Dan snap ik de spierpijn wel! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SophieFT schreef:Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!
) ongeveer 2x per week. Heel soms 3x of maar 1x. Hangt af van hoeveel ik mijn paard op dat moment train of sowieso hoeveel tijd ik heb in een week. Maar gaat nog steeds prima
doezel2 schreef:SophieFT schreef:Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!
Loop je dan of hardloop je?
Dus ja, hier is het er ook tussendoor plannen. Maar zolang ik het leuk vind kost dat ook weinig moeite. doezel2 schreef:SophieFT schreef:Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!
Loop je dan of hardloop je?

En ik was even bij iemand op de weegschaal gaan staan gisteravond (heb ik thuis niet
); 2 kilo afgevallen sinds ik ben gaan lopen. Mooi meegenomen
en eigenlijk veel minder "pijntjes", dus zit veel beter in mijn vel en mijn lichaam is er ook blij mee.

) dus al met al wel tevreden afgesloten. 15 minuten teruggewandeld, al met al 45 minuten weggeweest en 4,5km afgelegd (incl. wandelstuk). Niet bijzonder, maar goed. 

Ik heb dat soms ook, dat ik last heb van mijn ademhaling. Meestal helpt het wel me even goed te concentreren op de manier van ademhalen.
Had vooraf bedacht dat een paar kilo er af ook wel prima is maar veel meer hoeft zeker niet. Ik zat gisteravond op 61kg (1.71m). petitparis schreef:waar maken jullie het onderscheid tussen lopen en hardlopen?
Wandelen, zelfs stevig doorwandelen, zou in mijn omgeving nooit lopen genoemd worden. Vandaar maar nu ben ik volledig mee
Uiteraard weet ik wel wanneer ze lopen (hardlopen) bedoelt en lopen (wandelen) maar het zou wat zijn als ik die twee door elkaar zou halen HAHA.