Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Allerlei onderzoeken, maar er is nooit wat uitgekomen.
Op een gegeven moment ben je uitbehandeld.
secricible schreef:Gevaarlijk als in: nutteloos hoop gevend.
elementaire biologie prima, in de praktijk werkt het dus niet.
Citaat:faecestransplantatie is juist iets volledig nieuws.
Citaat:De complexiteit van onze darmflora is nig lang niet bekend genoeg om in een pilletje gestopt te worden. En natuurlijk gebruiken ze niet de faeces van de buurman, dat lijkt me nogal logisch...
phormicola schreef:Wanneer er nog een hoop winst te behalen valt met voeding is het onnodig om met pillen en transplantaties te smijten, denk ik. Met de juiste voeding geef je de juiste bacteriën een goede bodem, waardoor de bacteriën die nu allicht problemen veroorzaken weer wat minderen.
En ik weeg ook twee kilo meer, heel normaal met dit weer
Het is nu overigens wel belangrijk dat Tineke wat vaker weegt zodat ik inzicht kan krijgen. Ik zie haar natuurlijk niet in persoon dus ik heb data nodig. Een keer per dag is prima. Al gooit dit weer wel roet in het etenHet is namelijk prima mogelijk om af te vallen terwijl je vocht vasthoud en aan komt op de weegschaal.
zonnebloem18 schreef:Ik denk dat dit inderdaad het belangrijkste doel is nu.We kunnen trouwens wel discussiëren over het mogelijk aanpakken van de ME, maar ik denk dat het voor [naam] nu veel belangrijker is om af te vallen, lichamelijk en hormonaal stabiel te zijn en dan te kijken wat dat doet voor de rest van haar klachten. De klachten die er dan nog zijn kunnen dan al dan niet aangepakt worden.