Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:09

Blue_Eyes schreef:
Dat riep mijn vader ook altijd, maar het mag gewoon ;)

Weet ik, maar toch klinkt het gewoon k4t :')

Mizora

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:53

Tegenwoordig mag het omdat het zoveel gebruikt wordt, maar eigenlijk was het wilden of wouwen (nee, daar wordt het niet beter van).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:03

Wilden in de wouden waar wouwen boven cirkelen. Dan klopt het weer.

Is Willem al weer vrij of mag hij nog een poosje brommen?
Ik heb het recent niet meer gevolgd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:04

Als het goed is komt hij woensdag weer voor de rechter over het breken van de regels. Dan komt hij of vrij of mag direct 90 dagen brommen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 08:02

Dankjewel Bigone.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:40

prompter schreef:
Lalahorse, zou je dit soort uitspraken niet willen doen, "het virus laten gaan". Erg kwetsend voor mensen die dierbaren zijn verloren aan Corona. Het is handig even na te denken voor je iets post.

Maak het niet groter dan wat het is: een bericht op Bokt, ''we '' zitten niet allemaal op Bokt, en dan ook nog niet in dit specifieke topic.
En ja, ben dierbaren kwijtgeraakt door corona, maar nee voel me totaal niet gekwetst door zo'n berichtje, want wat is het nou helemaal. Een zinnetje door iemand geschreven die ik niet ken, da's alles.

Lees het bericht, laat een zucht en door.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:54

CharleyT schreef:
prompter schreef:
Lalahorse, zou je dit soort uitspraken niet willen doen, "het virus laten gaan". Erg kwetsend voor mensen die dierbaren zijn verloren aan Corona. Het is handig even na te denken voor je iets post.

Maak het niet groter dan wat het is: een bericht op Bokt, ''we '' zitten niet allemaal op Bokt, en dan ook nog niet in dit specifieke topic.
En ja, ben dierbaren kwijtgeraakt door corona, maar nee voel me totaal niet gekwetst door zo'n berichtje, want wat is het nou helemaal. Een zinnetje door iemand geschreven die ik niet ken, da's alles.

Lees het bericht, laat een zucht en door.........

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar corona ligt toch al mijlen achter ons? Iets met oude koeien zo'n opmerking.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:02

Relaxed schreef:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar corona ligt toch al mijlen achter ons? Iets met oude koeien zo'n opmerking.

Dat zou ik niet durven beweren. Alle maatregelen zijn opgeschort, dat is waar. Maar er liggen nog altijd aardig wat mensen in het ziekenhuis - ook de intensive care - mer COVID-19 en lijkt de oversterfte ook nog niet genormaliseerd hoewel in de sterftecijfers de afgelopen 2 jaar ook zijn verwerkt.
Ik hoop dat er niet weer een akelige variant opduikt. Er is nu alweer ellende genoeg door die achterlijke Vladolf Putler.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:54

Ik snap dat er mensen aan corona overleden zijn . Ook ik heb iemand in men vrienden kring die er aan overleden is . Maar met de griep kunnen ook mensen overlijden . Het is heel naar en oneerlijk van de natuur . Maar de meeste mensen genezen weer van griep en ook van corona . Het is wel zo dat de meerderheid een prik gehad heb . Ook ik . Ik kwijvelde eerst strek om hem te nemen . Omdat ik de gevaren best wel zag . Maar ik heb het wel gedaan . Heb zelf 2 keer c gehad . Alle bijde keren een verkoudheid . Voor de rest niet . Ik vind het niet leuk dat im mesnne met men reatie van dat we het virus maar zen gang moeten laten gaan gekwest en pijn heb heb gedaan . Dit was niet de bedoeling . Het was alleen de boeling mijn mening te delen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:00

Het is goed lalahorse. Soms komen woorden hard aan terwijl dat helemaal niet de bedoeling was, fijn dat je het even verduidelijkt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:02

Dank voor je uitleg Lalahorse, helemaal goed!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:05

Dank je wel Lalahorse

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:12

Netjes van je.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:20

Roodvos schreef:

Even een update omdat niemand anders het doet...
Hij is weer vrij en mag weer op Social media. Er is gelukkig nog/weer hoop wat betreft de vrijheid van meningsuiting in NL.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1b1ccc3/

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:28

Nouja, vrij van voorarrest. Er loopt nog steeds een proces tegen hem.

Citaat:
Het OM benadrukt dat Engel nog steeds verdachte is en het onderzoek naar hem nog loopt. Los van deze zaak moet Engel 13 juni voor de rechter verschijnen, onder meer wegens opruiing.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:32

Digi schreef:
Roodvos schreef:

Hij is weer vrij en mag weer op Social media. Er is gelukkig nog/weer hoop wat betreft de vrijheid van meningsuiting in NL.

Dus als iemand jou telefoonnummer en adres publiceert en verzoekt om ff te bellen of langs te gaan vind je dat geen enkel probleem? Want vrijheid van meningsuiting?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:37

herr_balou schreef:
Digi schreef:

Dus als iemand jou telefoonnummer en adres publiceert en verzoekt om ff te bellen of langs te gaan vind je dat geen enkel probleem? Want vrijheid van meningsuiting?

Precies Herr_Balou, bizar dat iemand daar begrip voor zou kunnen hebben.
Je zou maar die GGD-medewerker zijn die bedreigd wordt of wiens gegevens worden verspreid.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:57

Jeetje wat staan jullie strak gespannen zeg.
Ik ben ook geen fan van Engel maar het feit dat hij opgepakt en vastgezet wordt omdat hij tegen het narratief van de overheid in gaat is nogal zorgelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:12

Digi schreef:
...maar het feit dat hij opgepakt en vastgezet wordt omdat hij tegen het narratief van de overheid in gaat is nogal zorgelijk.

Feit?
Is dat waarvoor hij aangeklaagd is? Of zou het kunnen dat hij tegen dat narratief in actie is gekomen op manieren waarvan het OM denkt dat die wel eens strafbaar zouden kunnen zijn?
Iets met opruiing, oproepen/aanzetten tot geweld, mogelijk ook nog iets met bedreiging van GGD-medewerkers...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:19

Engel kan in ieder geval zichzelf niet meer met Nelson Mandela vergelijken zoals hij deed toen hij in de bak zat, compleet van de pot gerukt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:19

Digi schreef:
Jeetje wat staan jullie strak gespannen zeg.
Ik ben ook geen fan van Engel maar het feit dat hij opgepakt en vastgezet wordt omdat hij tegen het narratief van de overheid in gaat is nogal zorgelijk.

Wat een onzin, hij is helemaal niet opgepakt en vastgezet omdat hij tegen het narratief van de overheid inging. Dan hadden ze veel en veel meer mensen moeten vastzetten, die dat ook deden. Hij is verdachte in een proces wegens opruiing. En de reden waarom hij voor een tweede keer is opgepakt, is omdat hij inging tegen de voorwaarden die waren opgelegd bij zijn vrijlating uit voorarrest. Oftewel, Willem Engel is opgepakt omdat de Nederlandse wet net zo goed voor hem geldt als voor de rest van Nederland.

En dan kan hij prima denken dat hij zo bijzonder is, dat hij boven de wet staat en dan kan zijn vriendin vinden dat hij zo bijzonder is, dat hij boven de wet staat. Alleen, jammer genoeg voor hun, werkt dat niet zo in een rechtsstaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:21

En er staan hem twee rechtszaken te wachten. Eentje voor opruiing en eentje waarbij hij vraagt burgerarrest van politieagenten uit te voeren .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 06-04-22 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:27

bigone schreef:
En er staan hem twee rechtszaken te wachten. Eentje voor opruiing en eentje waarbij hij vraagt burgerverzet tegen politieagenten uit te voeren .

Dat wordt 80 uur werkstraf, waarvan 60 uur voorwaardelijk :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:35

Cowboy55 schreef:
bigone schreef:
En er staan hem twee rechtszaken te wachten. Eentje voor opruiing en eentje waarbij hij vraagt burgerverzet tegen politieagenten uit te voeren .

Dat wordt 80 uur werkstraf, waarvan 60 uur voorwaardelijk :roll:

Denk dat dat in dit geval niet door gaat. Hij heeft willens en wetens agenten in gevaar gebracht, want hij deed er ook nog een Oproep bij om hun namen en adressen te delen. Daar komt de tweede rechtszaak nog bij met opruiing en leugens. Mensen doelbewust in gevaar brengen door zijn antivaccinatie gebrul , anti mondkapjes geschreeuw en het plaatsen van telefoonnummer van zorgmedewerkers met de oproep ze te bellen of lastig te vallen. En wat dus ook daadwerkelijk gebeurd is. Bij tehuis, bij huisartspraktijken, bij vaccinatiepunten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:21

Engel mag van mij heel hard aangepakt worden, net als ieder ander die oproept om prive-gegevens te delen van politie, zorgpersoneel enz.
Die mensen doen gewoon hun werk.
En dan heb ik het nog niet over ons belastinggeld wat dit soort mafketels ons kosten.