Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 00:38

Vandaag om 11.30 mijn 2e AstraZeneca gehad. Krijg nu een wat pijnlijke arm.
Hoop dat ik niet weer zo ziek word als bij de eerste.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 06:31

Mijn vriend heeft gisteren zijn 1e prik gehad met AZ. Is meteen daarna een intensieve fietstraining gaan doen waarbij hartslag niet onder de 125 is geweest en lichaamstemperatuur dus ook boven normaal. Hij heeft helemaal nergens last van gehad.

Misschien is het toeval? Maar misschien is het ook wel een goed idee om die zware training juist wel door te laten gaan en zo je lichaam te boosten en in opperste gereedheid te brengen voor verwerking van het vaccin.

Ik ben benieuwd of er meer mensen een dergelijke ervaring hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:51

Taucha schreef:
Mijn vriend heeft gisteren zijn 1e prik gehad met AZ. Is meteen daarna een intensieve fietstraining gaan doen waarbij hartslag niet onder de 125 is geweest en lichaamstemperatuur dus ook boven normaal. Hij heeft helemaal nergens last van gehad.

Misschien is het toeval? Maar misschien is het ook wel een goed idee om die zware training juist wel door te laten gaan en zo je lichaam te boosten en in opperste gereedheid te brengen voor verwerking van het vaccin.

Ik ben benieuwd of er meer mensen een dergelijke ervaring hebben.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik las dat onze W out Van Aert net hetzelfde gedaan heeft na zijn vaccinatie :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:53

Mijn vriend heeft niks bijzonders gedaan na z'n vaccinatie met AZ maar ook helemaal nergens last van gehad

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:30

*\o/* Het is nog even wachten op de brief, maar zojuist van mijn huisarts de bevestiging gekregen dat ik inderdaad op de lijst sta voor vaccinatie met medische indicatie. Dus binnenkort mag ik ook *\%/*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:50

Ik heb hem zaterdag gehad vanwege mijn werk op de vaccinatielocaties. Geen last en over 3 weken de 2e, kan maar klaar zijn.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:17

Hier bij de eerste vrijwel geen recatie gehad. Nu na de tweede hoofdpijn en wat koorts, beetje algeheel meh gevoel.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:34

Helaas werkt AZ met mijn lijf blijkbaar niet goed samen. Vandaag stevige hoofdpijn, duizelig en misselijk. Geen koorts, alleen wat verhoging. Collega's hadden weinig tot geen last van de tweede.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:37

De 1e van Pfizer zit er net bij mij in. Ik kon ook Moderna krijgen via mijn werk vandaag, maar wilde liever Pfizer van de GGD.
Ik ben benieuwd. Mijn moeder had zo direct na de vaccin, ook Pfizer, nergens last van, maar werd eergisteren, 2 weken na de 1e, niet helemaal lekker.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 12-05-21 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:39

Stille meelezer hier..
Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven!

Ik woon in Engeland en heb net bericht gehad dat ik uitgenodigd ben om het Pfeizer vaccin te krijgen.

Nu zit ik te twijfelen, omdat ik van plan ben om binnen 3 maanden terug naar Nederland te verhuizen.. Dus hoe ga ik dat doen met de 2e? Is het beter om te wachten tot ik in Nederland ben? Of kan ik hier de 1e krijgen en evt dan de 2e in NL?

Ook heb ik stiekem een stemmetje in mn achterhoofd "wat als die conspiracy theoristen wél gelijk hebben... Ik heb een 15 maand oud zoontje... Wat als er iets met mij (en zijn vader) gebeurd door het vaccin??"
Ben echt geen conspiracy theorist.. Maar dat stemmetje zit er wel :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:40

Zou het stemmetje snel het zwijgen opleggen, wees blij dat je zo snel Pfizer kunt krijgen . En over zes weken kun je de 2e toch krijgen?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 12-05-21 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:41

wat is binnen 3 mnd? volgens mij is de herhalingsprik bij Pfizer 5 a 6 wkn toch? dan zou je die al kunnen hebben voordat je terugkomt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:46

Mijn twee kinderen hebben nog gewoon een levende moeder die gevaccineerd is met Pfizer, dus ik zou niet naar dat stemmetje luisteren :D

Maar binnen 3 maanden kun je toch gewoon 2 prikken krijgen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:18

Ja zelfde antwoord als hierboven! En verban dat stemmetje maar snel :j

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:19

Ook met 1 prik ben je al prima beschermd, dus ik zou de 1e altijd halen. De herhaalprik kun je misschien in Engeland krijgen, of anders in Nederland de GGD bellen, het lijkt me dat er iets te regelen valt.
Dan dat stemmetje. Is het vaccin helemaal zonder risico? Nee dat is het niet. Ik zelf ben niet zo bang voor lange termijngevolgen. Je lokt een afweerreactie uit, die dooft ook weer uit. Aan het activeren van het afweersysteem zit altijd een bepaald risico. Je moet echter dat risico afwegen tegenover het risico op covid. Want daar doe je het voor. Het ziekenhuis ligt vol met covidpatienten. Ik heb nog geen vaccinatie patienten gezien. Dus in elk geval is het risico op covid doorlopen, al dan niet met ziekenhuisopname en de kans dat je door covid langdurige restverschijnselen overhoudt veel groter. Dáár doe je voor ;). Ik heb trouwens beide gehad. In oktober covid, 2 weken geleden vaccin. En ik zou voor het vaccin kiezen :D.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:52

Je kan je twee prikken gewoon in Engeland halen, hier ben je iig nog niet aan de beurt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:53

In Engeland zit er meer tijd tussen de prikken omdat ze dan meer mensen sneller aan een eerste prik kunnen helpen.

@ImkeTarek: Ik denk dat als je voor je 2e prik in NL bent en je neemt kontakt op met de GGD of andere instantie die er over gaat ze je best kunnen inroosteren voor een 2e prik.
En dat stemmetje is heel normaal voor een jonge moeder, maar houd jezelf voor dat als je in het ziekenhuis ligt met corona dat je nog veel minder voor je kind kunt doen !

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:20

Bedankt voor de adviezen! Dan ga ik m maar in plannen!
Zoals DubbelFun zegt zit er hier idd standaard 12 weken tussen de 2 vaccins.

En ik was sowieso van plan dat stemmetje te negeren :) ! Is alleen best lastig, hahaha!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:02

Sinds vanmorgen 09.46 uur de bezitter van een Pfizer-prikkie. Goed geregeld daar in Venlo +:)+ .
Tot nu toe voel ik niks. Fijn!
*klopt af*

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:34

Hier de AstraZeneca gekregen.
Over 11 weken de tweede.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:16

En hij zit er in! Lekker snel geregeld hier, hahaha!

Edit;
De dokter gaf aan te wachten tot ik in NL ben voor de 2e. Hij zei als ie zelf kon kiezen hij liever 5 maanden tussen de vaccinaties ziet, dan 4 weken, aangezien ze nog niet weten hoelang het bescherming biedt
Laatst bijgewerkt door ImkeTarek op 12-05-21 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:18

Mijn 2e afspraak voor az hebben ze verplaatst na 5 dagen later..
Iemand enig idee wat een reden kan zijn?

De nieuwe datum kon ik niet, dus gebeld en in eerste instantie was er geen andere datum mogelijk. Maarja, niet kunnen is niet kunnen dus heb ellendig lang met ze aan de telefoon gehangen. Nu wel een nieuwe datum gelukkig, maar wel bizar hoor om een week van tevoren een afspraak te annuleren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:20

AZ levert nog steeds heel slecht dus misschien kunnen ze je huisarts niet bevoorraden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:26

En een wat langere tijd er tussen is geen enkel probleem.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:25

Langer dan 12 weken is niet erg? Volgens degene met wie ik sprak mocht dat niet namelijk.
Ik heb een afspraak bij een locatie voor vaccineren, niet bij de huisarts.

Ik heb gelukkig een nieuwe afspraak, zal mijn werkgever alleen niet blij mee zijn omdat ik de dag erna moet werken. Hopelijk valt het mee dit keer.