Dat van je referentiekader begrijp ik, had je tekst ingekort om het niet nog langer te maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dat is natuurlijk pure speculatie, in welke mate de ziektes terug zouden komen dat weet je helemaal niet.
We hebben geen idee hoe hoog de incidentie zal worden als je stopt met prikken. Of hoe erg de ziekte zal verlopen. Dat is puur giswerk.
pmarena schreef:verootjoo schreef:Welke mensen? Immunologen, farmaceuten etc. De mensen die de vaccins ontwikkelen. (Oh, die zijn natuurlijk erg eng en corrupt...)
Er zegt ook niemand dat de experts in immunologie alles wetenZelf zeggen ze dat ook niet, er is namelijk nog zoveel dat nog niet bekend is. Dat klopt.
Maar vaccinvrij.nl vult dat gat niet bepaald op
Alleen al dat we nog ontzettend veel niet of niet met zekerheid weten, mag je dan toch al reden tot zorg vinden? Er zijn toch al best stevige bijwerkingen bekend die op zich al reden mogen zijn om je af te vragen of je dat risico voor mogelijke bescherming tegen een paar ziektes over hebt
En wie weet wat er nog niet erkend of bekend is. Er zijn veel rookwolkjes en verdenkingen. Daar mag je best rekening mee houden dat er nog allerlei verrassingen uit die hoge hoed gaan komen naarmate de kinderen die meer vaccinaties gehad hebben ouder worden en er wellicht toch wat meer aangedrongen wordt op verder onderzoek.
Om er wat voorzichtig mee te zijn daarvoor hoef je mensen toch niet als "gekkies" weg te zetten
Daarom: vind je de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen. Op persoonlijk niveau. Voor jouw kind of voor jezelf.
Overigens lijkt het me gezond om medicijnontwikkelaars niet zomaar blindelings 100% te vertrouwen op hun goede bedoelingen, er zijn toch regelmatig vervelende dingen in het nieuws waaruit blijkt dat ze hun verdienmodel toch wel heel hoog op hun prioriteitenlijstje hebben staan en mensen helpen helaas niet altijd hun hoogste prioriteit blijkt te zijn![]()
Dat voorbeeld van dat je als kritische prikker toch ook niet het vliegtuig nog eens gaat controleren voordat je er in stapt, vind ik overigens mooi gevonden
Maar ik wil er graag een voorbeeld tegenover zetten. Want van vliegtuigen weten maar heel weinig mensen wat, omdat de meeste mensen daar in het dagelijkse leven maar zelden mee te maken hebben.
Auto's echter
Daarom: autoverkopers weten alles over auto's. Veel meer dan de gemiddelde mamma of pappa.
Op een gegeven moment is het moment daar dat je een auto nodig hebt. Je gaat naar de autodealer en die zegt: deze auto is perfect, er zijn er heel veel van verkocht en kijk eens om je heen, je ziet ze ook veel rondrijden, mooi zijn ze hè
Wat doe je dan, meteen tekenen bij het kruisje want ja die beste man met die mooie blauwe ogen heeft er meer verstand van dan jij? Of denk je...nou het verhaal spreekt me heel erg aan, maar ik wil toch eerst wel even checken hoe de gebruikerservaringen zijn.
En dan vind je allerlei waarschuwingen van mensen die zo'n auto gekocht hebben en er achteraf gezien toch best spijt van hebben, om steeds weer dezelfde redenen.
Is het dan ook raar dat je gaat twijfelen aan het advies van de verkoper?
verootjoo schreef:Roundup is niet voor niets verboden bij boeren en het staat gewoon op het doosje dat je het niet moet eten
En de rest van de vergelijkingen slaan kant nog wal; als je kind ziek is ga je (als het erg genoeg is) naar de dokter om te horen wat je moet doen. Dan ga je niet googlen op welke medicatie je moet kopen of wat de diagnose is.
Dagelijks keuze wat je moet eten; tja, dat is ook niet bij iedereen geslaagd. Mensen kunnen dat ook niet altijd en gaan dan naar een diëtiste om bv af te vallen.
poes schreef:No offense maar als het daar zo slecht is, waarom blijf je er dan wonen met je kinderen? Is het niet beter dat je ze naar een 'veiliger' land verhuist ipv je druk te maken over wel of niet vaccineren?
verootjoo schreef:Ik vraag zulke dingen niet aan m’n Ha maar aan de apotheek. Die weten meer van medicijnen.
Sowieso koop ik als ik zwanger ben niks bij Kruidvat ofzo maar haal ik altijd zelfzorgmiddelen bij de apotheek.
quera schreef:poes schreef:No offense maar als het daar zo slecht is, waarom blijf je er dan wonen met je kinderen? Is het niet beter dat je ze naar een 'veiliger' land verhuist ipv je druk te maken over wel of niet vaccineren?
Ik gok dat zij zich er niet druk om maakt maar bijna alle andere in dit topic wel.
Nikass schreef:In Nederland slaan artsen ook nog wel eens behoorlijk de plank mis. Wat is er mis met wat kritisch eigen onderzoek en een gezond vertrouwen op intuïtie?
Poes Waar slaat het op om te zeggen dat ze dan maar moet verhuizen? Zij zit toch niet te zaniken over de vaccinaties of wel soms?
lieveli schreef:Overigens denk ik dat je kritisch kunt zijn maar ook stronteigenwijs. Waar dan precies de grens ligt weet ik niet. En als ik aan mijn huisarts vraag "mag ik dit tijdens mijn zwangerschap wel gebruiken?" dan zegt zij "dat ga ik even googlen". Dus het wantrouwen in huisartsen vat ik wel. Ga tegenwoordig illegaal naar mijn oude dorpsarts.