Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:33

Majabeestje schreef:
Daar zou ik me nu totaal niet druk om maken. Haal je schouders op, adem in en uit en focus je lekker op je zelf.
Hoe meer je je druk maakt om 'fouten', hoe meer je ze tegenkomt en dat kost je zoveel energie. Deze energie heb je hard nodig voor je herstel.

Precies!

tootje71

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:51

Dat heb je op een forum iedereen flapt eruit wat er in hem/ haar opkomt. Lekker laten gaan... als jij maar baat hebt bij die druppels dat hoop ik echt.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:54

Ik heb voornamelijk meegelezen (en meegeleefd) maar wilde nu toch even reageren, want ik snap best waarom je je druk maakt over de fouten die gemaakt worden en de verspilling die daardoor ontstaat. Zulke grote fouten waarmee zulke grote bedragen gemoeid gaan zouden niet gemaakt mogen worden, in ieder geval niet in die mate.

Maar: Jij bent niet degene die je daar op het moment druk om zou moeten maken. Jij, die al genoeg aan haar hoofd heeft. Ik snap waarom, maar ik gun het je dat je je vooral op jezelf kunt focussen. Hopelijk zijn er vanuit de apotheek of wie de fout dan heeft ontdekt mensen die in een betere positie zijn om degenen die de fouten gemaakt hebben op de vingers te tikken. Meer dan aangeven kun je helaas niet doen.

Verder hoop ik echt voor je dat die druppels een beetje gaan werken. Je bent nu inmiddels al zo lang bezig, het mag wel weer eens een keer wat beter gaan met je, want het klinkt allemaal niet makkelijk voor je.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:09

Ts ook al vinden sommige dat ik niet meer mag reageren ...
Toch nog een keer een vraag die ik gisteren ook al gesteld heb .
Kan mij namelijk voorstellen dat jij het geld verspilling vindt teveel leveren .
Maar heb je simpelweg aan de balie of iper telefoon de vraag gesteld waarom krijg ik meer spuitjes als dat ik voor mij kuur nodig heb ? Ze zijn hartstikke duur.
Dit zal apotheek echt niet vreemd vinden en de apotheek waar je het op haalt levert het af dus moet de vraag kunnen beantwoorden.
Als ze wel ergens een fout maken moeten ze het horen dan leren ze er van.
Zelf zou ik als apothekers assistente blij zijn met zo vraag en uitzoeken hoe het zit .
Niets zo vervelend als een patiënt ontevreden is en je het niet weet en er niks mee kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:30

Majabeestje schreef:
Daar zou ik me nu totaal niet druk om maken. Haal je schouders op, adem in en uit en focus je lekker op je zelf.
Hoe meer je je druk maakt om 'fouten', hoe meer je ze tegenkomt en dat kost je zoveel energie. Deze energie heb je hard nodig voor je herstel.

Daar zou JIJ je niet druk om maken. Maar waarom zou jij voor haar bepalen waar zij zich druk om maakt?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:36

Humpiedumpie schreef:
Majabeestje schreef:

Daar zou JIJ je niet druk om maken. Maar waarom zou jij voor haar bepalen waar zij zich druk om maakt?

Ik bepaal helemaal niks. Leg alleen maar uit dat het ontzettend veel energie kost, je druk maken om dingen. Mag ze helemaal zelf weten wat ze er mee doet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:14

Quote:Maar heb je simpelweg aan de balie of iper telefoon de vraag gesteld waarom krijg ik meer spuitjes als dat ik voor mij kuur nodig heb ? Ze zijn hartstikke duur.

Ja dat heb ik zeker gevraagd aan mijn apotheek,waarom er 90 op het recept stonden terwijl ik om 7 spuitjes had gevraag aan het UMC.
Mijn apotheek wist ook niet waarom dat er op stond.

Dus! alleen UMC wist dat ik er 7 nodig had,ik heb per telefoon ook gevraagd om 7 stuks.Beide apothekers wisten dat niet en doen wat er gevraagd word op dat recept. Alleen de houdbaarheids datum zorgde ervoor dat er geen 90 gemaakt konden worden.
De apotheek die het medicijn maakt weet toch niet dat het fout is, die weet toch niet dat ik er maar 7 nodig heb? die gaat er vanuit dat ik er 90 nodig heb zoals op het recept staat.

Nog niks gehoord van de pijnpoli, kan goed nog een poosje duren omdat er weer een aantal corona besmettingen zijn in het ziekenhuis op een verpleegafd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 15:54

Vandaag bij de pijnpoli geweest.
Ik heb een zeer zeldzame aangezichtspijn met clusterhoofdpijn.
Het heet SUNCT occipitalisneuralgie.
Ik was patiënt nr 4 in dat ziekenhuis met deze aandoening.Gelukkig werkt bij mij de ibuprofen,het onderdrukt de pijn, maar moet ze wel op tijd innemen.
Als de ibuprofen niet meer werkt kunnen ze een zenuwbehandeling doen,leggen ze de zenuw plat die dit veroorzaakt,deze zit bij het achterhoofd vanaf de nek naar je slaap en gezicht.

De vreselijke pijn die ik had na de operatie kwam zeker wel doordat de zenuw getriggerd werd.
Hij begreep mij ook dat ik, als ik ging slapen, hoopte om niet meer wakker te worden.Heb dat meerdere avonden gehoopt! Hij zei dat meer mensen dit zeiden met clusterhoofdpijn.

Gister een jaarlijkse echo gemaakt van de Cyste op of in de eierstok.Hij zou er eerst op zitten,maar kreeg een vaag antwoord gisteren dat die er een stukje in de eierstok zat.Ze mocht niet zeggen of hij weer gegroeid was. Ik hoor dinsdag 9 Juni de uitslag via de huisarts.Ook 9 Juni controle oogarts UMC en 9 Juni is me partner precies 1 jaar overleden.

De pillen voor de hoge bloeddruk zijn verlengd, zonder de pillen word die veels te hoog.
Nu met pillen is het zeer wisselvallig,dan weer perfect, dan weer te hoog, en dan weer hartslag te hoog.Ik meet altijd in volledige rust.

Nou nu afwachten wat de chemo heeft gedaan,nu nog druppelen tot maandag 8 juni.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:05

ik heb dat ooit een keer gezien bij zo'n Engelse serie, dr. Christian will see you of zoiets. Diegene kreeg daar ook ter plekke een aanval van aangezichtspijn. Zij liep, als ze de deur al uitging, met een zuurstoftank wat de pijn iets verlicht. Die arts zette daar ter plekke een spuit in die zenuw. Dat deed al wonderen. Daarna zag je hoe het een tijd later met haar ging, ze had haar leven weer terug, was er dolgelukkig mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 16:29

Dat zijn Cortisonen spuiten, die heb ik al 2 gehad,die hielpen maar tijdelijk. Zijn ook niet bepaald prettig.
Zuurstof had de arts het idd. ook over. Maar we kijken eerst hoelang de Ibuprofen de pijn blijft onderdrukken. Ik hoop ook snel weer mijn leven terug te krijgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:35

hoezo was dat een cortisonen spuit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:13

Het is bekend dat het zo super pijnlijk is.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:48

Waarom leggen ze die zenuw niet gelijk plat?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:57

Omdat dat niet zonder risico is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:20

Wat is dan het risico?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:53

Iris82 schreef:
Omdat dat niet zonder risico is.

Dat is langere tijd ibu slikken ook niet

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 20:05

Ik slik al vele jaren ibuprofen,heb nooit bijwerkingen gehad,kan het goed hebben.Heb ook Omeprazol geslikt,maar dat hoef ik niet meer omdat ik geen klachten heb van de Ibuprofen.

Ze leggen de zenuw nog niet gelijk plat omdat de pijn nu nog te onderdrukken is.

@Kinke cortisonen met verdoving of iets erin.Die kreeg ik 1 boven me wenkbrauw en 1 in me wang,omdat ze dachten dat het een zenuw was die daar zat.Verkeerd gehad,het is de zenuw in mijn nek.

Injectie van de zenuw met corticosteroïden
Behandeling kan plaatsvinden middels inspuiting van een lokaal verdovingsmiddel, eventueel gecombineerd met een lang werkend ontstekingswerend geneesmiddel, een corticosteroid (bijnierschorshormoon). Dit heeft een irritatieremmend effect. Deze inspuiting wordt gedaan ter hoogte van de betrokken achterhoofdszenuw. Door deze behandeling zal de pijn afnemen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:21

oh, ik dacht dat je diegene bedoelde in dat programma wat ik vermeldde. Heb nog geprobeerd het terug te vinden voor je maar niet gelukt helaas. Het was echt bizar hoe effectief dat was.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:20

Dat heb ik ook gezien inderdaad, het hielp meteen. Ik vond het vreselijk om die aanval van clusterhoofdpijn te zien bij die vrouw.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:07

inderdaad, dat was vreselijk, ze wou gewoon met haar hoofd tegen de muur slaan als ik het me goed herinner.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:55

Ze noemen het niet voor niets suïcide headache
Sterkte hoor. Ik hoop dat je het onder controle krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 12:44

Kinke schreef:
inderdaad, dat was vreselijk, ze wou gewoon met haar hoofd tegen de muur slaan als ik het me goed herinner.

Het is ook echt vreselijk die pijn, je weet het ook alleen als je het zelf meemaakt.
Maar ik gun het écht niemand! ik wist gewoon niet hoe ik het kon laten stoppen en nam daarom ook zoveel pijnstillers door elkaar heen.Nu weet ik dat het totaal niet helpt,maar je probeert gewoon van alles.
Voelde me toen zó alleen, lag in me eentje op de bank, je belt de huisarts, het umc, je wil gewoon geholpen worden.
Misschien begrijpen jullie nu beter waarom ik te ziek was om naar Utrecht te gaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:03

probeer dan uit te vissen via dat programma waar ik het over had hoe dat zat. Die vrouw had gewoon geen leven meer, en het was bijna in 5 minuten gefixt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 13:25

@Kinke gegoogled op dat programma kan kan niks vinden over die aflevering.Weet nu wel dat het op TLC op donderdag 22.00 uur word\werd uitgezonden.
Maar ik kan het zeker wel tegen de arts vertellen,die weet vast wat voor injectie dat is.Ikzelf vermoed dat de zenuw bij die vrouw is plat gespoten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:47

ik had ook al gezocht voor je, kon het ook niet vinden helaas.
Maar inderdaad, misschien via de arts. Wat het precies voor injectie was weet ik niet meer, maar dat ze haar normale leven terug kreeg weet ik wel :D