Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:11

Gefeliciteerd Gilles!
Mooie foto ook met beschuit met muisjes!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:09

Wat tof om het zo met beschuit met muisjes te doen! Erg mooie post en ik vind je een topper!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:24

Gefeliciteerd! En wat een mooie foto! <3

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:47

Gefeliciteerd man! Heel knap en gaaf hoe je het hebt aangepakt! you go :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:59

Gefeliciteerd man! Supermooi geschreven!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:07

Ik zag gisteren topdokters, daar was ook een gedeelte waarin een endocrinoloog vertelde over zijn werk met betrekking tot genderidentiteit. Hij verkondigde ook geen keihard: dit is geen ziekte. Jammer dat die opmerking op tv nodig is, maar vond het heel mooi om te zien!

En wat ik nu ga zeggen is zo lastig formuleren haha. Hij had als cliënt een meisje die dus transgenderman is? Zeg ik het dan goed? Die kreeg een testosteron injectie en qua uiterlijk 3 maanden later was hij echt al zoveel mannelijker! Echt wauw.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 15:21

__danielle__ schreef:
Ik zag gisteren topdokters, daar was ook een gedeelte waarin een endocrinoloog vertelde over zijn werk met betrekking tot genderidentiteit. Hij verkondigde ook geen keihard: dit is geen ziekte. Jammer dat die opmerking op tv nodig is, maar vond het heel mooi om te zien!

Een vriendin van m'n moeder (ik wilde bijna naaivriendin zeggen, maar dan krijgen jullie een verkeerde indruk :+) stuurde ook al enthousiast dit programma door. :D Ik vind het mooi dat het onder de aandacht komt, hoewel ik zelf eigenlijk nooit een programma op zou zetten omdat er toevallig iets over transgender zijn in zit.

__danielle__ schreef:
En wat ik nu ga zeggen is zo lastig formuleren haha. Hij had als cliënt een meisje die dus transgenderman is? Zeg ik het dan goed? Die kreeg een testosteron injectie en qua uiterlijk 3 maanden later was hij echt al zoveel mannelijker! Echt wauw.

Wat vaak gebruikt wordt op het internet is FTM/MTF (female to male, male to female) of simpel 'transman/transvrouw'. Ik vind zelf alles opzich wel prima, maar ik zou wel een beetje pissig worden als ik iemand over mij hoor zeggen: "Dat is een meisje, máár....." oid. Of "Geboren als een meisje en nu...." Als in: ik snap dat mensen moeite hebben met de correcte terminologie, maar het voelt een beetje alsof mensen je niet serieus nemen als man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:51

Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wanneer je nou iemand een transman of een transvrouw noemt.. Als “man” geboren en naar “vrouw” “veranderd” (sorry voor mn stomme woordkeuze, maar voor mij even in jip en janneke taal) noem je dan een ... ?
En om nog even terug te komen op mijn enquete keuze man/vrouw/anders... Mijn coach blijkt zelf een “anders” te zijn, vandaar zijn felle reactie erop..
Fijn Gilles, dat alles zo voorspoedig verloopt allemaal! Ik vind je echt dapper!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 15:56

Humpiedumpie schreef:
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wanneer je nou iemand een transman of een transvrouw noemt.. Als “man” geboren en naar “vrouw” “veranderd” (sorry voor mn stomme woordkeuze, maar voor mij even in jip en janneke taal) noem je dan een ... ?

Als je er echt de nadruk op wilt leggen dan komt 'trans' voor hetgene waar iemand naar toe werkt, om het even zo te zeggen. Dus ik ben een transman.

In het gewone dagelijks leven zou ik gewoon het houden bij man of vrouw trouwens. Tenzij een gesprek de behoefte heeft aan verduidelijking (bijvoorbeeld het programma waarin je wilt aangeven wat voor een proces iemand in zit.)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 21:42

Nog even een update:

Mijn insta voor dit doeleinde is nu online. Ik blijf hier ook nog dingen posten natuurlijk, maar ik wil mijn reikwijdte een beetje vergroten (voor zover mogelijk). Op dit moment ben ik nog bezig met alles instellen enzo, maar je kunt 't al volgen: https://www.instagram.com/a.j.gilles/

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:47

Heb je ook FB?
Ik heb geen insta.. Helaas..

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 21:49

Ik heb FB, maar daar zullen minder updates op komen te staan dan hier of op instagram. Ik heb in dit geval bewust voor insta gekozen omdat ik het een goed platform vind voor dit doeleinde. Schrik niet teveel, je blijft hier ook wel op de hoogte! :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 16:47

Even weer een kleine update:

We zijn dus een weekje verder en (logischerwijs) zijn er geen grote veranderingen tot nu toe.

Maar.

Wat ik dus wel merk, en niet lachen, is dat ik echt sinds ik ben begonnen met testosteron ik echt een hele grote sexdrive heb. Zeg maar, ik had al voorheen dat ik tijdens bepaalde periodes van de maand een piek voelde, maar die piek begint steeds meer de vorm aan te nemen van de tafelberg.

Ik heb 't er met een vriend overgehad die ook trans is en hij moest gniffelen van herkenning. Hij noemde iets wat hem echt binnen een week opviel: z'n zweet. Tot op mijn verjaardag had ik niets door qua verandering, maar gisteren lag ik in bed en snuffelde ik even en dacht ik: " -O-"

Mijn bed ruikt zoals m'n broer. En mijn broer heeft echt niet ingebroken in mijn kamer. Ik vrees dus dat ik moet wennen aan een ander lichaamsgeurtje. >;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:55

Hiraeth schreef:
Even weer een kleine update:

We zijn dus een weekje verder en (logischerwijs) zijn er geen grote veranderingen tot nu toe.

Maar.

Wat ik dus wel merk, en niet lachen, is dat ik echt sinds ik ben begonnen met testosteron ik echt een hele grote sexdrive heb. Zeg maar, ik had al voorheen dat ik tijdens bepaalde periodes van de maand een piek voelde, maar die piek begint steeds meer de vorm aan te nemen van de tafelberg.

Ik heb 't er met een vriend overgehad die ook trans is en hij moest gniffelen van herkenning. Hij noemde iets wat hem echt binnen een week opviel: z'n zweet. Tot op mijn verjaardag had ik niets door qua verandering, maar gisteren lag ik in bed en snuffelde ik even en dacht ik: " -O-"

Mijn bed ruikt zoals m'n broer. En mijn broer heeft echt niet ingebroken in mijn kamer. Ik vrees dus dat ik moet wennen aan een ander lichaamsgeurtje. >;)
Ik zit deze update echt vol trots te lezen, you go man :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:20

Hiraeth schreef:
Ik vrees dus dat ik moet wennen aan een ander lichaamsgeurtje. >;)

Nu is het een lichaamsmeurtje. :+

Grappig hoe snel een beetje testosteron zo snel kan doen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:39

_O- Dude!
Nu op voor het Axe-effect? <<)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:33

julius_juut schreef:
Nu is het een lichaamsmeurtje. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:55

Echt eerlijk mannenzweet. Inderdaad, the Axe-effect.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:56

Ik volg je op Insta. Geweldig mens ben je! Keep up the good work!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:03

Ik ga mn insta weer heropenen om je te volgen.

Hoe vind ik de instagram?

Ik zie het al

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:21

Ik volg je ook op insta, je mag die tattoos ook wel een keertje showen <<)

Mannen deo ruikt ook nog eens gewoon beter dan di zoete meuk of ouwe wijven parfum die vrouwen aangesmeerd krijgen, van die zwoele axe geur of nog beter one million :*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:40

_O- yep, mijn vroegere vriendin, die dus een vriend werd, vertelde exact hetzelfde over die sex drift. Omdat hij kon vergelijken vond hij dat echt een enorm verschil met vrouwelijke seksdrift. Heerlijk je openheid.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:25

Wat grappig dat je die verschillen nu al merkt! Ik ben ook wel heel benieuwd of je tzt maatschappelijke verschillen gaat merken. Dat mensen je anders behandelen nu ze je gaan ontmoeten als man dan voorheen toen men je leerde kennen als vrouw. Ik heb ergens weleens van een transgender gelezen dat er bijvoorbeeld harder om grapjes gelachen werd, terwijl het nog steeds dezelfde grapjes waren.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 05:31

Mijn man heeft vanwege medische redenen testosteron injecties iedere twee weken. Geloof maar dat je dat verschil merkt :+ <<)

Fijn dat je al echt verandering merkt! Dat zal het proces vast stukken makkelijker maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:29

AbbyBlues schreef:
Mijn man heeft vanwege medische redenen testosteron injecties iedere twee weken. Geloof maar dat je dat verschil merkt :+ <<)

Fijn dat je al echt verandering merkt! Dat zal het proces vast stukken makkelijker maken.

:= we vragen niet door.