Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Vandaag 1822 kc gegeten, best netjes, in vergelijking met gister dan. Wel teveel, maar goed, mijn lunch was ongezond. Komt straks nog een schaaltje magere yoghurt bij, na het sporten.
Mereltje schreef:Ik kom me ook graag melden in dit topic als dat magIk lees al de hele tijd mee, maar ik heb steeds de neiging om te reageren op bepaalde berichten. Dat leek me een beetje gek zonder 'beginberichtje', dus vandaar
Vorig jaar ook al eens gemeld in een ander afvaltopic, toen begonnen met sporten en keurig in een paar maanden mijn streefgewicht behaald.
Inmiddels verslaafd aan sporten (krachttraining) en niet meer weg te slaan uit de sportschool, ik probeer nu 6x per week te gaan (meestal lukt dat).
Helaas iets minder verslaafd aan gezond etenHeb een heel zwaar 2019 achter de rug en vond het de afgelopen maanden een goed idee om mijn verdriet weg te drinken met veel wijn en daarbij horende snacks... dus inmiddels zwaarder dan toen ik vorig jaar begon met afvallen. Top idee was dat
Gelukkig is de knop nu om en doe ik mee met dry january, geen alcohol moet wel helpen! En mezelf voorhouden dat eten en drank niet helpt tegen emoties, dik en verdrietig is nog erger dan alleen verdrietig![]()
Ik wil er 5 tot 7 kilo af hebben. Een jaar geleden woog ik 58 kilo en toen was ik tevreden, maar toen was ik net begonnen met sporten en was ik nog wat minder gespierd. Wellicht dat 60 daarom nu ook al goed is (ik ben 1.70 en weeg nu dus 65 kilo, voor de niet zo snelle rekenaar)
deksel schreef:Welkom! Knap hoor dat je 6x per week in de sportschool staat, respect!
Zertab schreef:Vandaag 1822 kc gegeten, best netjes, in vergelijking met gister dan. Wel teveel, maar goed, mijn lunch was ongezond. Komt straks nog een schaaltje magere yoghurt bij, na het sporten.
Pocca_Locca schreef:Hoi iedereen. Ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Er moet aardig wat af bij mij, en ik ben tot nu toe heel blij met de if- methode. ( minimaal 16 uur vasten per etmaal.) en dan natuurlijk zo gezond mogelijk eten, twee maaltijden binnen de 8 uur. Dus geen dingen waar je een giga insuline piek van krijgt zoals wit brood of bijvoorbeeld vruchtensap.
Één van mijn redeneren om af te vallen is dat ik dan weer op een paard mag stappen van mezelf ( als ik onder de 70 kilo weeg) groetjes en succes iedereen
zorro schreef:Ik lees veel over het te weinig calorieën eten, misschien heel dom, maar wat is de valkuil? Wat gebeurt er dan? Is het gewoon ongezond of..?
Ik weet namelijk dat de moeder van een vriendin een paar jaar geleden een dieet volgde van 1000 calorieën per dag. Daar viel ze een kilo per week van af. Was onder begeleiding van een diëtist. Op het streefgewicht werden de calorieën weer stap voor stap verhoogd en ze is nu al jaren op gewicht.
Dus nu denk ik, is die methode dan achterhaald?
(Nee ik ga zelf niet met zo weinig calorieën aan de slag, ik val dan om. Maar ben er na dit verhaal toch benieuwd naar!)
Mereltje schreef:@gekkoppaard: over de hele dag genomen vind ik het niet slecht klinken eerlijk gezegd, eerder wat weinig. Op hoeveel calorieën zit je ongeveer? Ik denk dat je daar beter naar kan kijken dan bepaalde voedingsmiddelen als 'slecht' te bestempelen. Vet heb je bijvoorbeeld ook gewoon nodig en een klein beetje mayo is niet per se ongezond.deksel schreef:Welkom! Knap hoor dat je 6x per week in de sportschool staat, respect!
Dankje! Wel vergeten erbij te zeggen dat ik boven de sportschool woon en dus alleen de trap af hoef
Daarnaast vind ik het superleuk, dus het voelt niet als moeten en ik doe het ook niet (meer) om af te vallen
Britt_Sisi schreef:We zouden in dit topic geen lijstjes posten toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik ben met die lijstjes topics vaak geneigd snel af te haken.
Renee1991 schreef:Ja, van mij mag men ook stoppen met die lijstjes. Ik kan er niks mee en vind het irritant. Maar goed, ieder z'n meug.
Hier vanavond een uur gebootcampt. Mega zwaar, normaal zit ik rond een hartslag van 150, nu rond de 170-180![]()
Ben kapot! Nu maar even douchen, ik ruik naar gras
IMANDRA schreef:Lijstjes kunnen handig zijn als je feedback wil op wat je eet. Zo kan er gezien worden als je bijv. te veel of te weinig eet, of bepaalde producten beter kan vervangen. Maar dat is natuurlijk geheel aan jezelf
IMANDRA schreef:Dietisten zijn niet gelijkwaardig en er zitten behoorlijk wat slechte tussen die nog steeds fabeltjes vertellen. Een kilo per week is eigenlijk 'te snel' (en ongezond in dit geval) afvallen. Heb wel eens gehoord dat men het via het ziekenhuis doet maar dan sta je onder strenge begeleiding (oa van je bloedwaarden etc) dus dat is imo anders. 500gr per week is een mooi streven. Weinig eten is heel gevaarlijk, misschien stom om weer naar de OP van het andere topic te verwijzen, maar daar hebben we het goed & uitgebreid uitgelegd imo! [MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!
Wel goed dat je je hierover wil informeren trouwens