de baby de ene dag continu voel bewegen, en de andere dag maar een paar keer 1 schopje. Kleine groeit goed volgens schema en ik voel me ook goed. Heb wel sinds gisteren enorme opgezwollen voeten, zal ook wel met het weer te maken hebben.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:12

Wat grappig dat de kraamzorg daar zo in zat bij jullie, ik had vorige week intake en ben inmiddels 32+3, ik gaf aan dat de babykamer nog bezet was en dat we voor deze baby eigenlijk nog niets klaar hadden gezet/gekocht en daar was ze heel nuchter onder.
Kwam allemaal wel goed. Co-sleeper is zo van zolder gehaald en dat bedje en de klossen was eigenlijk het enige wat ze wilde weten.

Wel balen dat het je lichamelijk zo tegenvalt. Gelukkig is je verlof dan snel daar.

Ik ga door met werken tot 36 weken. Anders dan dat ik er volstrekt belachelijk uitzie, ik draag hoog en naar voren dus heb een gigantische buik, ga ik best goed en vind zeker nu met de warmte werken ook wel gewoon lekker, in de airco enzo. Enkel de reistijd van een uur begint me tegen te staan.

Ik las ook nog een vraag over voorover buigen en dan je baarmoeder tegen je ribben voelen, ik voel dan vooral een heel kind in de weg zitten. Zeker nu het niet meer in stuit ligt.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:06

Leuk om weer wat updates te lezen :)

Inwonderland, klinkt alsof je nog aardig relaxed bent, fijn!
Isabel, fijn dat jij je ook goed voelt. En herkenbaar, mijn buik begon vanaf de 20 weken ongeveer ook flink te groeien.
J0anieke, wel wat overdreven van de kraamzorg, en idd zonde om dingen aan te schaffen die je misschien niet/nauwelijks gaat gebruiken. Maar wel weer leuk om nu bezig te zijn met de uitzet die je wel echt nodig hebt denk ik? :) vervelend dat je je lichamelijk niet zo goed voelt, sterkte met de laatste loodjes!
Masyo, ja dat is herkenbaar! Blijft bijzonder hoe flexibel je organen blijkbaar zijn, maar prettig is het niet altijd :')

En op de vorige pagina zag ik mooie kamertjes en klusprojecten voorbij komen! <3

Hier inmiddels alweer 34 weken en sinds vrijdag lekker verlof! Met de baby alles goed en ik voel me over het algemeen nog steeds fit, maar moet de activiteiten nu wel wat meer doseren. Maandag heb ik wat te enthousiast meegedaan met de yogales en dat moest ik bekopen met flinke bekkenpijn.. van de bekkenfysio wel de bevestiging gekregen dat het inderdaad overbelasting was en wat fijne tips gekregen. M'n man heeft de komende 2 weken ook vakantie dus hopelijk kunnen we nog wat leuke dingen ondernemen.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:07

Dankjullie ben ook blij met het kamertje
Vandaag 1 zijde helemaal af :o

Afbeelding

Ben best beetje trots na al het schuurwerk en boenwerk van de meubels haha

Wij hebben enkele weken geleden (toen mn buik nog niet in de weg zat) een pasconsult gedaan voor draagzakken. Wij dachten dat dat veel handiger was met 2 honden ipv dan lopen met kinderwagen: vooral voor “korte” rondjes als partner weer moet werken. Als iemand dat overweegt zou ik echt aanraden ergens een pasconsult te doen want die dingen zien op internet allemaal hetzelfde uit maar ze zitten echt anders!

Wat fijn dat het met ieders baby hier wel goed gaat ondanks wat kwaaltjes van de mamma’s!
Hopelijk gaat de temperatuur gauw af (en regen!!!) en voelen we ons weer wat beter

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:19

Wat een leuke kamers komen er voorbij!

Wij zijn vannacht thuis gekomen van een week Rhodos met vrienden. Heerlijk van genoten en lekker relaxt aan gedaan.

Nu thuis nog 2 weken vakantie en verder met verbouwing in huis en kamer klaarmaken voor ons zoontje zodat zijn huidige kamer klaar kan worden gemaakt voor zijn broertje.

Dragen is zo fijn als je kleine het ook fijn vind haha. Had bij mijn zoon een draagdoek en nu ook een draagzak gehaald, merk ben ik even kwijt := lijkt me wel weer handig met nog een kleine draak van dan 1.5 jaar oud erbij.

Morgen ben ik 31 weken en donderdag staat er weer een groeiecho op de planning.

Paardrijden doe ik ook al tijdje niet meer, voelde niet fijn meer. Mijn dochter rijd hem nu gelukkig nog.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:12

Manon, mag ik vragen waar je dat pasconsult hebt gedaan? Ik zou dat ook graag doen, maar weet niet goed waar ik moet zijn.
Al weet ik niet of wij er tijd voor hebben voordat mijn buik echt in de weg zit :o

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:30

mirriezz schreef:
Manon, mag ik vragen waar je dat pasconsult hebt gedaan? Ik zou dat ook graag doen, maar weet niet goed waar ik moet zijn.
Al weet ik niet of wij er tijd voor hebben voordat mijn buik echt in de weg zit :o

Ik weet niet waar je vandaan komt maar wijnzijn bij “dragen enzo” geweest in Weert. Maar ik denk dat er door het hele land wel consulenten zitten. Normaal doen ze passen als de baby er is maar omdat ik 2 weken na geboorte weer zelf met de honden moet lopen leek het mij verstandig om tevoren als een draagzak te hebben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 01:35

Ik (of wij) gaan ook zo'n consult doen, maar inderdaad pas vanaf geboorte. Bij mij zit er eentje in de stad waar ik woon. Je vindt ze denk ik inderdaad wel landelijk op meer plekken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:36

@joanieke, gek dat de kraamzorg zo streng daar op was! Ik had deze keer alleen telefonisch, dus kunnen ze überhaupt niks checken. Zolang het er maar bij geboorte is toch?
@ isabel, jaa bij mij ging het vanaf 20 weken ook heel hard en idd niet gek dat je nog niet elke dag heel regelmatig de baby voelt. Over een paar weken komt dat vanzelf!
@ inwonderland, wat fijn dat je je nog zo goed voelt!
@jettie, wat heerlijk dat je verlof hebt en fijn ook even 2 weken vakantie met je man samen!
@manon, prachtige kamer geworden. Echt fijne sfeer doordat het wat donkerder is.
@zamora, wat lekker twee weken vakantie!

Ik heb zaterdag ook mijn laatste dag gewerkt en ben vandaag 34 weken. Ik had rond 31 weken een echt zware week met veel klachten, doodmoe na het werk ook. Vroeg me toen echt af hoe ik die laatste weken nog door zou komen. Maar daarna eigenlijk twee heel goeie weken gehad! Kreeg wel steeds wat meer pijn aan m'n rechterrib na het werk, dus wel fijn dat ik verlof heb nu. Maar voel me eigenlijk heel goed verder, nog fitter dan vorige zwangerschap. Gisteren met m'n ouders een rondje gewandeld en dat werd wat groter dan de bedoeling was. 13000 stappen gelopen :+ maar dat zonder buikband om en pas op het laatst kreeg ik harde buiken.

Komende weken heb ik elke donderdag en vrijdag lekker alleen, als m'n zoontje op de opvang is. Ga wat afspreken en eindelijk m'n (best lange) lijst van klusjes en to do dingen maar afwerken :')

M'n waardes zijn ook nog steeds goed, dus ziet er naar uit dat ik gewoon met 40 weken wordt ingeleid. Volgende week vrijdag weer heen en dag ervoor weer bloedprikken.

Ik vond dragen ook heel fijn en zoontje na even wennen ook. Ik vond een draagdoek alleen wat onhandig om snel om te doen en wij hadden een draagzak van bykay, die vond ik niet fijn. Kreeg er last van m'n rug van. Krijg nu van de hele familie een draagzak van artipoppe, die schijnen wel heel fijn te zijn.
Ik had alleen een consult voor draagdoeken gedaan toen, dus kan daar niet mee helpen.

Zo lekker lang geworden :Y)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 17:58

Nou streng is een groot woord hoor. Maar ze raadde t wel aan zsm allemaal te regelen, voor het geval de kleine toch veel te vroeg komt.
Lekker dat je nu al lekker verlof hebt Jasz! Zoveel stappen kan ik echt niet meer maken. Had laatst ongeveer 8000 stappen gemaakt en moest wel echt rusten tussendoor.. Ik moet nog 2 weekjes werken, dan mag ik met verlof. :)

De kamer is inmiddels zo goed als klaar. Wand plank hangt en heb gister wat planten gehaald om de leegte op te vullen. Twijfel ook nog over een extra kast(je) gezien de commode nu toch erg vol raakt. Denk dat ik die alleen wel op een andere kamer zet, kan nog niet echt iets vinden wat mooi bij de meubels past.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:43

Goedemorgen allemaal,

Hier de zovele nacht op rij dat al wakker ben, voel me echt gebroken en dat terwijl m'n zoons deze week plus ook nog eens m'n verjaardag is/ bij me zijn dus probeer er in elk geval wel een mooie week van te maken maar pfoe.

Nu 36+2 en woensdag a.s groei echo plus controle is ook de dag van m'n verjaardag.

Echt geen idee wat het wezen kan maar had mezelf op suiker moeten prikken maar heb een mail heen gestuurd dat dat niet gelukt is doordat al zoveel nachten op rij wakker ben/lig.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:55

Heel vervelend dat je zo slecht slaapt, maar is het dan juist niet belangrijk om wel ook even te prikken op suiker om ook je gezondheid in de gaten te houden?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 12:01

Hoe gaat het nu met jullie? Zijn er al mensen inmiddels met verlof?

Ik merk dat ik het echt zwaar begin te krijgen met die grote buik. Meneer begint aardig ruimte gebrek te krijgen en zit behoorlijk tegen mn ribben aan te drukken. Het ging even een tijdje wat beter, waarschijnlijk omdat hij aan het indalen was/is, maar dat is nu dus weer verleden tijd...
Mijn verlof is vandaag ingegaan, toch blij dat ik al verlof heb met 34 weken (verplicht ivm niet volledig meer werken ivm zwangerschap). Merkte dat ik er lichamelijk en mentaal wel een beetje klaar mee was. Kon me ook niet meer goed concentreren op het werk..

Dit was het klaaggedeelte. :D Verder gaat het namelijk best goed. Geen last van andere kwaaltjes waar veel andere vrouwen wel last van hebben (ik kan gewoon een nacht doorslapen zonder te plassen bv.. Dat veelvoudig moeten plassen lijkt me echt verschrikkelijk!). Verder gaat de afleiding tot nu toe ook goed, ben wel benieuwd hoe dat gaat nu ik fulltime verlof heb. Vind de gedachte dat ik nu weer wat vaker naar mn paardje kan (omdat ik hopelijk de energie er nu wel voor heb) wel fijn. :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:09

Ik heb hier in mei voor het laatst wat geplaatst zie ik ;-) Maar het gaat hier ook goed!
Ruim 37 weken nu en heerlijk met verlof. Ik merk dat ik langzamerhand in mijn babybubbel verdwijn. Alle andere dingen worden minder belangrijk en dat verlof is echt heerlijk!
Ik ben ook na 34 weken met verlof gegaan, daarna nog wel thuis van alles afgerond, maar dat het gevoel van verplichting wegviel deed echt heel erg goed. Daarvoor had ik veel pijn of een strak lijf, wist niet wat dat was en dat het niet normaal was. Nu gaat het echt heel goed en ben ik topfit, tot 37 weken nog op het paard gezeten zelfs.

Lekker dat jij nu ook verlof hebt Joanieke, geniet ervan!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:25

Wat heerlijk dat je verlof hebt joanieke!

En fijn dat het bij jou ook goed gaat Gj9. En wauw, nog tot zo lang gereden, wat fijn!

Ik ben ook al 2 weken met verlof, nu 36+1. Volgende week donderdag plannen we de datum voor een inleiding, zak rond de 38 weken zijn. Ik ben er wel echt klaar voor (en mee :') ) dus hoop dat het gewoon echt rond woensdag de 14e zal zijn. Gaat op zich ook nog heel goed lichamelijk, ben nog heel fit en kan nog heel veel. Slaap alleen al sinds 28 weken vreselijk door jeuk, hitte en hormonen. En weet van de vorige bevalling dat ik daarna een stuk beter sliep. Dus ben klaar voor de kleine man :D

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:14

@Joanieke wat fijn dat het verder goed gaat! Hopelijk blijft dat zo . Geniet van je verlof!
Ik heb geen hele grote buik, dus kan daar niet over meepraten. Maar lijkt me inderdaad best pittig, vooral in de dagelijkse dingen. Dan merk je dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
@GJ9 wow tot 37 nog op het paard? Dacht dat ik het lang had volgehouden haha. Wat fijn dat dat je gelukt is, ik mis het rijden enorm! Ik heb ook verlof sinds 34 weken, nu alweer 2 weken voorbij.

Met mij gaat het ook goed. Ik moet iets meer rust houden, maar dat is een uitdaging. Probeer er goed om te denken, maar stil zitten is niet echt mijn ding.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:29

2 weken terug op m'n verjaardag groeiecho gehad en die was tiptop in orde, een na laatste groeiecho hadden ze toch verkeerd gemeten ook al groeit de kleine boven gemiddeld maar is geen reden tot zorgen gelukkig. Ook nog getest op m'n suikers en blijken ook gewoon goed gelukkig.

Inwonderland schreef:
Heel vervelend dat je zo slecht slaapt, maar is het dan juist niet belangrijk om wel ook even te prikken op suiker om ook je gezondheid in de gaten te houden?

Nu alweer 38 weken en gisteren met m'n zoons dagje Walibi gedaan ging aardig goed. Vannacht wat beter geslapen gelukkig wat kan een mens dat goed doen zeg voel me fitter ineens.

Nog ff paar laatste dingen in huis halen en dan hebben we ook alles wel klaar staan.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:26

J0anieke: Wat fijn dat je nu verlof hebt! Hopelijk blijft het qua kwaaltjes te doen en kun je lekker vaak naar je paard toe.
GJ9: Dat klinkt ook positief! En wauw, tot 37 week nog gereden. Heerlijk zeg, ik mis het rijden wel hoor!
Jasz: Echt de laatste loodjes dus! Hopelijk kun je toch nog wat slaap pakken de komende dagen. Waarom word je met 38 week ingeleid? (misschien had je dat al wel genoemd, maar ik kon het zo gauw even niet terugvinden)
Masyo: Herkenbaar, het zoeken naar de balans tussen activiteit en rust... lukt hier wel steeds beter gelukkig!
XFIemoX: Komt voor jou ook dichtbij! Fijn dat het goed gaat en alles er thuis (bijna) klaar voor is.

Nu de eerste baby's vast niet lang meer op zich laten wachten, heb ik het lijstje ook maar weer eens opgezocht. Dit was de meest recente die ik kon vinden, maar volgens mij is hij niet helemaal compleet, dus vul vooral aan.

Ben benieuwd wanneer het eerste babynieuws komt! <3

Citaat:
Tooske: 11 september, meisje
XFiemoX: 17 september, geslacht is een verrassing
Loei: 19 september, meisje
masyo: 22 september, meisje
Jettie: 25 september, meisje
Jazz: 28 september, jongetje
Belsje: 30 september, meisje
Lisan89: 10 oktober, geslacht nog onbekend
J0anieke: 13 oktober, jongetje
_ab_: 21 Oktober, geslacht nog onbekend
Bumba01: 26 oktober, jongetje
Maaaarije: 29 oktober, meisje
Saaarr: 8 november, jongetje
trustHim: 9 november, geslacht verrassing
RoWi: 9 November, geslacht verrassing
Isabel: 27 november, geslacht verrassing
Sannens: 7 December, geslacht nog onbekend
linoleum: 7 december, geslacht nog onbekend

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:49

De eerste baby’s gaan al bijna geboren worden!!
Laatste loodjes *\o/*

Poeh met 38 weken nog even naar Walibi! :wow:

Hier nu 31 weken, nog 3 weken en dan met verlof. Ik ben aan t aftellen, krijg ook ineens nesteldrang :+
Deze week wordt m’n dochtertje 1 dus ben nu haar traktatie voor op de opvang aan t voorbereiden

Ik wacht ook vol spanning op baby nieuws <3

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:07

Ik hoop dat ik het zo goed doe met de lijst.

Hier nu 27 weken.
Gaat allemaal nog goed alleen ontzettend moe. Vandaag afgesproken dat ik tot aan mijn verlof iedere dag een uurtje minder werk. Dat is wel erg lekker, al had ik nog wel minder willen werken.
Maar dat zit er helaas niet echt in kwa drukte.

Gj9, wauw wat heb je dat lang volgehouden met rijden.
Ik verzorg een oudere merrie met wat slijtage, waar ik alleen nog maar stapritjes mee kan maken.
Ik probeer dat zolang mogelijk te blijven doen, maar de energie ontbreekt vooral.
Lichamelijk gaat het nog oké, al krijg ik wel wat last van mijn buik als ik te lang rij.

De eerste baby’s komen echt al heel dichtbij.
Spannend hoor.
Succes voor de dames die bijna gaan bevallen.

Citaat:
Kiml86: 3 december, jongetje
[/quote]

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:18

Jettie schreef:
J0anieke: Wat fijn dat je nu verlof hebt! Hopelijk blijft het qua kwaaltjes te doen en kun je lekker vaak naar je paard toe.
GJ9: Dat klinkt ook positief! En wauw, tot 37 week nog gereden. Heerlijk zeg, ik mis het rijden wel hoor!
Jasz: Echt de laatste loodjes dus! Hopelijk kun je toch nog wat slaap pakken de komende dagen. Waarom word je met 38 week ingeleid? (misschien had je dat al wel genoemd, maar ik kon het zo gauw even niet terugvinden)
Masyo: Herkenbaar, het zoeken naar de balans tussen activiteit en rust... lukt hier wel steeds beter gelukkig!
XFIemoX: Komt voor jou ook dichtbij! Fijn dat het goed gaat en alles er thuis (bijna) klaar voor is.

Nu de eerste baby's vast niet lang meer op zich laten wachten, heb ik het lijstje ook maar weer eens opgezocht. Dit was de meest recente die ik kon vinden, maar volgens mij is hij niet helemaal compleet, dus vul vooral aan.

Ben benieuwd wanneer het eerste babynieuws komt! <3

Citaat:
Jasz: 28 september, jongetje

Ik heb cholestase, m'n galzuren worden niet goed afgevoerd en zorgen voor heel veel jeuk. Dat kan vanaf 36 weken gevaarlijk worden, dus zou sowieso met uiterlijk 40 weken ingeleid worden. Moet ook elke 2 weken sowieso bloed prikken. Maar doordat de jeuk zo erg is en ik zo slecht slaap ook mede daardoor, heb ik aangegeven dat ik er echt doorheen zat vorige keer. En ik nog 5 weken niet zag zitten. Gelukkig zei ze toen dat eerder inleiden ook kan. M'n waardes zijn al een paar keer ook net te hoog, dus was het prima om eerder in te leiden. Donderdag hoor ik de datum.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:35

Oh jeetje, voor sommigen komt het al heel dichtbij! *\o/*

Hier nu 28 weken en eigenijk niets te klagen. Vorige week een 3d pretecho gehad, maar madame was meer bezig met het sabbelen op haar grote teen dan dat ze zich wilde laten zien. Ze is in ieder geval lenig zat. :')

Citaat:
Mylittlejoy: 2 december, meisje
Kiml86: 3 december, jongetje

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:37

Het gaat nu inderdaad erg snel! Ik ben nu 37 + 4, bizar dat ze nu geboren mag worden. Het vliegt, zo zin in komende tijd!