(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:58

Jammer dat je niet bij beiden op de wachtlijst kan... Maar zo doorgaan als nu is ook geen optie.

Ik heb nu hulp via videobellen en dat bevalt me op zich wel oké. Maar ik heb nooit via internet therapie gevolgd. Ik zie op de website dat het door middel van schrijfopdrachten, email contact en ook videobellen gaat. En dat je vrijblijvend contact op kunt nemen om te kijken of het iets voor jou is. Misschien kun je ze bellen of een bericht sturen? Dan kun je kijken of hun reactie goed aanvoelt voor je.
Sterkte hoor, niet makkelijk zulke keuzes!

Fijn Warboel, dat het nu beter ging op je werk!
Hopelijk slaat de behandeling voor je vader aan! Zijn ook spannende tijden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:03

Ja het gaat inderdaad via video bellen, ik heb een vrijblijvend gesprek aangevraagd.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:09

Klinkt als een fijne en positieve ervaring Warboel.
Fijn dat ze een andere behandeling kunnen geven in zijn geval, zijn inderdaad heftige bijwerkingen..

Zo doorgaan lijkt me inderdaad ook geen optie, proberen kan altijd wat Moirin ook zegt.

Ik heb nu eindelijk vast internet, dus ik kan volgende keer ook videobellen met psycholoog. Nog nooit gedaan... :=

Heb weer een klein rondje geskeelerd ook. Voelde me net weer ineens raar, dus zat weer te huilen, toch een soort ontlading denk ik of het vraagt toch meer van me dan ik denk.. Begon vanochtend ook al huilend, word dan al wakker met zo'n knoop in m'n maag en een hoge hartslag. Net of je ineens echt wakker schrikt ofzo..

Heb mezelf een cadeautje gedaan :)
Afbeelding

Warboel

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:08

@moonsparkle denk dat dat een goede optie is! Sterkte :*

@Goldie ziet er interessant uit! Kan ook door de inspanning van skeeleren zijn dat je je wat raar voelde natuurlijk. Ik skeeler ook graag en dan zie ik mensen die 10-15 km skeeleren en ik ben echt kapot na 5. Moet me dan echt goed bedenken dat 5 km skeeleren al beter is dan de hele dag op de bank hangen, en dat het toch al hartstikke goed is en veel energie kost!

@Leandra, hoe is het nu met jou eigenlijk?

Ik had het vanochtend ook met de psych besproken en voel me er echt schuldig om, maar ik heb het er soms echt moeilijk mee dat mensen nu alleen maar vragen hoe het met m’n vader gaat :o ik snap het wel heel goed hoor, maar als ik een gesprek met iemand heb is het altijd direct “hey hoe is het met je vader!” ook superlief natuurlijk, maar het voelt soms een beetje alsof ik niet meer belangrijk ben (wat natuurlijk absoluut niet zo is). En als ik met m’n moeder bel gaat het eigenlijk ook alleen maar over m’n vaders behandelingen, wat ook heel begrijpelijk is. Ik schaam me er ook echt voor om het zo op te schrijven want hij is gewoon heel erg ziek natuurlijk.

Oké nu vind ik mezelf echt stom :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:15

Heel begrijpelijk hoor, maar snap dat je dat niet graag wilt zeggen :(:)
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook denken in jouw plaats, maar ik zou ook heel goed juist dat kunnen vragen :=

Ja mijn rondje was 2,4km, maar aangezien ik eerst de deur helemaal niet uit durfde is dit toch best een overwinning :)
Zijn daarna alle emoties weer even los en eruit :')
Voelde me gewoon echt weer even zo ellendig, en zag gewoon niet voor me hoe/of het ooit allemaal weer goed komt..
Maar goed het zijn nu momenten, eerst waren het dagen.
Het is nu af en toe gewoon zo en dat is oké :j

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:28

Heel begrijpelijk Warboel. Je hoeft je er echt niet schuldig om te voelen. Dikke knuffel.

Lief van je. Met mij gaat het vandaag iets beter. Wat meer rust.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:45

Het is ook geen verkeerde vraag hoor Goldie, absoluut niet! Vind het ook superlief dat mensen vragen hoe het met ‘m gaat. Het is lastig uitleggen _O-

Fijn dat het wat beter gaat Leandra!

Hier even een mindere dag, heb erg slecht geslapen. Echt heel erg naar super levendig gedroomd. Werd vanochtend om 6:00 wakker en sindsdien weigeren m’n hersenen stil te staan, word er helemaal lijp van! Constant piekeren, rottige gedachten over die nachtmerrie... ben ook super moe. Net even een warme douche genomen en lig nu ff lekker op de bank met een kopje thee en m’n boek, hopelijk lukt het om m’n gedachten een beetje te verzetten. Wil eigenlijk een rondje skeeleren maar ben daar echt te moe voor.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:05

Niet fijn Warboel. Hopelijk lukt het om je gedachten even te verzetten.

Hier ook een slechte nacht gehad. Dochter is veel geweest en had ook levendige dromen. Bijvoorbeeld dat ik een relatie had met Mark Rutte :')
Vandaag even kalm aan doen als de kinderen meewerken. Net al even 3 kwartier met mijn dochters gewandeld.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:19

Heftig Leandra :')
Lekker uitputten die kinderen :))

Warboel, lekker rustig aan dan. Wie weet lukt het vanmiddag en anders niet :)

Ik heb ook niet lekker geslapen, huilend in slaap gevallen, vannacht ineens in paniek wakker en weer huilen...
Zou met stalgenootjes met de paarden rijden, maar zie mezelf nu even helemaal niet op een paard zitten. Maar toch weet ik dat als ik er ben ik het wel leuk vind... Twijfel gewoon zo wat ik nou moet doen, dit vind ik elke keer lastig om deze keuzes te maken, wat is wijs :roll: want ik wil wel, maar ook weer niet want ik voel me niet fijn.. ga ik dan weer te ver en over m'n grens of niet..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:03

Nou gisteren was echt drama... ik wil er niet teveel over uitweiden maar ik ben uiteindelijk bij de huisarts beland.

Het was echt alsof alles waardoor ik me de laatste jaren depressief voel in 1x op me afgevuurd werd, m’n hoofd kon niet stoppen met nare gedachtes, het was echt alsof dat evil rottige stemmetje m’n complete hersenen overgenomen had. Rationeel nadenken werkte niet meer iig.

Gelukkig vannacht wel redelijk oké geslapen, wel weer heel levendig gedroomd maar niks extreems gelukkig.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:10

:(:) Jeetje wat heftig warboel.. als je ooit eens wil spuien mag je me altijd pb'en

Ik hoop dat de huisarts je op wat voor manier dan ook heeft kunnen helpen.
Iig blij om te horen dat je een wat betere nacht hebt gehad :)
Lijkt me heel vervelend zulke dromen...

Ik verga van de spierpijn in m'n rug en schouders :+ Heb gisteren toch even mee gedaan met de meiden met crossen in het land. Was de laatste keer voor we volgende week verhuizen met z'n allen ;( Over de coffin en de piano op en af, strobaaltjes, hekjes :)) Misschien doe ik de piano van de week nog wel een keer :+
Heb niet een parcours gedaan maar losse hindernissen want jemig dat paard is niet meer te rijden op zo'n moment. Ze was iig intens gelukkig :)) _O-
Stalgenootje wil der vandaag wel even longeren dus dat is fijn :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:25

Ja, de huisarts heeft me wel goed geholpen. Hij is sowieso een fijne man, veel beter dan m’n vorige huisarts. Het “voordeel” van corona is dat de praktijk alleen open is voor spoedgevallen en hij geen patiënten na mij had... dus heb er best een tijd gezeten :o maar hij toont altijd heel veel begrip en weet precies de juiste vragen te stellen, hij schrijft ook altijd mee op een papiertje ipv de hele tijd met z’n neus in de computer te zitten. Hij zou m’n psycholoog nog even bellen om het allemaal te bespreken.
Het was gewoon allemaal even teveel in m’n hoofd :o

Haha zo leuk zo’n blij paard <3 fijn dat je stalgenootje vandaag kan longeren! Je paard zal ook wel spierpijn hebben :))

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:06

Heftig Warboel, wel heel fijn dat de huisarts echt de tijd voor je heeft genomen. Hoe gaat het nu?

Goldie, heerlijk zo'n blij paard!

Gisteren heb ik een goed gesprek met mijn man gehad. Hij gaat proberen mij zoveel mogelijk te ontlasten als het kan. Ook weer hij dat ik sommige dingen niet meen wat ik zeg of doe. Hij zei dat het gewoon de tijd uitzitten is en mij zoveel mogelijk te ondersteunen en te ontlasten. Was wel even fijn!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:42

Voel me wel wat beter, wel echt de hele dag op de bank gelegen. Nadat ik tot half 2 op bed gelegen heb := het is iets minder ongeordende chaos in m’n hoofd.

Fijn dat je een goed gesprek met je man gehad hebt Leandra! Het lijkt me allemaal zo moeilijk met kinderen er nog bij.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:25

Voor iedereen die hem net als ik op het moment goed kan gebruiken :(:)

Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:31

Lief! Dank je wel.

Weer een superslechte nacht gehad dus ga vandaag hopelijk even kalm aan doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:39

<3 <3

Knuffel Leandra!

Ik heb vanochtend om 8 uur 5 km geskeelerd :') nu lig ik weer op bed. Was wel lekker :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:10

Knap van je Warboel!

Goldie mooi plaatje! <3

Hier gaat het best goed. Het thuiswerken geeft me rust waardoor ik sneller kan opbouwen.
Samen met vriend begonnen met hardlopen sinds 1,5 week.
Het mooie weer doet me ook goed. <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:17

Lekker bezig Warboel :))

Fijn is dat Mandy!

Ik had een beroerde nacht, vanochtend weer in slaap gevallen dus laat wakker..
Gisteravond weer even zo'n terugval dat ik het allemaal even niet meer zag zitten. Daarom ook slecht geslapen denk ik...
Ik wil ook gewoon weer even helemaal niets..

Waait ook heel hard hier, word ik ook nog eens onrustig van..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:45

Ja was wakker. En dan écht wakker haha. Had ook een beetje pijn in m’n rug, ben echt een buikslaper maar daar krijg ik vaak wel rugpijn van. Dus ben eruit gegaan en heb heerlijk geskeelerd!

Afbeelding

Balen Goldie.. het waait aardig idd. Doe rustig aan!

Mandy fijn dat het opbouwen goed gaat! Lekker hardlopen :D leuk ook samen met je vriend. En lekker dat het goede weer je zo goed doet. <3

Ik ben nog in twijfel of ik morgen ga werken. Denk het wel. Maar even met m’n manager bespreken dat ik anders naar huis ga als ik het zat ben. Wil ‘m alleen eigenlijk (nog) niet vertellen van vrijdag. Dus moet even kijken :+

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:53

Goed bezig Warboel!
En morgen maar even kijken wat voor jou het beste is. Snap ook wel dat je liever nog niet over vrijdag verteld.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:55

Ik heb gewerkt gisteren! En de 2 uur volgemaakt. Ging best prima! Ben wel moe vandaag, maar niet extreem.

Heb wel een heel goed gesprek gehad met m’n manager, we gaan het gewoon per week bekijken. Van de bedrijfsarts “moet” ik volgende week 3 dagen werken, maar ik weet gewoon niet of dat gaat.
Dus is fijn dat er geen druk op ligt, voel ik me oké werk ik ma-woe-vr, gaat het wat minder alleen ma-vr.

Vandaag lekker op t balkon in de zon. Normaal heb ik dat nooit zo dat m’n stemming afhankelijk is van zonnig weer (ik word ook echt gelukkig van lekker binnen zitten met een kopje thee en een boek als het keihard regent) maar de laatste dagen vind ik het toch wel erg lekker! Voelt echt een beetje als opladen zo lekker in de zon. Heb ook altijd een aardig vitamine D tekort dus daar is het ook goed voor <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:10

Was jullie kwijt |o

Niet alles heel precies bijgelezen, dikke knuffel voor iederrenndie hem kan gebruiken!

Hier gaat het zo, zo. Contact met werk is zeer minimaal en dat bevalt me beter. Heb me voorgenomen niet zelf meer al het contact te onderhouden en eens wat meer af te wachten en dat brengt meer rust. Vorige week telefonisch contact bedrijfsarts gehad en een maand ziektewet bijgekregen.
Nu het mooi weer is ga ik elke week van donder/vrijdag tot maandag naar de camping en dat bevalt me echt heel goed!
Verder heb ik morgen een solloicitaie :oo. Denk niet dat het iets wordt hoor, uren en salaris zijn eigenlijk net te weinig maar waren meer vacatures vrij, en ik wil in principe maandag tot donderdag liefst 9.30-18.00 werken. Aangezien het Jumbo is zal dat hem toch niet gaan worden denk ik...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:11

Ik ken je hele verhaal niet, maar voel je je wel in staat om ergens anders dan vier hele dagen te gaan werken? :o

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:17

Ik denk het wel, wat me momenteel gewoon enorm dwarszit nog is dat ik niet terug wil naar mn huidige werk, en alles wat in dat proces zit om daar toch naartoe te werken bezorgt me stress.