Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:22

watchthesky schreef:
Haha bruintje :') 't Is zonde. :(:)
Kuggur bedoelt denk ik dat kinderen niet hoeven te betalen omdat ze geen inkomen hebben, maar hun ouders hebben dat wel, dus dat gaat niet op :P

Ja daarom snap ik 'm denk ik ook niet.
De ouders kunnen toch gewoon dokken? Dat zou ook gewoon zo horen te zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:24

Maar dat is ook precies wat ik zeg Ibbel. Natuurlijk mag je alles wat met kinderen te maken heeft vies vinden. Waarom zou dat niet mogen?
En er wordt hier wel degelijk flauw gedaan over het wel hebben van kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:34

Ik kan zo snel niet bijlezen jongens :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 13:37

Ik vind het persoonlijk jammer dat er hier nu inmiddels wel een bepaalde sfeer begint te ontstaan.
In mijn OP heb ik duidelijk aangegeven dat ik opzoek was naar mensen die ook bewust kinderloos zijn, inmiddels zijn er ook mensen MET kinderen te vinden in dit topic.
Opzich vind ik dat geen probleem, ik vind het wel een probleem als het onderhand een discussie begint te worden over hoe wij hier praten over kinderen.

Vind je het als ouder zijnde een vervelend topic ? Dan het vriendelijke verzoek om dit topic te verlaten en je bezig te houden met iets anders.
Ga alsjeblieft de sfeer niet bederven, zou het namelijk echt heel jammer vinden als daardoor het topic op slot gaat.

Bedankt !!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:39

sunshine schreef:
Ik vind het persoonlijk jammer dat er hier nu inmiddels wel een bepaalde sfeer begint te ontstaan.
In mijn OP heb ik duidelijk aangegeven dat ik opzoek was naar mensen die ook bewust kinderloos zijn, inmiddels zijn er ook mensen MET kinderen te vinden in dit topic.
Opzich vind ik dat geen probleem, ik vind het wel een probleem als het onderhand een discussie begint te worden over hoe wij hier praten over kinderen.

Vind je het als ouder zijnde een vervelend topic ? Dan het vriendelijke verzoek om dit topic te verlaten en je bezig te houden met iets anders.
Ga alsjeblieft de sfeer niet bederven, zou het namelijk echt heel jammer vinden als daardoor het topic op slot gaat.

Bedankt !!

_/-\o_ *\o/* :j +:)+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:43

Duidelijk, dan ga ik als kinderloze mij bij deze ook ontstippen want het name callen wat hier gebeurd gaat mij ook een stap te ver.

Wens jullie een fijn (ietswat bekrompen in mijn ogen) topic verder :evaw: .

rien10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:46

Heb ik wel of geen kinderen? En heeft dat wat te maken met respect voor elkaar?

Maar of ik nu wel of geen kinderen heb, ik zal het topic verlaten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:47

Ik snap het probleem niet zo van de mensen die moeite hebben met dit topic. Als het over paarden zou gaan (bewust paard loze mensen :-) ) dan kun je ook verwachten dat er gezeurd wordt over die vieze poep, dat ze niet in het verkeer horen etcetera etcetera ik noem maar wat.
Sinds wanneer is dat bekrompen?
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-04-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:47

Even weer inhaken op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof en al Watze niet meer kunnen als ze zwanger zijn. Mijn vorige bazin (en moeder van 2) gaf ooit de opmerking "zwanger zijn is een eigen keuze. Het is geen ziekte. Je weet waar je aan begint en ik wil geen gezeur. Of je doet je werk, of je zorgt dat een arts je thuis zet met gegronde reden zodat ik vervanging kan regelen. Jouw keuze hoort geen extra werklast voor je collega's te bezorgen".

Idem ook met zieke kinderen. Of je houdt rekening met je collega's of je kon vertrekken. Ze heeft vaak genoeg aangegeven dat kinderen geen enkele reden voor priveleges waren ivm vakantie, brugdagen, lange weekends en feestdagen.

Het hoorde bij de job, je wist dat als je het contract tekende en dat wist je ook als je je ging voortplanten.

Moet zeggen, doordat zij zo duidelijk was hebben we vooral kinderloze collega's gehad. Geen privelege als moeder? Nou dan werk ik hier niet hoor...
En diegene met kinderen die hielden zich netjes aan de afspraken :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:48

Ik tref het juist andersom. Omdat ik geen kinderen geb wordt vaak gedacht dat ik een hekel aan kinderen heb...
Nee, ik heb een hekel aan niet opgevoede kinderen, das wat anders.
Een klant van mij heeft twee heerlijke jong, die mag ze hier zo brengen (en 's avonds weer halen ;) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:50

LadyMadonna schreef:
Ik tref het juist andersom. Omdat ik geen kinderen geb wordt vaak gedacht dat ik een hekel aan kinderen heb...
Nee, ik heb een hekel aan niet opgevoede kinderen, das wat anders.
Een klant van mij heeft twee heerlijke jong, die mag ze hier zo brengen (en 's avonds weer halen ;) )

Precies dit!
Ik ben ook gek op de jongens van mijn vriendinnen en m'n over buurjongetje en meisje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:53

varekaj, ik ben in mijn werkveld (onderwijs en later justitie) nooit andere leidinggevenden tegen gekomen dan jij omschrijft. Het zou toch ook wat zijn als een klas geen leerkracht heeft omdat die zich 'ziek' heeft gemeld vanwege een kind...
gelukkig heb ik wat dat betreft altijd verantwoordelijke collega's getroffen en zo ben ik dus zelf ook. Mijn kind, mijn probleem zeg maar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:57

benangelique schreef:
varekaj, ik ben in mijn werkveld (onderwijs en later justitie) nooit andere leidinggevenden tegen gekomen dan jij omschrijft. Het zou toch ook wat zijn als een klas geen leerkracht heeft omdat die zich 'ziek' heeft gemeld vanwege een kind...
gelukkig heb ik wat dat betreft altijd verantwoordelijke collega's getroffen en zo ben ik dus zelf ook. Mijn kind, mijn probleem zeg maar.

Hier onderwijs en ik ken ze dus wel; de mensen die zich ziek melden of afmelden vanwege een kind. Die zijn ook niet zeldzaam. Resultaat is dus lesuitval ja.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:59

Kuggur schreef:
Palmera schreef:

Maar, hoe onaardig het ook klinkt, ik word écht misselijk van kinderen. Die luiers, dat snot, die plakkerige handen, gehoest en geproest in alle windrichtingen: sorry, maar mijn maag draait zich om. Ik vind het gewoon echt heel smerig. Dat mag ik toch vinden? :)

Ja hoor, en ik mag je een aansteller vinden... :D

Ik ben net een klein kind :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:00

Moderatoropmerking:
Dit topic staat op LZP, dat betekent dat de discussie moet blijven bij het onderwerp uit de OP. Natuurlijk is een losse opmerking hier of daar niet zo'n probleem, maar een heel gesprek over kraamzorg of verzekeringen past beter in een eigen topic. Zouden jullie daarop willen letten? Als jullie liever naar de HK willen, waar over alles gekletst mag worden, hoor ik het graag.

Daarnaast is de sfeer in het topic nu wat minder fijn, wat jammer is. Probeer om niet steeds negatief over elkaar of elkaars manier van schrijven te zijn, maar om zelf ook het topic weer de goede kant op te trekken met een inhoudelijke post. Jullie mogen daarbij best negatief zijn over kinderen of ouders, maar ook daarvoor geldt dat het wel bij het hoofdonderwerp moet blijven. Een gesprek over ouders op de werkvloer of slechte opvoeding is dat niet, dat heeft vaak immers weinig te maken met waarom je zelf geen kinderen wil.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:01

MarliesV schreef:
Duidelijk, dan ga ik als kinderloze mij bij deze ook ontstippen want het name callen wat hier gebeurd gaat mij ook een stap te ver.

Wens jullie een fijn (ietswat bekrompen in mijn ogen) topic verder :evaw: .

Ik doe hetzelfde (al zou ik niet weten hoe :') ).
Bewust kinderloos zijn is wat anders dan alles wat met kinderen te maken heeft de grond in trappen.
Je kiest er zelf voor om geen kinderen te nemen maar dat is geen reden om mensen die wel kinderen nemen af te branden. Of de Kids zelf. Of om alles wat met kinderen te maken heeft dan maar even volledig af te zeiken (verzekering. Zwangerschapsverlof).

Nee, natuurlijk. Als je het niet nodig hebt interesseert het je geen zak. Als je het niet mee hebt gemaakt weet je niet hoe zwaar een bevalling kan zijn. Als je geen kind hebt/wil weet je niet hoe belangrijk en mooi die eerste weken verlof zijn (en noodzakelijk!).
Dat is allemaal echt niet uit de lucht komen vallen.

Die mensen nemen wel kinderen. Helemaal prima. Moeten ze lekker doen.
Wij doen het niet. Ook helemaal prima. Maar leg je eigen frustraties niet neer bij mensen die wel kinderen nemen.

Het gaat hier veel te kort door de bocht en behoorlijk respectloos aan toe. Dat is wat anders dan "ventileren". Je frustraties uiten.

Jammer.. Want het was een mooi topic met een goed onderwerp. Jullie vergeten dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom iemand bewust kinderloos is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:04

We hebben een periode voor die baas gehad en die dame was wel volledig pro-kind. Dat was horror. Er zijn best wat collega's zonder kinderen met burn-out uitgevallen omdat wij alles moesten opvangen.

Vandaar is ook wat de afkeer ontstaan. Plak daar dan dagelijkse confrontatie aan vast met echt onopgevoede krijsens en het plaatje is compleet.

Ohja .. ik ben ook bewust kinderloos omdat ik verhoogde kans heb op erfelijke aandoeningen doorgeven én ik zie door mijn broer hoe zwaar de zorg is voor een gehandicapt persoon. En wat dat doet met een moeder. Nee bedankt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:05

Goof schreef:
benangelique schreef:

Hier onderwijs en ik ken ze dus wel; de mensen die zich ziek melden of afmelden vanwege een kind. Die zijn ook niet zeldzaam. Resultaat is dus lesuitval ja.

Komt afmelden niet op hetzelfde neer als ziekmelden? Je kan niet zomaar vrij nemen in het onderwijs lijkt me.. Tenzij uiteraard begrafenis, of ander bijzonder verlof misschien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:08

Nou ja, dat zal dan misschien zorgverlof zijn. Geen idee om eerlijk te zijn. Vrij nemen in het onderwijs kan idd niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:16

Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen. Jammer, verdraagzaam is anders. Je kunt best bewust niet voor kinderen kiezen (zoals mijn man en ik ook hebben gedaan) en geen 'kindermens' zijn (dat ben ik zelf absoluut niet), zonder compleet af te geven op kinderen, alsof het allemaal vieze, afstotelijke wezens zijn van een andere planeet. Het gevaar bestaat dat je kinderen dan bij voorbaat al negatief gaat bekijken en benaderen. Dat terwijl er echt genoeg leuke, niet door en door verwende kids rondlopen. Dat die af en toe een snotneus hebben en dat een volle luier stinkt, tja dat hoort erbij. Bedenk dat je zelf ook genoeg luiers hebt volgesch*ten en dat jij ook weleens een snotneus hebt of iets anders onsmakelijks.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:17

Askja schreef:
Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen. Jammer, verdraagzaam is anders. Je kunt best bewust niet voor kinderen kiezen (zoals mijn man en ik ook hebben gedaan) en geen 'kindermens' zijn (dat ben ik zelf absoluut niet), zonder compleet af te geven op kinderen, alsof het allemaal vieze, afstotelijke wezens zijn van een andere planeet. Het gevaar bestaat dat je kinderen dan bij voorbaat al negatief gaat bekijken en benaderen. Dat terwijl er echt genoeg leuke, niet door en door verwende kids rondlopen. Dat die af en toe een snotneus hebben en dat een volle luier stinkt, tja dat hoort erbij. Bedenk dat je zelf ook genoeg luiers hebt volgesch*ten en dat jij ook weleens een snotneus hebt of iets anders onsmakelijks.

En wellicht straks weer krijgt, op je oude dag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:19

Maar 1 ding weet ik zeker dat die in mijn tijd niet op een vol terras verschoond werden, of gewoon in de huiskamer.
En ik mag hopen dat dat als je oud bent ook niet gedaan wordt.

het is toch logisch dat daar opmerkingen over gemaakt worden.
Zoiets is toch gewoon vies en goor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:21

Ik snap niet dat een ander de behoefte voelt om mensen die zeggen dat ze kinderen vies vinden tot de orde te roepen? Iemand mag toch gewoon zeggen dat hij kinderen vies vindt? Dat is toch niet verboden of slecht?
Sommigen vinden honden vies. Of kattenharen. Of champignons. En sommigen vinden kinderen vies. So be it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:22

Ik kom meer onopgevoede exemplaren tegen dan wel opgevoede. Ik woon pal aan een kleuter- en lagere school en muziekschooltje. Ik zie het dagelijks aan de deur langskomen.

Je kan tot 10 dagen sociaal verlof opnemen (slechts 3 betaald) voor een ziek familielid waarmee je onder hetzelfde dak woont.

Mijn schoonvader was een keer ziek (buikgriep) en had toen via de HA een "sociaal verlet" geregeld voor mijn schoonmoeder en schoonbroer die nog thuis woont. "Ze verdienen wel dagje extra vakantie".
Vond ik toch ook niet kunnen eerlijk gezegd. Dus profiteren hoeft niet alleen door mensen met kinderen te gebeuren. Het valt me alleen op dat in mijn omgeving dat normaal gevonden wordt. Je hebt geen kinderen? Jammer dan, geen voordeel voor jou.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:22

Askja schreef:
Er wordt hier zo langzamerhand een bubbel van bewustkinderlozen gecreëerd waar mensen met kinderen zich vooral niet in moeten proberen te mengen.

De meeste bewust kinderlozen mengen zich ook niet in alle zwangerschaps topics om daar te vertellen waarom het in hun ogen beter is om vooral niet aan kinderen te beginnen.

Waarom moeten die 'kinderen zijn heus leuk' argumenten huer dan wel opgevoerd worden? :)