Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:En dat is dus best wel moeilijk met BPS, kennelijk. Je hulpverlener zegt je: "zelf verantwoordelijkheid nemen", en je borderline vertaalt dat als, "zeg dat maar tegen je partner, leg het maar bij hem/haar neer. Daarmee neem je de verantwoordelijkheid je partner er op te wijzen op dat het zijn verantwoordelijkheid is."
Kom er als hulpverlener maar eens achter dat jouw advies in zo'n cirkelrederatie terecht komt.
Ibbel schreef:Gaat 50 shades of grey daar ook niet over trouwens? Heb dat boek niet gelezen en de film ook niet gezien.
fleurtjeuh schreef:Fifty shades of grey gaat niet over huiselijk geweld of (in mijn ogen) een ongezonde relatie.
Wel een deel redders syndroom en hij is niet helemaal 100% maar hij wil wel maar heeft geen idee hoe en vertrouwd niemand inclusief zichzelf.
Nou zou je natuurlijk de BDSM als ongezonde relatie kunnen bestempelen, maar voor sommige mensen is dat gewoon hun ding.
fleurtjeuh schreef:Kan je mij een voorbeeld geven wanneer hij haar safe word nergeerd?
1x vergeet ze het en gaan ze uit elkaar(eind eerste boek)
en een andere keer houd hij zich er wel aan, in de play room
Vergeet ik een keer?
En ontvoering? Dat kan ik me niet herinneren
En stalken.. Ja, hij is wel vrij obsessief met dat hij alles wil weten. Daar gaat hij inderdaad te ver in, maar dat komt ook duidelijk naar voren in het boek dat zijn manier niet ok is
Lusitana schreef:Hoe er na het gedrag mee omgegaan wordt, veranderd niet het feit dat het typisch gedrag van misbruik is, dat het rode vlaggen zijn in een relatie.
Het is wel goed om te weten dat dus in de boeken en de film blijkt dat het abnormaal is.
Bedankt trouwens voor de info.