Toen ik maat 40 had was ik absoluut niet dik, ik zie dat ook niet als een grote maat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samiyah schreef:Tja aan de buitenkant kan je toch niet zien welke broekmaat iemand heeft? Ik iig nietDus ik vind het knap dat jij mensen met maat 40 ziet lopen waar je het jouwe van denkt?
NeverGiveUp schreef:Inderdaad ik ben ook best slank, maar weeg wel bijna 70kg.
Mensen zeggen dan vaak wooow, maar ik ben 178 dus dan is het een prima gewicht.
dressagelady schreef:Ligt natuurlijk ook aan je lengte. Bij 1.75 is maat 40 niet groot, maar ben je 1.60 wordt het natuurlijk al weer een ander verhaalMaten zeggen in dat opzicht niet veel.
xSlvna schreef:Ja sommige hier doen dat, 'Ik heb 40 en wordt bestempeld met dik' blabla. Nee dat wordt je niet, er wordt gezegd dat bij vele maat 40 'dik' of 'mollig' is, niet bij iedereen.
Rebeccaa schreef:Ja en mensen schrikken altijd als ik zeg dat ik rond de 50 woog, maar ja, met 1.60 is dat niet zo'n prestatie
Nant schreef:Ik pin me juist niet vast op een maat/getal, daarom reageerde ik juist. Ik denk dat BMI / vetpercentage veel belangrijker is dan kledingmaat.
Kledingmaat 42 met een BMI van 20-25 is niets mis mee, kledingmaat 36 met een BMI van 28+lijkt me zorgwekkender.