Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Zeker!!
Op Facebook een hele rel onder het filmpje van Marjolein op EenVandaag. Onbeschoft gewoon ook hoe er gereageerd wordt op een moeder die haar kind verloren heeft. Zelf de ziekte doormaken is dan echt veel beter ja
Maar door haar verhaal ben ik wel gevaccineerd tijdens mijn zwangerschap onlangs
verootjoo schreef:Zeker!!
Op Facebook een hele rel onder het filmpje van Marjolein op EenVandaag. Onbeschoft gewoon ook hoe er gereageerd wordt op een moeder die haar kind verloren heeft. Zelf de ziekte doormaken is dan echt veel beter ja
Maar door haar verhaal ben ik wel gevaccineerd tijdens mijn zwangerschap onlangs
janderegelaa schreef:Avalanche81 schreef:Nah, basale biologie is bij ieder mens wel hetzelfde hoor. Sommige mensen hebben een overactief immuun systeem, en reageren bijvoorbeeld heel heftig op pinda's en dat noemen we dan een allergie. Maar ieder mens doet het uitstekend op regelmatig bewegen, een dieet van 90% plantaardig voedsel en 10% dierlijk voedsel, ze planten zich allemaal op dezelfde manier voort, en alle immuunsystemen kunnen leren ziektekiemen te herkennen en daarop dan anticiperen.
De basic systemen werken bij ieder mens hetzelfde. Allergieën zijn basically immuunsystemen die een beetje over reageren op dingen die niet echt gevaarlijk zijn, maar zijn in feite uitzonderingen. En ook dat systeem is voorspelbaar; het komt meer voor naarmate kinderen in meer steriele omgevingen opgroeien.
Met vaccinaties maak je simpelweg gebruik van hoe een immuunsysteem werkt, door een vaccin in te spuiten leert het immuunsysteem een ziekte herkennen, en de volgende keer dat dat immuunsysteem die ziekte tegenkomt is het dus tegen de ziekte gewapend en wordt de eigenaar van dat immuunsysteem niet ziek, want het lichaam denkt dat het de ziekte al doorgemaakt heeft (waarmee ik hopelijk de mythe kan ontkrachten dat het beter is voor het lichaam om de ziekte zelf door te maken).
Als ieder mens echt op elk punt verschillend was, zou voortplanten onmogelijk zijn, en de medische wetenschap op niets gebaseerd. Maar de systemen in ons lichaam doen braaf waar ze voor geprogrammeerd zijn.
Mooie uitleg Avalanche.
Avalanche81 schreef:Vertel, Maxima, wat weet jij wat ik niet weet, en wat is je bron exact?
Een immuunsysteem kun je simpelweg zien als een legertje soldaten. Het is idd iets complexer dan dat, iets met enzymen in het plasma en zo, maar qua werking maakt het niet uit hoe ik het uitleg, en het is altijd fijner dat in Jip en Janneke taal te doen, want dan snappen mensen het ook. Dat is ook wel redelijk het doel van iets uitleggen, dat je iets ingewikkelds begrijpelijk maakt.
Goed. Het immuunsysteem is een legertje soldaten, wat gezichten en profielen leert herkennen.
Door een vaccin in te spuiten, heeft dat legertje het profiel van de ziekte gezien, herkend, er gepaste wapens voor gemaakt, en als dat dan het echte virus tegenkomt liggen de wapens al klaar, en wordt er met het virus effectief afgerekend.
Dat is dus ook waarom het virus daar stopt en die persoon anderen niet kan besmetten.
Als het nu toch zo is, dat ik het fout heb, en jij een volkomen uniek organisme bent, met unieke systemen, meld je dan alsjeblieft bij Naturalis. Ik weet zeker dat ze erg geïnteresseerd zijn.
_lautje_ schreef:Maxima waar heb jij je kennis over het immuunsysteem opgedaan?
Netbals ik aan Repelsteel heb gevraagd wat maakt jou tot een geloofwaardige autoriteit op het gebied van het immuunsysteem.
Gezien je eerdere Posts over het curriculum van de studie medicijnen (namelijk nauwelijks college over vaccinaties) wellicht medicijnen? Of cellulaire biologie? Of biomedische wetenschappen?
Maxima_S schreef:Ik ben net zo min autoriteit als iemand die jaren lang met zijn neus in de boeken heeft gezeten. Je kan doen alsof je alles weet en dan is het toch anders... mijn ervaring met alle dingen in het leven. Het is niet zwart/wit, goed of slecht.
Maxima_S schreef:_lautje_ schreef:Maxima waar heb jij je kennis over het immuunsysteem opgedaan?
Netbals ik aan Repelsteel heb gevraagd wat maakt jou tot een geloofwaardige autoriteit op het gebied van het immuunsysteem.
Gezien je eerdere Posts over het curriculum van de studie medicijnen (namelijk nauwelijks college over vaccinaties) wellicht medicijnen? Of cellulaire biologie? Of biomedische wetenschappen?
Ik ben net zo min autoriteit als iemand die jaren lang met zijn neus in de boeken heeft gezeten. Je kan doen alsof je alles weet en dan is het toch anders... mijn ervaring met alle dingen in het leven. Het is niet zwart/wit, goed of slecht.
Shadow0 schreef:Maxima-S, ik vind het zo bizar hoe jij over kinderen schrijft, over 2 kinderen die zijn overleden nota bene. Als je geen medeleven kunt opbrengen voor 2 kinderen die daadwerkelijk zijn overleden, als je dat af kunt doen met 'oh, het zijn maar twee, ach'... is je betrokkenheid voor kinderen die wel een vaccinatie krijgen dan wel echt? Waarom zou iemand het wel heel erg vinden als er iets gebeurt met kinderen die een vaccin krijgen maar zo achteloos omgaan met de levens van kinderen die getroffen worden omdat ze (nog) niet waren ingeent?
verootjoo schreef:En als je je die ellende mogelijk kan besparen door jezelf te vaccineren tijdens zwangerschap, wat dus ook gewoon veilig geacht is, door echte autoriteiten ja, dan kies ik daar gewoon voor. En snap ik echt niet waarom er allemaal spookverhalen de ronde moeten gaan doen op internet/Facebook. Van wat mensen daar schrijven ben ik nog veel meer geschokt, zoveel domheid
En tuurlijk kan je kind dan alsnog overlijden door een of andere ziekte of het noodlot. Maar als je je daartegen kon vaccineren jas ik die spuit er ook liever gister dan vandaag in.
Dat noemen ze op FB redeneren vanuit angst en niet vertrouwen op de natuur
Maar weet je, de natuur is niet bepaald perfect helaas.
Maxima_S schreef:nou, buiten dat ik het voor Marjolein wel echt vreselijk vind uiteraard vind ik het toch ook wel iets overdreven om de hele natie verplicht een kinkhoest vaccin te geven voor twee doden per jaar.... twee... op 17 miljoen... twee....
Ik heb de reacties op FB niet gelezen hoor... maar zo'n zielig verhaal over een dood kindje doet alle emotie hoog oplopen maar er is geen zielig kindje dan na een vaccinatie helemaal verandert is en dat zijn er genoeg...
Maxima_S schreef:verootjoo schreef:En als je je die ellende mogelijk kan besparen door jezelf te vaccineren tijdens zwangerschap, wat dus ook gewoon veilig geacht is, door echte autoriteiten ja, dan kies ik daar gewoon voor. En snap ik echt niet waarom er allemaal spookverhalen de ronde moeten gaan doen op internet/Facebook. Van wat mensen daar schrijven ben ik nog veel meer geschokt, zoveel domheid
En tuurlijk kan je kind dan alsnog overlijden door een of andere ziekte of het noodlot. Maar als je je daartegen kon vaccineren jas ik die spuit er ook liever gister dan vandaag in.
Maar als jij je daar beter bij voelt om wel te vaccineren dan is dat toch prima?
janderegelaa schreef:Maxima_S schreef:nou, buiten dat ik het voor Marjolein wel echt vreselijk vind uiteraard vind ik het toch ook wel iets overdreven om de hele natie verplicht een kinkhoest vaccin te geven voor twee doden per jaar.... twee... op 17 miljoen... twee....
Ik heb de reacties op FB niet gelezen hoor... maar zo'n zielig verhaal over een dood kindje doet alle emotie hoog oplopen maar er is geen zielig kindje dan na een vaccinatie helemaal verandert is en dat zijn er genoeg...
Echt hè....ik zou je virtueel door elkaar willen schudden. Er zijn maar 2 doden OMDAT WE VACCINEREN!!!
Maxima_S schreef:verootjoo schreef:En als je je die ellende mogelijk kan besparen door jezelf te vaccineren tijdens zwangerschap, wat dus ook gewoon veilig geacht is, door echte autoriteiten ja, dan kies ik daar gewoon voor. En snap ik echt niet waarom er allemaal spookverhalen de ronde moeten gaan doen op internet/Facebook. Van wat mensen daar schrijven ben ik nog veel meer geschokt, zoveel domheid
Maar als jij je daar beter bij voelt om wel te vaccineren dan is dat toch prima?
janderegelaa schreef:Maxima_S schreef:nou, buiten dat ik het voor Marjolein wel echt vreselijk vind uiteraard vind ik het toch ook wel iets overdreven om de hele natie verplicht een kinkhoest vaccin te geven voor twee doden per jaar.... twee... op 17 miljoen... twee....
Echt hè....ik zou je virtueel door elkaar willen schudden. Er zijn maar 2 doden OMDAT WE VACCINEREN!!!