[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:09

Wow, die met die veer en handtekening is wel heel erg gaaf. Ook erg mooie gedachte erachter :j.

Paardennaam of uberhaupt een naam zou ik nooit doen, maargoed, als jij er blij mee bent is het goed toch :). Hoop alleen dat je er over 2 jaar nog steeds blij mee bent :).

Die hierboven vind ik lekker vrolijk, zou alleen zelf voor iets dunnere omlijning zijn gegaan.

Lau

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:12

Een naam van een paard durf ik nog wel aan, als het paard echt veel voor je betekent, of misschien wel dood is.
Verder de naam van je vriend ofz is echt het stomste wat je kan doen. Kinderen en dierbare die dood zijn kan ik begrijpen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:13

Kan ik begrijpen, maar ik zou het zelf persoonlijk toch nooit doen. Dan zou ik een teken, plaatje of symbool nemen wat staat voor diegene. Maar dat is en blijft toch persoonlijk :)!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:19

Inderdaad ik heb een paard die heel veel voor mij betekend, ondanks dat ik er drie heb is hij echt zo'n once in a lifetime paard. Ik wilde eigenlijk ook zijn naam, maar laat het nu op een andere manier verwerken. :j

Bij namen, van overleden dierbare of kinderen of wat dan ook ben ik altijd een beetje huiverig. Net zoals een portret, je weet nooit hoe het uiteindelijk wordt.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:50

Oef, van de reacties die hier geplaatst worden zou ik ook acuut spijt krijgen. :=

@xSlvna: Knap dat je zo snel een grote beslissing kan maken! Nu hopen dat het de verstandige beslissing is geweest.
Ben benieuwd naar een foto zonder folie. :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:12

Spijt is ook maar relatief. Ik heb ook een tattoo die ik nu niet opnieuw zou laten zetten maar hij zit me ook niet in de weg. Een ander wil ik ooit nog eens helemaal laten coveren (met hetzelfde ontwerp maar dan heel realistisch door een topartiest), maar ook die stoort me verder niet. Het zit er gewoon, net als een moedervlek of zoiets, het hoort bij mijn lichaam en dat is prima.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:13

Wow, rustig aan jongens.

Eigenaresse vond het erg mooi, maar houd niet van tattoo's. De tattoo zelf vond ze niet erg.

Het dier is echt zoals KimD beschrijft een "once in a lifetime paard", en ik weet gewoon voor de volle 100% dat ik hier geen spijt van ga krijgen. Dat het dier op papier niet van mij is boeit mijn gevoel toch écht niks, dus dat "verzorgpony" gedoe slaat nergens op. In mijn hart is alles 'wat we delen', om het maar even zo te zeggen, toch echt MIJN beleving, dat deel ik niet met de eigenaresse van de pony. :')

Ja spijt ga ik krijgen, maar niet van de tattoo maar dat ik het in dit topic heb gezet want jongens, wat een poedersuiker commentaar kunnen jullie leveren. Hou dat lekker voor je, zeker als de tattoo al staat.

Ik heb genoeg verzorgpaarden gehad, veeeeel trouwens. Heb gedurende de zelfde tijd van Beauty ook meerdere andere paarden gereden, dagelijks verzorgd en en. Maar met andere paarden ben ik gewoon echt anders. Als ik ga om te 'ontstressen' moet ik van de 5 die ik kan pakken toch echt gewoon B pakken, al is het maar om even te gaan knuffelen zodat ik weer vrolijk ben...

Wacht... voor wie verantwoord ik me eigenlijk, dit is belachelijk, maar oké. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:17

xSlvna schreef:
Wow, rustig aan jongens.

Eigenaresse vond het erg mooi, maar houd niet van tattoo's. De tattoo zelf vond ze niet erg.

Het dier is echt zoals KimD beschrijft een "once in a lifetime paard", en ik weet gewoon voor de volle 100% dat ik hier geen spijt van ga krijgen. Dat het dier op papier niet van mij is boeit mijn gevoel toch écht niks, dus dat "verzorgpony" gedoe slaat nergens op. In mijn hart is alles 'wat we delen', om het maar even zo te zeggen, toch echt MIJN beleving, dat deel ik niet met de eigenaresse van de pony. :')

Ja spijt ga ik krijgen, maar niet van de tattoo maar dat ik het in dit topic heb gezet want jongens, wat een poedersuiker commentaar kunnen jullie leveren. Hou dat lekker voor je, zeker als de tattoo al staat.

Ik heb genoeg verzorgpaarden gehad, veeeeel trouwens. Heb gedurende de zelfde tijd van Beauty ook meerdere andere paarden gereden, dagelijks verzorgd en en. Maar met andere paarden ben ik gewoon echt anders. Als ik ga om te 'ontstressen' moet ik van de 5 die ik kan pakken toch echt gewoon B pakken, al is het maar om even te gaan knuffelen zodat ik weer vrolijk ben...

Wacht... voor wie verantwoord ik me eigenlijk, dit is belachelijk, maar oké. :')

Ik ben zelf 18, en heb eigenlijk dezelfde situatie als jij. En ondanks dat ik zelf voor een tattoo ga, zou ik nooit een tattoo van een verzorgpaard (of überhaupt mijn eigen) paard nemen. Stel dat er straks iets gebeurd, dan heb je alleen nog maar negatieve gedachten als je de tattoo ziet. Dat is precies wat men hier wilt voorkomen, daarom reageren ze zo. Het is natuurlijk je eigen lichaam, en je moet het zelf weten hoor! Maar ik vind het persoonlijk niet de slimste actie. Zou nooit iets van anderen op mijn eigen lichaam zetten, alleen iets wat betrekking heeft op mijzelf. Bijvoorbeeld persoonlijke groei oid. Of natuurlijk omdat je het gewoon mooi vindt ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:21

Voor mij betekenen die 5 jaar gewoon heel veel, uitleg hierover kan ik in PB geven, maar niet zomaar op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:23

Maar ja Silvia, je bent 17, dat is gewoon nog heel jong om een tatoeage te nemen, laat staan een naam van een paard. Logisch dat er dit commentaar wordt gegeven. Dat zijn meningen van anderen en hun goed recht, maar als jij er bij mee bent, prima toch? Ik zou t ook niet kiezen, zeker niet op zo'n jonge leeftijd, en dan al helemaal niet door iemand die bij jou thuis komt, dat vind ik persoonlijk erg link, misschien niet vanwege het goed zijn, maar meer vanwege hygiene. Heeft hij jou een formulier laten tekenen met daarin bewijs van hygiene oid?
Impulsiviteit is altijd 50/50, het kan goed uitpakken, maar ook slecht uitpakken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:27

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:31

Gave foto's. :j

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:19

ik heb gister mijn eerste tattoo gezet.
De pijn viel gelukkig erg mee en ik ben echt heel blij met het resultaat!!
Deze tattoo heb ik laten zetten voor mijn oma's..Ze leven gelukkig allebei nog maar mijn ene oma heeft net 13 dagen op de ic gelegen waarvan 10 dagen in slaap.Ze er wonder boven wonder weer bovenop gekomen en gaat nu revalideren..mijn andere oma heeft hartklachten en dat kan dus ook maar zo afgelopen zijn..Ik vond het dus nu wel tijd om een tattoo te laten zetten zodat ze 'm allebei nog kunnen zien! Allebei mijn oma's houden van orchideeën dus vandaar dat ik 2 orchideeën heb laten zetten.

Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:43

Mooi!
Leuk ook voor je oma's dat ze hem nog kunnen zien :)

Mijn oma houdt totaaaaal niet van tattoo's, dus zij zou er niet blij van worden.
Toch komt er een tattoo als zij komt te overlijden...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:05

xSlvna schreef:
Wow, rustig aan jongens.

Complimenten voor je rustige uitleg. :)
Hier een tattoo van de naam van mijn paard en hond (initialen) laten zetten op m'n 17e, in één week besloten, laten maken en laten zetten en tot op de dag van vandaag (ben nu bijna 24) nog een seconde spijt gehad. Dus ik hoop dat jij er blij mee bent, da's het belangrijkst.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:08

Misschien heeft dat paard haar ook wel 'geholpen' met meerdere dingen, en herinnert dat paard haar daar altijd aan.
Nou ja, ik ben ook heel goed met mijn paard en zou hem alsnog nóóit op mijn pols neerzetten, maar als zij dat nou wilt. Op zich is hij mooi gezet. Persoonlijk vind ik die reet geweien veel erger.

Ik was ook zestien toen ik mijn kleine zwaluwtjes liet zetten. Nou zijn die een stuk minder prominent aanwezig maar toch :))
Ik zal er altijd met plezier naar terug kijken, dat ik nog zo jong was toen en zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:11

Saskiaatje schreef:
xSlvna schreef:
Wow, rustig aan jongens.

Complimenten voor je rustige uitleg. :)
Hier een tattoo van de naam van mijn paard en hond (initialen) laten zetten op m'n 17e, in één week besloten, laten maken en laten zetten en tot op de dag van vandaag (ben nu bijna 24) nog een seconde spijt gehad. Dus ik hoop dat jij er blij mee bent, da's het belangrijkst.

En zo zie je maar weer dat alles voor interpretatie vatbaar is. :')

Ik zie nergens "poedersuiker"commentaar geleverd worden. Als je geen commentaar wil behalve "oh wat geweldig formidastisch dat je in 1 avond besloten hebt je onderarm vol te zetten met een naam" plaats het dan niet op een forum. Als ie nog niet stond was je vast gaan twijfelen zeker. :')

Verder hoef je je niet te verantwoorden inderdaad. Maar zeggen dat iemand z'n commentaar voor zich moet houden omdat je het niet wil horen is ook zo iets. :+ Je komt er hier zo ongeveer om vragen maar komt er commentaar die je niet wil dan is het "houd 'm voor je"

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:20

Maar NeverGiveUp, wat betekenen die zwaluwtjes dan voor jou? Betekenen ze überhaupt iets of heb je ze laten zetten 'voor de mooi' en heb je een betekenis erbij verzonnen?
Dat doen heel veel mensen (voornamelijk jongeren), diamantje hier, infinity teken daar, hartje op hun pols en een lettertje achter hun oor... Zonder betekenis. Hmm ja daar heb ik toevallig niks mee. Ik hou ook eigenlijk niet van tattoo's, heb mijn ex verrot gescholden toen die wéér (zijn tweede) tattoo liet zetten omdat het 'gewoon voor de mooi' was.

Ik vind tattoo's leuk om te zien, maar ik heb er eigenlijk totaal niks mee, maar deze wilde ik gewoon hebben, klaar.
-reden weggehaald-

En neen Ayasha, wat een onzin dat ik direct op (zowel positief als negatief) commentaar vraag als ik zeg wat ik ga doen. Als ik zeg ik ga roze schoenen kopen vraag ik toch ook niet "Zou jij roze schoenen kopen" of "Wat vind jij van roze schoenen?" of wel? :+ Ik vertelde enkel wat ik ging doen en gedaan heb, daar hoef ik geen positief commentaar op en daar hoef ik geen negatief commentaar op.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 30-05-14 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:22

Maakt toch niet uit waarvoor ik het heb laten zetten? Natuurlijk betekenen ze wat. Maar dat is voor mij.
Daarom zeg ik, als JIJ er blij mee bent, moeten we niet oordelen. Want voor jou kan er veel meer achter zitten dan dat wij weten. Ook al is het de naam van je parkiet.

Dus dan moet je het niet gaan omdraaien naar mijn zwaluwtjes, want op jou beurt weet jij niet wat dat voor mij betekend. Buiten dat ik het ontzettend leuk vind. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:23

Dan moet je het imo niet op een forum zetten. := In topics wordt er gediscussieerd. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:25

Relax xSlvna,
Het staat er op jij bent er blij mee en daar gaat het om. Laat andere mensen hun tattoo's erbuiten.
Elke tattoo heeft een betekenis voor de mensen hier.
En tja dan heb je het over de jeugd... Maar dat zij wij niet, laat iedereen lekker in hun waarde.
Jij vindt het mooi en daar gaat het om.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:32

NeverGiveUp schreef:
Maakt toch niet uit waarvoor ik het heb laten zetten? Natuurlijk betekenen ze wat. Maar dat is voor mij.
Daarom zeg ik, als JIJ er blij mee bent, moeten we niet oordelen. Want voor jou kan er veel meer achter zitten dan dat wij weten. Ook al is het de naam van je parkiet.

Dus dan moet je het niet gaan omdraaien naar mijn zwaluwtjes, want op jou beurt weet jij niet wat dat voor mij betekend. Buiten dat ik het ontzettend leuk vind. :))

Nee tuurlijk, daarom stel ik de vraag toch? Het was helemaal niet aanvallend bedoeld, gewoon uit interesse. Een vriendin van mij heeft zwaluwtjes 'voor de leuk', en bij een andere heeft het echt een betekenis. Mijn vraag was dus echt informatief bedoeld! :)

Edit: even mijn vorige reactie nagelezen, ik moet toegeven, het komt inderdaad wat bot/aanvallend over maar dat is echt niet mijn bedoeling geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:36

Het gaat er niet om dat iets wel of niet voor jou een betekenis heeft, maar het is niet voor niets dat de meeste tatoeerders pas mensen tatoeren vanaf 18 jaar. Je bent jong, en hebt allerlei impulsideeen. Dat is leuk maar iets doen waar je nooit meer vanaf komt is een risico, zeker zo in het zicht. Op mijn 27-jarige leeftijd kan ik ook spijt krijgen van iets, maar op jouw leeftijd is die kans gewoon veel groter. En dan ook met een thuisartiest vind ik het een heul groot risico.
Maar ik ben wel benieuwd naar de hygiene van je artiest, moest je er nog iets voor tekenen?

Sowieso even de vraag of jullie hier iets hebben getekend van de keuringsdienst van waarde ofzo, of wat is het.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:42

Ik heb geen idee of mijn moeder wat getekend heeft, ik in ieder geval niet (en ik ben na de tattoo gelijk gegaan toen de folie erom zat). Ik zal het zo even vragen, maar ik denk van niet.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:47

Waarom heb je trouwens voor die Argentijnse man gekozen en geen shop in NL? :) Ben wel benieuwd eigenlijk :) Netjes gezet trouwens.