Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:53

Fytotherapie = je schoonmoeder thee geven van vingerhoedskruid. Dan leg je inderdaad ECHT het loodje.

Homeopathie = verdunnen tot er NIETS meer in zit en dan zeggen dat de werking ooooh zo sterk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:55

Dat fytotherapie lijkt me dan wel wat. }>

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:56

Arabesk schreef:
Fytotherapie = je schoonmoeder thee geven van vingerhoedskruid. Dan leg je inderdaad ECHT het loodje.

Homeopathie = verdunnen tot er NIETS meer in zit en dan zeggen dat de werking ooooh zo sterk is.

*proest wijn door de kamer*

Geniaal... :') :') :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:57

Klinkt als een potentiële groeimarkt :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:21

Arabesk schreef:

:') _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:25

Gelukkig hebben wij hier een heel prettig consultatiebureau :) scheelt misschien dat we midden op de biblebelt zitten en dus niet prikken evenvaak voorkomt als wel prikken. Ze leggen het met alle liefde uit en ook de andere zorg is heel goed :)

Ik las hier ook ergens dat de ziektes die je kan krijgen als je niet vaccineert kan behandelen met homeopathie of bioresonantie, maar als je dat echt denkt moet je misschien de biologieboeken van de middelbare nog eens doornemen...

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 04:32

Arabesk schreef:

Geweldig voorbeeld is dit. :)

Ik vond je brief trouwens ook erg goed en kan me helemaal vinden in jouw opinie!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:07

Keet schreef:
Je moet eens horen hoe sommig personeel van het gemiddelde consternatiebureau tegen ouders praat. Het is soms echt van de zotte. En dan over gewone normale zaken. Echt belachelijk!

Ik vroeg heel voorzichtig waarom babies van 8 weken hepatitis b gevaccineerd kregen. Gewoon rustig zonder bijbedoelingen. Kreeg me toch een enorme harde sneer :n niet normaal :n
"GEWOON OMDAT DAT MOET"

Later bij een ander bureau nogmaals dezelfde vraag gesteld op dezelfde manier. Die dame had iets meer fatsoen en heeft uitgelegd waarom babies van 8 weken hepatitis b krijgen.

Ik ben een zeer kritische prikker. Mijn zoon krijgt wel vaccinaties maar op een ander schema dan die vam het rivm.
Wij hebben alle bijsluiters gelezen en naast elkaar gelegd en daar een schema van gemaakt.

Denk dat er met normale reacties, meer en duidelijkere informatie en respect naar de ouders een hoop gewonnen kan worden.

Mee eens hoor, ze zijn erg onvriendelijk bij het cb.

Ik moest een keer een afspraak afzeggen en dat deed ik twee weken van te voren. Kreeg ik me toch een lading stront over me heen dat ik dat veel eerder had moeten doen en ik had al eens een afspraak verzet en mijn kind leed er onder :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:23

Arabesk schreef:

Wij hebben ooit op de spoedeisende hulp een man binnengekregen die dat had geprobeerd... Thee zetten van vingerhoedskruid in de hoop dat hij dood ging. Alleen het was niet helemaal gelukt.

Edit: vingerhoedskruid werkt op het geleidingssysteem van het hart, waarbij je allerlei potentieel dodelijke ritmestoornissen kan krijgen. Maar er was iets met de bloemen en de blaadjes en deze man het het precies verkeerd (of goed, ligt eraan hoe je ernaar kijkt) gedaan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:24

Ik vind het opvallend dat veel mensen die de enting van baarmoederhals kanker hebben gehad last hebben van hun spieren. Ik ken veel mensen die daar allemaal last van hebben.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:04

Dat is een opmerking waar we hier weinig mee kunnen marleen.
Het feit dat jij 'veel' (wat is veel? Is het nog steeds veel als je het vergelijkt met het totaal aantal vaccinaties tegen HPV, en dan kijkt naar hoeveel mensen daarvan klachten hebben?) mensen kent met spierpijn na het vaccin, zegt niks.
Daarbij zit jij in de alternatieve hoek, en zullen daar mensen sneller simpele klachten als spierpijn toeschrijven aan iets als een vaccin (of aardstralen, of of of etc).

Plus, spierpijn is denk ik één van de meest voorkomende klachten. Onafhankelijk van een vaccin.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:26

Tanya schreef:
Arabesk schreef:

Wij hebben ooit op de spoedeisende hulp een man binnengekregen die dat had geprobeerd... Thee zetten van vingerhoedskruid in de hoop dat hij dood ging. Alleen het was niet helemaal gelukt.

Edit: vingerhoedskruid werkt op het geleidingssysteem van het hart, waarbij je allerlei potentieel dodelijke ritmestoornissen kan krijgen. Maar er was iets met de bloemen en de blaadjes en deze man het het precies verkeerd (of goed, ligt eraan hoe je ernaar kijkt) gedaan

Tja - dat deze meneer op deze manier zelfmoord probeerde te plegen, zegt ""niets"".
Planten hebben farmaceutische eigenschappen- en een farmakon is zowel een geneesmiddel als een gif.
(Mensen die op SEH werken krijgen ook 'andere overdoses' te zien. Ook een braaf en fatsoenlijk geneesmiddel kan dodelijk werken.)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:27

Oh ik bedoelde er ook niet mee dat het geen effectief middel zou zijn. Was meer een opmerking nav de rest en hun schoonmoeders :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:44

Zo ik vloog zaterdag terug vanuit Zurich daar zat een Griekse arts die werkt op Cyprus en ander eilanden, die vroeg mij of ik de entingen die hier geweigerd worden naar hem toe wilde sturen
Helaas maakt hij zeker wekelijks en af en toe dagelijks sterfgevallen mee van niet ingeënte kindjes..
Het is daar niet meer gewoon om standaard in te enten (crisis geen geld om te verzekeren) en ondanks de belofte van de regering om te gaan enten gebeurd dit nog niet waardoor er hele bevolkingsgroepen zijn met ernstig zieke kinderen (mazelen enz)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:48

verootjoo schreef:
Gelukkig hebben wij hier een heel prettig consultatiebureau :) scheelt misschien dat we midden op de biblebelt zitten en dus niet prikken evenvaak voorkomt als wel prikken. Ze leggen het met alle liefde uit en ook de andere zorg is heel goed :)

Ik las hier ook ergens dat de ziektes die je kan krijgen als je niet vaccineert kan behandelen met homeopathie of bioresonantie, maar als je dat echt denkt moet je misschien de biologieboeken van de middelbare nog eens doornemen...

Dus in de biblebelt gebieden is het 50/50?? Dacht het niet want er zijn heel veel ouders die hun kinderen stiekem laten enten om zo geen problemen met de strenge gelovigen te krijgen. En natuurlijk hang je dat dus ook niet aan de grote kok maar ondertussen is bijna 80% van alle kids in deze gebieden dus wel geent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:51

bigone schreef:
verootjoo schreef:

Dus in de biblebelt gebieden is het 50/50?? Dacht het niet want er zijn heel veel ouders die hun kinderen stiekem laten enten om zo geen problemen met de strenge gelovigen te krijgen. En natuurlijk hang je dat dus ook niet aan de grote kok maar ondertussen is bijna 80% van alle kids in deze gebieden dus wel geent.

De cijfers komen van de GGD. Die houden dat bij aan de hand van de kaarten die worden ingeleverd als je een enting haalt.
Is niet precies 50/50 maar een dekkingsgraad van 65% in mijn dorp :\
Belachelijk laag wel idd :\

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:45

Mooi verhaal Arabesk.

Mensen moeten sowieso ophouden met alles maar geloven. Als er geen bron beschikbaar is, niet geloven. Staat er wel een bron bij? Dan even kritisch kijken of deze bron wel zo betrouwbaar is. Check ook even of het niet toevallig nét eventjes anders verwoord is. Las pas nog een artikel over fijnstof in de veehouderij. De beste onderzoeker had gezegd dat er WEL risico was, behoorlijk zelfs. Wat maakt een ander blad er van? Geen risico hoor, vooral kippen niet! :')

Dat moest dus even recht gezet worden :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:02

Hele goeie brief van Arabesk!
Er is genoeg onderzoek naar de effecten van homeopathie gedaan. Geen bewezen werking.
Blijft over het placebo-effect. Hetgeen versterkt wordt door de drive om in de werking te willen geloven, op een vergelijkbare wijze als waarop een groot deel van de mensheid een bepaalde religie aanhangt. Ik snap dat wel, het idee van de natuur als bijna magische bron van genezing is aantrekkelijk, maar helaas zijn er talloze ernstige ziekten die momenteel alleen succesvol behandeld kunnen worden met reguliere medicijnen, vaak duur en met vervelende bijwerkingen, geproduceerd door grote farmaceutische bedrijven, maar wel bewezen werkzaam en bovendien worden ze voortdurend verbeterd. Het zal, om maar iets te noemen, niet aan homeopathie te danken zijn dat kanker over enige tijd in veel gevallen beschouwd kan worden als een chronische ipv dodelijke ziekte.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:11

Nou, ik vond het maar een rare serie opmerkingen van Arabesk!

Ik heb hier al het een en ander over homeopathie ën placebo-effect gezegd. (Dat het wellicht een elegante omweg is om een nuttig effect te sorteren en meer genuanceerds.)

Om een eerbiedwaardige geneeswijze (fytotherapie, geheel westers en in wezen regulier) af te doen als een middel om je schoonmoeder om zeep te helpen - houd toch op.
Citaat:
Hetgeen versterkt wordt door de drive om in de werking te willen geloven, op een vergelijkbare wijze als waarop een groot deel van de mensheid een bepaalde religie aanhangt.

...en ik herhaal de woorden van mijn vriendin die theologe is maar weer eens: praten met gelovigen is leuk, praten met atheïsten is leuk - maar praten met mensen die dit soort dingen denken, dat is doorgaans erg vervelend.
(Soms kan het zinnig zijn, hoor - maar religie zien als krampachtig feiten willen ontkennen en dus feitelijk een beetje gek zijn is geen basis voor een echt goed gesprek.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:15

Echwel schreef:
Zo ik vloog zaterdag terug vanuit Zurich daar zat een Griekse arts die werkt op Cyprus en ander eilanden, die vroeg mij of ik de entingen die hier geweigerd worden naar hem toe wilde sturen
Helaas maakt hij zeker wekelijks en af en toe dagelijks sterfgevallen mee van niet ingeënte kindjes..
Het is daar niet meer gewoon om standaard in te enten (crisis geen geld om te verzekeren) en ondanks de belofte van de regering om te gaan enten gebeurd dit nog niet waardoor er hele bevolkingsgroepen zijn met ernstig zieke kinderen (mazelen enz)

Oh maak je maar niet druk hoor. Hier gaan er ook zat kindjes nodeloos sterven en zal er weer als van ouds gevaccineerd worden. Kwestie van tijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:23

Janneke2 schreef:
Om een eerbiedwaardige geneeswijze (fytotherapie, geheel westers en in wezen regulier) af te doen als een middel om je schoonmoeder om zeep te helpen - houd toch op.

Dan lees je toch echt verkeerd. Dat voorbeeld met die schoonmoeder is om aan te geven dat fytotherapie in tegenstelling tot homeopathie WEL een werking heeft. Het voorbeeld laat ook zien dat de veelgehoorde misvatting dat natuurlijk per definitie gezond(er) zou zijn, precies dat is: een misvatting.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:32

oomens schreef:
Janneke2 schreef:

Dan lees je toch echt verkeerd. Dat voorbeeld met die schoonmoeder is om aan te geven dat fytotherapie in tegenstelling tot homeopathie WEL een werking heeft. Het voorbeeld laat ook zien dat de veelgehoorde misvatting dat natuurlijk per definitie gezond(er) zou zijn, precies dat is: een misvatting.

Daar ga ik mee accoord.
Een moord plegen met homeopathie is bekant onmogelijk- een moord plegen met de toegang tot de medicijnenkast (of we het hebben over de 19e of 21ste eeuwse medicijnen) is een stuk makkelijker.

En idd: "het is natuurlijk, dus goed", dat is een valkuil.
Als gezegd: farmakon betekent zowel geneesmiddel als gif. (Het enige verschil is de toepassing - en de eed van Hippokrates.)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:53

http://www.volkskrant.nl/opinie/stel-va ... ~a4419327/
Citaat:
Stel vaccinatie zo nodig even uit

opinieDoor een geïndividualiseerde aanpak, waarbij meer geluisterd wordt naar wat de ouders over de gezondheidstoestand en de ontwikkeling van hun kind vertellen, zal het wantrouwen voor vaccinaties verder afnemen, schrijft MDL-arts Ger Koek.
Door: Ger Koek MDL-arts 21 november 2016, 12:10

Scepsis tegen het vaccinatieprogramma berust deels op angst voor de bijwerkingen. Betere uitleg en gesprekken met ouders zou de groeiende groep wantrouwende ouders moeten overtuigen hun kinderen te laten vaccineren. Het bewijs dat vaccinaties effectief zijn, is in vele studies aangetoond. Door het vaccineren wordt ons eigen afweersysteem geprikkeld zodat er een 'geheugen' ontstaat waardoor de ernstige infecties, waartegen gevaccineerd is, niet tot ontwikkeling kunnen komen.

Als maag-darm-leverarts promoot ik de vaccinatie van onder meer hepatitis B dat ook in het programma is opgenomen. Wereldwijd neemt de infectie van hepatitis B af en daarmee de complicaties zoals chronische leverontsteking, levercirrose en leverkanker waaraan jaarlijks bijna 700 duizend mensen overlijden.

Het afweersysteem speelt een rol bij het verwijderen van ontspoorde en zieke cellen zodat deze niet kunnen uitgroeien tot bijvoorbeeld kankergezwellen. Bij nieuwe vormen van behandelingen wordt de functie van het afweersysteem gestimuleerd of onderdrukt. Ook worden steeds meer kwaadaardige gezwelziekten met afweerondersteuning behandeld en wordt er gewerkt aan tumorvaccinaties. Deze prachtige ontwikkelingen zijn mogelijk omdat steeds meer kennis verkregen wordt over hoe het afweersysteem werkt en hoe dit te beïnvloeden is.

Door de afname van het aantal serieuze infectieuze aandoeningen hebben veel mensen geen ervaring meer met zware infectieuze aandoeningen

Bijwerkingen

Bijwerkingen zijn bij elke vorm van behandeling te verwachten, dus ook bij vaccinaties. Indien dit binnen de acceptabele grenzen ligt is vaccinatie een goede manier van preventie. Door de afname van het aantal serieuze infectieuze aandoeningen, als gevolg het vaccinatieprogramma, hebben de meeste mensen geen ervaring meer met zware infectieuze aandoeningen. Hierdoor komt de schijnwerper op de bijwerkingen te staan. Dit geeft een vertekend beeld en beïnvloedt de motivatie om kinderen te laten vaccineren.

Soms kan het vaccineren beter uitgesteld worden waardoor een geïndividualiseerde aanpak ontstaat

Goede eerlijke voorlichting is een hulp om kritische ouders te helpen de positieve argumenten zwaarder te laten wegen dan de negatieve. Een ander aspect is de timing van de vaccinaties. Soms is het niet het juiste moment om het vaccin te zetten en kan beter uitgesteld worden waardoor een geïndividualiseerde aanpak ontstaat. Dit zal ook helpen om het vaccinatiepercentage te vergroten.

Vijftien jaar geleden werd hieraan minder aandacht besteed in tegenstelling tot België waar de consultatieartsen veel voorzichtiger waren. Bij lichte neusverkoudheid of als de ouders aangaven dat hun kind niet helemaal fit was, werd het vaccin uitgesteld. Onze dochter, die na een vaccinatie in onze optiek niet fit was en van wie we dachten dat ze iets onder de leden had, kreeg het DKTP-Hib-vaccin toegediend omdat de consultatiearts overtuigend zei dat het niet nodig was af te wachten. Het 1-jarige kind ontwikkelde hoge koorts, ernstige epilepsie en is sindsdien mentaal en lichamelijk gehandicapt. Natuurlijk werd beweerd dat dit niet aan de vaccinatie lag; er was al een onderliggend probleem. De oorzaak is echter tot op vandaag niet gevonden, ondanks zeer uitgebreid onderzoek.
Gecalculeerd risico

Vaccinaties, net als het geven van medicamenten, kunnen bijwerkingen geven. Het is een gecalculeerd risico dat opweegt tegen de positieve effecten. Echter het individuele geval heeft impact op mensen en hun vaccinatiebeleving. Door een geïndividualiseerde aanpak, waarbij meer geluisterd wordt naar wat de ouders over de gezondheidstoestand en de ontwikkeling van hun kind vertellen, zal het wantrouwen voor vaccinaties verder afnemen.

Door mijn eigen professionele en persoonlijke ervaring heb ik geleerd dat vaccineren zeer waardevol is wanneer het gebeurt op de juiste manier en op het juiste tijdstip. Dit vergt flexibiliteit en gezond verstand van degene die het vaccinatiebeleid uitvoeren. Als dit wordt meegenomen in de scholing van degenen die de vaccinaties gaan geven is de 2 miljoen goed besteed!

Dr. G.H. Koek, maag-, darm- en leverarts.

Ik denk dat dit mijn gevoel wel redelijk goed beschrijft :) wel kritisch zijn op wat/hoeveel/wanneer/hoe maar wel vaccineren :)
Betere, kundigere en duiderlijkere persoonlijke uitleg.

Ik vroeg bijvoorbeeld een gesprek aan over de vaccinaties met het CB. Dit was niet mogelijk, moest maar gewoon laten prikken want dat hoorde zo. Als zij niet op die manier gereageerd had, had ik wellicht wat minder kritisch tegenover het CB gestaan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:23

Gek eigenlijk dat er zoveel verschil is in CB's. Ons cb staat helemaal open voor alternatief vaccineren, iets minder tegenover helemaal niet vaccineren maar dat snap ik ook wel. Ze vragen ook altijd of kind helemaal fit is en in afgelopen week geen koorts heeft gehad. Niet fit=niet vaccineren. De keren dat dat gebeurde waren ze ook heel flexibel met nieuwe afspraak, zelfs een keer buiten reguliere tijden geweest. Aangezien ons mannetje een lastige start had en veel huilde ook veel info meegekregen over alternatieve schema's, welke vaccinaties het meest belangrijk waren en wat de kosten waren (ik vind het overigens volkomen normaal dat je een eigen bijdrage moet betalen voor losse vaccins). Uiteindelijk toch gekozen voor reguliere schema omdat ik me daar prettiger bij voelde. Na de eerste prik heeft ie eindelijk een keer langer dan 10 min geslapen overdag, vond mama stiekem niet heel erg :o

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:29

pmarena schreef:
Hummm... nu dreigt het natuurlijk meteen weer een topic te worden waarin mensen gaan mekkeren over wel / niet vaccineren -O-

Uiteraard heeft elk topic een beloop afhankelijk van de reacties die er geplaatst worden, maar een welles / nietes betreffende wel of niet vaccineren dat was eigenlijk absoluut niet de insteek. Immers beide partijen vinden grofweg gezegd van mensen van de andere partij dat die maar domme keuzes maken / geen idee hebben waar ze over praten / zichzelf niet goed geïnformeerd hebben / meelopen met wat anderen zeggen / hun kind ( + zichzelf + de samenleving) onnodig in gevaar brengen en vaak lopen de gemoederen hoog op omdat er te weinig begrip opgebracht kan worden voor elkaars beslissing.

Daar heb ik eerlijk gezegd geen trek in, gerel van fanatiekelingen die een ander niet in zijn / haar waarde kunnen laten en voor het gemak andermans keuze maar in het belachelijke trekken :n

Dikke kans dat ik hier geen fatsoenlijke reactie over ontstoren ga vinden maar dat het alleen maar een fanatiek pro-vaccinatie gebeuren wordt :P

Voor de goede orde:

Ik verdiep me heel erg in de voors en tegens van wel of niet vaccineren en eerlijk is eerlijk, hoe meer je je er ècht in verdiept, hoe meer ellende je tegenkomt en hoe meer ervaringsverhalen van mensen waarbij vaccinaties overduidelijk hele nare gevolgen hadden. Je moet even zoeken maar dan geeft het RIVM zelf ook toe dat er meerdere doden per jaar vallen waarbij iemand vrijwel direct na het zetten van de prik bvb. begint te klapwieken, in shock raakt en niet meer wakker wordt. En dat is dan "alleen nog maar" het meest ernstige geval, overlijden. Een stuk of 10 mensen per jaar die het niet overleven is blijkbaar doodnormaal. Gevalletje pech gehad. Het zal je kind maar zijn....

Je moet er voor open staan om verhalen van de andere kant te horen maar dan zijn er ook héél veel te vinden. Van hele normale mensen, die meestal heel erg pro vaccineren waren en gewoon deden wat ze dachten dat goed was voor hun kind / zichzelf/ de samenleving.

Omdat we dat met de paplepel ingegoten (en aangestampt!) hebben gekregen.
En men elkaar verdringt om iemand die er zelfs maar aan durft te twijfelen, belachelijk te maken -O-

Totdat ze helaas zelf de gevolgen ondervonden -O- Die verhalen zijn er gewoon volop, alleen ze worden door de media niet of nauwelijks verspreid waardoor de meeste mensen ze niet horen en denken dat het vergezocht, het allemaal super veilig is en het maar dom is om niet (of deels) te willen vaccineren...terwijl die keuze véél beter te begrijpen is als je je er in verdiept waarom mensen die keuze precies maken en ze niet voor het gemak maar voor gek en dom en simpel verklaart...

Want over het algemeen wordt die keuze niet zomaar lukraak binnen een half uurtje gemaakt maar gaan mensen dagen / weken / maanden / jaren lang door allerlei onderzoeken en lezingen van èchte experts in het medische veld heen werken (professionals die ook door schade en schande wijs zijn geworden) in de hoop gerustgesteld te worden over de veiligheid en het nut van vaccinaties...maar hoe dieper ze komen, hoe duidelijker het helaas wordt dat het allemaal helemaal niet zo geweldig is helaas....en zeker geen bewijs van veiligheid betreffende effecten op de langere termijn.

Een ieder mag daar weer vanalles achter zoeken en domweg alles weglachen :)

Maar puntje bij paaltje: als je zo veel van dergelijke hele akelige ervarings-verhalen hoort / leest van ECHTE mensen wiens kinderen juist alles oplopen waar je tegen vaccineert doordat de vaccinaties veels te heftige zaken in hun lichaam triggeren... dan kom je ook vaak tegen dat (wederom gewoon echte, normale, geen alu-hoedjes of iets....) mensen na jaren van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met problemen waar geen oplossing voor lijkt te zijn, uiteindelijk op 1 of andere wijze bij het ontstoren van hun vaccinaties of medicatie terecht komen waarbij als het ware de reststoffen uit het systeem gewerkt worden.

Het zal de meeste van die mensen verder aan hun bips oxideren hoe het precies werkt, maar na jaren vanalles proberen met maar matige resultaten en plotsklaps heel duidelijke verbetering zien nadat ze begonnen zijn met ontstoren.....dat is toch wel interessant :)

Kan je weer heel makkelijk de boel honend weglachen met "oh ontstoren doen ze (o.a.!!) via homeopathie en dat begrijp ik niet hoe dat kan werken dùs het werkt niet" ... maar als je het zelf meemaakt dan denk je er toch anders over...hoe sceptisch je er eerder ook over was :)

Maargoed ik had beter moeten weten bij het openen van dit topic :P
Want met vaccineren en homeopathie samen in 1 topic is de kans op serieuze / respectvolle / niet domweg veroordelende reacties natuurlijk wel erg klein... wel jammer hoor :)

Dan geef ik er maar de draai aan dat mensen die meer willen weten over de redenen waarom mensen kritisch kunnen worden over vaccineren, via wat linkjes wat info kunnen lezen waardoor ze kritische prikkers en sympathisanten wellicht beter kunnen begrijpen en hun keuze kunnen respecteren...dat zou al een heleboel winst zijn :P

Zoek eens op YouTube naar Vaxxed Stories: https://www.youtube.com/results?search_ ... ed+stories dan krijg je hartverscheurende getuigenissen te zien van mensen die nare ervaringen hebben met gevolgen van vaccinatie.

Of hier kan je ook het 1 en ander lezen van Nederlandse ouders: http://www.vaccinatieraad.nl/category/v ... everhalen/

En hier gewoon simpel en duidelijk uitgelegd wat zomaar enkele zaken zijn waar je je gerust zorgen over mag maken betreffende die prikjes: https://www.borstvoeding.com/aanverwant ... keuze.html

En dit is ook altijd een mooie instapper: oud huisarts Dokter Moolenburgh die een halve eeuw een praktijk heeft gehad en kinderziektes en opkomst van vaccinaties vanaf de eerste rang heeft meegemaakt en daar heel smakelijk over kan vertellen :) https://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o

Kijk er gewoon eens naar, om een beetje te snappen wat voor beweegredenen er achter twijfels van hele normale mensen kunnen zitten :)

En wat dacht je van de andere kant? Hoeveel mensen/kinderen er overlijden of ernstig ziek worden door Niet vaccineren? Mijn dochter is zeer kwetsbaar en kan overlijden aan een simpele kinderziekte. D