3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:22

Goldwynn schreef:
Ik heb niet helemaal regie over wat er wel of niet in huis is.. Ik woon nog thuis en m'n broertje en zusje wilen wel hun snack in het weekend. Beperk m'n eigen aankopen zo veel mogelijk, maar inderdaad. Als er niets in huis is geef ik het op den duur ook op XD.

En wat zeg ik tegen mezelf.. Aan de ene kant dat het stom is en ik t niet moet doen en zo in strijd is met wat ik probeer te doen. En toch druk ik het weer weg, morgen weer een dag, of ik vast morgen wel..

Vind het ontzettend moelijk. In Korea (study abroad van aug vorig jaar t/m januari) ging het wat dat betreft veel beter. Ben daar ook 5kg afgevallen zonder te sporten of op m'n eten te letten.. gewoon af en toe wat lekkers, niets stiekem hoeven doen, en dus daardoor ook na een paar chippies hebben van 'ik heb genoeg gehad'.

Tja ze zeggen hoe meer jij in t gevecht gaat met jezelf. Hoe eerder je aan toegeeft. Neem dan gewoon dat lekkers. maar hou het bij paar chippies. doe het in een schaaltje.

chips eten we hier ook, ik koop vaak kleine zakjes chips ipv een grote want zo grote moet dan ook op.

Ik ken het gevecht!! wat ook goed schijnt te zijn is om de 2 a 2,5 uur iets eten. uiteraard gezonde dingen

want juist als je maag gaat knorren en jij dan wat gaat eten, gaat je lichaam dat juist omzetten in vet. Als je steeds om de 2 a 3 uur wat eet, dan verbrand je juist omdat lichaam dan niet om eten hoef te vragen

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:51

Goldwynn schreef:
Ik heb niet helemaal regie over wat er wel of niet in huis is.. Ik woon nog thuis en m'n broertje en zusje wilen wel hun snack in het weekend. Beperk m'n eigen aankopen zo veel mogelijk, maar inderdaad. Als er niets in huis is geef ik het op den duur ook op XD.

En wat zeg ik tegen mezelf.. Aan de ene kant dat het stom is en ik t niet moet doen en zo in strijd is met wat ik probeer te doen. En toch druk ik het weer weg, morgen weer een dag, of ik vast morgen wel..

Vind het ontzettend moelijk. In Korea (study abroad van aug vorig jaar t/m januari) ging het wat dat betreft veel beter. Ben daar ook 5kg afgevallen zonder te sporten of op m'n eten te letten.. gewoon af en toe wat lekkers, niets stiekem hoeven doen, en dus daardoor ook na een paar chippies hebben van 'ik heb genoeg gehad'.

Heel simpel pak eerst het geheime eten aan. Elke keer dat jij wil eten bedenk je of dit geheim eten is.
Ik heb met mijzelf afgesproken (ik woon samen met mijn vriend) dat als ik stiekem iets koop of eet dat ik dit door moet appen aan mijn vriend. Ik saboteer mijzelf namelijk en ik weet dat mijn vriend het beste met mij voor heeft en dat ik hem dus teleurstel op een bepaalde manier. Het idee dat ik iemand teleurstel (naast mijzelf) is voor mij de trigger om het toch niet te doen.

Ik heb dus regels opgesteld voor mijzelf
Nooit ga ik meer bingen: ik doe namelijk mijzelf verdriet en anderen. Ik wil nooit meer dat verdriet doen, terwijl het makkelijk is te voorkomen.
Ik mag altijd op moeilijke momenten fruit, noten of groente pakken. Ik mag altijd een stuk gaan wandelen of een glas water pakken.
Ik mag met mijn vriend wat lekkers eten en ik mag met vrienden ook wat lekkers eten.

Wat ook kan helpen is een probleemgroep aanpakken. Stel je wilt zelf graag minder snoepen. Geef jezelf restricties. Bijv voordat je mag snoepen, moet je eerst een glas water drinken en 15 minuten wandelen. Als je daarna wilt snoepen mag dit.
Dit helpt om je uit het moment te halen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:54

lovelys schreef:
Florenc en Mjetter, ik kan jullie het boek never binge again aanraden. Het is Engels, maar redelijk simpel en het is een gratis boek. De schrijver is psycholoog en heeft zelf jaren gestreden met bingen.

Het is bij mij vandaag goed gegaan (geen binge gehad!) . Wel erg veel fruit gegeten, maar dat is prima voor nu. Het gaat mij nu om niet bingen en de rest komt later.

O: 200 ml magere yoghurt met shakeplus (20gram).
T: banaan
T: banaan en appel
L: 2 haringen + 150 gram spinazi, sinaasappel en 2 perzikken (door de blender)
T: 2 boterhammen met pindakaas en jam
A: halve komkommer + 50 gram kaas + 2 eieren
T: halve watermeloen (i love watermeloen)

Beweging: half uur curves + 45 minuten zwemmen

In totaal volgens fitbit verbrand 2462 Kcal. Dat is inclusief 10.000 stappen

Sorry er viel mij hier iets op, je lunch, haring etc door de blender? :P

lovelys

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:57

hahahah gribaldi: nee heb twee halve haringen zo gegeten :) daarna fruit en spinazie geblenderd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:00

Haring in de blender :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:02

Ik zal voor de gein ook eens een lijstje plaatsen:

O: flesje Yakult, 16 gr protein balls, 40 gr protein bites, banaan 120 gr = 363 kcal

L: 75 gr veldsla, 80 gr ei gekookt, 135 gr gele paprika, 170 gr komkommer met schil, 50 gr avocado, 96 gr tonijn in zonnebloemolie = 445 kcal

T: smart bar = 152 kcal

A: 100 gr bloemkool, 100 gr aardappel, 80 gr runderhamburger = 232 kcal

Pre bedtime: 300 gr griekse yoghurt, 40 cruesli, 150 gr appel pink lady = 444 kcal

Totaal 1636 kcal, 154 gr khd, 124 gr eiwit, 55 gr vet en 34 gr vezels.

Vandaag is een rustdag maar heb hondentraining en wil na de training nog even cardio doen gezien het mooi weer is zal dat een rondje met de mtb worden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:02

lovelys schreef:
hahahah gribaldi: nee heb twee halve haringen zo gegeten :) daarna fruit en spinazie geblenderd.

:') :') Vond de combinatie al apart :P

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:03

Mooi lijstje Gribaldi :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:16

Dank je :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:18

Ik kom me ook maar eens melden :D lees al 30 pagina's mee.
Ik ben Suzanne, 17 jaar en mijn doel is afvallen door minder ongezonde tussendoortjes te kopen op school (brood van thuis mee dus) en water/lichte limonade te drinken in plaats van frisdranken en sterke limonade. Dan drink ik wel gelijk minder, 4,5 liter voorheen, nu 3, max 3,5 liter
Mijn startgewicht was 71,5 kg bij een lengte van 1,69 M en ik weeg momenteel 69 kg. Graag wil ik een stabiel gewicht rond 60 kg (max 2,5 kg boven of onder dit gewicht is prima).
Ohja, mijn bmr is 1550 kcal en op een normale dag krijg ik ongeveer 1700 kcal binnen denk ik. Ik weeg mijn eten niet af :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:23

Welkom deEenhorn.

Vandaag een rustige dag. Ik werk maar 3 uur in de middag en nu dus vrij. Even huishouden gedaan en zo eens even naar de stad naar de markt. Vanavond 45 min sporten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:29

DeEenhoorn schreef:
Ik ben Suzanne, 17 jaar en mijn doel is afvallen door minder ongezonde tussendoortjes te kopen op school (brood van thuis mee dus) en water/lichte limonade te drinken in plaats van frisdranken en sterke limonade. Dan drink ik wel gelijk minder, 4,5 liter voorheen, nu 3, max 3,5 liter
Mijn startgewicht was 71,5 kg bij een lengte van 1,69 M en ik weeg momenteel 69 kg. Graag wil ik een stabiel gewicht rond 60 kg (max 2,5 kg boven of onder dit gewicht is prima).
Ohja, mijn bmr is 1550 kcal en op een normale dag krijg ik ongeveer 1700 kcal binnen denk ik. Ik weeg mijn eten niet af :)

Je zou eens je eten moeten afwegen en invullen om te zien hoeveel je daadwerkelijk binnen krijgt..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:41

gribaldi schreef:
DeEenhoorn schreef:

Je zou eens je eten moeten afwegen en invullen om te zien hoeveel je daadwerkelijk binnen krijgt..

Dit inderdaad, vind persoonlijk kcal schatten erg tricky, tenzij je bijv. heel lang alles afgewogen hebt en de hoeveelheden uit je hoofd kent zegmaar.

Welkom trouwens! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:41

Haha haring door de smoothie :')

Lekker lijstje gribaldi!

Ik ben gisteravond nog gaan sporten, was niet zo'n strak plan na de sauna geloof ik :+ Was echt slap, kon het er echt maar net uitpersen. Nou ja, weet ik dat ook weer :')

Vandaag ziet mn dag er ongeveer zo uit:
O: havermout met halfvolle melk
T: tompouce (cijfer 9+, dus vooruit dan maar :D )
L: meergranenbol met ossenworst, bakje rauwkost
T: nectarine, kiwi
A: pasta met kip, broccoli, Griekse yoghurt, pesto, cherrytomaatjes en kaas
B: minimaal 10.000 stappen, waarschijnlijk wel meer, zit nu al op 4000.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:12

Hihi oeps Laura, nu weet je dat voor de volgende keer. Toch knap dat je doorzette!

Hoi De Eenhoorn! Phoeh, 3,5-4,5 liter drinken, dat lijkt me erg veel. Nu ja, beter te veel dan te weinig, wellicht :+ Ik zit ook wel aan drie liter, maar zeul overal maar water mee naar toe haha. Ik denk dat je frisdrank en ongezonde tussendoortjes inwisselen al heel veel voor je gaat doen, je moet niet zo veel afvallen, dus dat lukt zeker wel! Ga je ook sporten?

Hier een dagje kantoor, straks nog even een workout doen + een PIIT workout er achter aan. Dan heb ik een uurtje gesport, is wel prima zo.

Van al die koolhydraten heb ik honger honger honger. Maar nu ben ik toch benieuwd naar de resultaten van mijn experimentje, dus even doorzetten! Ik vertelde aan mams dat ik nu dus alles zo vet arm mogelijk eet, en ze kwam gisteravond aanzetten met magere kwark met komkommer enerzijds en een schaaltje met radijzen anderzijds. En light mozzarella en allerlei rauwkost gesneden zonder dressing. Vond het heel lief <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:16

Is vetarm wel zo verstandig Bhriseis? Vrouwen hebben vetten hard nodig, o.a. voor de hormoonhuishouding.
Wel lief van je mams :)

Ik las hier trouwens ergens iets over je maag knorren en dat je lichaam dan extra vet op zou gaan slaan? Ik hoop dat jullie je kunnen bedenken dat dat echt grote onzin is, haha.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 13-06-17 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:18

Bhriseis schreef:
Hihi oeps Laura, nu weet je dat voor de volgende keer. Toch knap dat je doorzette!

Hoi De Eenhoorn! Phoeh, 3,5-4,5 liter drinken, dat lijkt me erg veel. Nu ja, beter te veel dan te weinig, wellicht :+ Ik zit ook wel aan drie liter, maar zeul overal maar water mee naar toe haha. Ik denk dat je frisdrank en ongezonde tussendoortjes inwisselen al heel veel voor je gaat doen, je moet niet zo veel afvallen, dus dat lukt zeker wel! Ga je ook sporten?

Hier een dagje kantoor, straks nog even een workout doen + een PIIT workout er achter aan. Dan heb ik een uurtje gesport, is wel prima zo.

Van al die koolhydraten heb ik honger honger honger. Maar nu ben ik toch benieuwd naar de resultaten van mijn experimentje, dus even doorzetten! Ik vertelde aan mams dat ik nu dus alles zo vet arm mogelijk eet, en ze kwam gisteravond aanzetten met magere kwark met komkommer enerzijds en een schaaltje met radijzen anderzijds. En light mozzarella en allerlei rauwkost gesneden zonder dressing. Vond het heel lief <3

Zorgen khd juist niet voor een voller gevoel? Of heb alleen ik dat :')

Hoeveel vet je nu eten dan? Hoe doe je dat met je eiwit en khd verhouding?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:19

Volgens mij zorgen 'officieel' vetten en eiwitten juist voor een voller gevoel, als ik me niet vergis! Maar iedereen is anders denk ik :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:37

Ik krijg van khd altijd wel snel weer trek doordat mn bloedsuiker zo piekt en daalt, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Dat over de knorrende maag heb ik overheen gelezen trouwens, in het boek van Sonja bakker staat dat dat een teken is dat je vet verbrandt, ook zo'n mooie conclusie :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:56

Ja dacht sowieso eiwit Lisa, maar ik kon voorheen teren op 2 boterhammen. Ontbijt 2 boterhammen en de rest van de dag verzadigd :')

Vetten zijn ook nodig, er ligt volgens mij nog wel een beetje een taboe op maar wij vrouwen hebben dat ook echt gewoon nodig.
Vet hoort ook gewoon in een "dieet". Daar kom je niet van aan.

1 kg lichaamsvet bestaat ongeveer uit +/- 7700 kcal..

1 kg puur vet is +/- 9000 kcal..

Gewoon zorgen, wat al vaker verteld is hier, voor een negatieve energiebalans.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:03

In mijn post van gisteren heb ik uitgelegd waarom ik nu max. 45 g vetten eet, en heel hoog in koolhydraten. Koolhydraatarm werkt ab-so-luut niet van mij, en nu sta ik al een hele lange tijd stil. Hoe hoger in vetten ik ga zitten (dit compenserende natuurlijk in lager in koolhydraten), hoe meer vet ik rechtstreeks op lijk te slaan. Een paar pagina's terug zie je mijn resultaten van enkele jaren geleden op zes weken tijd, van koolhydraatarm naar hoog in kh en laag in vetten.

Na jaren onder (heel deskundige) begeleiding gestaan te hebben, meent mijn voedingsconsulente gewoon dat mijn lichaam nu eenmaal veel minder vetten nodig heeft. Ik krijg ook last met mijn cyclus bij te hoog in vetten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:03

Ben trouwens wel benieuwd: een instructrice op mn sportschool beweert bij hoog en laag dat dierlijk vet dikker maakt dan plantaardig vet, volgens haar is dat gewoon een feit, wat uit veel wetenschappelijke onderzoeken blijkt (maar een bron kan ze niet noemen)
Nou geloof ik daar nav alles wat ik gelezen heb niet zoveel van, maar ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt. Is dit een oud fabeltje oid? Iemand een idee?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:06

Bhriseis schreef:
In mijn post van gisteren heb ik uitgelegd waarom ik nu max. 45 g vetten eet, en heel hoog in koolhydraten. Koolhydraatarm werkt ab-so-luut niet van mij, en nu sta ik al een hele lange tijd stil. Hoe hoger in vetten ik ga zitten (dit compenserende natuurlijk in lager in koolhydraten), hoe meer vet ik rechtstreeks op lijk te slaan. Een paar pagina's terug zie je mijn resultaten van enkele jaren geleden op zes weken tijd, van koolhydraatarm naar hoog in kh en laag in vetten.

Na jaren onder (heel deskundige) begeleiding gestaan te hebben, meent mijn voedingsconsulente gewoon dat mijn lichaam nu eenmaal veel minder vetten nodig heeft. Ik krijg ook last met mijn cyclus bij te hoog in vetten.

Oh ja sorry dat van die 45 gr was ik even vergeten. Maar hoe hoog zijn je khd nu dan als ik vragen mag?

Je hoeft je voor mij niet te verantwoorden, je moet doen wat goed voelt maar ik ben gewoon nieuwsgierig :)

Geen idee Laura, wellicht dat Sec of Lisa hier een antwoord op weten :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:08

Laura82 schreef:
Ben trouwens wel benieuwd: een instructrice op mn sportschool beweert bij hoog en laag dat dierlijk vet dikker maakt dan plantaardig vet, volgens haar is dat gewoon een feit, wat uit veel wetenschappelijke onderzoeken blijkt (maar een bron kan ze niet noemen)
Nou geloof ik daar nav alles wat ik gelezen heb niet zoveel van, maar ik ben wel benieuwd waar dit vandaan komt. Is dit een oud fabeltje oid? Iemand een idee?

Ehm...nou ik ken het niet haha. Als ik ga zitten nadenken waar die redenatie vandaan komt kan ik 2 dingen bedenken.

Plantaardige vetten zijn onverzadigd en dierlijk vaak verzadigd. Dus dierlijke zouden volgens de oude onderzoeken slechter zijn, maar niet je sneller dik maken ofzo. Vet is vet..

Andere wat ik kan bedenken is dat dierlijke eiwitten beter zijn dan plantaardige eiwitten. Daarom heb je meer plantaardige eiwitten nodig dan dierlijke om dezelfde volwaardige eiwitten binnen te krijgen. Dat heeft te maken met de samenstelling van de eiwitten en dus niets met de kcal er in, dus ook dat sluit niet aan, maar misschien van daaruit...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:12

Ze kan het zelf ook niet erg goed uitleggen, dus dat maakt het wat lastig om te volgen. Het heeft er volgens haar mee te maken dat wij als mens geen dieren/dierlijke producten horen te eten, daarom zijn veganisten zoveel gezonder dan mensen die wel dierlijke producten eten. Alle (welvaarts-)ziektes staan volgens haar in direct verband met het nuttigen van dierlijke producten.
Goed, klinkt dus vooral als een promotiepraatje voor veganisme zo. Maar als er volgens haar zoveel wetenschappelijke bewijzen voor zijn, ben ik dan toch weer benieuwd naar het echte verhaal erachter.