secricible schreef:En het systeem in Frankrijk is mooi, maar is natuurlijk wat anders als een landelijk systeem de lucht in knallen waarmee je snel in kaart kan brengen wat er aan bijwerkingen geregistreerd worden en waarmee je snel kan terughalen wie er een bepaalde batch hebben gehad als daarmee iets mis blijkt te zijn. M.i.
Reken maar dat het Franse systeem niet onderdoet voor het Nl. Ik kreeg hier al elke dag in maart de aantallen covid per mail in mijn mailbox als het ging om opnames in ziekenhuizen en overleden en dat uitgesplitst per regio en zelfs per stad. Meegenomen waren de doden in de EPAD's en ook de overleden mensen thuis aan covid). Enorme registratie was dit.
Bij Nederland begon het iets later.
Frankrijk was een van de 1ste land die meldde dat het chlorofom of zo iets van het begin van de crisis, niet werkten volgens hen. Er moest meer onderzoek komen. Nl volgde later.
De mondkapjes hier werden vroeger in de verzorghuizen ingezet als in Nederland (NL volgde later)
Bij de 1ste lockdown, kregen alle bewoners van Frankrijk een sms met uitleg wat een confinement inhield, wat de regels waren en waar je het attestion kon downloaden.
Met vaccin ook. Wij hebben allemaal bericht gehad dat ze begin januari al in de Haute Vienne beginnen, in de verzorg/ bejaarden huizen (de Epahds).
Dus jouw conclusie dat hier de registratie niet op orde zal zijn , daar geloof ik echt helemaal niets van.
Hoe slecht Frankrijk administratief kan zijn, hoe echt goed ik die vind als het om de gezondzorg gaat.
En nee, ik loop niet vanuit het buitenland NL te bashen, want heel veel gaat in NL beter als in dit land. Maar ik durf het wel te benoemen wat ik zie het op verschillende terreinen.