Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Puur alleen testen doet niks om de zorg te ontzorgen. Dus wat doe je nav zo’n rest? Puur alleen de QR in de huidige vorm of?
Maaike_Indy schreef:Wat kunnen we er nu dan aan doen?
Uiteindelijk willen we dat het grootste deel van de bevolking voldoende antistoffen heeft tegen het Covid virus. Zelfs meneer Gommers zegt dat natuurlijke verkregen antistoffen beter zijn dan de kunstmatig verkregen. Om er direct aan toe te voegen dat de vaccins wel heel erg goed zijn. https://www.bnr.nl/podcast/vraag-het-gommers/10454111/zijn-antistoffen-na-een-besmetting-beter-dan-die-na-een-vaccinatie
Wat ik me dan afvraag, waarom mag iemand, die middels een bloedonderzoek aan kan tonen dat hij voldoende afweerstoffen heeft, nog steeds niet naar een restaurant?
Laat iedereen, ook de gevaccineerden, ieder half jaar bloed trekken om de afweerstoffen te controleren. Zijn die te laag, kan je kiezen voor een booster of zorg je dat je in contact komt met iemand die Covid heeft.
Bij klachten, thuis blijven en zeker niet op bezoek gaan bij opa en oma of een net bevallen buurvrouw (iets wat ik vroeger al van mijn moeder geleerd heb).
Dan pak je het probleem aan waar het probleem zit, namelijk of je beschermd bent, of dit nu natuurlijk of kunstmatig is. Niet met (onbetrouwbare) testen die eigenlijk niet bedoeld zijn om zonder klachten te gebruiken en mondkapjes die feitelijk schijnveiligheid zijn.
En dan kan iedereen er nog zelf voor kiezen om afstand te houden, vaak handen te wassen en geen handen te schudden.
Maaike_Indy schreef:Wat heeft het voor nut mensen te vaccineren die al voldoende antistoffen hebben? Je weet nu toch eigenlijk niet eens wat je aan het "verbeteren" bent wanneer je de uitgangsituatie niet eens weet?
Maaike_Indy schreef:Wat heeft het voor nut mensen te vaccineren die al voldoende antistoffen hebben? Je weet nu toch eigenlijk niet eens wat je aan het "verbeteren" bent wanneer je de uitgangsituatie niet eens weet?
Arabesk schreef:Maaike_Indy schreef:Wat heeft het voor nut mensen te vaccineren die al voldoende antistoffen hebben? Je weet nu toch eigenlijk niet eens wat je aan het "verbeteren" bent wanneer je de uitgangsituatie niet eens weet?
Net als met titeren weet je wel dat er anti stoffen zijn maar niet voor hoe lang nog. Met een vaccinatie weet je wel hoe lang de bescherming nog duurt.
Anna79 schreef:Ik ben niet gevaccineerd omdat het vaccin bij mij waarschijnlijk voor problemen gaat zorgen. Hoe sta ik hier nu in? Eerlijk gezegd denk ik dat het op dit moment verstandig is om niet gevaccineerden te beschermen dmv beperkingen. Als ik het mocht bepalen vanaf 40 jaar (ben zelf 41). De jongeren maken nauwelijks kans om in het ziekenhuis te komen dus laat die ongemoeid. Ik zou het heel naar vinden om buitengesloten te worden maar welke keus hebben we? De zorg is zo uitgehold dat het anders niet goed komt deze winter. Wel hoop ik dat de regering tot inzicht komt aangaande deze zorg, wat als de griep heftig wordt dit jaar, je moet er niet aan denken...
Citaat:Want er zijn toch ook gevaccineerde mensen die Covid krijgen en door kunnen geven. Het zou interessant zijn om te weten hoe het zit met de antistoffen van deze mensen.
Citaat:En dan hebben we natuurlijk nog de groep mensen die ivm leeftijd of gezondheid minder goed op de vaccinatie reageren en alsnog in het ziekenhuis belanden.
bigone schreef:Je kunt de groep boven de 40 wel willen beschermen, echter dan zal je contact met de groep onder de 40 ook moeten voorkomen , kinderen? Kleinkinderen? Werk?
Avalanche81 schreef:Sunnda schreef:Het aantal staat daar hoger, maar er zit ook heel wat tussen dat na enting is overleden en niet door. Dat blijkt pas later omdat ze er eerst onderzoek naar moeten doen.
Goh, er zijn ook mensen overleden nadat ze uit bed zijn gestapt. Dat ook niet meer doen dan?
Elisa2 schreef:Sizzle schreef:Het zijn inderdaad haast 2 kampen geworden, totdat het ineens een naaste betreft.
Ik ben toch best nog wel bezig met vragen als:
- hoe zit het met bejaarde familie van de jongeren die besmet zijn geraakt op de 2G superspreader events?
- er liggen in CH van de 70+ leeftijd nu meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis dan ongevaccineerden, uiteraard moet je dat nog omrekenen per groepsgrote, maar voor die individuele mensen is dat irrelevant. Ze hoopten veilig te zijn en waren dat niet. In hoeverre moet dan wellicht toch nog PPE gebruikt worden door gevaccineerde medewerkers en familie (die wellicht bij zo‘n superspreader event waren?
- er raken toch best nog wel wat mensen geinfecteerd na vaccin. Lang covid zou 50% verminderd worden. Dat is echter niet perse heel goed als inderdaad 30% te maken heeft met lange termijn klachten. 15% is nog steeds verschrikkelijk veel.
- Als je na je vaccin niet merkt dat je symptoomloos besmet geraakt bent maar wel ineens langdurige klachten hebt, kom je dan op de grote hoop die chronisch vermoeid heet die niet erkend wordt?
Ik geloof nog niet echt dat we er bijna klaar mee zijn. Wel dat men er klaar mee is, maar dat is wat anders.
Ondanks mijn gedachten ben ik er losjes mee en ben voor mezelf weinig voorzichtig (wel voor anderen). In hoeverre is dat hypocriet van mij?
Hele goede vragen! Hier zouden meer mensen eens over na moeten denken. En dat kan zonder zwart/ wit te denken en in een van de kampen te moeten zitten.
Fitzroy schreef:Ieder mens met gezond verstand laat zich bij een pandemie van deze grootte vaccineren om er zo snel mogelijk uit te komen.
En verder: zie mijn onderschrift