[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:36

Dat kan toch gewoon met een vork?

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:38

Hier staat op de planning om vanmiddag de bananen pannekoekjes weer eens te gaan maken als lunch!

Zometeen richting pony om een flinke buitenrit te gaan maken! En misschien nog een rondje hardlopen. Morgen staat er ook een flinke buitenrit op de planning, heerlijk dat het zulk lente weer wordt! :)

Hebben jullie nog leuke ideetjes voor dingen om door de havermout te doen?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:39

Nies_ schreef:
Dat kan toch gewoon met een vork?

ga ik ook doen :Y)

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:43

Lekker!
Ik ga vanavond naar de bios, dus dat word iets minder gezond..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:07

-O- waarom vindt iedereen dit zo lekker?
misschien had ik daardoor te hoge verwachtingen, maar het viel mij een beetje tegen.
niet vies hoor! maar ook niet echt lekker.. wel weer iets anders dan brood en het vult lekker dus dat is wel fijn!!

ik ga nog even verder zoeken naar iets anders gezonds/lekkers :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:15

:)* ik voeg de volgende keer wat kaneel toe voor een lekkerdere smaak

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:25

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:55

Lady's wat gaan jullie hard! 1 dag weg en 5 pagina's lezen

ik vond die banaan pannenkoekjes ook niet zo lekker, kreeg de neiging er veel suiker door te doen. Daarnaast ben ik altijd wat bang met teveel eigeel eten, hoor altijd dat dat niet goed is voor je.

Ik ontbijt altijd met brood, wit brood *D vind dat het lekkerste.

O: 2 witte boterhammen (tenzij extreem vers, dan meer :+ ) en goede kop thee + glas water
M: 2 witte boterhammen + kop thee
A: wat de pot schaft, meestal rijst, pasta of aardappelen gerecht. 1x in de week vis.
T: appeltje of banaan etc. Veel thee! En met veel honger belvita breakfast!

Dit is de basis.

Even een aantal pagina's terug (rond pagina 28) ging het even over calorie tellen en het gevaar daarvan. Maar ik ben ook wel geschrokken wat sommige mensen mogen eten. Als je actief leeft en loopt op een dag vind ik 1200 max om te eten echt heel heel weinig. Ik vond 1700 voor mezelf ook te weinig :o Ik loop de hele dag rondjes en ben actief. Mijn zusje is ook gestart, maar die heeft idd als advies 1200 max. en ze is 16. Het kan niet dat zij daar genoeg aan heeft.

Hoe is het met de sportprogramma's, iemand ook bezig met die 7 minute workout van lifehack?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:57

Ik meld me ook! :D
Heb niet het hele topic gelezen... *schaam

Ik wil en moet afvallen voor mijn gezondheid. Ben al een hele tijd bezig, maar nu opnieuw fanatiek aan het sporten. Doel is 3x per week te sporten en dan nog een aantal keer thuis wat te doen. Uiteraard op mijn eten letten. Ben een echte emotie-eter.

Leuk dat dit topic er is. Kunnen we elkaar motiveren! :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:00

Nou ik heb vandaag een "cheatday"
Er wordt hier een verjaardag gevierd :)

Ik voel me alleen niet 100% fit, dus vol vreten zal t niet worden! (Geluk bij een ongeluk)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:33

Ik maak altijd havermout pannenkoekjes, omdat ik geen banaan lust. Ook heel erg lekker!
100 g havermout, 200 ml melk, 1 ei en evt een theelepel honing.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:38

_Yasmine_ schreef:
Even een aantal pagina's terug (rond pagina 28) ging het even over calorie tellen en het gevaar daarvan. Maar ik ben ook wel geschrokken wat sommige mensen mogen eten. Als je actief leeft en loopt op een dag vind ik 1200 max om te eten echt heel heel weinig. Ik vond 1700 voor mezelf ook te weinig :o Ik loop de hele dag rondjes en ben actief. Mijn zusje is ook gestart, maar die heeft idd als advies 1200 max. en ze is 16. Het kan niet dat zij daar genoeg aan heeft.

Hoe is het met de sportprogramma's, iemand ook bezig met die 7 minute workout van lifehack?

Is ook zeker niet gezond. Ik heb iets van 1350 in die app staan terwijl alleen mijn BMR (?) al ongeveer 1500 is en ik dan dus ook nog moet eten voor energie en sporten etc.
Dus ik zit normaal gesproken dus ook wel tussen de 1700 en 2000 en ben daar de afgelopen 2 maanden op een normaal tempo mee afgevallen.

Maar goed, ik staar me ook niet blind op die calorieën maar vind het vooral handig dat ik in een oogopslag kan zien hoeveel en wat ik op een dag gegeten heb en ik vind dat overzicht suikers, vetten, koolhydraten etc ook best wel handig :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:52

Blacky94 schreef:
_Yasmine_ schreef:

Is ook zeker niet gezond. Ik heb iets van 1350 in die app staan terwijl alleen mijn BMR (?) al ongeveer 1500 is en ik dan dus ook nog moet eten voor energie en sporten etc.
Dus ik zit normaal gesproken dus ook wel tussen de 1700 en 2000 en ben daar de afgelopen 2 maanden op een normaal tempo mee afgevallen.

Maar goed, ik staar me ook niet blind op die calorieën maar vind het vooral handig dat ik in een oogopslag kan zien hoeveel en wat ik op een dag gegeten heb en ik vind dat overzicht suikers, vetten, koolhydraten etc ook best wel handig :)

Ja daar kijk ik ook steeds naar, vind die handig. Al heb ik er een aantal waarbij ik er altijd overheen ga, cholestrol, vetten.. daar mag je 0.0 van hebben.

Ik begin de scan functie steeds leuker te vinden!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:18

Ik vind die scanfunctie ook fijn!
Maar dat komt ook deels omdat als ik bepaalde producten op zoek de calorieën vaak wel kloppen maar niet altijd alle ingrediënten. Sta geregeld met vitaminen veel te laag terwijl ik weet dat het in bepaalde producten wel zat (als is het maar een klein beetje).
En als ik ze dan scan vs op zoek zie je dat het er dan vaak wel gewoon op staat...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:42

Die scanfunctie maak ik ook dankbaar gebruik van. :)

De 7 minute workout wou ik eerst wel gaan doen, maar ik haal m'n beweging al met fietsen en mijn daily challenges. De 7 minute erbij vind ik te veel.

Ik zou max. 1200 calorieën binnen moeten krijgen, maar ik kom er elke dag overheen. Ik snap gewoon niet hoe ik die 1200 moet aanhouden, met normaal eten kom ik er al overheen. :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:49

Die 7 minuten workout doe ik ook, althans, sla soms dingetjes over of doe andere oefeningen. Aangezien ik bijvoorbeeld push ups niet kan doen :+

Ik doe ook de oefeningen in de badkamer, die is niet zo groot dus kan sommige dingen niet doen haha.

Ik kijk altijd echt uit naar mijn weegmoment, ookal is het toch wel een beetje spannend haha.

Banaan ei pannekoeken vind ik ook echt niet lekker.
Kwestie van smaak denk ik, ik word al misselijk als ik geprakte banaan zie :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:01

Ik merk sowieso dat je al automatisch afvalt als je dierlijke producten ditcht hoor :7 vlees at ik sowieso al niet meer en tegenwoordig ook nog maar heel weinig zuivel en ei. Nom! :Y) :)

Ik wilde vandaag nog gaan hardlopen maar mijn benen hebben het flink te verduren gehad gisteren en morgen wilde ik een lang rondje gaan lopen... Ook heb ik beloofd te helpen met schoonmaken op de vereniging... Dus die sla ik even over vandaag. Jammer, maar ik ga wel netjes mijn challenges doen, heb ik niet helemaal stil gezeten :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:10

7 minute workout heb ik op sommige delen ook aangepast :D
Push-ups vanuit de knieen ipv. de tenen (trek het anders echt echt echt geen 30 sec)
maar vind het programma ook flink pittig!

Weegmoment doe ik niet iedere dag :D 1x per week vind ik wel voldoende.
Eigenlijk met meetlint ook aan de slag, geeft wel een beter beeld van de veranderingen.

Ik doe vandaag bijzonder weinig actief, boekje zo erbij en hop de zon in!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:16

Elke dag wegen heeft ook weinig zin :)* je gewicht fluctueert van nature teveel om daar iets uit te halen. Eén keer per week, op dezelfde dag, dezelfde tijd, is het nauwkeurigst.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:17

Ik weeg ook 1 keer per week inderdaad.
Merkte wel dat ik er 'vroeger' bij eerdere pogingen om af te vallen meer moeite mee had om niet elke dag op de weegschaal te gaan staan.

Mijn moeder is ook bezig met afvallen, maar merk dat zij soms 2 keer per dag op de weegschaal gaat staan omdt ze bang is dat de weegschaal het 's ochtends niet goed deed. En dan balen dat ze is aangekomen...

Ben wel blij dat mijn moeder ook bezig is met afvallen, merk wel dat dat veel makkelijker is met alles.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:20

Nou kom op Yasmine!! ik heb al een uur paardgereden en daarna nog samen in het zonnetje gestaan!
Afbeelding

Je kan straks ook mee hardlopen ;) ;)
Nee hoor geniet van je boek en de zon!

Ik ga nu even eten, douchen, het huishouden doen, hardlopen, weer even terug naar stal, koken en bowlen..
dus geen tijd meer voor bokt :') of stiekem wel tussendoor natuurlijk..

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:31

Goed bezig nanno! Mooi paardje. :D

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:44

Heerlijk 'ritje' van 16 km gemaakt met ponylief! Morgen ochtend rondje hardlopen en daarna weer een flinke rit maken! Straks nog even bezig met wat oefeningen. Krijg door het weer helemaal zin om wat te gaan doen!

Is de 7 min. Workout een app of iets van internet?

_Yasmine_ dagje niet zoveel doen is ook weleens lekker! :)
Nanno_123 sportief bezig! Leuk paard heb je ook!

Vanavond ga ik het receptje met kip, wokgroente en cashewnoten van Emma eens proberen, ben benieuwd!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:48

Nanno_123 schreef:
Nou kom op Yasmine!! ik heb al een uur paardgereden en daarna nog samen in het zonnetje gestaan!
[ Afbeelding ]

Je kan straks ook mee hardlopen ;) ;)
Nee hoor geniet van je boek en de zon!

Ik ga nu even eten, douchen, het huishouden doen, hardlopen, weer even terug naar stal, koken en bowlen..
dus geen tijd meer voor bokt :') of stiekem wel tussendoor natuurlijk..

Ik ken jou gewoon in het echie! Haha had het nog niet eerder gezien! herken het aan je paard :o
Hardlopen kan met rechterbeen niet, daarna kan ik echt een week niet lopen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:59

Gisteren stond ik trouwens dus op een concert en fe zangeres van de band had een heel doorschijnend shirtje aan. En een buikje. Of nou ja, de hoeveelheid buik waar de gemiddelde vrouw van zegt "iew, daar moet ik vanaf". Maar ze was knap! Echt super. Hoe fantastisch is het als je niet perfect bent maar toch je lichaam zo durft te laten zien. Ze is echt een mooie vrouw. :D
Ik zeg niet niemand meer af hoeft te vallen maar... Wees wel eerlijk tegen jezelf. Misschien ben je al ontzettend lekker om te zien. :D