Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:25

Oh ja tuurlijk, dat Veluweding :Y) Dan snap ik de spierpijn wel!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:32

https://www.runnersweb.nl/interessant/6 ... dlopen.htm

Net lekker 12,4 km gefietst in de hoop dat dat helpt tegen de spierpijn. Morgen iig ook nog chill, woensdag ruiterfitheid training en dan donderdag misschien nog hardlopen voordat ik naar Guus met de zachte G ga. Anders vrijdag, dat kan ook nog. :j

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:58

SophieFT schreef:
Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!

Loop je dan of hardloop je?

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:16

Ik loop (hardloop dus ;)) ongeveer 2x per week. Heel soms 3x of maar 1x. Hangt af van hoeveel ik mijn paard op dat moment train of sowieso hoeveel tijd ik heb in een week. Maar gaat nog steeds prima :)

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:17

Ik train maar 2 keer in de week en soms 1. Rij daarnaast minimaal 5 keer in de week paard (en wedstrijden) en doe nog een opleiding en werk 32u.. en nog een vriend die aandacht wil, dus ik kom uren te kort :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:21

daarnet toch maar m'n moed bijeen geraapt: 7km in 50min geen topprestatie, maar gezien het weer een week geleden was en het hier toch best drukkend warm is, ben ik heel tevreden.

Ik loop max 2x/week, maar de andere dagen ga ik wel wandelen en/of paardrijden (soms 3 renpaarden op rij). Het past anders echt niet in mijn week/werkplanning :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:27

doezel2 schreef:
SophieFT schreef:
Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!

Hardlopen, maar dat valt nier altijd mee haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:32

IK werk ook 40 u/pw + 2 uur reistijd per dag. Train mijn paard 3 a 4x per week voor de endurance (120-160km) en heb huis dat schoongehouden moet worden enn ergens zelf eten enzo :+ Dus ja, hier is het er ook tussendoor plannen. Maar zolang ik het leuk vind kost dat ook weinig moeite.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 05:51

doezel2 schreef:
SophieFT schreef:

Hardlopen, maar dat valt nier altijd mee haha![/quote]
Haha nee zal best;).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:33

waar maken jullie het onderscheid tussen lopen en hardlopen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:33

Mag ik me ook melden? Ik ben vorige week begonnen met hardlopen met de Hardlopen met Evy app. Les 3 staat morgen op het programma. Tot nu toe valt het me allemaal reuze mee. Vanavond even een half uurtje baantjes trekken om toch in beweging te blijven want vandaag kan ik door werk niet lopen.

Merk dat ik het wel vooraf in mijn agenda moet zetten en een beetje moet plannen anders kom ik niet aan 3 trainingen per week.

Mijn doel is 5km kunnen hardlopen aan 1 stuk. Mijn basisconditie mag echt flink omhoog. Daarnaast zou het fijn zijn als ik een paar kg afval maar dat is niet het voornaamste doel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:54

Zucchero jij bent wel lekker gevarieerd bezig!

Petitparis wel knap hoor zo’n afstand met de hitte!

He Nel! Leuk dat je ook bent begonnen met lopen! Hoe is het verder?

Ik loop sinds een maand en meestal 4 a 5 keer per week, maar niet zulke grote afstanden. Begonnen met 2,7km en nu wisselende afstanden tot 4,2km. Spierpijn gelukkig niet een keer gehad!
Het grote voordeel van hardlopen vind ik trouwens dat het niet zo veel tijd kost. Het kan makkelijk even tussendoor :)

Gisteravond 4,1 km gelopen in 21.58 en snelheid van 11,2 km/uur. Dit was de 2e keer dat ik 4km liep en 1,5 minuut sneller dan vorige keer! Ging me eigenlijk wel makkelijk af dus was wel tevreden :D En ik was even bij iemand op de weegschaal gaan staan gisteravond (heb ik thuis niet :+); 2 kilo afgevallen sinds ik ben gaan lopen. Mooi meegenomen :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:10

haha ja, ik heb gisteren een afslag eerder genomen, mijn vast ronde is 8.5km. Maar ook al had het gegaan, dat leek mij een beetje overkill, ook voor de honden. Had ze liever thuis gelaten, maar ze stonden te jengelen om mee te mogen. Dus tja, dan beperkt je de stroken die niet langs het water lopen.

hier in combi met het lopen op mijn voeding gaan letten (geen volledige zakken chips meer, 1of2koekjes ipv een half pak, meer groenten en fruit,...) net geen 10kg kwijt *\o/* en eigenlijk veel minder "pijntjes", dus zit veel beter in mijn vel en mijn lichaam is er ook blij mee.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:40

Wauw 10kg is veel!! Echt super knap! En 8,5km is een flink stuk zeg, wandel je dan tussendoor of alles hardlopend? Dat ga ik echt nog laaaang niet kunnen :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:52

Goed bezig dames :D
Ik wil juist absoluut niet afvallen, dat is dus ook nog een uitdaging met paardrijden èn hardlopen..

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:58

Ik ga binnenkort van 24 uur in de week werken naar 32 uur in de week, heb het tot nu toe goed kunnen conbineren door s ochtends vroeg voor mn werk te gaan of in mn weekend. Ik wil absoluut die 3x in de week volhouden want ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat zodra ik dat loslaat ik ook weer stop met hardlopen. Bij mij is het een beetje alles of niets :')

Vanochtend weer gerend, 10, 12, 12 met telkens 1 minuut om op adem te komen. Ik begon zo slecht! Had mn ademhaling niet op orde en het kostte me echt veel moeite en de helft van het rondje om het onder controle te krijgen, heel erg vervelend. Laatste stuk wel ineens de wind onder mn voeten (de banaan kickte in denk ik :j ) dus al met al wel tevreden afgesloten. 15 minuten teruggewandeld, al met al 45 minuten weggeweest en 4,5km afgelegd (incl. wandelstuk). Niet bijzonder, maar goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:08

mijn motto was en is nog steeds, bewegen is beter dan niks doen :)

uhm ik loop eigenlijk continu op hier en daar enkele seconden na om een veter te binden of mijn honden aan te lijnen (de kleinste stopt van zodra ze denkt dat ik ga aanlijnen, de grote loopt gewoon op mijn tempo mee). Maar mijn tempo/snelheid is dan ook niet zo heel snel, zit nog steeds met een gemiddelde van 8 - 8.5km/u en als ik sneller ga, dan doe ik ook maar 3 tot max 5km.
Nog veel ruimte voor verbetering :+

oh en als je meer dan 5kg bijkomt op korte tijd dan is 10 vermageren niet zo heel onrealistisch...
Ben nog steeds aan de zware/stevige kant voor mijn grootte. (61kg en slechts 1.58m)
Laatst bijgewerkt door petitparis op 07-06-16 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:15

Djilna dat lijkt me inderdaad wel een uitdaging haha.

Lillith lekker zo vroeg in de ochtend :) Ik heb dat soms ook, dat ik last heb van mijn ademhaling. Meestal helpt het wel me even goed te concentreren op de manier van ademhalen.

Petitparis ik doe het je niet na om zo'n lang stuk achter elkaar te lopen!

Ik vind het ook vooral fijn om wat fitter te zijn en ik merk nu dat al die hardlopers toch altijd gelijk hebben gehad; het maakt je hoofd even leeg :D Had vooraf bedacht dat een paar kilo er af ook wel prima is maar veel meer hoeft zeker niet. Ik zat gisteravond op 61kg (1.71m).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:53

petitparis schreef:

stevig doorwandelen is zo'n 6 km per uur, dus vanaf 7 km per uur vind ik het hardlopen/joggen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:54

petitparis schreef:

Vanwaar deze vraag? Wandelen is als ik gewoon lekker in mijn normale kleding een rondje loop, hardlopen doe ik een ander 'huppeltje'. Maar soms is dat huppeltje niet snel, dan hoeft het nog niet gelijk lopen te heten toch?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:08

Ik was even in verwarring.
Voor mij is lopen "het springen van de ene voet op de andere met zweefmoment" :+ Wandelen, zelfs stevig doorwandelen, zou in mijn omgeving nooit lopen genoemd worden. Vandaar maar nu ben ik volledig mee :)*

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:54

Ik snap die verwarring wel, had dat met Evy ook in het begin. "Goed bezig! Nu even 2 minuten lopen en flink op adem komen ... En we gaan weer een ferme lap lopen, hier gaan we!" :') Uiteraard weet ik wel wanneer ze lopen (hardlopen) bedoelt en lopen (wandelen) maar het zou wat zijn als ik die twee door elkaar zou halen HAHA.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:49

In het Vlaams wordt 'lopen' gebruikt als hardlopen, in het Nederlands kan het gewoon wandelen betekenen.
Heb ik als begeleider van Vlaamse kinder kampen vaak gehad, dat ik die kids vertelde "en nu gaan we naar de bus lopen!" en dan dachten ze dat we er dus als een gek heen moesten rennen :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:55

Net als wandelen met paard recreatief buitenrijden betekent in België, maar hier wandelen met paard aan de hand is :D
Ach, dat soort verwarringen zijn wel grappig :))

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:12

wij hebben soms zelfs "misverstanden" met mensen van slechts enkele dorpen verder :+