Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__danielle__ schreef:Ik zag gisteren topdokters, daar was ook een gedeelte waarin een endocrinoloog vertelde over zijn werk met betrekking tot genderidentiteit. Hij verkondigde ook geen keihard: dit is geen ziekte. Jammer dat die opmerking op tv nodig is, maar vond het heel mooi om te zien!
__danielle__ schreef:En wat ik nu ga zeggen is zo lastig formuleren haha. Hij had als cliënt een meisje die dus transgenderman is? Zeg ik het dan goed? Die kreeg een testosteron injectie en qua uiterlijk 3 maanden later was hij echt al zoveel mannelijker! Echt wauw.
Humpiedumpie schreef:Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wanneer je nou iemand een transman of een transvrouw noemt.. Als “man” geboren en naar “vrouw” “veranderd” (sorry voor mn stomme woordkeuze, maar voor mij even in jip en janneke taal) noem je dan een ... ?
Hiraeth schreef:Ik zit deze update echt vol trots te lezen, you go manEven weer een kleine update:
We zijn dus een weekje verder en (logischerwijs) zijn er geen grote veranderingen tot nu toe.
Maar.
Wat ik dus wel merk, en niet lachen, is dat ik echt sinds ik ben begonnen met testosteron ik echt een hele grote sexdrive heb. Zeg maar, ik had al voorheen dat ik tijdens bepaalde periodes van de maand een piek voelde, maar die piek begint steeds meer de vorm aan te nemen van de tafelberg.
Ik heb 't er met een vriend overgehad die ook trans is en hij moest gniffelen van herkenning. Hij noemde iets wat hem echt binnen een week opviel: z'n zweet. Tot op mijn verjaardag had ik niets door qua verandering, maar gisteren lag ik in bed en snuffelde ik even en dacht ik: ""
Mijn bed ruikt zoals m'n broer. En mijn broer heeft echt niet ingebroken in mijn kamer. Ik vrees dus dat ik moet wennen aan een ander lichaamsgeurtje.