Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:27

Huhm maar je stofwisseling is toch altijd actief?

Ik luister gewoon naar mijn lichaam en eet als deze aangeeft "trek" te krijgen.

Kleine maaltijden tussendoor kom ik ook niet aan. Ene dag heb je meer trek dan de andere ;)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:29

Zo denk ik er ook over gribaldi... en zolang het goed gaat hou ik dat ook lekker aan :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:51

Haha ik krijg een reclame te zien hier van chronisch platte buik :')

Een eetpatroon is toch voor iedereen anders. Wat voor de een perfect is, kan voor de ander totaal averechts werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:38

Bianca, ik denk dat het, met het oog op de cursus die je wil gaan doen, echt belangrijk is om zelf kritisch te denken ipv dingen klakkeloos aan te nemen. Gewoon een tip die ik je mee wil geven, want er wordt zoveel onzin geschreven over voeding.

w.b. na een week resultaat zien: in kilo's lijkt dat me sterk, het kan wel zijn dat je met een beter eetpatroon bijvoorbeeld een minder opgeblazen buik zal hebben, beter drinkt en daarmee een betere huid krijgt, dat soort dingen. Maar echt opbouw van spiermassa, danwel afbraak van vetmassa is niet realistisch in een week.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:05

Best interessant artikel! Maar ik denk ook zeker dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt :)

secricible, ik denk inderdaad ook dat het komt dat ik een minder opgeblazen buik heb ;)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:07

Hoppaaa, hard werken wordt beloond! Vanochtend -1 kg :D :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:14

Wat goed bono_ :D
Vandaag na bijna een maand nog eens gaan hardlopen en het ging verrassend vlot, 8,4 km gelopen :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:32

Jullie hebben gelijk hoor.. ik blijf mijn eigen gezonde verstand gebruiken :)
dat gaat namelijk al aardig goed..
Donderdag heb ik trainingsgesprekken.. Coachen betekend ook dat iemand zelf zijn eigen doel stelt en die ook realistisch voor zichzelf stelt.
Ik coach alleen maar :)
Bij vragen kan ik iemand wel een duwtje in de goede richting geven maar ieder moet voor zichzelf weten hoe en wat hij/zei doet.
Zo gaat het bij mij ook heel erg goed zelfs zonder tussendoortjes ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:30

Netjes Bono!

Goed bezig Katrijn.

Hoe was je bijeenkomst Bianca? Leuk hoor, komt vast helemaal goed :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:57

Goed gedaan Bono! Geeft een fijn gevoel of niet? :)

Zo ik had gister weer personal training. Mannn ik kan niet meer, hah! En zo nog les met t paard wat ik rij :).
De pt sessie hebben we gefilmd voor mijn blog.. Voor degene die het leuk vind om te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=nW0mpaGZzHA

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:49

Jaaa zeker! Op deze manier blijft het leuk om Door te gaan :) weet je waar je t voor doet!

Leuk filmpje! Zware training zo te zien maar ziet er goed uit! En wat een mega ruimte daar, wow, heel gaaf!!

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:06

Je bent wel lekker aan het werk gezet MilleniumK. Zulke filmpjes motiveren heel erg, want ik had vandaag echt geen zin om te bewegen. En idd wat een mooie ruimte daar.

Ik heb maandag, dinsdag en vandaag een uur gezwommen. Alleen vandaag na de training had ik opeens enorme last van steken in m'n buik. Misschien iets te veel gedaan vandaag, want heb mezelf echt zwaar gepusht deze keer. Paar keer echt het gevoel gehad dat ik amper zuurstof kreeg tijdens het zwemmen haha. :')

En nu zit ik lekker op de bank met een kom havermout en banaan :P

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:14

Vandaag alweer genoeg beweging gehad! Lekker op de fiets naar stal vanochtend! Ik zou paardje lekker aan het werk zetten maar ze had haar eigen ideeën.. No way dat ze haar uit het weiland liet halen... Dus ik zelf een halfuur Door de wei gestrompeld en toen de moed maar opgegeven... Dus weer lekker naar huis gefietst. Jammer dat het zo moest maar andere keer beter!
Daarnaast net nog even lekker 25 minuten crosstrainer en dus even 400 kcal verbrand :D en dag 9 van de ab Challenge afgerond!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:42

Bedankt meiden! Ik wil proberen nu elke week mijn personal training te filmen, vind het zelf ook altijd erg motiverend om dat soort filmpjes te kijken. En ook fijn voor inspiratie op de oefeningen! Al hoef ik die nu niet zelf te bedenken aangezien ik schema's van mijn personal coach krijg :).

Ja de ruimte is echt gigantisch! Ik heb pt bij de BigGym, dat is echt mega.. Eigenlijk moet je het zien als twee ruim opgezette sportscholen in 1 zaal, want alles wat links van de zaal staat, staat rechts precies ook. Dat is heel fijn voor pt, want het lijkt altijd heel rustig waardoor we vaak meerdere oefeningen tegelijk kunnen doen. Ik zit ook bij een andere gym, TrainMore, en die is altijd behoorlijk druk dus niet fijn voor pt :).

mnka_: Ah lekker joh dat zwemmen! Zou ik ook wel meer willen doen.. Maarja, waar vind ik de tijd? :P En ik weet ook niet echt een fijn bad dichtbij huis..

Bono_: In ieder geval lekker gefietst! Hopelijk krijg je je paard morgen wel uit de wei haha!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:15

gribaldi schreef:
Netjes Bono!

Goed bezig Katrijn.

Hoe was je bijeenkomst Bianca? Leuk hoor, komt vast helemaal goed :)

Wat leuk dat je er naar vraagt het was heel interessant.
Ieder doet het idd op zijn eigen manier maar succesverhalen zijn altijd leuk om te horen van andere :)

nu ik weer dagen werk schiet het 'gezond' eten er nog wel eens bij in... als Kaasmeisje in volendam staan met allemaal lekkere kaas en broodjes is toch wel verleidelijk :(

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:18

wat is iedereen lekker bezig met trainen :)
zou ik ook eens een voorbeeld aan moeten nemen volgende week laatste knie check daarna wil ik het hardlopen weer opbouwen en dan interval met krachttraining gaan doen!

paard sla ik helaas een dagje over ik heb zn last van Hooikoorts (nog iemand?)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:29

DBiancaL, ahh kaasmeisje! Werk je voor een kaasboer in t dorp dat je in Volendam op de markt stond of werk je echt in een winkel daar? :)
Hopelijk zegt de arts iets positiefs volgende week met je knie! Rustig opbouwen dan :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:35

Kirsten ik ga straks je filmpje bekijken, ben wel benieuwd!
Ik heb ook bij iedere dag getraind en ook m'n voeding gaat consistent.. Ik had net voor het eerst het idee dat een broekje iets losser zat maar dat kan ook verbeelding zijn natuurlijk...

Ook weer een nieuwe body&fit bestelling gedaan.
Whey perfection Nutella, proteïne pannenkoek ham/kaassmaak, wheytella, perfection bar witte chocolade, nieuwe vitamines en een bakspray. Ik zie zoveel daar dat ik eens wil proberen....

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:38

Leuk Danique! Oh wat fijn dat je het idee hebt dat je broekje losser is gaan zitten :). Komt helemaal goed! Ben benieuwd wat je van je nieuwe B&F producten vind!

Iemand tips voor goedkoop gezond eten? Net weer terug van de ah weer €33 euro lichter en dan koop ik eten voor 2 dagen.. Ben in een week zo 90 euro kwijt, voor 1 persoon. Moet toch goedkoper kunnen denk ik zo :p

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:49

Leuk filmpje! Moet je vaker doen!
Mijn tip.. Niet naar de AH voor alles, oke dat doe ik zelf ook maar goed. Alles in 1x kopen? Ik ben wel benieuwd wat je nu dan allemaal hebt gekocht want mijn boodschappen zijn echt geen 30 euro en ook niet sinds ik gezond eet.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:23

Misschien op aanbiedingen letten en dingen invriezen? Prijzen vergelijken met andere supermarkten.

Kijk sinds kort ook op de verpakkingen hoeveel gram suiker er in zit. Kijk ik op een pak halfvolle vla, 110gram suiker in dat hele pak. Dat zijn zo'n 28 suikerklontjes. Oké nu eet je meestal niet dat hele pak in 1 keer op maar toch. :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:35

Wat ik toen heb meegekregen als tip is om niets te kopen waar meer dan 5g koolhydraten/suikers in zitten per 100g of ml...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:58

Ik had net gekocht:

Doosje van 6 eieren (bio)
HAK doperwten & worteltjes 350 gr
HAK bruine bonen kleine verpakking
Veldsla
Komkommer
Avocado
Italiaanse kip
Sweet chili kip
Mini wraps
Jonge kaas (ah)
HAK bonen mix
500 gr aardbeien
Pit & zaden mix

Zoiets volgens mij .. Maar wel gelet op de bonus. Moet zeggen dat ik normaal nooit echt dingen als de pit en zaden mix koop, maar dat had ik nu nodig voor door m'n bananenbrood..

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:42

Ik werk op een klompen/kaasmakerij en heb zn pakje aan :)
Heb vandaag de lunch verzorgd voor 107 (samen met collega's natuurlijk) dit waren brabanders allemaal oudjes (die doen dan een tocht door de boerderij en keukenhoff en volendam)
Het is echt heel leuk werk maar ontzettend druk!

wat boodschappen betreft heb ik laatst mijn ogen uit gekeken wat de Lidl allemaal had veel betaalbaarder dan Dekamarkt of Alberthein.
Ik koop voor mijn shakes vooral het ingevroren fruit de mango vind ik erg lekker met vanille (ook doe ik er soms een deelblokje spinazie in proef je bijna niet en voor je gevoel heb je al wat groente op)

Zelf dacht ik ook veel duurder uit te zijn met het kopen van de boodschappen maar valt mij ontzettend mee (vooral omdat ik de chips snoep en koek niet meer haal ;))

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:57

Ik zou kijken wat je op de markt goedkoper kunt krijgen en het daar halen, ik vind avocado's bijvoorbeeld echt schandalig duur bij de AH :=