Pattypaard schreef:Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis mogen gaan. Mijn b12 en foliumzuur waarde zijn wel aan de lage kant maar de dingen die er mee te maken hebben zijn allemaal goed waardoor de internist concludeert dat mijn lichaam genoeg heeft aan de b12 die ik heb. (Aantal, constructie en vorm van rode bloedcellen e.d. bijv.) Daarom denken ze dat b12 injecties weinig gaan doen en waarschuwen zelfs voor placeboeffect en juist klachten bij teveel aan b12.
Internist gaat nu overleggen met neuroloog waar ik ook onder behandeling geweest ben over hoe nu verder. Of ze toch injecties willen proberen en goed monitoren of dat nog ander onderzoek gaan willen doen.
Was jullie b12 tekort ook duidelijk te zien aan andere waardes? Of echt alleen aan dat de b12 waarde laag was?
Bij een laag-normaal waarde kun je ook een tekort hebben. Bij mij was het wel te zien aan de waarde, ik zat beneden de ondergrens. Wat is je waarde precies als ik vragen mag? Te veel aan B12 kan geen kwaad want dat plas je gewoon weer uit. Er zijn ook geen bijwerkingen bij te veel injecteren. Dat is gewoon iets wat artsen zeggen om zo die injecties niet uit te hoeven schrijven en van het 'gezeur' af te zijn.
Kaygee, ja klopt je kunt alleen nog op het forum als je donateur bent. Ik heb ook geen idee hoeveel mensen er nog op zitten eigenlijk. Aan de ene kant wil ik ook donateur worden omdat sommige info toch wel heel handig is om bij de hand te hebben. Maar aan de andere kant kan ik me zo prima redden.
Begrijp ik het nu goed dat je niet eens weet of je B12 wel eens is mee genomen in bloedonderzoeken? Hoe weet je dan dat je een B12 tekort hebt? Je opstart is idd niet goed gegaan. En juist de opstart is belangrijk (heel belangrijk! Bij mij is het daar ook mis gegaan en dat heb ik toen gemerkt ook) Ik zou als ik jou was gaan kijken of je een nieuwe opstart dosis kunt krijgen en dan langzaam aan af gaan bouwen.