Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
koenlover schreef:Ik ben een tijdje terug heel grondig het hele huis door geweest. Kamer voor kamer alles uit de kasten getrokken en een voor een weer een plekje gegeven. Toen is er echt enorm veel weg gegaan maar daardoor nu even niet zo gemotiveerd. Het voelt nu een beetje zinloos als ik ‘maar’ vier dingetjes kan wegdoen na een ronde opruimen. Aan de andere kant natuurlijk wel een goed teken dat ik langzamerhand alleen nog spullen heb die ik gebruik en nodig heb
IrisDH schreef:Wij gaan waarschijnlijk komend weekend ook mensen helpen verhuizen. Ik hou m'n hart vast.. Weet hoe het eruit ziet bij hen thuis. Heb al aangegeven dat ze echt veel weg moeten gaan doen, ik neem dan ook geen blad voor de mondO.a. bulten met speelgoed en kleding daar. Hoeveel andere meuk er verder in de (keuken)kastjes staat weet ik niet.. Gelukkig waren ze het er wel mee eens dat er waarschijnlijk wel wat weg kon
Ir111 schreef:IrisDH schreef:Wij gaan waarschijnlijk komend weekend ook mensen helpen verhuizen. Ik hou m'n hart vast.. Weet hoe het eruit ziet bij hen thuis. Heb al aangegeven dat ze echt veel weg moeten gaan doen, ik neem dan ook geen blad voor de mondO.a. bulten met speelgoed en kleding daar. Hoeveel andere meuk er verder in de (keuken)kastjes staat weet ik niet.. Gelukkig waren ze het er wel mee eens dat er waarschijnlijk wel wat weg kon
Maar waarom zouden zij heel veel weg moeten doen? Hebben zij last van hun spullen?
denice schreef:Ik kan slecht functioneren in een drukke en rommelige omgeving en begrijp niet goed hoe anderen dat soms doen. Vind het dan ook weleens lastig ja om niet mijn ongevraagde mening terloops eens te laten vallen
Esther_ schreef:Volgens mij is cluttercore niet persé meer zooi hoe beter. Cluttercore gaat om echte verzamelingen, dingen die bij jou passen, die laten zien wie jij bent.
En ik denk dat ik een redelijk minimalistische duurzame cluttercore ben. Alleen echt de dingen neerzetten/ophangen die ik heel mooi vind en mijn persoonlijkheid uitstralen. Dingen hergebruiken/recyclen.
Dus geen 1000 in 1 dozijn dingen, maar ook geen overbodige en ongebruikte dingen. De juiste balans dus. Want echte minimalistische huizen vind ik niet zo gezellig.
Dat artikel dat Noeps deelt vind ik ook inspirerend.