Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:03

Ik ben gek op carpaccio wraps. Lekker met pesto, rucola sla, pijnboompitten en een beetje truffel mayo. :D
Misschien niet het meest gezonde recept met pesto en truffel mayo maar zolang je er geen dikke lagen op smeert valt het best mee.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:26

Mag ik ook met jullie mee doen?

In 2020 ben ik van 70 kilo naar 57 kilo gegaan met sporten en voedingscoaching. Helaas kwam daarna corona en een hoop stress. Nu al weer een poosje goed opgepakt en weer terug rond de 60 kilo. Wil weer graag richting de 57-55 (ben 1.64m lang). Mijn grootste probleem is volhouden, na een slechte fase eet ik zo hop weer 5 kilo er aan. Dus ik hoop door hier mee te blijven praten die motivatie mede vast te houden.

Had dit jaar een verhoogd cholesterol dus ook daarom echt beter voor me om slank te blijven.

Weet door de coaching redelijk hoe ik moet eten en bewegen om een halve kilo per week steady af te vallen. Die gesloten sportscholen helpen echt niet mee. -O-

Wel echt een tip voor iedereen met een zittend beroep: een loopband onder een hoog-laag bureau. Ik vergader nu lopend zo'n 2 uur per dag en dat zijn toch alvast 10.000 stappen. Ik heb niet de motivatie om dat buiten allemaal te wandelen. Zet de loopband op mijn vrije dag voor de tv en kijk dan lekker netflix tijdens het wandelen :o

Suzanne F.

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:54

Van 70 naar 57? Superknap zeg. Ik ben denk ik al blij als ik op jouw 60 zit, maar dan moet ik nog even doorzetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:04

Ik ben erg dol op die groentewraps van fairytales! Daar doe ik dan vegan kipschnitzels op, sla/spinazie, paprika, komkommer en barbecuesaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:12

MyrtheJ schreef:

In 2020 ben ik van 70 kilo naar 57 kilo gegaan met sporten en voedingscoaching. Helaas kwam daarna corona en een hoop stress. Nu al weer een poosje goed opgepakt en weer terug rond de 60 kilo. Wil weer graag richting de 57-55 (ben 1.64m lang). Mijn grootste probleem is volhouden, na een slechte fase eet ik zo hop weer 5 kilo er aan. Dus ik hoop door hier mee te blijven praten die motivatie mede vast te houden.

Had dit jaar een verhoogd cholesterol dus ook daarom echt beter voor me om slank te blijven.

Weet door de coaching redelijk hoe ik moet eten en bewegen om een halve kilo per week steady af te vallen. Die gesloten sportscholen helpen echt niet mee. -O-

Wel echt een tip voor iedereen met een zittend beroep: een loopband onder een hoog-laag bureau. Ik vergader nu lopend zo'n 2 uur per dag en dat zijn toch alvast 10.000 stappen. Ik heb niet de motivatie om dat buiten allemaal te wandelen. Zet de loopband op mijn vrije dag voor de tv en kijk dan lekker netflix tijdens het wandelen :o

Wat een prestatie! Dit is exact mijn doel dus blij dat het mogelijk is ;)

Ik had vanmiddag een wrap met gebakken visstukjes, sla, Kerstomaatjes, zoete aardappel (airfryer), en sweet chili sauce.

Verder doe ik er ook wel vaak gerookte zalm op.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:44

MarlindeRooz schreef:
Ik ben erg dol op die groentewraps van fairytales! Daar doe ik dan vegan kipschnitzels op, sla/spinazie, paprika, komkommer en barbecuesaus.

Ik ben ook fan hiervan! Extra groenten :9

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:55

Goed bezig iedereen! :D

Trouwens, ik heb laatst een geweldig recept gevonden van een gezonde taart. Normaal vind ik al die gezonde bakdingen echt smerig of onderdoen voor normale taartjes enzo, maar deze is echt zó lekker!

Het is een soort "cheesecake" maar dan van avocado met limoen en honing, en een bodem van pecannoten en cacao enzo. Echt zo fris en lekker. Niet een te groot stuk nemen omdat hij alsnog best flink in de (gezonde) kcal zit, maar een hele goede vervanger voor de taartcravings. :j

https://hemsleyandhemsley.com/recipe/av ... heesecake/

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:11

Vraagje: hoe vaak meten jullie? Ik weeg wekelijks (eigenlijks dagelijks, maar noteer 1x in de week), maar meten jullie ook wekelijks? Of bijvoorbeeld maandelijks?

Ik maak sowieso iedere eerste vrijdag van de maand een foto om te vergelijken, dat doe ik dan maandelijks.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:53

Hier ook al wat op de weegschaal te zien van gewichtsafname :) ik voer het in mijn happy scale app in en dan krijg ik de foutmarge te zien met een lijn naar beneden. De eerste mijlpaal van de 14 inmiddels gehaald. Die app maakt het altijd leuk om progressie te zien doordat je vrij makkelijk al een doel bereikt.

Hier trouwens ook de groentewraps van Fairytales. Als iemand nog een leuk lunchidee heeft met die wraps houd ik mij aanbevolen. Moet het wel van tevoren kunnen maken want beleggen op het werk gaat lastig.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:09

Zo, mijn crosstrainer is er ook! Lets go.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:13

Zo, hier een reality check van mijn weegschaal vanochtend na een week vakantie en wat vier momenten nadat vrijdag mijn bod op een huis is geaccepteerd :') Terug in het gareel dus maar. Week redelijk vooruit gepland, nog wat etentjes in de planning dus daaromheen ook maar even goed compenseren. Ik heb ook echt structuur nodig om in het gareel te blijven :o Been enigszins geblesseerd dus kan ook niet zo veel wandelen of hardlopen als normaal. Zal vandaag eens even wat oefeningen opzoeken die ik wel kan doen, en misschien ga ik wel even een rondje fietsen.

Morgen en overmorgen cursus online ipv op locatie en dat komt misschien geeneens zo slecht uit, daar zit altijd een enorm decadente lunch bij.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:09

Gewogen vanmorgen 78.8.
Heb een paar keergezondigd maar dan ook weer stevig op dee rem getrapt..

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:30

Hier gaf de weegschaal vanochtend een gewichtsverlies van 1,2 kg aan. *\o/* Als 500gr daarvan nou eens vet zou zijn, dan ben ik al heel tevreden!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:34

AMCM schreef:
MyrtheJ schreef:

Wat een prestatie! Dit is exact mijn doel dus blij dat het mogelijk is ;)

Ik had vanmiddag een wrap met gebakken visstukjes, sla, Kerstomaatjes, zoete aardappel (airfryer), en sweet chili sauce.

Verder doe ik er ook wel vaak gerookte zalm op.

Dakje! Ja het kan zeker! ik heb toen wel echt al mijn maaltijden afgewogen, kcal geteld en 3x per week intensief gesport naast paardrijden. Was in 7 maanden klaar. Nu doe ik het ietsje relaxter aan en heb ik de 5 kilo als doel gesteld voor in 5-6 maanden.

Heb m'n lunches voor de komende 2 dagen gemaakt en ook alvast eitjes gekookt. Hoef ik het morgen alleen nog maar uit de koelkast te pakken. :):) En ik heb vandaag echt een soort offday maar sta toch op de loopband en heb de m&ms die mijn vriend gekocht heeft nog niet aangeraakt.

Fijn Britt en MarloesHJ een gewichtsverlies op de weegschaal! *\o/* Gaucho dat is toch ook iets om te vieren!! Je moet ook kunnen blijven leven hoor!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:35

Ik lees mee, maar jullie gaan hard haha!
Is er toevallig een lijstje voorbijgekomen waar je je doelen in kunt zetten?

Ik heb een halve kilo verloren deze week, blij mee! Als het goed is komt deze week het boek van Project Gezond Vega binnen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:40

Ik wil uiteindelijk het liefst 40 kilo kwijt, maar dat is een meerjarenplan. Ik val liever 10 kilo per jaar af dat ik er 4 jaar over doe, dan dat het me lukt in 1 jaar maar ik over 2 jaar weer hier zit. Ik ben alleen snel gedemotiveerd als ik geen of weinig resultaat zie dus dat is een beetje jammer :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:47

Voor de mensen die bijv. vega kipstukjes tijdens de lunch eten, eten jullie dan's avonds ook nog vlees?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:58

theadora99 schreef:
Ik wil uiteindelijk het liefst 40 kilo kwijt, maar dat is een meerjarenplan. Ik val liever 10 kilo per jaar af dat ik er 4 jaar over doe, dan dat het me lukt in 1 jaar maar ik over 2 jaar weer hier zit. Ik ben alleen snel gedemotiveerd als ik geen of weinig resultaat zie dus dat is een beetje jammer :')

Heel toevallig dat jij dit zo zegt! Ik heb net mijn doelen lijst voor 2022 gemaakt en heb op de lijst ook 10 kg gezet voor dit jaar.
Morgen is mijn meet moment weer, vind het wel spannend! Vrees dat er nog niks af is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:09

theadora99 schreef:

Dat is ook écht de beste methode!
Zoals ik eerder al zei is 250 gram per week resultaat dan ook genoeg.
En soms zelfs niet, want als vrouw gaat het door vocht soms gewoon weer omhoog, maar dat raak je na de menstruatie vanzelf weer kwijt.
Succes!!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:15

XxLiEsJuHhxX schreef:
theadora99 schreef:

Heel toevallig dat jij dit zo zegt! Ik heb net mijn doelen lijst voor 2022 gemaakt en heb op de lijst ook 10 kg gezet voor dit jaar.
Morgen is mijn meet moment weer, vind het wel spannend! Vrees dat er nog niks af is.

Hier is het doel voor 2022 ook eerst 10 kilo. Alles daarboven is mooi meegenomen natuurlijk. Uiteindelijke doel is toch wel 20 kilo, of 25. Op het moment gaat het langzaam naar beneden. Zelfs zonder echt kunnen sporten dus dat is fijn.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:00

Ik heb mijn eerste training op mijn crosstrainer gedaan, 2.2km in 10 minuten. Valt me eigenlijk reuze mee! Maar 10 minuten was wel echt de max, zo maar iedere dag met een minuutje uitbreiden. Teller zei 61kcal verbrand dat valt dan weer tegen hahaha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:02

Indi_Vito schreef:
Ik heb mijn eerste training op mijn crosstrainer gedaan, 2.2km in 10 minuten. Valt me eigenlijk reuze mee! Maar 10 minuten was wel echt de max, zo maar iedere dag met een minuutje uitbreiden. Teller zei 61kcal verbrand dat valt dan weer tegen hahaha.

Ja het is heel demotiverend om te zien hoeveel calorieën je verbrandt met sporten. Dat is echt 1 hap eten ofzo.
Daarom zeggen ze ook dat het voor het grootste deel in je eten zit en maar voor een klein deel in het bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:26

Haha, frustrerend is dat ja! Ik heb destijds een keer uitgerekend dat één stroopwafel gelijk stond aan 20 min op de crosstrainer. Dat viel even vies tegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:44

Oh ik zie dat anders! Als je normaal 300 kcal over hebt voor een snack en je gaat sporten dan kan je dan een snack van 700 kcal nemen (uurtje krachttraining) en dat is al snel een bakje chips! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:01

Dan sla ik liever dat bakje chips over en blijf dat uurtje Netflix kijken. :')