Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:52

Bedankt voor de heldere uitleg Helderder! Ik heb 4x100mm wielen, grote wielen zijn inderdaad heerlijk (had hiervoor 5x72mm). Dat de enkels zwak worden bij vermoeidheid merk ik ook, moet in de laatste rondes van een stevige training ook echt mezelf overeind houden in de bochten.

Bedankt voor het navragen Elies, ik ga even googlen. Maar dat is inderdaad knap vervelend, de verkeerde medicatie krijgen. Heeft die vriend nu wel de juiste medicatie en helpt deze hem?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:12

Ah, das voor mij dan ook nog wel een aandachtspuntje, heb nu soms al moeite om rechtop te blijven staan na een kilometertje of 20 :P

Volgens mij is hier geen medicatie voor Tasserd. Ik dacht dat de aanhechtingen bij het borstbeen dan chronisch ontstoken zijn, maar google weet dit vast beter dan ik :D

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:21

Hmm, ik lees het ja, het is een vorm van ontstekingsreuma, dat klinkt alles behalve fijn...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:25

Héél soms zie ik wel eens een hoge schoen met 110 mm wielen, maar of dat fijn skeelert weet ik niet. Vind het er altijd wel een beetje raar uitzien. :o Vond het met schaatsen in ieder geval nooit fijn (dan moest ik ze heel los aantrekken om m'n benen in een hoek van 90 graden te kunnen zetten).

Zelf zit ik te twijfelen om hardere wielen te kopen... met welke wielen rijden jullie? Ben namelijk bang dat het dan wel erg rammelen wordt over klinkers.
Doen jullie trouwens naast het skeeleren nog oefeningen om balans/spierkracht te verbeteren? Het liefst verstopt in dagelijkse dingetjes want ik ben niet zo van het domweg herhalen. Ik (race)fiets ook veel en poets altijd op één been m'n tanden. :P

M'n stuk vanmiddag ging lekker, ondanks de wind. Krijg eindelijk weer een beetje de goede houding te pakken. Weet niet hoe ver, maar redelijk doorgeskeelert 2 uur lang.
Morgen bij training maar weer eens hameren op de afzet en rustmoment in m'n slag. Blijft lastig.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:40

Nog iemand erbij, leuk!

En wat een professionele taal ineens haha. Ik heb ook geen idee wat voor wielen ik er onder heb, in ieder geval 4x100mm :+

Ik heb net de eerste kilometers op Vlieland er op zitten. Het nadeel is wel dat er maar 1 asfalt weg is, dus een rondje zit er niet in. En dat na een dag werken wind tegen vies tegenvalt... maar ik sta wel weer tweede :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:18

Da's niet handig Chantal, 1 asfalt weg :=
Ik heb er ook weer een rondje opzitten. Iets korter dan normaal (bijna 19km), maar ben vanochtend naar de tandarts & fysio geweest, vanmiddag al paardgereden... Vond 't wel mooi geweest :Y) & toch mooi de 5e plaats nu, dus ik ben tevreden :Y)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:23

Oef ik moet deze week ook maar even gaan skeeleren :+ even kijken of ik weer eens in de top 3 kan komen.

Wat een hoop serieus geklets zeg! Ik doe verder niet echt specifieke oefeningen om het skeeleren te verbeteren, maar doe gewoon rondjes in de buurt skaten. ik heb 4x90 mm met vrij hoge schoen.

Balen Chantal dat er zo weinig skeelerroutes daar zijn!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:37

Oeh ik ga juist voor kleinere wielen := Vind het gaaf om over halfpipes (zo noem je die dingen op een skatebaan toch? :') ) te gaan, meer richting aggresive, maar dan niet zo gevaarlijk :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:50

Hebben jullie een challenge of iets dat er telkens over een ranglijst gepraat wordt? :P
Lijkt me heerlijk skeeleren op Vlieland qua omgeving!

Ja het lijkt mij ook altijd nog wel leuk om er een paar stunt skates bij te kopen... 8-) Volgens mij ook wel goed voor de techniek.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:13

Ja via endomondo.. Is wel leuk en motiveert.
Als je Paardennamen een pb stuurt kan ze je toevoegen

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:52

Je hebt inderdaad wel heel mooi uitzicht. De asfaltweg loopt langs de Waddenzee. Zal morgen even kijken of het lukt een foto te plaatsen.
Mijn kilometers zullen wel wat minder hard gaan komende drie weken. Vakantiebaantje op de manege met zes dagen werken :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:58

Chantalla schreef:
Je hebt inderdaad wel heel mooi uitzicht. De asfaltweg loopt langs de Waddenzee. Zal morgen even kijken of het lukt een foto te plaatsen.
Mijn kilometers zullen wel wat minder hard gaan komende drie weken. Vakantiebaantje op de manege met zes dagen werken :)

Ook niet verkeerd. :)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:47

Ik heb gisteravond nog een rondje van 12 km gedaan, rondje om de vuurtoren :p 55 minuten over gedaan, lekker op het gemakje. En onderweg bedacht ik dat we misschien wel een keer een meeting kunnen doen?

Helderder, we hebben inderdaad een challenge via Endomondo! Stuur maar een pb als je mee wilt doen :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:36

Jammer dat er maar 1 weg is Chantalla, maar wel een mooie weg inderdaad! 6 dagen werken in de vakantie? Petje af hoor!

Leuk idee paardennamen! Jij hebt ook weer een mooi rondje gemaakt. Ik moet weer werken tot en met vrijdag, dus kan waarschijnlijk vrijdag/zaterdag pas weer skeeleren.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:20

Wat voor wielen gebruik je nu Helderder? Ik gebruik momenteel Matter Juice's, heb nog een setje Atom One's en Powerslide Infinity's liggen, maar die zijn nog ongebruikt.

Speciale oefeningen, daar wil ik een trainer nog eens naar vragen, volgensmij zijn die er best wel, maar ik kan op 't internet niet bijster veel vinden.

Geniet van je vakantie(werk) Chantalla!

Een meeting lijkt me erg leuk, I'm in. :)

Hier staat de skeelertas ingepakt klaar, morgen op vakantie en hopelijk kan ik daar nog wat kleine rondjes maken. Heel fanatiek gaat het toch niet worden, maar een klein beetje sportief bezig zijn moet lukken als de wegen daar een beetje fijn zijn.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:26

Veel plezier op vakantie Tasserd!

Het is echt heerlijk werk. Werken en (strand)ritjes begeleiden :)
Skeeleren is alleen wel iets minder, omdat je toch al wel de hele dag bezig bent. Maar ik probeer mijn plaatsje hoog in de ranglijst te behouden!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:32

Ik heb net een rondje geskeelerd.. Heb het idee dat ik de laatste tijd zwaarder skeeler.. ik denk dat het komt omdat ik zo naar binnen sta..
Heb er even een filmpje van gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=WbRTu-z ... Dg&index=2

ik denk dat ik binnenkort even langs de skeelerwinkel ga voor advies :j

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:34

Hij staat helaas op privé Suuszels, anders had ik wel even voor je willen kijken.

Bedankt Chantalla!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:58

Oh ik zal morgen even kijken of ik dat kan aanpassen, heb net de computer uitgezet

Inderdaad fijne vakantie :)!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:37

Misschien leuk om met zijn allen aan een tochtje mee te doen? :)

@Tasserd; Heb nu Gyro Falcon, hardheid is 86A. Maar wil misschien richting 90A.
Fijne vakantie!!!

Ik heb net zooo lekker getraind. 2 Uur knallen en het ging goehoed, kon constant wel bij de kopgroep blijven. Eindelijk krijg ik het weer te pakken. :):)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:31

Fijne vakantie Tasserd! :)

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg! Ik zit veel op de fiets weer deze week, dus even iets minder skeeleren helaas..

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:27

Vanavond toch nog een stukje wezen skeeleren.

Toevallig Paardennamen dat we redelijk dichtbij elkaar wonen. Waar ergens woon jij?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:33

Lang niet gereageerd hier zag ik :oo Het is echt heerlijk skeelerweer de afgelopen tijd ('s avonds dan).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:31

Net ook nog 1,5 uur geskeelerd maar neuh, slechte weg en ging niet lekker. Iets teveel na gisteren. Laat de skeelers weer een paar dagen staan, anders verlies ik nog een paar tenen. :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:46

Klinkt heel verstandig helderder ;)

Ik heb er weer een goede 20km opzitten na vanochtend. Eindelijk een mooie aaneengesloten route met goed asfalt gevonden!