MaritB schreef:Ik heb ook onwijs veel moeite met gezond eten. Helaas ben ik gezegend met een fruit en noten allergie waardoor heel veel vervangers al voor mij afvallen. Heel tijd heb ik vrijwel geen cola gedronken dus alleen water, thee en koffie maar dat gaf in gewicht helemaal geen verschil. Nu drink ik alweer een tijdje meer cola maar ik merk geen verschil.
Wel heb ik een hele tijd maagklachten gehad waardoor ik nooit een vol gevoel had, moest eten en eten en eten waardoor ik ben aangekomen. Mijn zwaarst was ik op 63 kilo terwijl ik ruim 1,5 jaar geleden nog 54 kilo woog. Momenteel zit ik rond de 58/58,5 kilo.
Ik heb zo ook mijn lastige dingen, allergisch voor gluten en melk, flink intolerant voor soja, varkensvlees en fruit gaat ook maar mwah mwah.
Tenminste ik merk met fruit dat ik gelijk erg opblaas en winderig word, toch een teken dat het niet goed is, daarbij ben ik vrij gevoelig voor candida..
Brood eet ik 1 qua vermoeidheid niet en ook weer voor candida niet hetzelfde als met fruit.
Veel simpele dingen vallen dus al af hier, maar ik heb het geluk dat ik geen hele grote eter ben.
Dus veel lekkere dingetjes geef ik al niet om of niet zo veel, dat scheelt al wel.
Koolhydraten gaat goed als ik het op 1 keer per dag houd, fruit met mate en ik drink zo min mogelijk suikerrijke drankjes.
Noten kan ik wel tegen gelukkig, dan is een notenreep van eat natural of een koekje van zonnatura wel makkelijk meenemen.
Wat ik de grootste handicap vind is melk als het gaat om sporten!
Het is zo makkelijk eiwitten binnen hengelen met kwark of melkproducten.
Ik heb nu iig een shake die legaal is en die ik goed weg krijg met amandelmelk en eieren kip is ook prima, maar ik heb gewoon niet altijd zin om er de keuken voor in te moeten.
Als we wat eten en er is een kipfilet over ofzo bakken we die dan wel gelijk mee, zodat als ik gesport heb of als ik trek heb dat er wat staat.
In bijvoorbeeld gerookte kip zit vaak weer E621, dat is echt rommel en dan blijf ik maar eten!
Verder heb ik geen problemen met mijn dieet gelukkig en ik voel me ook goed erbij.
Ik ontwikkel er ook goed spieren mee, dus ik ga er nu van uit dat wat ik doe goed is.
Qua gewicht zit ik op 60 kg met 1.67 dus dat is ook niet raar, naast dat strakker leuk zou zijn hoeft er ook niets af van mij. Ik ben ook 2 kg aangekomen sinds het sporten, maar ik was ook echt zero bespierd na jaren ziek zijn dus zo gek is dat niet.