Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:08

Mijn zoektocht naar barefoot sadalen is weer gestart.
Ik heb smalle, platte voeten. (Echt van die botterige pootjes).
In de winter loop ik op de oude vivo barefoot gobi, die zijn wat smaller dan de huidige. Of de tracker.
In de zomer liep ik altijd op de oude komodosport. De nieuwe schoenen zijn echt te smal voor mij.
De 'van alles en nog wat schoen' was de primus of de vibram speed.
En de echt goede 'open' sandaal heb ik nog niet gevonden.

Zelf dacht ik voor een dichte 'sandaal' aan de vivo barefoot tracker.
Maar ik zou ook iets willen dat echt open is voor warme dagen, strand en door een stad banjeren.
Iemand goede tips?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:44

Ik heb ze op maat laten maken, omdat ik ook erg smalle voeten heb en alles is veel te te breed. Via Etsy, bij Laboo Leather. Hij heeft 2 zoolvormen, een brede (standaard) maar ook een smallere. In overleg heeft hij ze precies op maat gemaakt, ze zitten echt perfect :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:23

theadora99 schreef:
Barbabientje schreef:
Ik kom heel even binnenvallen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek voor mijn zoontje (14 maanden) eigenlijk barefoot sxhoentjes/sandaaltjes, echter alle websites die ik vind zien er een beetje dropshipperachtig uit. Of ze gaan pas vanaf maat 24 en laat dag nou nog echt te groot zijn.
Liefst ook met grote rubberen neus want kruipend :+

Iemand tips?

Wij hebben hele fijne!
https://www.barefootandmore.nl/pluma-kn ... -grey.html
Geen sandalen, gaan wel heel makkelijk aan (en voor de kleintjes iets minder makkelijk uit). Nu hebben wij een kind waarvan de voeten niet groeien (hij heeft deze echt al een jaar volgens mij, is nu 2,5) maar ze zijn echt ideaal. En al vanaf maat 18 en rubberen neus :)

Ah top zoiets zocht ik ja!
Bedankt!

Shoesme hebben we inderdaad de sandaaltjes van gekocht, maar zocht iets voor de wat koudere dagen/ochtenden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:12

Ik ga helaas weer terug naar de “normale” schoenen ivm niet verminderende voetklachten. Mocht iemand interesse hebben in een van de volgende, allemaal passend bij “normale” 39 (24,7cm) laat maar weten:

Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 22:21

Wat is je vraagprijs voor de witte en de twee zwarte schoenen?

Een iemand nog tips voor brede hardloop schoenen. Mijn voeten zijn nu rond de 10 cm breed en mijn huidige worden echt te smal. Maar ik weet niet goed wat nu een breed merk hardloop schoenen is. Iemand een tip?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:12

floorsil schreef:

Een iemand nog tips voor brede hardloop schoenen. Mijn voeten zijn nu rond de 10 cm breed en mijn huidige worden echt te smal. Maar ik weet niet goed wat nu een breed merk hardloop schoenen is. Iemand een tip?

Pb!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:16

Vp van de bruine? Zijn deze Be Lenka’s?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:27

Nala schreef:
floorsil schreef:

Pb!

Jammer dat het via pb gaat, ik had ook wel interesse in het antwoord. Ik ben ook in de markt voor nieuwe hardloopschoenen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 00:49

tengeltje11 schreef:
Vp van de bruine? Zijn deze Be Lenka’s?

De slippers zijn al weg, de laarsjes zijn er nog. 75 euro.

Dorus schreef:
Nala schreef:

Pb!

Jammer dat het via pb gaat, ik had ook wel interesse in het antwoord. Ik ben ook in de markt voor nieuwe hardloopschoenen.

Ik wil de prijs zeker delen! Ik wist niet of dit mocht ivm de bokt richtlijnen voor verkoop en dergelijke. In welke heb je interesse?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 07:43

Oh nou dan is het nogal onduidelijk. Ik dacht dat je reageerde op de vraag over hardloopschoenen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 07:54

Ik en mijn oudste zoon hebben ook hele brede voeten en wij sporten allebei prettig op Altra (model Escalante).

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 07:58

Bedankt ga ik daar eens naar kijken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:22

Je kan ook nog naar Freet kijken, ik heb zelf de Vibe(niet voor hardlopen maar van wat ik begreep er wel voor geschikt). En ze hebben ook nog een ander 'sport' model. Het zijn mijn breedste barefoots.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:16

Ik draag enkel nog maar barefootschoenen, maar met parttime paarden bekappen draag ik nog werkschoenen, en dat wordt steeds lastiger. Ik heb nu de barefootfriendly werkschoenen van Baak besteld. Ben heel benieuwd!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:31

TurdusMerula schreef:
Ik draag enkel nog maar barefootschoenen, maar met parttime paarden bekappen draag ik nog werkschoenen, en dat wordt steeds lastiger. Ik heb nu de barefootfriendly werkschoenen van Baak besteld. Ben heel benieuwd!

Graag een update met je ervaring! Hopelijk is het wat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:08

Rauka schreef:
TurdusMerula schreef:

Graag een update met je ervaring! Hopelijk is het wat.

Ik heb ze en ben er heel blij mee! Dat zijn de enigen die niet weg gaan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:12

:wave:
Al een héle tijd niet meer op Bokt geweest, weer eens ingelogd en kom dit topic tegen. Leuk!
Zelf ook al een tijd terug de overstap gemaakt naar barefootschoenen en sandalen.

Begon eigenlijk in 2019 ivm trailrunnen met de overstap van gewone hardloopschoenen naar Altra ivm zero drop en brede toebox (yes geen zere tenen meer). En toen langzamerhand mijn gewone schoenen ook gaan vervangen.
Heb nu sandalen van Xero en Earth Runners
En schoenen van Be Lenka, Wildling en Vivobarefoot. Alleen zijn die laatste mij helaas toch nog net iets te smal als ik wat langere wandelingen maak. Dus daar hou ik het op Altra (verschillende modellen).
Laatst bijgewerkt door Djilna op 27-05-25 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:14

Luxorvalkje schreef:
Mijn zoektocht naar barefoot sadalen is weer gestart.
Ik heb smalle, platte voeten. (Echt van die botterige pootjes).
In de winter loop ik op de oude vivo barefoot gobi, die zijn wat smaller dan de huidige. Of de tracker.
In de zomer liep ik altijd op de oude komodosport. De nieuwe schoenen zijn echt te smal voor mij.
De 'van alles en nog wat schoen' was de primus of de vibram speed.
En de echt goede 'open' sandaal heb ik nog niet gevonden.

Zelf dacht ik voor een dichte 'sandaal' aan de vivo barefoot tracker.
Maar ik zou ook iets willen dat echt open is voor warme dagen, strand en door een stad banjeren.
Iemand goede tips?

Van Xero evt?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:38

He Djilna, jij hier :wave:

Welke Vivo's heb jij? Mijn Trackers zijn breder dan mijn Magna's. Magna onlangs een maat groter gekocht, maar die zijn nog steeds smaller dan de Trackers in de kleinere maat.

@luxorvalkje: Ik heb als open sandalen sandalen van Bundgaard, die zijn kwa model vergelijkbaar met sandalen van Teva, maar dan met brede voorvoet en heel dunne zolen, alleen niet super soepel. Dus imo barefoot friendly, niet 100% barefoot.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:04

De Magna esc. Achteraf begreep ik dat de Trackers inderdaad breder zijn, of dat ik evt het herenmodel had moeten bestellen..

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:33

Ik zat weer eens rond te kijken naar schoenen, maar ik heb het idee alsof de barefoot merken weer een beetje terugkomen van de hele dunne zolen en brede schoenen?

Zelf heb ik de Be Lenka Champ (1.0), toen ik die kocht stond netjes op de site dat de zool 4mm was, en ze zijn super breed (10cm). By far de fijnste schoenen die ik gehad heb, maar de zolen beginnen af te slijten. Maar nu ik rondkijk zie ik nergens meer op de site staan hoe dik de zolen zijn. En op de site van barefoot&more geven ze opeens gemiddelde dikte aan en gemiddelde breedte bij veel Be Lenka schoenen. Ik vind dit ergens wel jammer.

Iemand anders die dit ook merkt? Zeker tov +/-5 jaar geleden.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:09

Leuk dat het topic weer actief is.
Ik zoek eigenlijk nog hoge sneakers, weet iemand wat? Dus echt lente/zomer schoenen, geen voering oid.
Beetje netjes, maar niet tuttig.
Ik weet eigenlijk alleen de feelgrounds, maar die vind ik niet zo mooi. :P

En ze moeten ook niet te breed zijn, ik heb maar kleine pootjes, haha. Dus be lenka bijvoorbeeld valt af.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:17

Wildling?

Die heeft hoge sneakers met en zonder warme voering.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 22:33

Die vind ik afschuwelijk. :')
Net als leguano.
Had ik er beter even bij kunnen zetten. :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 23:24

EmmaVZ schreef:
Ik zat weer eens rond te kijken naar schoenen, maar ik heb het idee alsof de barefoot merken weer een beetje terugkomen van de hele dunne zolen en brede schoenen?

Zelf heb ik de Be Lenka Champ (1.0), toen ik die kocht stond netjes op de site dat de zool 4mm was, en ze zijn super breed (10cm). By far de fijnste schoenen die ik gehad heb, maar de zolen beginnen af te slijten. Maar nu ik rondkijk zie ik nergens meer op de site staan hoe dik de zolen zijn. En op de site van barefoot&more geven ze opeens gemiddelde dikte aan en gemiddelde breedte bij veel Be Lenka schoenen. Ik vind dit ergens wel jammer.

Iemand anders die dit ook merkt? Zeker tov +/-5 jaar geleden.

Hmm nee niet gemerkt. Wel dat hun andere merk, Barebarics, dikkere en stuggere zolen heeft. Daar heb ik 1 paar sneakers van. Vind ze heel erg leuk, maar die hebben wel wat inloopmeters nodig voor ze echt soepel zijn.

En ik zou ze anders een berichtje sturen over de zooldikte vermelden. Wie weet doen ze er wat mee!