Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:36

Deetjeeuh schreef:
Waarbij loop je vast? :)

Vind het zelf ook ontzettend lastig, ook omdat ik niet bepaal wat we als avondeten eten. Dus probeer zoveel mogelijk gezonde snacks mee te nemen naar school (zelf gebakken) en voor de rest ook niet te veel te snacken.... Maar goed, net als ik naar school ga (dan is de discipline ook beter voor eten, kan alleen maar eten wat ik meeneem :') ) zijn mijn gezonde snacks op. Morgen maar weer nieuwe maken. :Y)

Ik heb een klein beetje bijgeknutseld en nu wordt het werkbaar.
Ik las het advies om 1,8 gr eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gr vet te gebruiken, en dan aanvullen met koolhydraten. Maar door mijn relatief hoge gewicht en beperkte kcal kwam ik op zo weinig koolhydraten uit dat ik net zo goed dr. Frank had kunnen doen ofzo, haha. Kon nog geen appel eten... Dus nu de vetten iets naar beneden bijgesteld, dat bied ademruimte voor de koolhydraten en een volwaardig eetschema. Vanaf vrijdag gaan we testen, myfitnesspall is bijgewerkt.

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:33

Over voeding enzo kan ik verder niet mee praten. Daar heb geen geen verstand van en ik eet gewoon wat de pot schaft. Een aantal weken eet ik al geen friet meer, het snacken savonds probeer ik niet meer te doen en ik drink minder frisdrank. Dat is in iedergeval al 1 stapje.

Vandaag weer bodypump gedaan. Was voor mij de 2e keer. Merk dat het al veel beter ging. Ik kon eigenlijk alle oefeningen volhouden. Volgende keer ietsjes omhoog in gewichten met squads. Vandaag ook nog een sporttas gewonnen bij de club ber was een nieuwjaarsloterij met best veel prijzen. Hoofdprijs was een jaar lang gratis sporten.

Morgen weer een lesje kickfun!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:09

MaritB schreef:
Ik heb ook onwijs veel moeite met gezond eten. Helaas ben ik gezegend met een fruit en noten allergie waardoor heel veel vervangers al voor mij afvallen. Heel tijd heb ik vrijwel geen cola gedronken dus alleen water, thee en koffie maar dat gaf in gewicht helemaal geen verschil. Nu drink ik alweer een tijdje meer cola maar ik merk geen verschil.

Wel heb ik een hele tijd maagklachten gehad waardoor ik nooit een vol gevoel had, moest eten en eten en eten waardoor ik ben aangekomen. Mijn zwaarst was ik op 63 kilo terwijl ik ruim 1,5 jaar geleden nog 54 kilo woog. Momenteel zit ik rond de 58/58,5 kilo.

Ik heb zo ook mijn lastige dingen, allergisch voor gluten en melk, flink intolerant voor soja, varkensvlees en fruit gaat ook maar mwah mwah.
Tenminste ik merk met fruit dat ik gelijk erg opblaas en winderig word, toch een teken dat het niet goed is, daarbij ben ik vrij gevoelig voor candida..
Brood eet ik 1 qua vermoeidheid niet en ook weer voor candida niet hetzelfde als met fruit.

Veel simpele dingen vallen dus al af hier, maar ik heb het geluk dat ik geen hele grote eter ben.
Dus veel lekkere dingetjes geef ik al niet om of niet zo veel, dat scheelt al wel.
Koolhydraten gaat goed als ik het op 1 keer per dag houd, fruit met mate en ik drink zo min mogelijk suikerrijke drankjes.
Noten kan ik wel tegen gelukkig, dan is een notenreep van eat natural of een koekje van zonnatura wel makkelijk meenemen. :)

Wat ik de grootste handicap vind is melk als het gaat om sporten!
Het is zo makkelijk eiwitten binnen hengelen met kwark of melkproducten.
Ik heb nu iig een shake die legaal is en die ik goed weg krijg met amandelmelk en eieren kip is ook prima, maar ik heb gewoon niet altijd zin om er de keuken voor in te moeten. :+
Als we wat eten en er is een kipfilet over ofzo bakken we die dan wel gelijk mee, zodat als ik gesport heb of als ik trek heb dat er wat staat.
In bijvoorbeeld gerookte kip zit vaak weer E621, dat is echt rommel en dan blijf ik maar eten!

Verder heb ik geen problemen met mijn dieet gelukkig en ik voel me ook goed erbij. :)
Ik ontwikkel er ook goed spieren mee, dus ik ga er nu van uit dat wat ik doe goed is.
Qua gewicht zit ik op 60 kg met 1.67 dus dat is ook niet raar, naast dat strakker leuk zou zijn hoeft er ook niets af van mij. Ik ben ook 2 kg aangekomen sinds het sporten, maar ik was ook echt zero bespierd na jaren ziek zijn dus zo gek is dat niet.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:02

Ik kom even binnen vallen. :o Ik wil me alvast aanmelden in dit topic!
Vanwege goede voornemens enzo, ga ik fitnessen. Ik heb het eerder al een tijdje volgehouden, maar toen met de studie kon ik dit er niet nog eens bij hebben.. Nu ben ik inmiddels afgestudeerd, en ik merk dat alleen paardrijden gewoon niet zo veel meer doet met mijn lichaam. (gewoon recreatief hobbelen :o )

Ik wil vooral mijn romp gaan versterken. Buik- en rugspieren heb ik gewoon niet.. Sit-ups kan ik ook echt niet. :')
Ook omdat ik al een paar keer tintelende uitstralingen naar mijn benen heb gehad ben ik nu wel van plan om de boel mooi en stevig te maken. :)

Mijn gewicht ben ik tot nog toe tevreden over. Ik ben 1.70 en weeg met kleding aan nu rond de 59,5.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:01

Heb zelf pas via Ebay een abmat gekocht. Dat is een matje wat je onder je rug legt als je situps doet om je range of motion te vergroten. Zelf vind ik dit ook erg prettig omdat mijn rug wat hol is wat anders erg lastig is met sit ups. Doe nu elke dag situps om mijn core te versterken waardoor ik ook weer zwaardere gewichten in de sportschool aan zou moeten kunnen :j

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:38

Ik ben vanmiddag even naar de Primark geweest en zag daar sportkleding hangen! aangezien ik nog maar 1 setje had, heb ik gelijk 2 nieuwe setjes meegenomen!

Toenstraks weer 1 uurtje kickfun gedaan. dat ga ik morgen weer voelen. Het enige jammer was dat er 2 weinig van die zakken waren ( weet even niet hoe ze heten). dus moest ik met 1 vriendin samen doen met 1.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:28

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:43

Wat flut zeg, daar gaan veel mensen intrappen...

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:05

Nog gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik ben weer even afwezig geweest, in de vakantie ook weinig gedaan in verband met veel werken en ik voelde me totaal niet lekker.
Gisteren weer een lesje polefitness gedaan.
En nu eerst de rest even bijlezen, dan weet ik ook weer waar jullie mee bezig zijn :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:30

Ik hoop dat ik vrijdag weer kan. Sinds zondag lage rugpijn. Ik dacht dat ik het mbv paracetamol er wel uit kon lopen, maar lijkt erger dan beter te worden. Morgen afwachten. Vrijdag naar de dokter of de sportschool....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:30

Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Mag ik me ook melden? Ik heb me nog niet aangemeld voor de sportschool, maar wil de stap nu toch een keer gaan zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:31

Beterschap! hopelijk kun je vrijdag weer sporten!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:43

Bedankt Laura, gewoon doen Renee... Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar in maart ben begonnen,. Ik dacht iedereen gaat vast in jan en dan haak ik af door de drukte. Maar merk op onze sportschool geen verschil. Maar was er zaterdag iets na half 9..

Gewoon doen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:49

Ja, ik ben al een aantal keer begonnen en weer gestopt na een aantal maanden, dat de stap om te beginnen nu wat groter is. Ben tuis al wel redelijk fanatiek bezig met oefeningen en hardlopen, maar dat schiet toch niet echt op. Buiten dat ik geen idee heb of ik wel goed bezig ben, ga ik ook niet in het donker hardlopen -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:21

Net lekker naar bodyshape geweest. Nu volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:49

Ik ben ook naar bodyshape geweest en daarna nog een les bodypump gedaan. Dat ga ik morgen voelen. Helaas kan ik nu 4 dagen niet gaan.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:01

Zo lekker gesport allee een stapje zwaarder :D vandaag voor het eerst gesquat met gewicht. Ik schijn erg ver door te buigen, maar ik vond het wel wat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:07

Ik ben afgelopen 4 dagen druk geweest..
Zondag een half uur gezwommen, maandag aquafitness, gisteren functional training en vandaag aquafitness.
Nu echt helemaal op dus zo slapen en morgen bijtanken.
De functional training bevalt wel, alleen heb ik nu last van mijn hiel en gisteren mijn knieen, dus dat moet ik in de gaten houden..
Heb nu ook wel mega spierpijn dus ga me er nu nog heel even niet druk om maken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:10

Ik meld me weer, ik ben maandag begonnen met een rondje lopen en tussendoor een paar honder meter hardlopen, kon dit prima uithouden maar heb toch spierpijn.. :+

Daarnaast ook begonnen met het Weight Watchers programma.

Ik merk wel dat ik minder honger heb en verlang totaal niet naar snoep, terwijl ik echt alles kon eten wat los en vast zit. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:32

Wat is functional eigenlijk. Hoor het bij ons op de sportschool nooit

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:02

Uhm deze keer 5 rondes, dus 5x400 meter roeien, 5x15 deadlifts en daarna 5x10 opdrukken. Totaal was ca 20 minuten gas en daarna einde training. Vorige keer was heel anders weer, dus wat voor naampje? Ik zie door de bomen het bos niet meer!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 06:41

Volgens mij is dat functional een soort afgeleide van crossfit...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:03

Ik hoop dat alles "functional" is..... anders doen we het voor niks :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:04

Denk dat de naam bedacht is vanuit het feit dat crossfit allemaal functionele oefeningen zijn: dus geen apparaten waarbij je 1 spiergroep traint, maar bewegingen die je altijd maakt (duwen, trekken, springen enz.) en waarmee je alle spiergroepen tegelijkertijd traint.