Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:07

Vandaag 1822 kc gegeten, best netjes, in vergelijking met gister dan. Wel teveel, maar goed, mijn lunch was ongezond. Komt straks nog een schaaltje magere yoghurt bij, na het sporten.

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:52

Ik vind zoveel dingen lekker. Maar chocola is inderdaad echt de winnaar. Als ik daar eenmaal aan begin...
Vandaag heb ik voor het eerst zelf pastasaus gemaakt van verse tomaten enzo, samen met gehakt en andere groentes, was zo lekker!
M’n vriend wil altijd alles nog veel kruidiger en zouter dan ik, dus hij moet het er op z'n bord nog maar extra overheen doen.

Verder gaat het vandaag ook weer best goed hier. Gisteravond een beetje gesnoept, maar vind ik niet zo erg.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:53

Ik kom me ook graag melden in dit topic als dat mag :) Ik lees al de hele tijd mee, maar ik heb steeds de neiging om te reageren op bepaalde berichten. Dat leek me een beetje gek zonder 'beginberichtje', dus vandaar ;)

Vorig jaar ook al eens gemeld in een ander afvaltopic, toen begonnen met sporten en keurig in een paar maanden mijn streefgewicht behaald.
Inmiddels verslaafd aan sporten (krachttraining) en niet meer weg te slaan uit de sportschool, ik probeer nu 6x per week te gaan (meestal lukt dat).
Helaas iets minder verslaafd aan gezond eten :') Heb een heel zwaar 2019 achter de rug en vond het de afgelopen maanden een goed idee om mijn verdriet weg te drinken met veel wijn en daarbij horende snacks... dus inmiddels zwaarder dan toen ik vorig jaar begon met afvallen. Top idee was dat :')

Gelukkig is de knop nu om en doe ik mee met dry january, geen alcohol moet wel helpen! En mezelf voorhouden dat eten en drank niet helpt tegen emoties, dik en verdrietig is nog erger dan alleen verdrietig :')

Ik wil er 5 tot 7 kilo af hebben. Een jaar geleden woog ik 58 kilo en toen was ik tevreden, maar toen was ik net begonnen met sporten en was ik nog wat minder gespierd. Wellicht dat 60 daarom nu ook al goed is (ik ben 1.70 en weeg nu dus 65 kilo, voor de niet zo snelle rekenaar :P)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:07

Zertab schreef:
Vandaag 1822 kc gegeten, best netjes, in vergelijking met gister dan. Wel teveel, maar goed, mijn lunch was ongezond. Komt straks nog een schaaltje magere yoghurt bij, na het sporten.

Dit is niet teveel! Dit is een super net aantal kcal voor jou op een dag. Probeer dit aan te houden, dan komt alles goed!

Mijn dag is wat eten en snoepen betreft slecht. Teveel gesnoept (drop in plaats van fruit) en een warme chocolademelk.
Jammer, maar so be it. Morgen weer een dag en dan ga ik weer gezonde keuzes maken! :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:18

Mereltje schreef:
Ik kom me ook graag melden in dit topic als dat mag :) Ik lees al de hele tijd mee, maar ik heb steeds de neiging om te reageren op bepaalde berichten. Dat leek me een beetje gek zonder 'beginberichtje', dus vandaar ;)

Vorig jaar ook al eens gemeld in een ander afvaltopic, toen begonnen met sporten en keurig in een paar maanden mijn streefgewicht behaald.
Inmiddels verslaafd aan sporten (krachttraining) en niet meer weg te slaan uit de sportschool, ik probeer nu 6x per week te gaan (meestal lukt dat).
Helaas iets minder verslaafd aan gezond eten :') Heb een heel zwaar 2019 achter de rug en vond het de afgelopen maanden een goed idee om mijn verdriet weg te drinken met veel wijn en daarbij horende snacks... dus inmiddels zwaarder dan toen ik vorig jaar begon met afvallen. Top idee was dat :')

Gelukkig is de knop nu om en doe ik mee met dry january, geen alcohol moet wel helpen! En mezelf voorhouden dat eten en drank niet helpt tegen emoties, dik en verdrietig is nog erger dan alleen verdrietig :')

Ik wil er 5 tot 7 kilo af hebben. Een jaar geleden woog ik 58 kilo en toen was ik tevreden, maar toen was ik net begonnen met sporten en was ik nog wat minder gespierd. Wellicht dat 60 daarom nu ook al goed is (ik ben 1.70 en weeg nu dus 65 kilo, voor de niet zo snelle rekenaar :P)

Welkom! Knap hoor dat je 6x per week in de sportschool staat, respect!

Ik heb vandaag 2 broodjes met chocopasta (puur) op als ontbijt, zelfgemaakte groentesoep als lunch en zelfgemaakte pizza als diner op. Tussendoor een klein handje nootjes. De zelfgemaakte pizza was pizzadeeg, tomatensaus uit pak en courgette/ui/paprika/tomaat erop. Wel een vrij groot stuk. Oh en ik drink nu een blikje energy, maar dat is de laatste die ik in huis had en daarna ga ik het niet meer kopen. Ik moet straks nog even wat fruit achter over slaan, maar er is niet meer zoveel in huis.

En ik heb vandaag een uur gewandeld. En ik ga straks voor het slapen nog een kleine work-out doen. Op naar een fit lijf :D.

Edit: Ik kwam deze tegen en vind hem echt leuk!
https://www.youtube.com/watch?v=jVzVfLNIVCk

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:22

Hoi iedereen. Ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Er moet aardig wat af bij mij, en ik ben tot nu toe heel blij met de if- methode. ( minimaal 16 uur vasten per etmaal.) en dan natuurlijk zo gezond mogelijk eten, twee maaltijden binnen de 8 uur. Dus geen dingen waar je een giga insuline piek van krijgt zoals wit brood of bijvoorbeeld vruchtensap.
Één van mijn redeneren om af te vallen is dat ik dan weer op een paard mag stappen van mezelf ( als ik onder de 70 kilo weeg) groetjes en succes iedereen :)

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:31

Ik wil ook best meedoen. Vorig jaar haast 10 kilo verloren in 7 maanden. December flink gecheat, ik heb nog nog durven wegen deze maand, wat een pech ook dat de batterijen van de weegschaal stuk waren. Morgenvroeg weer lekker stukje rennen met mijn zus en op naar dr volgende 7 kilo die ik er nog af wil.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:36

Tijd van de maand en gister had ik zo’n behoefte aan ijskoffie van dr Mac of een zak Tortilla chips. Maar allebei met heeeel veel moeite kunnen weerstaan :D

Vandaag een iets mindere dag, niet extreem veel gegeten ivm enorme hoofdpijn. Maar net wel 4 Ferrero Roche op waar ik nu al weer spijt van heb.
Helaas door de hoofdpijn ook mijn stappendoel niet gehaald. En ik ga niet paardrijden/wandelen met mijn paard.

Morgen voel ik me hopelijk weer fit!

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:43

Ik hier vandaag gaan sporten, bijna 600kcal verbrand ermee. Helaas wel mijn lunch overgeslagen dus die mag ik zo nog gaan inhalen omdat ik anders niet aan mijn kcal kom :Y)

Heb ruim 1,5u gesport vandaag. Theoretisch eetlijstje zag er als volgt uit:

O: 300gr Optimel 0% vet Vanillevla
T: Glas jus d'orange 70/30
L: 2 sneeën volkoren vloerbrood, halve avocado en een dubbele dooier ei
T: 3 knackebröd volkoren met saksische smeerleverworst
A: zelfgemaakte erwtensoep met magere rookworst
T: X

Kom hiermee op 1785 kcal vandaag. Macro's zijn in balans. :)

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:50

Mijn eten voor vandaag:
O: stukje appelvla (collega jarig)
T: niks
M: 2 maiswafels met salami, kontje zelfgebakken brood met pindakaas
T: miniappel
A: broccoli, kip en ardappelschijfjes met beetje mayo
T: 3 el griekse joghurt met 0 besjes en paar chocovlokken.

De appaltaart en mayo zijn niet goed. Morgen weer een dag.
Wat voor mij sowieso goed werkt is door de week vrij streng dieet en in weekend normaal. Ik doe dit ook vanwege de kids aangezien ik hen een gezond eetpatroon wil aanleren en ook zodat ze niet obsessief met eten worden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:51

Net drie kwartier functional training gehad en nu wachten op half uurtje cx-worx. Compenseert de slechte lunch van vandaag :P

Morgen denk ik maar rustdagje pakken van sporten, en gewoon een wandeling maken.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:56

@gekkoppaard: over de hele dag genomen vind ik het niet slecht klinken eerlijk gezegd, eerder wat weinig. Op hoeveel calorieën zit je ongeveer? Ik denk dat je daar beter naar kan kijken dan bepaalde voedingsmiddelen als 'slecht' te bestempelen. Vet heb je bijvoorbeeld ook gewoon nodig en een klein beetje mayo is niet per se ongezond.

deksel schreef:

Dankje! Wel vergeten erbij te zeggen dat ik boven de sportschool woon en dus alleen de trap af hoef :))
Daarnaast vind ik het superleuk, dus het voelt niet als moeten en ik doe het ook niet (meer) om af te vallen

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:58

Goed bezig

Ik heb vanmorgen weer een workout gehad op de sportschool met het buikspierkwartier

Smidags nog uur met de hond t bos in geweest

Heb gegten
0 1 volkoren Boterham met kipfilet
T niks
L 2 volkoren Boterhammen met pindakaas light
T niks
A 2 kommen zelfgemaakte tomatencreme soep met paar stukken stokbrood met kruidenboter
Genoeg op voor vandaag

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:06

Ik lees veel over het te weinig calorieën eten, misschien heel dom, maar wat is de valkuil? Wat gebeurt er dan? Is het gewoon ongezond of..?

Ik weet namelijk dat de moeder van een vriendin een paar jaar geleden een dieet volgde van 1000 calorieën per dag. Daar viel ze een kilo per week van af. Was onder begeleiding van een diëtist. Op het streefgewicht werden de calorieën weer stap voor stap verhoogd en ze is nu al jaren op gewicht.

Dus nu denk ik, is die methode dan achterhaald?

(Nee ik ga zelf niet met zo weinig calorieën aan de slag, ik val dan om. Maar ben er na dit verhaal toch benieuwd naar!)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:16

We zouden in dit topic geen lijstjes posten toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik ben met die lijstjes topics vaak geneigd snel af te haken. :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:20

Volgens mij mag iedereen dat voor zich bepalen. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:23

Zertab schreef:

Maar je doel vanuit je diëtiste was toch 1800? Dan is dit toch helemaal niet teveel? Zeker niet als je er zo veel bij sport. Op je eerdere vraag: ik zou idd gewoon 1800 blijven eten als je daar goed op afvalt. Zo'n 500 gram per week is gezond (al val je in het begin sneller af ivm vochtverlies en verlies van koolhydraatreserves).

Pocca_Locca schreef:
Hoi iedereen. Ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Er moet aardig wat af bij mij, en ik ben tot nu toe heel blij met de if- methode. ( minimaal 16 uur vasten per etmaal.) en dan natuurlijk zo gezond mogelijk eten, twee maaltijden binnen de 8 uur. Dus geen dingen waar je een giga insuline piek van krijgt zoals wit brood of bijvoorbeeld vruchtensap.
Één van mijn redeneren om af te vallen is dat ik dan weer op een paard mag stappen van mezelf ( als ik onder de 70 kilo weeg) groetjes en succes iedereen :)

Vruchtensap en wit brood zijn niet slecht als je gewoon een gevarieerd eetpatroon hebt hoor. Die pieken worden namelijk getemperd als je het bijv. aanvult met (gezonde) vetten of eiwitten :).

zorro schreef:
Ik lees veel over het te weinig calorieën eten, misschien heel dom, maar wat is de valkuil? Wat gebeurt er dan? Is het gewoon ongezond of..?

Ik weet namelijk dat de moeder van een vriendin een paar jaar geleden een dieet volgde van 1000 calorieën per dag. Daar viel ze een kilo per week van af. Was onder begeleiding van een diëtist. Op het streefgewicht werden de calorieën weer stap voor stap verhoogd en ze is nu al jaren op gewicht.

Dus nu denk ik, is die methode dan achterhaald?

(Nee ik ga zelf niet met zo weinig calorieën aan de slag, ik val dan om. Maar ben er na dit verhaal toch benieuwd naar!)

Dietisten zijn niet gelijkwaardig en er zitten behoorlijk wat slechte tussen die nog steeds fabeltjes vertellen. Een kilo per week is eigenlijk 'te snel' (en ongezond in dit geval) afvallen. Heb wel eens gehoord dat men het via het ziekenhuis doet maar dan sta je onder strenge begeleiding (oa van je bloedwaarden etc) dus dat is imo anders. 500gr per week is een mooi streven :j. Weinig eten is heel gevaarlijk, misschien stom om weer naar de OP van het andere topic te verwijzen, maar daar hebben we het goed & uitgebreid uitgelegd imo! [MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!
Wel goed dat je je hierover wil informeren trouwens :j

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:26

Mereltje schreef:
@gekkoppaard: over de hele dag genomen vind ik het niet slecht klinken eerlijk gezegd, eerder wat weinig. Op hoeveel calorieën zit je ongeveer? Ik denk dat je daar beter naar kan kijken dan bepaalde voedingsmiddelen als 'slecht' te bestempelen. Vet heb je bijvoorbeeld ook gewoon nodig en een klein beetje mayo is niet per se ongezond.

deksel schreef:

Dankje! Wel vergeten erbij te zeggen dat ik boven de sportschool woon en dus alleen de trap af hoef :))
Daarnaast vind ik het superleuk, dus het voelt niet als moeten en ik doe het ook niet (meer) om af te vallen

Vetten zijn inderdaad niet slecht. Mar ik wil voor mezelf ff nu hard opnde rem. Daarn is het veel mkkelijker vol te houden ben ik achter gekomen. Maar idd is het op zich niet heel verkeerd.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:31

Britt_Sisi schreef:
We zouden in dit topic geen lijstjes posten toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik ben met die lijstjes topics vaak geneigd snel af te haken. :')

Eerlijk gezegd vind ik dat ook niet erg boeiend.. maargoed, als het mensen helpt als “ stok achter de deur”.. is dat natuurlijk prettig voor diegenen. Maar mij zal het echt Boerenmetworst wezen hoeveel rijstwafels iemand gegeten heeft en hoe laat :')

P.s. Vruchtensap is in feite gewoon suikerwater.. je lichaam hoeft er niks voor te doen.. dan kun je echt beter een sinaasappel eten hoor.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 07-01-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:34

Ja, van mij mag men ook stoppen met die lijstjes. Ik kan er niks mee en vind het irritant. Maar goed, ieder z'n meug.

Hier vanavond een uur gebootcampt. Mega zwaar, normaal zit ik rond een hartslag van 150, nu rond de 170-180 :wow:
Ben kapot! Nu maar even douchen, ik ruik naar gras :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:35

Lijstjes kunnen handig zijn als je feedback wil op wat je eet. Zo kan er gezien worden als je bijv. te veel of te weinig eet, of bepaalde producten beter kan vervangen. Maar dat is natuurlijk geheel aan jezelf :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:37

Renee1991 schreef:
Ja, van mij mag men ook stoppen met die lijstjes. Ik kan er niks mee en vind het irritant. Maar goed, ieder z'n meug.

Hier vanavond een uur gebootcampt. Mega zwaar, normaal zit ik rond een hartslag van 150, nu rond de 170-180 :wow:
Ben kapot! Nu maar even douchen, ik ruik naar gras :Y)

In principe kunnen wij ook niks met jouw bericht dat je bent gaan sporten en wat jouw hartslag was en dat je nu raar ruikt.

Ik vind het wel leuk om te lezen wat iemand eet. Haal ik inspiratie uit. :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:38

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:49

IMANDRA schreef:
Lijstjes kunnen handig zijn als je feedback wil op wat je eet. Zo kan er gezien worden als je bijv. te veel of te weinig eet, of bepaalde producten beter kan vervangen. Maar dat is natuurlijk geheel aan jezelf :)

Is het dan een idee om als je een lijstje post erbij te vermelden waar je feedback op wil of iets? En niet gewoon random lijstjes plaatsen?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:50

IMANDRA schreef:
Dietisten zijn niet gelijkwaardig en er zitten behoorlijk wat slechte tussen die nog steeds fabeltjes vertellen. Een kilo per week is eigenlijk 'te snel' (en ongezond in dit geval) afvallen. Heb wel eens gehoord dat men het via het ziekenhuis doet maar dan sta je onder strenge begeleiding (oa van je bloedwaarden etc) dus dat is imo anders. 500gr per week is een mooi streven :j. Weinig eten is heel gevaarlijk, misschien stom om weer naar de OP van het andere topic te verwijzen, maar daar hebben we het goed & uitgebreid uitgelegd imo! [MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!
Wel goed dat je je hierover wil informeren trouwens :j

Nou we hadden het dus over diëten vorige week en ik zei dat ik het zo lastig vind om te bepalen hoeveel calorieën je wel mag. Waarop ze antwoordde dat je met 1000 calorieën sowieso afvalt en hoe zij dat gedaan had. Maar als ik kijk hoeveel calorieën ik binnen krijg als ik gewone porties gezond eten eet en niet snoep of frisdrank neem, dan kom ik echt niet in de buurt van die 1000.

En aangezien het bij haar toen onder begeleiding was, dan kijk ik daar zo raar tegenaan. Vandaar mijn vraag of we nu nieuwe inzichten hebben en wat de gevolgen zijn.

OP doorgelezen, duidelijk. Spaarstand, tekorten, en ik snap dat ook. Ik denk dat ze gewoon geluk heeft gehad want bij haar is het wel een succes geweest.