Het is even geleden soms heb ik nog weinig besef van de tijd.
Het doet ontzettend veel met mij dat jullie aan mij denken.
De drempel om wat te schrijven na lange tijd was groot. Ik kreeg het gevoel dat ik iemand tot last zou zijn en mijn hoofd ging van alles invullen waardoor het alleen maar moeilijker was. Nu heb ik een moment dat het even rustig is dus ik probeer de angsten en gevoelens los te laten.
Er is een hoop gebeurd ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Helaas heb ik echt door een diepe donkere dal moeten gaan en voelde ik mij enorm gedwongen om te overleven. Maar ik heb geknokt en doorgezet waardoor ik nu op een plek sta waarbij ik langzaam durf uit te ademen.
Nadat er in mijn praktijk weer een wissel van poh was heb ik besloten te stoppen. Elke keer dat er iemand anders kwam merkte ik dat ik de muur van vertrouwen steeds hoger maakte. Waarom zoveel energie erin steken als het toch maar voor korte tijd was?
Na ruim 3 jaar wachten op verdere hulp werd ik weer opgeroepen bij de ggz voor een traject maar nu weer wat anders dan ze in het begin over hebben gehad. Hier stond dan ook weer een nieuwe wachtlijst voor van enkele maanden.
Ik heb hier enorm veel last van gehad want mijn problemen komen voort uit mensen niet kunnen vertrouwen en vaak weg gestuurd te zijn op het moment dat ik hulp zo nodig had.
Waar precies het kantelpunt is geweest weet ik niet meer maar ik heb mijn schouders eronder gezet en ben voorzichtig plannen gaan maken voor de toekomst. Alleen dit is voor mij een grote stap want enkele maanden geleden was ik al bang voor wat de volgende dag zou brengen.
Ik ben misschien wel weer een beetje in vlucht modus momenteel ik merk dat mijn hoofd 200km per uur gaat maar het is nog niet omgeslagen in paniek en wanhoop dus ik probeer waar ik kan momenten van rust te zoeken. Even niks moeten even alleen doen waar ik op dat moment behoefte aan heb.
Net op het moment dat ik voor mijzelf een punt bereikt heb dat ik kan zeggen ik ben er nog en ik kan dit kreeg ik bericht van de ggz dat er plek was. Op dat moment werd ik overweldigd met emoties. Al die tijd dat ik hard om hulp geroepen heb was er niemand. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
Het vertrouwen was al lang en breed verdwenen en als ik het traject in zou gaan zou het beteken dat ik alles waar ik zo hard voor geknokt heb op moest geven.
Op dat moment heb ik besloten er van af te zien. Omdat ik al die tijd alleen heb moeten knokken en nu het beter gaat is er wel plek voor mij?
Ik weet dat het zo niet werkt en er duizenden mensen wachten op hulp maar toen ik het zo hard nodig had was er niemand en was ik op mijzelf aangewezen. Nu ga ik op mijn manier verder. (Dit was ook een van de redenen dat ik niet durfde te posten omdat ik bang was dat mensen mij ondankbaar of eigenwijs zouden vinden)
Ik ben er nog lang niet en heb nog genoeg bergen die ik moet beklimmen en zal er meer dan eens ook afvallen maar ik ben er nog en in de verte zie ik een kleine licht aan de eind van de tunnel.
Ik hoop dat ik in mindere tijden nog een keer mijn hart mag luchten hier want die zijn er echt nog genoeg maar ik hoop dat ik vanaf nu mag gaan leven ipv overleven….