[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:12

Wauw jullie zijn een gezind :D dan ga ik daar heen! Dank jullie wel

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:13

Vergeet alleen niet even van tevoren een afspraak te maken. Het is er vaak erg druk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:14

Lous schreef:
Vergeet alleen niet even van tevoren een afspraak te maken. Het is er vaak erg druk.

Denk je dat ik wel even langs kan ga om info te krijgen of het bij mij überhaupt kan? Voor ik een afspraak maak en mijzelf er helemaal op verheug :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 00:18

Gianti schreef:
Lous schreef:

Denk je dat ik wel even langs kan ga om info te krijgen of het bij mij überhaupt kan? Voor ik een afspraak maak en mijzelf er helemaal op verheug :P

Inderdaad altijd handig ;)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:12

mijn lage helix is boos -O- heb hem sinds januari maar aangezien ik nogal wat problemen had met de eerste dacht ik: laat ik hem vast open draaien, dan haal ik hem er niet uit maar is het balletje wel los. vond hij niet zo leuk denk ik :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:58

Helix piercings zijn echt bitches af en toe.. Eventjes laten rusten, geef het wat tijd.
Later maar weer verder gaan met het eventueel wisselen. 3-9 maanden genezingstijd.
Dus kan zomaar wat langer duren ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:59

Lous schreef:

Ze werken helaas niet op afspraak -O- Wij wilden ook een afspraak maken.
Dit kon helaas niet, gewoon langskomen en je plekje afwachten.
Inderdaad wel druk, maar kan ook niet anders met zoveel positieve ervaringen :j

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:04

Ik heb mijn forward helix bij Bell´s tattoo in Almere laten zetten Gianti, daar ben ik ook positief over. Tenminste over Bella, die heeft mijn piercing gezet. Ga binnenkort terug voor de tweede :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:23

MuSLi schreef:
Lous schreef:

Ze werken helaas niet op afspraak -O- Wij wilden ook een afspraak maken.
Dit kon helaas niet, gewoon langskomen en je plekje afwachten.
Inderdaad wel druk, maar kan ook niet anders met zoveel positieve ervaringen :j

Nou bij mij was het juist totaal niet druk, kom niet vaak in Amsterdam maar was er toevallig met een vriendin winkelen voordat we naar een concert gingen maar na het checken of een industrial zou passen kon ik gelijk naar boven :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:28

Geen idee, ik weet nog dat dat steeds aangeraden werd.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:07

Vanmorgen mocht ik een les meekijken bij m'n 4 jarige dochtertje op school.

Paar meisjes zagen m'n lippiercing en waren helemaal gefacineerd. Kleine meisjes van 4 of 5 dus haha.
Hoe kon dat? En hoe zat dat dan? Ze hadden zelf ook oorbellen dus uitgelegd dat het eigenlijk hetzelfde was maar op een andere plek.
En toen zagen ze m'n tongpiercing :') Nouuu dat was helemaal bijzonder. Ze raakte niet uitgekeken . Hilarisch hahahaha

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:18

Ik wilde net zeggen, je moet gewoon binnenlopen en op je beurt wachten bij CI&M. In het weekend is het natuurlijk megadruk, maar anders valt de wachttijd reuze mee. En voor informatie kun je natuurlijk altijd binnenlopen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:30

BiBiQ schreef:
Vanmorgen mocht ik een les meekijken bij m'n 4 jarige dochtertje op school.

Paar meisjes zagen m'n lippiercing en waren helemaal gefacineerd. Kleine meisjes van 4 of 5 dus haha.
Hoe kon dat? En hoe zat dat dan? Ze hadden zelf ook oorbellen dus uitgelegd dat het eigenlijk hetzelfde was maar op een andere plek.
En toen zagen ze m'n tongpiercing :') Nouuu dat was helemaal bijzonder. Ze raakte niet uitgekeken . Hilarisch hahahaha

hahaha heerlijk :') maar niet over je andere piercings nog begonnen hoop ik? _O-

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:46

Hahahaha neeee ben je raar!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 02:32

Hi mede-piercing (ex-)dragers :))
Ik praat hier zeer zelden mee, en ik hoop dat ik even binnen mag vallen met een vraag.. :o

Ik zit enorm te twijfelen en ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met oog op een gezond lichaam zit ik erover te denken om mijn helix piercing dicht te laten groeien. Ik heb hem in november laten schieten (dus al ruim 3 jaar geleden nu). Maar omdat ik vaak op mijn rechteroor slaap waar mijn helix piercing in zit, aan kickboksen doe waarvoor ik de piercing iedere training uit moet doen (vet onhygiënisch dus). Lijkt het mij verstandiger om hem uit te doen en dicht te laten groeien...

maaaaar....

Ik ben dus als de dood dat ik straks een lelijk oor hierdoor krijg. De piercing / "open plek" is nu heel rustig en ettert niet, wat hij voorheen wel vaak heeft gedaan.

Dus mijn vraag is, kan ik mijn helix piercing er veilig uit halen en hoe (wordt je er niet juist ziek van, krijg je geen ontstekingen etc?) groeit dit meestal dicht? Wat valt er nog van te zien / voelen? :D

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :o

Tijdstipverklaring: ik ben recent geopereerd aan mijn arm en kan niet slapen door de onrust :') :+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 04:48

Waarom zou je ziek worden als je je piercing eruit haalt? Of waarom zou hij dan juist gaan ontsteken als er nu niks aan de hand is? Die snap ik echt niet...
Je hebt kans dat hij niet meer dichtgroeit. Zelfde als ik mijn oorlel gaatjes dicht zou willen laten groeien.. Ik zou dan kunnen wachten tot ik een ons weeg want dicht gaan ze niet. ;) maar dit verschilt gewoon per persoon en per piercing.

Gewoon eruit halen (niet als hij enorm gaat etteren) en wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:38

Ik snap niet helemaal waarom je piercing regelmatig eruit halen 'vet onhygiënisch' moet zijn. Handen wassen, druppeltje sterilon op je piercing en op je gaatje als je hem er weer in doet, problem solved. Het is zo onhygiënisch als je het zelf maakt :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:58

Sowieso is een piercing hetzelfde als een normale oorbel en die haalt meerendeel van de mensen er toch ook regelmatig uit?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:14

Beste mensen ik maak mij gewoon een beetje zorgen, wellicht iets meer dan nodig... :D O:)

Maar mijn vraag was of ik hem veilig dicht kan laten groeien? Ik ben hem gewoon zat, ik vind het onhandig.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:15

goldenarrow schreef:
Sowieso is een piercing hetzelfde als een normale oorbel en die haalt meerendeel van de mensen er toch ook regelmatig uit?

Ja maar mijn helix groeit binnen 1 nacht al dicht en mijn 4 oorbelgaatjes niet :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:16

Zolang je piercing nu niet vervelend doet (dus niet rood, licht gezwollen, korstjes of gevoelig), kan je zonder zorgen gewoon je piercing eruit laten. :)

Of hij dicht groeit kan niemand zeggen, soms groeien gaatjes wel dicht en anders heb je gewoon een klein gaatje in je oor.

Edit: je zegt dat je helix binnen 1 nacht dichtgroeit, dan is er sowieso dus niet echt een probleem. :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:23

Als je hem zat bent gewoon eruit halen en er niet meer terug in doen :P Zou me geen zorgen maken. Ik dacht dat je het nog niet zeker wist.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:02

Ik ben een eeuwige twijfelaar.. :') :+

Thanks voor de hulp! Ik ga hem er binnenkort uithalen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:33

Ik zou heel graag een helix willen, kan het zijn dat het bij sommige oren niet kan? of zou dat altijd wel kunnen? Ik moet sowieso wachten tot na de mei vakantie want een gehoortest met koptelefoons en een net gezette helix lijkt me geen strak plan..

Nou een algemener vraagje: wat vinden jullie ouders ervan? Nou hebben ze niks te zeggen als dat je oud genoeg bent, maar mijn ouders waren niet eens met mijn tweede gaatjes, die vinden het nu wel mooi. earcuf vinden ze wel oke, maar een helix dan weer totaal niet. Zijn jullie gewoon gaan zetten, of wachten tot je het huis uit bent of zijn de ouders toch wel bijgetrokken?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:41

Mijn moeder tja. Ze kon er niet zoveel aan doen, meestal ging ze wel akkoord.

Ik was zelfs een keer in Amsterdam en appte mijn moeder; ik sta nu in een piercingshop. Zij dacht dus dat ik keihard aan het bluffen was :')
Direct na het zetten ook naar huis gegaan. Toen had ze het door := gelukkig vind ze m wel mooi haha