Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:14

Dimphyl schreef:
Ik volg ze ook nog altijd, puur om links te kunnen lezen die de gewone media niet verspreid, maar die wél gewoon van betrouwbare bronnen komen.

Zoals? :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:17

Dimphyl schreef:
Nogmaals, zou het hier ontopic kunnen blijven?
Dwz: discussie/gesprek/info over/voor/tegen de corona maatregelen.
Geen complottheorieën en het bashen van mensen die viruswaanzin/waarheid volgen slaat ook nergens op.

Ik volg ze ook nog altijd, puur om links te kunnen lezen die de gewone media niet verspreid, maar die wél gewoon van betrouwbare bronnen komen.

Maar uh, het is ontopic? Het topic heet letterlijk 'Viruswaanzin' en bovendien heeft het wel of niet geloven in corona-complottheorieen dus ook impact op de maatregelen en hoe ze gevolgd en opgevat worden.

Ik vind het iig heel interessant om mee te lezen zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:24

verootjoo schreef:
Dimphyl schreef:

Zoals? :)

DiMphyl , ik zou graag een aantal van die links zien want ik heb er al wel wat gelezen maar heb grote twijfels over de betrouwbaarheid.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:26

Janinevv schreef:
Ik geloof wel in een nieuwe wereld orde en mensen die zeggen nee joh waarom zouden ze dan zo hun best doen voor ons, nou omdat ze natuurlijk niet zomaar in eens alles om gaan gooien.

Dit is gewoon een heel raar plan waar ze mee bezig zijn, ik weet niet wat het is maar het is raar.

Ik kan je geruststellen: als er al zo'n plan is (wat ik sterk betwijfel), dan zeker niet in België, hier slaagt men er al niet in om een regering te vormen, geen flauw idee hoelang we al zonder zitten.

Nee eerlijk, het economisch interessantste plan zou zijn de ouderen aan hun lot over te laten, want die kosten alleen maar geld (ok, en creëren ook wel wat jobs), maar aangezien dit niet het geval is, denk ik dat ook ministers, burgemeesters, virologen... hun best doen. Het zijn ook net mensen...

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:29

Brainless schreef:
bigone schreef:
Elke keer wanneer zo’n site word aangeklikt verdienen ze geld, zo werkt het gewoon . En ik denk dat ze dat probeert duidelijk te maken, tenminste zo vat ik het op.

Doe mij zo'n site?
Ik krijg niet betaald hoor als mensen op mijn site klikken.
Van wie zou ik betaald kunnen krijgen?

Reclame-inkomsten, bijvoorbeeld. Adverteerders verdienen geld aan bezoekers. En zo'n website kan cookies hebben die er weer voor zorgen dat op bijvoorbeeld Facebook of andere social media reclame komt van dit bedrijf of deze site: de site "weet" dan dat jij er naar gekeken hebt. Je kunt dan ook meer conspiracy-achtige reclames op Facebook krijgen, omdat de bedrijven die deze websites ondersteunen vaak betalen voor zichtbaar worden voor mensen die cookies hebben van conspiracy websites. Zo zie je steeds vaker conspiracy content en lijkt het alsof het overal op internet is, terwijl het in plaats daarvan specifiek op jou gericht is.

Ook hebben veel complot-achtige websites, podcasts, weblogs enzovoorts een overduidelijk verdienmodel met een webshop. Soms wordt er zelfs nep-medicijn en allerlei vitaminepoeders op verkocht die je moeten "beschermen" tegen allerlei dreigingen waar ze in de podcast of artikelen mensen voor bang maken, zoals chemtrails of de illuminati.

Op de website klikken zorgt er natuurlijk niet meteen voor dat je een Alex Jones veiligheidskaars koopt ( :') ), maar zorgt er wel voor dat er meer aandacht en exposure op is. En aandacht en exposure is de currency van het internet: websites die meer aandacht en verkeer trekken, krijgen meer reclame-inkomsten en meer invloed, wat weer zorgt voor meer bezoekers en meer invloed. Websites die vaker aangeklikt worden komen bijvoorbeeld hoger op search engines zoals google. Veel geklikt worden loont niet alleen direct in geld, maar ook indirect in bereik en "status".

Je bewust zijn van deze spiraal kan ervoor zorgen dat je er voor kiest om conspiracy websites dan ook geen aandacht en clicks te geven, omdat ze zo meer geld maar ook meer "status" kunnen verwerven. Hoe normaler zulke websites worden, hoe (zoals Shadow0 zegt) de aandacht op internet meer gaat van "Oh die Alex Jones is een gek mannetje zeg!" naar "Oh hij is wel overal en ik heb hem nu zo vaak gehoord, wat hij zegt klinkt niet zo extreem meer, misschien heeft hij wel gelijk".

Dat heet het Overton window (waarin extreme meningen doordat ze heel vaak gedeeld worden steeds normaler lijken), en dat je dat wil voorkomen voor conspiracy theories lijkt me heel wenselijk omdat vele conspiracy theories bol staan van gevaarlijke onwaarheden voor de volksgezondheid, zoals dat corona niet echt is of dat bepaalde bevolkingsgroepen levensgevaarlijk zijn. :j

(Een levensecht voorbeeld van conspiracy theories die aangewakkerd werden en tot geweld leidden is de Hutu/Tutsi genocide. Een bevolkingsgroep werd over de radio heel lang bestempeld als heksen, gevaarlijk, enzovoorts, en na maandenlang horen van zulke propaganda gingen veel mensen dat meer en meer geloven ("Misschien zit er toch een kern van waarheid in zeg"), totdat een groepje daadwerkelijk over ging tot geweld, net zoals er in de VS nu iemand was die besloot dat het Pizzagate verhaal over een geheime kinderontvoeringsring onder een pizzaria in Washington echt was en daarom daar met een geweer heen ging om verhaal te halen. In het Hutu/Tutsi verhaal gingen na die eerste paar mensen die gewelddadig werden er heel veel mensen in mee, genoeg mensen om tot heel veel chaos en doden te leiden.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:34

Dimphyl schreef:
Nogmaals, zou het hier ontopic kunnen blijven?
Dwz: discussie/gesprek/info over/voor/tegen de corona maatregelen.
Geen complottheorieën en het bashen van mensen die viruswaanzin/waarheid volgen slaat ook nergens op.

Maar verkeerde info die opzettelijk de wereld in wordt geholpen om onrust te zaaien of geld te verdienen, vormt toch juist een wezenlijk onderdeel van deze discussie? Want je zegt zelf: je wilt dingen lezen die uit betrouwbare bronnen komen.

Hoe weet jij wat betrouwbaar is?

twinducklin

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:50

Ik heb niet alles gelezen. Maar ik heb zelf nog niemand gehoord die met covid-19 patiënten heeft gewerkt die in complottheorieën gelooft of dat die zeggen dat het allemaal wel meevalt. Het zijn altijd mensen die van horen zeggen van moeder/vriendin/buurvrouw, verre kennis etc.

Gelukkig heeft niet iedereen er van dichtbij mee te maken gehad. En hopelijk gaat dat ook niet gebeuren!

Ik werk al 15 jaar in de verpleging. Wat ik in Maart-mei heb meegemaakt heb ik nooit eerder meegemaakt. Ik werk al die jaren al in de ouderzorg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zoveel mensen zo snel, zo ziek werden en zelfs overleden. Zowel patiënten als collega's. Ik heb in die jaren al heel wat griepjes en griepepidemieen meegemaakt.

Dit virus lijkt zo willekeurig. Ik heb collega's zonder onderliggend lijden die heel heel ziek zijn geweest ( gelukkig niemand overleden) en patiënten met een heel wankele gezondheid die nauwelijk klachten hebben gehad.
We hadden minder patiënten, maar door de complexiteit hadden we het heel druk en werkte je door totdat je enigsinds gemist kon worden en niet tot wanneer je dienst eigenlijk afgelopen zou zijn.

Ik vind het bijzonder hoe we als organisatie dichter na elkaar zijn gegroeid in zo'n hectische tijd terwijl ondertussen in de rest van de bevolking steeds een grotere kloof lijkt te ontstaan over dit onderwerp.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 22:04

https://www.letselschade.nu/zorg-medisc ... werkingen/

https://www.instagram.com/p/CDBwVpUHICG/

https://debatgemist.tweedekamer.nl/deba ... onavirus-8

https://deutsch.rt.com/inland/105424-me ... ei-corona/

Veelal meer info dan echt onderzoek. Maar het leeft. Niet heel Nederland of heel de wereld is gelukkig zo braaf als bokt.

Deze linken komen dus rechtstreeks van de viruswaarheid pagina.
Ook nogmaals; het topic heet viruswaanzin, daar sommige regels gewoon waanzin zijn. NIET omdat er een groep zich ook zo noemde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:11

Jaaaa, dat met die gerechtelijke immuniteit is voor mij wel een ‚dingetje‘.
Bij een enquete of mensen zich willen laten enten was het aantal dat ‚nee‘ zei het grootst onder verplegend personeel. Er kwam toen ook al snel een nieuwsberichtje na dat de overheid het heus niet verplicht gingen stellen maar dat ze wel meer capagne gaan voeren. Dat vind ik echter niets te maken hebben met complotten of waarheid. Meer een nogal spannend beleid. Maar zeg nou eerlijk: welke keus is er verder?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:13

Beetje vage links zijn het wel.
De eerste geeft alleen aan dat farmaceuten vrijstelling krijgen van rechtsvervolging als er schade zou ontstaan door een coronavaccin. Dat geeft twee dingen aan: 1) er is nog geen coronavaccin dus dat hele verhaal van 'Bill Gates heeft de oplossing al liggen en gaat hem verkopen' gaat niet op en 2) overheden willen zo snel mogelijk een vaccin, zodat de teugels weer wat losser kunnen.

De tweede is de instagram van een huisarts die zichzelf omschrijft als '1e medicijnvrije huisarts. Life alchemist. Empowering humanity with natural tools to heal and thrive.' - ik krijg daar jeuk van op moeilijk bereikbare plaatsen en zou die mevrouw sowieso niet als mijn huisarts kiezen. Zou ze er ook op tegen zijn om chemo te geven aan patiënten die kanker hebben? >;)

De derde is een debat, dat duurt vaak uren en ga ik dus nu niet uitgebreid zitten kijken. Dat er vragen gesteld worden is prima, dat gebeurt altijd. Kamerleden worden ook geacht elkaar scherp te houden.

Dus dat er in Duitsland ook gedemonstreerd wordt, wat geeft dat aan? Intussen zit ik in Duitsland en valt het me op hoe braaf mensen zich hier aan de maatregelen houden. Veel netter dan in Nederland, waar ik me vaak nog door de mensen heen moet worstelen, gaat iedereen hier voor elkaar opzij. Mondkapjes zijn hier ook geen probleem en overal waar ik binnenkom, van de receptie van het park tot aan een terrasje waar ik een ijsje eet, moet ik mijn naam en telefoonnummer opgeven voor het geval er twee meter verderop iemand heeft gezeten die besmet was. Je hoort hier ook echt niemand hoesten of niezen, heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:19

Citaat:
Hoe normaler zulke websites worden, hoe (zoals Shadow0 zegt) de aandacht op internet meer gaat van "Oh die Alex Jones is een gek mannetje zeg!" naar "Oh hij is wel overal en ik heb hem nu zo vaak gehoord, wat hij zegt klinkt niet zo extreem meer, misschien heeft hij wel gelijk".

Het zou dan toch juist wenselijk kunnen zijn als zo'n link wel hier geplaatst wordt, zodat gezien wordt dat veel mensen zeggen: goh, wat een bizarre site met gekke ideeën. Anders zien mensen alleen reacties bijvoorbeeld op Facebook van gelijkgezinden, die zeggen: goh, wat een goede site, zo zit het inderdaad.

Complotdenken komt vooral voort uit angst, je moet toch juist voorkomen dat mensen die hier gevoelig voor zijn alleen maar bevestigd worden in hun eigen kringetje en er voor zorgen dat ze ook andersdenkenden horen. Doodzwijgen gaat daar niet bij helpen volgens mij.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:53

Sizzle schreef:
Jaaaa, dat met die gerechtelijke immuniteit is voor mij wel een ‚dingetje‘.
Bij een enquete of mensen zich willen laten enten was het aantal dat ‚nee‘ zei het grootst onder verplegend personeel. Er kwam toen ook al snel een nieuwsberichtje na dat de overheid het heus niet verplicht gingen stellen maar dat ze wel meer capagne gaan voeren. Dat vind ik echter niets te maken hebben met complotten of waarheid. Meer een nogal spannend beleid. Maar zeg nou eerlijk: welke keus is er verder?

De gerechtelijke immuniteit is niet zozeer het ding, dit is slechts een verschuiving van de verantwoordelijkheid. Het is namelijk met alle nieuwe medicatie zo dat deze goedgekeurd wordt nadat de veiligheid en effectiviteit op korte termijn is aangetoond. Zodra het medicijn op de markt komt moet het nog 4 jaar streng gevolgd worden om eventuele lange termijn effecten op te sporen. Normaal vallen eventuele negatieve effecten en schade claims onder de verantwoordelijkheid van de producent. Maar in dit geval wordt dat dus verschoven naar de overheden omdat de farmaceut geen winst gaat maken op het medicijn (een claim zou dus hun faillissement betekenen). Dit lijkt mij een prima oplossing om het vaccin zo goedkoop mogelijk beschikbaar te stellen.

Wat wel een 'dingetje' is dat is dat het potentiële vaccin door de verschillende medicijn veiligheids autoriteiten van landen in een versnelde procedure goed gekeurd kan worden. Dit betekend dat ze niet alle verschillende fases van onderzoek hoeven te doorlopen die normaal de veiligheid en effectiviteit aantonen. Een zelfde soort procedure is ook al ingezet voor bepaalde type ventilatoren die extra snel geproduceerd kunnen worden. Deze ventilatoren zullen hun goedkeuring na een tijdje weer verliezen en uit de markt gehaald moeten worden. Voor een vaccin is dat echter niet mogelijk, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet sta te springen om me te laten vaccineren met iets wat binnen een jaar goedgekeurd is, waar dat normaal minstens 10 jaar kost.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:58

Ik heb inderdaad onder de corona snel toelatingen ook al wat gezien wat onder normale condities de markt niet gehaald zou hebben. Op basis van de preliminary phase 1 reports van beide vaccins ben ik zeker nog flink skeptisch. Zonder nood situatie had het zeer onwaarschijnlijk al door gemogen naar phase 3. Maar anderzijds....we moeten wat.
Ga er maar aan staan als overheid %)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:01

Dimphyl schreef:

Veelal meer info dan echt onderzoek. Maar het leeft. Niet heel Nederland of heel de wereld is gelukkig zo braaf als bokt.

Ook nogmaals; het topic heet viruswaanzin, daar sommige regels gewoon waanzin zijn. NIET omdat er een groep zich ook zo noemde.

Helaas , ik moet je uit de droom helpen en je antwoord geeft aan dat jij er gewoon achteraan hobbelt. De groep viruswaanzin heeft haar naam veranderd in viruswaarheid omdat ze van Twitter zijn geschopt ergens verspreiden van nep/schadelijke informatie.
Dat farmaceuten niet vervolgd kunnen worden betekend niet dat een vaccin niet veilig is maar meer dat een regering dan voor de eventuele risico’s opdraait . En ja, aan elk vaccin zitten bepaalde risico’s maar geloven dat heel doelbewust een vaccin word gegeven dat erger is dan de kwaal ? Snap niet dat viruswaarheid zich daar zo druk om maakt, ze nemen het toch niet .

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:26

bigone schreef:
Dat farmaceuten niet vervolgd kunnen worden betekend niet dat een vaccin niet veilig is maar meer dat een regering dan voor de eventuele risico’s opdraait . En ja, aan elk vaccin zitten bepaalde risico’s maar geloven dat heel doelbewust een vaccin word gegeven dat erger is dan de kwaal ? Snap niet dat viruswaarheid zich daar zo druk om maakt, ze nemen het toch niet .

Ze maken zich druk omdat er angst is dat het vaccin op een bepaalde manier verplicht gaat worden. Zij het direct, zij het indirect.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 01:34

Solistar schreef:
Staat hier wel uitgelegd:
http://www.hetgrotereplaatje.nl/illuminati.php#6

13 families/ bloedlijnen die de boel runnen, daaronder nog een aantal families etc. Regeringsleiders zijn geloof ik 'puppets' die het mogen uitvoeren, horen niet bij de echte top van de illuminati (geloof ik)? NWO idee is totale wereldcontrole door 1 regering te hebben, 1 munt (chip/ digitaal betalen), etc etc.

Let wel, ik ben geen aanhanger, ik weet wat het ongeveer inhoudt omdat ik mij er een beetje in verdiept heb, nadat ik de boeken van Dan Brown had gelezen :') . Vooral de symboliek vond ik wel interessant.
Ik kies er zelf voor het zoveel mogelijk van me af te zetten. Of het nou waar is of niet, je hebt er toch geen invloed op en ik geloof zeker dat aanhangers van zulke theorieën in meer angst leven dan hun zgn 'sheeple'.

Ik heb mij er ook wel eens in verdiept maar op een gegeven moment moet je daar echt mee stoppen want je wordt er raar van. Ik vind wel grappig dat vet veel mensen nu er mee komen dat dat er is terwijl ik echt al wel 10 jaar geleden al eens heb gehoord erover. Wel blijf het bizar over het gebruik van artiesten en dat veel artiesten vooral jaren terug dezelfde soort 'tekens' gebruikte in hun videoclips. Waarschijnlijk is het een commerciëel iets maar heeft iemand er van gemaakt dat dat daar bij hoort. Denk aan de driehoek of vingers in een rondje om je oog. Toch zijn er veel clipjes met dezelfde soort dingen wat dan daar naar toe zou leiden. Misschien is het voor hetzelfde geld een extreem grote platenmaatschappij.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 05:40

bigone schreef:
Dimphyl schreef:

Helaas , ik moet je uit de droom helpen en je antwoord geeft aan dat jij er gewoon achteraan hobbelt. De groep viruswaanzin heeft haar naam veranderd in viruswaarheid omdat ze van Twitter zijn geschopt ergens verspreiden van nep/schadelijke informatie.

Jij leest wel lekker selectief he. Ik hobbel nergens achteraan, danku. Ik volg de pagina puur voor interessante links.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:31

Citaat:
Wat wel een 'dingetje' is dat is dat het potentiële vaccin door de verschillende medicijn veiligheids autoriteiten van landen in een versnelde procedure goed gekeurd kan worden. Dit betekend dat ze niet alle verschillende fases van onderzoek hoeven te doorlopen die normaal de veiligheid en effectiviteit aantonen. Een zelfde soort procedure is ook al ingezet voor bepaalde type ventilatoren die extra snel geproduceerd kunnen worden. Deze ventilatoren zullen hun goedkeuring na een tijdje weer verliezen en uit de markt gehaald moeten worden. Voor een vaccin is dat echter niet mogelijk, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet sta te springen om me te laten vaccineren met iets wat binnen een jaar goedgekeurd is, waar dat normaal minstens 10 jaar kost.
Meld dit bericht

Dat heb ik dus ook. En ik zal mij daarom ook niet laten inenten als het vaccin op de markt komt. Ik kijk het wel een paar jaar aan wat het met de mens doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:54

Die eerste en derde link vind ik zeker geen vage links.

Die eerste link, ik wist dat niet, van die immuniteit voor gerechtelijke stappen. Ik denk daar net zo over als Sizzle, ik snap het zeker wel, want overheden moeten wat. Maar het moet wel bekend zijn bij mensen vind het ik, zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken als er een vaccin is. Ik vind het jammer dat kranten dit niet geplaatst hebben, want het komt bij Reuters vandaan. Dus ze hadden het kunnen oppakken. Ik zal zelf niet vooraan staan te springen als er een vaccin is denk ik.

De derde link, tweede kamer debatten zijn altijd nuttig om te kijken, maar die kun je ook bij de NOS/NPO volgen.

Die tweede link, van die mevrouw die huisarts is vind ik nietszeggend. Ik heb haar even gegoogled, ze heeft blijkbaar nooit echt veel als huisarts gewerkt, alleen waarnemend, en verdient nu haar geld met een hoop andere dingen en haar eigen website. Omdat ze dus helemaal niet als huisarts met patiënten werkt, vind ik haar mening niet meer waarde hebben dan die van jou of mij.

Die vierde link over de Duitse demonstratie zegt me ook niet zoveel, behalve dat ze daar dus demonstreren, maar ook dat kun je bij de NOS regelmatig lezen.

Ik vind kritisch blijven alleen maar goed, maar het is aan beide kanten zo extreem. De aanhangers van Viruswaanzin lijken alle maatregelen onzin te vinden en lopen ook regelmatig achter idioten als Lange Frans en tisjeboynogiets aan. En die zijn gewoon best wel heel dom allebei :o . De andere kant doet alle kritische vragen af als gezeur, of men begint meteen over de doden en zieken om op iemands gemoed te werken.
Ik vind dat allebei niets. In april/mei stond ik ook volledig achter het kabinet, het was crisis en dan moet er snel gehandeld worden en dat hebben ze echt goed gedaan vind ik. Maar nu is het tijd om eens goed te kijken waar we mee bezig zijn, en dan mag alles ter discussie gesteld worden van mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:11

Ik ben het eens met het feit dat in het begin van de epidemie de regering redelijk snel maatregelen heeft genomen die werken . Maar nu zie je dat ze heen en weer zwabberen , nogal wat onduidelijkheid en ze pakken niet door en gaan nog steeds van gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid van inwoners uit. Terwijl duidelijk is dat er nogal veel zijn die dat blijkbaar niet hebben en dan moet je de teugels aantrekken .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:28

bigone schreef:
Ik ben het eens met het feit dat in het begin van de epidemie de regering redelijk snel maatregelen heeft genomen die werken . Maar nu zie je dat ze heen en weer zwabberen , nogal wat onduidelijkheid en ze pakken niet door en gaan nog steeds van gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid van inwoners uit. Terwijl duidelijk is dat er nogal veel zijn die dat blijkbaar niet hebben en dan moet je de teugels aantrekken .

Ik denk dat het moeilijk is om de juiste beslissingen te nemen.
Ze moeten rekening houden met de economische gevolgen, de media, de oppositie, fake-news.De weerstand van een deel van de bevolking. De verkiezingen van volgend jaar. Er is nog geen vaccin.
Nederland is sowieso het land van het schipperen en de middenweg zoeken.

Daarom worden de teugels niet verder aangehaald, denk ik. Je moet dan ook kunnen handhaven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:56

En handhaven heeft Nederland de capaciteit niet voor. Ook het lef niet.
Dus is het inderdaad maar wat schipperen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:03

Je wil ook geen nog grotere protesten en opstanden in de hand werken die uiteindelijk tot rellen voeren.
Handhaven blijft lastig omdat het thema niet zwart-wit is, zonder Covid infecteren we immers ook regelmatig een medemens en dat is niet verboden. Ga daar maar waterdichte wetten op maken.

Ik ben bang dat bij ons ook weer protesten gaan komen. Er is gepubliceerd dat er in Zwitserland in verhouding tot voorgaande jaren geen oversterfte geregistreerd is. Dat gaat geheid gebruikt worden door de virus tegenstanders dat alles een complot was.

Wat men dan vergeet is dat dit jaar ook minder influenza sterfte was door de lockdown en de afstand regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:04

Polderen heeft ons veel goeds gebracht. Dus ik vind dat zelf niet negatief, wel verwarrend soms.
En je ziet toch dat landen die veel strenger zijn het niet beter doen dan wij. Ook nu niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:05

Ik moet er ook niet aan denken om net als Australie en Nieuw-Zeeland om iedere besmetting weer in lock-doen te gaan. Misschien dat ik dan ook wel zou gaan protesteren.