Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:19

Ik krijg een hormonen kuur voor 10 dagen en daarna hoopt hij op een bloeding. Als de bloeding komt in de 2 tot 4 dagen van de bloeding een echo. Geen bloeding ook een echo. Eventueel later door naar vruchtbaarheid afdeling. Daar gaat hij niet over. Nu ook weer bloed geprikt. Waardens controleren en 1 ander onderzoek ook voor overgang te checken.
Morgenochtend begin ik met de kuur.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:01

Weet eigenlijk iemand hoe het dan ongeveer zit met mijn vruchtbare dagen?

mariettek

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:23

Die zijn zo'n 14 dagen vóór de start van je menstruatie. Daarvoor is het dus eigenlijk handig om je cyclus te kennen. Je hebt ook ovulatietesten die hier uitsluitsel over kunnen geven. Niet bij iedereen kloppen die 14 dagen namelijk.
Succes met het wachten op alle uitslagen!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:44

Ik heb dus geen menstruatie maar hoop dat het nu op gang komt en dat er in ieder geval 1 bloeding komt.
Maar als er 1 bloeding komt dan 14 dagen rekenen?

Had gelezen dat ovulatie testen niet heel betrouwbaar zijn!?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:07

Goede ovulatietesten (van bv sensitest) zijn betrouwbaar :j echter meten ze alleen het lh hormoon en heb je bij een positieve ovulatie test geen garantie dat er ook een eisprong is; fsh wordt niet gemeten.
Maar ik vond het een zeer fijn hulpmiddel :)

Succes met je hormonen! In theorie klinkt het logisch dat je na de bloeding weer richting vruchtbare dagen gaat.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 08:03

Bij mij werkte de ovulatietesten niet. Heb nooit een positieve test gehad, terwijl ik wel normaal menstrueer en een regelmatige cyclus heb. Dus ik zou me daar niet zo aan ophangen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:44

Ik vond het ook niet echt een betrouwbaar hulpmiddel, ben er ook gauw weer mee gestopt. Je zou kunnen vragen of je naast de echo tijdens je menstruatie ook rond de 10/12 dagen nog een echo mag. Dan kunnen ze kijken of er een follikel zit. Met de echo tijdens je menstruatie keken ze bij mij voornamelijk of de boel weer schoon is en een meting van het baarmoederslijmvlies. Maar dat was natuurlijk voor een IUI behandeling dus misschien kijken ze bij jou wel naar iets anders omdat je aangeeft nog niet bij een fertiliteitsarts te zijn geweest.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:53

Sorry dames ik lees nog steeds mee.. Maar ovulatie testen hebben mij juist enorm geholpen! Zonder dat was het nog veel lastiger geweest.. Wil jullie nogmaals heel veel succes wensen. Hoop zo dat voor jullie allemaal binnekort een zwangerschaps test met een dikke positieve streep in het verschiet ligt!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 13:40

Alles nog goed hier?

Deze maand echt geen zin om te klussen, dus denk dat we een ronde overslaan

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:23

Hier alles goed. (Nog) geen bijwerkingen van de hormonen.
Dus dat is fijn.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:38

Hier ondertussen in ronde 4 beland.. met de afspraak dat als het deze rond niets is, dat we dan naar de gynae gaan om te laten controleren dat alles wel ok is daarbinnen.
vorige week beetje down geweest daardoor :S nu sta ik weer op springen daarentegen :D duidelijk de groene dagen..

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:33

Kwam toevallig dit topic tegen en ik wil alle meiden onwijs veel sterkte wensen! Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben, al dan niet met medische hulp!

Mijn schoonzusje is 12 jaar geleden alweer, bevallen van een gezonde dochter na ivf. Zij heeft de ziekte PKU, een stofwisselingsziekte, waardoor zwanger worden niet vanzelfsprekend was. Ze zijn ruim 4 jaar bezig geweest met zwanger worden!

Ze waren nog niet begonnen met de behandeling voor een tweede, tot ze ineens zwanger bleek! Ook deze dame is nu bijna 10 en kerngezond!

Misschien een steuntje in de rug...

Ik heb zelf jaren niet meer gedacht dat het moederschap voor mij was weggelegd, iets met lang single en de ware niet kunnen vinden, hihi

Tja, nu de ware gevonden...

Maar nu zouden we heel graag nog willen... Maar ik word dit jaar 40..

We hebben afgesproken, dat als het niet mocht lukken, we geen medische molen meer ingaan!
Dan blijven we samen en ga ik sparen voor een eigen paardje!

Maar het kriebelt nu wel....

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:49

Black2000 schreef:
Kwam toevallig dit topic tegen en ik wil alle meiden onwijs veel sterkte wensen! Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben, al dan niet met medische hulp!

Mijn schoonzusje is 12 jaar geleden alweer, bevallen van een gezonde dochter na ivf. Zij heeft de ziekte PKU, een stofwisselingsziekte, waardoor zwanger worden niet vanzelfsprekend was. Ze zijn ruim 4 jaar bezig geweest met zwanger worden!

Ze waren nog niet begonnen met de behandeling voor een tweede, tot ze ineens zwanger bleek! Ook deze dame is nu bijna 10 en kerngezond!

Misschien een steuntje in de rug...

Ik heb zelf jaren niet meer gedacht dat het moederschap voor mij was weggelegd, iets met lang single en de ware niet kunnen vinden, hihi

Tja, nu de ware gevonden...

Maar nu zouden we heel graag nog willen... Maar ik word dit jaar 40..

We hebben afgesproken, dat als het niet mocht lukken, we geen medische molen meer ingaan!
Dan blijven we samen en ga ik sparen voor een eigen paardje!

Maar het kriebelt nu wel....

Zeker niet wachten met je te laten controleren zou ik zeggen! (Of misschien zelfs direct laten controleren/nakijken door een gyn ? ) Vrouwen met jouw leeftijd helpen ze veel sneller !
Tegen mij zeggen ze al sneller dat ik nog maar eens een half jaartje verder moet doen :P

Niet direct opgeven! :D
mijn tante was 45 bij haar laatste, al is dat een spiraalkindje geworden.. niet gepland dus maar wel welkom !

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:00

Hallo.
Wij willen graag nog een tweede kindje maar het lukte maar niet.
Nu zijn we er na een aantal onderzoeken achter gekomen dat mijn cyclus heel onregelmatig is (maar dat wisten we al) en dat het sperma van mijn vriend verminderd actief is.
Nu wil de gyneacoloog IUI gaan doen.
Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Hoe snel werd je zwanger etc en wie wil dat met mij delen. Mag natuurlijk ook prive

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:00

Mijn tante was 40 en 42 toen ze kinderen kreeg, is helemaal prima gegaan. Geniet van je ware liefde en ik duim dat het je gaat lukken Black!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:04

lieveli schreef:
Mijn tante was 40 en 42 toen ze kinderen kreeg, is helemaal prima gegaan. Geniet van je ware liefde en ik duim dat het je gaat lukken Black!

Dank je!
Dat genieten doe ik sowieso wel, :o ! Daarvoor reageer ik af en toe ook in je andere topic, hihi!

En ja, duimen draaien maar.... Ik verwacht niks, maar zou het stiekem wel heel leuk vinden!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 02:02

Zonnebloem schreef:
Hallo.
Wij willen graag nog een tweede kindje maar het lukte maar niet.
Nu zijn we er na een aantal onderzoeken achter gekomen dat mijn cyclus heel onregelmatig is (maar dat wisten we al) en dat het sperma van mijn vriend verminderd actief is.
Nu wil de gyneacoloog IUI gaan doen.
Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Hoe snel werd je zwanger etc en wie wil dat met mij delen. Mag natuurlijk ook prive

Ik heb ervaring met IUI. Dezelfde reden als jullie, ik een onregelmatige cyclus (PCOS) en mijn man slecht zaad.
Ik vond de hele behandelingen best zwaar. Met hormonen enz. Maar dat kwam vooral omdat ik vrij heftig op de laagste dosering hormonen reageerde. (ik ken genoeg mensen die wel goed op de hormonen reageren hoor)
De inseminaties zelf vond ik meevallen.

Bij mij zijn beide (hebben het er bij 2 gelaten) inseminaties mislukt maar ik ben ruim een jaar na de laatste inseminati spontaan zwanger geworden en nu trotse moeder van een dochtertje van ruim 9 maanden.

Hou dus hoop want de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:48

Vanochtend mijn laatste pil van de hormonen kuur genomen.
Heel hard duimen dat er een bloeding komt!
Maandag heb ik zowiezo een afspraak staan.
Hij wilde een echo tussen de 2e en 4e dag van de bloeding.

Volgens mij is die maandag wat krap aan maar wie weet.
Stel ik krijg geen bloeding zal ik dan ook gewoon gaan of eerst opbellen?

Spannend Black!
Je kan altijd een afspraak maken bij de gynaecoloog. Je periode is nog wel regelmatig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:52

Ik zou eerst even bellen :j zou zonde zijn als je daarheen gaat en je onverrichte zaken weer naar huis moet gaan.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:59

Mijn periode is heel regelmatig, geloof ik, haha! Heb jaren lang de pil geslikt, maar nu is het allemaal weer netjes op gang! Bijna elke maand dezelfde dagen ongesteld, soms iets eerder, soms iets later, maar niet heel veel! Nu ovulatietesten aan het doen om te kijken of eisprong ook regelmatig is! Maar zoals meerderen hier al zeggen, heb ik hem nog niet te pakken! Niet eens om te gaan klussen, haha, alhoewel....
Nee, het is me meer te doen om de ovulatie...

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:06

Naar aanleiding van het onderstaande wil ik vragen of jullie een goed forum weten voor meer informatie.

Ik heb helaas geen bloeding gehad.
Ben wel naar de afspraak gegaan vanmiddag.
Hij heeft daarna overleg gehad en ben gebeld. Zijn collega was negatief. Probeer het in het kort te zeggen. Er zijn geen eitjes meer. Krijg nog een afspraak om alles op een rijtje te zetten. Verwijzing voor dna test. Mijn oma aan vader kant was ook vroeg. Mijn moeder is 57 is nog wel om het half jaar ongesteld. Verder hormoon vervang over hebben. Omdat ik te jong ben kans op allerlei dingen. Hart en vaat ziekte en bot ontkalking. Vergeetachtig maar ben ik al enz enz. Er is nog een arts in het amc. Maar hij zei zal hetzelfde zeggen maar wil er toch heen. En eicel donatie kan misschien nog een optie zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:19

Jeetje... Heel veel sterkte! Weet niet wat ik verder moet zeggen... Dat verwacht je ook niet nu al...

Goed forum: kijk eens bij freya.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:02

Ladyfee : al eens op 9maand (.be) of zwangerschapspagina (.nl) gekeken ? Daar zijn er veel vrouwen die je misschien kunnen verder helpen..

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:04

Heb nog niet verder gekeken.
Dacht eerst eens hier vragen voor goede tips.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:55

Jeetje Ladyfee....Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb verder ook geen tips voor je omdat ik dit zowel bij mezelf als in mijn omgeving nog niet eerder gehoord heb. Ik vind het wel vreselijk rot voor je! Wellicht is eicel donatie inderdaad een optie, daar kunnen ze je vast in het AMC ook wel meer over vertellen. He getver, had het zo graag anders gezien voor je. De bovengenoemde fora bekijk inderdaad ook regelmatig. Daar zijn vast lotgenoten te vinden.