Idd.ze kijken vaak alleen naar de wond.Nou die geneest gewoon heel goed bij mij,maar die ontsteking zit er ondertussen nog steeds.het oog is nu wel minder gezwollen hoor,na mate de dag vorderd,slinkt het oog wel.Maar s'morgens is het weer zo dik. Maandag ga ik echt de H.A. bellen hoor,dit duurt veel te lang.
Eindelijk! mijn oog traant stukken minder! wat ben ik daar blij mee zeg.Ik kan nu ook weer zonder zonnebril lopen,als de zon niet schijnt. Maar de groen/gele smurrie blijft wel komen en me oog blijft rood.Vanmorgen zat het ook weer dicht geplakt.
Ik heb Oordruppels gekregen voor mijn oog.Klinkt raar,maar ze mogen ook in je ogen,in deze zit n.l. ook ook iets in wat de zwelling verminderd. Dat dubbelzien bij het naar links kijken komt omdat het oog aan die kant nog wat dik is.Moet 4 x daags 1 druppel in het midden op het oog. Vrijdag zou het over moeten zijn,zo niet,moet ik dat melden bij de apotheek,dan krijg ik meer druppels. H.A. vond het ook raar dat ze in Utrecht geen druppels hebben gegeven,terwijl er duidelijk in het dossier staat dat er een infectie in het oog zit.Nou hopen dat het snel over is.
Die druppels helpen snel, ik had na 2 dagen zalf en druppels geen gele korsten meer 's morgens maar moet nu nog een week door gaan met 3x daags druppels en 's nachts zalf. Totaal 14 dagen om te voorkomen dat de infectie terug komt.
Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo snel aanslaat.
Ow das fijn om te horen! idd. ik hoop dat het bij mij ook zo goed helpt.En dat die zwelling idd. ook hiermee weg gaat.Ik heb Sofradex druppels, ken je die?
Ik heb even gekeken, jouw druppels bevatten naast Antibiotica ook Dexametason, Dexa is een tovermiddel als het om zwellingen gaat, maar ook een paardenmiddel. Heeft twee jaar geleden mijn leven gered.... een spuit dexa tegen de zwelling in mijn hersenen door AMS of hoogteziekte.
Ja dát is het wat de H.A. zei,een spulletje waar je zwellingen mee afneemt.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 13-07-15 20:46
Dexa moet inderdaad helpen tegen zwellingen. Heb nu ook dexa voor hersen oedeem na de operatie (bloedingen en lucht in de hersenen). Hopelijk helpt t je snel!
Vorige keer toen ik met dexamethason stopte werd ik daar wel echt ziek van, hoop dat dat niet zo is voor je met de druppels. Denk dat de dosis ook wel een stuk lager is dan bij hersen oedeem/zwelling? Maar dat weet ik niet...
Jaaa het helpt echt wel die druppels,maar ow wat prikt dat ff heftig zeg. Ik begrijp echt niet waarom de oogarts deze druppels nooit heeft voor geschreven.Al die tijd voor niks met ellende gelopen,terwijl dat helemaal niet nodig was.
Die druppels heb ik ook gehad. Begon met 8x per dag. Ik vond ze minder heftig dan de pred forte, daar ging mn neus echt kapot van. Jij kan je traanbuis natuurlijk niet dicht houden, dus dat is ook wel lastig voor je nu. Succes, hoop dat het steeds meer vooruit gaat!
marleen_usar
Geplaatst: 14-07-15 16:05
Als je het aangekoekte wil weg wassen is koude thee een goed middel.
Te laat Marleen hahaha,het aangekoekte is er gelukkig niet meer sinds ik druppel.
Mijn H.A. vroeg gister ook nog wanneer ze het oog gingen corrigeren.Nou alst goed is hoor ik dat in Sept. Zoals het oog nu is blijf ik echt niet mee lopen.