[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:24

Nu houdt het financiele gedeelte me soms nog tegen. Maar als het zo goedkoop zou zijn, haha, dan zou ik wel meer piercings hebben al!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:29

Mijn tragus was 12.50 :D

Hier in de stad vragen ze er trouwens ook 50 voor... in geen 50 jaar :') :')

LisaD

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:35

Vooral nu ga ik echt niet meer 50 euro lappen voor een piercing. Die vriend van me doe ik er zelfs een plezier mee als hij me mag piercen :D!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:54

Bij mij waren ze echt allemaal zo verschillend qua prijs...

Ik twijfel of ik een daith of een rook wil in hetzelfde oor als mijn tragus.
In het oor met de forward helix wil ik denk ik nog een conch die beneden zit, vind die combi echt waanzinnig <3.
Iemand foto van daith en tragus samen en rook en tragus samen?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:51

De piercingshop waar ik altijd heen ga is gesloten vanaf vrijdag de 7e t/m dinsdag de 18e. Dus nu maar besluiten om het donderdag te doen (Labret) of toch na hun vakantie... twijfel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:57

Ik zou het na de vakantie doen :j Kan je gewoon lekker zwemmen ed als het lekker weer is. Hoewel het met een verse labret wel goed te doen is, gewoon je hoofd niet onder water houden :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:38

Ik ga niet op vakantie. Heb al 2 weken gehad. Bedoelde na de vakantie van de piercingshop. ;)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:20

Zou het na hun vakantie doen, als je na het zetten problemen krijgt kun je tenminste bij de shop aankloppen die hem gezet heeft :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:11

Daar heb je een punt.
Andere kant is dat je altijd hun kunt appen, ook in de vakantie. Zo hebben ze me ook erg gerustgesteld toen ik nabloedingen had bij m'n tongpiercing.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:22

Mijn helix heeft me niets gekost

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:35

Moet gewoon doen wat voor jou goed voelt :) Wel fijn dat je in de vakantie nog gewoon kan appen met ze.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:52

Ja vind het heel netjes geregeld bij ze!

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:09

help! mijn helix (twee weken oud) is aan het ontsteken... ik heb sinds 2 dagen wat pijn en gisteren kwam er ook een beetje witte pus uit en sinds vandaag beginnen er twee vochtbultjes te vormen. 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant. Ik heb nog zo mijn best gedaan om dit niet te laten gebeuren |( Mijn schoonmaak routine is nu: 's ochtends weken in gekookt (afgekoeld naar warm) water met 1/4 theelepel zeezout , eens goed schoonmaken met een wattenstaafje en daarna afspoelen en afdrogen met wattenstaafje. 's avonds even onder de kraan houden wassen met sanex o% met wattenstaafje, afspoelen en terug afdrogen met wattenstaafje.
voor zover ik weet zijn er geen pluisjes van de wattenstaafjes gekomen.
ik denk wel dat er shampoo in mijn piercing komt tijdens het douchen maar dat is heel moeilijk te voorkomen...
wat kan ik doen? |( :?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:28

Even contact opnemen met de piercingshop en daar even langs gaan voor controle raad ik je aan.

Gebruik je wel zout zonder sodium e.d.?

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:30

ja puur zeezout :\

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:34

Hmm dat zou toch goed moeten zijn. Anders even gaasjes gebruiken ipv wattenstaafjes. Gaasjes die steriel per stuk zijn verpakt.

En toch maar even voor controle naar de piercer. Die weten het toch het beste en zeker als ze het even kunnen bekijken en controleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:43

Misschien zit je er niet op te wachten als het zo'n zeer doet, maar probeer er eens een week vanaf te blijven? Niet spoelen of schoonmaken met iets. Laat de shampoo er maar langslopen zolang je dat er maar goed uitspoelt en daarna goed droogdeppen met een schone handdoek. Zo heb ik mijn helix verzorgd vanaf het begin (en unicura in de eerste week, onder de douche alleen. Ik douche om de dag). Verder slapen op een schone kussensloop. Mijne is nog geen een keer stout geweest. Je lichaam is duidelijk bezig met het oplossen van dit probleem (anders zou het niet ontsteken en pussen) en als jij dat steeds wegveegt met zeepjes en zoutjes, kan je lichaam weer opnieuw beginnen. Net alsof je steeds een korstje op je knie wegwast met zeep, dan blijft het open!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:34

Ik ga mee met bovenstaande.
Ik denk dat jij het teveel schoonmaakt. Blijf er van af, alleen schoonmaken onder de douche met water. Goed de shampoo er af spoelen en droog maken met een stukje keukenrol. Dit laat geen pluisjes o.i.d. achter en neemt ieder beetje water op.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:46

Ik hen de 1ste week. 2x per dag mijn hekix schoongemaakt. En na die week. Alleen onder de douche. Tenzij hij gevoelig werd. Maakte ik hem ff schoob met univura. En onder de douche. Draaide ik hem een keer

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:56

Marie_v schreef:
help! mijn helix (twee weken oud) is aan het ontsteken... ik heb sinds 2 dagen wat pijn en gisteren kwam er ook een beetje witte pus uit en sinds vandaag beginnen er twee vochtbultjes te vormen. 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant. Ik heb nog zo mijn best gedaan om dit niet te laten gebeuren |( Mijn schoonmaak routine is nu: 's ochtends weken in gekookt (afgekoeld naar warm) water met 1/4 theelepel zeezout , eens goed schoonmaken met een wattenstaafje en daarna afspoelen en afdrogen met wattenstaafje. 's avonds even onder de kraan houden wassen met sanex o% met wattenstaafje, afspoelen en terug afdrogen met wattenstaafje.
voor zover ik weet zijn er geen pluisjes van de wattenstaafjes gekomen.
ik denk wel dat er shampoo in mijn piercing komt tijdens het douchen maar dat is heel moeilijk te voorkomen...
wat kan ik doen? |( :?

Mijn piercer adviseerde om na het haren wassen m'n helix een paar keer naar voren en naar achteren te duwen (niet draaien!) onder de douche, zodat de piercing weer schoon gespoeld werd.

Ik heb de mijne nu een maand en hij doet alleen nog zeer als ik er op lig.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:20

Ok bedankt allemaal! ik ga de zeep weglaten en enkel nog 1 keer per dag met zeezout. Voor de rest gewoon water als er weer pis uit komt ☺

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:23

Maar waarom niet even contact opnemen met je piercer dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:33

Hoe kan het trouwens dat bij de een zijn helix bijna als moordwapen wordt bestempeld en dat de mijne ontzettend braaf is? Heb hem nu een jaar en een maand of zo, nooit vervelend gedaan. Ligt dat aan de manier van piercen of is dat per persoon?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:38

Dat verschilt gewoon per persoon, hoe jij je op dat moment voelt (stress/ziekjes/lage weerstand) etc.
Ik heb twee helixen boven elkaar. De een heb ik best wel last van gehad, heeft een jaar geduurd voordat die stopte met bitchen, was ook altijd gevoelig. Toen die genezen was heb ik er een onder laten piercen waar ik vrijwel geen last van heb gehad. Allebei hetzelfde verzorgd en bij dezelfde piercer laten piercen. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:40

Marie_v schreef:
Ok bedankt allemaal! ik ga de zeep weglaten en enkel nog 1 keer per dag met zeezout. Voor de rest gewoon water als er weer pis uit komt ☺

Ik zou ook even niet zeezouten. Misschien gebruik je wel te veel, of te weinig, zout wat óf niet helpt óf averechts werkt. Je piercing is nog zo vers en nu al aan het zeezouten.. Laat je lijf het eerst zelf even oplossen..