Uiteindelijk ben ik tegen de overstaande muur beginnen kruipen. Ik zocht echt houvast in mijn omgeving. Zo bizar was dat eigenlijk. Ik voelde me zo geïntimideerd en ongemakkelijk terwijl ze echt heel erg redelijk was. Ik heb ook uitgelegd aan haar dat zulke opmerkingen voor mij wel vaak verkeerd binnenkomen omdat in het verleden ze wel kwetsend bedoeld waren.. Daar had ze echt wel begrip voor. De therapiesessie verliep daarna ook met veel minder spanning. Ik zat wel nog in een waas en had moeite met concentreren. Ik ben eigenlijk nu nog altijd wat aan het bekomen maar heb het idee dat ik systematisch aan het terugkeren ben naar mijn rust.Is overigens niet zo vreemd voor mijn problematiek, het is wetenschappelijk bewezen dat het bij ons gewoon veel langer duurt om te zakken in emoties. Wel jammer, want ik had gehoopt dat het meteen een last ging zijn die van mijn schouders viel maar zo voelt het dus niet.
Met het huis op het terrein, aka de villa voor de gemakkelijkheid, gaat alles goed gelukkig! Ik plan vrijdag 2 juli mijn spulletjes al wat te gaan verhuizen.
Vrijdag namiddag ga ik nog naar huis omdat ik zaterdagochtend nog naar de kapper moet, maar die avond keer ik dan terug om voor het eerst te overnachten tot zondag. Mag dan zeker niet vergeten om ontbijt te voorzien, 's middags eet ik op de afdeling en dan 's avonds moet ik ook zelf kijken voor eten. De week erna moet ik een woensdagnamiddag plannen vanuit de villa en een heel weekend overnachten. En vanaf dan is mijn overgang voorbij en blijf ik er permanent
Spannend, maar ik ben echt aan het aftellen om terug een beetje een eigen stekje te hebben. Een patiënte waar ik goed mee overeen komt van mijn groepje gaat er ook wonen, dat is voor mij ook een grote geruststelling en kijk ik ook wel naar uit.
Mijn vrijwilligerswerk is goed verlopen, maar bleek voor mij achteraf wel te intens. Ik moest echt de kinderen begeleiden en het was net zo'n snikhete dag met een paar erg drukke kinderen. De nadruk lag ook echt meer op de kids en minder op de beestjes, terwijl ik meer een balans had gehoopt. Het was wel een fijne plek en mijn collega en baas waren super vriendelijke mensen, dus ik hoop een compromis te kunnen maken dat hij mij gewoon inzet voor de verzorging van de dieren vooral. Indien dat niet mogelijk is, zal ik iets anders moeten zoeken. Het betreft overigens een plek waar ze Animal Assisted Therapy doen met kinderen. Hij doet ook veel individueel, maar dit was een soort workshop dagje met iets minder therapeutische insteek.
Als laatste nieuwtje kan ik nog melden dat ik onverwachts terug een date heb gehad
Neenee, dit keer geen ziekenhuis affaire voor alle duidelijkheid. We hadden al een week contact en afgelopen zondag afgesproken en het was echt heel fijn. Superlieve begripvolle man. Uiteraard ga ik het rustig aan doen - kan ook niet anders ivm mijn strak therapieschema en hij met zijn werk. Maar ik denk dat er wel potentieel is voor een vervolg...

Zonnige groetjes 

Dat is de message naar mezelf toe, haha.