xMendy schreef:Even een egopost.. ik ben weer ongesteld
Voel je je ook echt alleen blij of heb je er een dubbel gevoel bij?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Je stelt je zéér beslist niet aan, dat kan ik je direct vertellen. Evenals dat hulpverleners dit absoluut wel serieus gaan nemen. Regelmatig overgeven is heel slecht voor je lichaam, zelfs erg gevaarlijk in combinatie met weinig eten. Het is ook absoluut niet zo dat alle dunne mensen zo weinig eten. Sterker nog; om slank én gezond te zijn moet je juist regelmatig en voldoende eten, en minder dan 800 kcal is dat zeker niet.
Het is al heel goed dat je erkent dat er een probleem is en hier om hulp vraagt, en ik zou je dringend aanraden om eens te gaan praten met een vertrouwenspersoon op school of de huisarts. En echt niet denken dat jij je aanstelt, dat je dun moet zijn voor je hulp 'mag', dat het niet erg genoeg is - dat is allemaal onzin. Het is wél erg, het is wél gevaarlijk, je hebt wél hulp nodig.
Broccoli schreef:xMendy schreef:Even een egopost.. ik ben weer ongesteld
xMendy schreef:Jamie wat is je eigenlijke angst? Om aan te komen? Ik weet natuurlijk niet hoe de lunch eruit ziet, maar ik zou het proberen te doen zoveel mogelijk zoals je het thuis ook doet..
Cheetahfan schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik vind hulp zoeken best lastig eigenlijk.Ik heb dan het gevoel dat ik 'faal' in iets? Zoveel mensen kunnen wel heel dun worden en ik ben zo slap dat ik het niet kan ofzo?
Pfff wat klinkt het verdraaid nu ik het zo opschrijf maar zo voelt het wel... Dit voelt 'veilig' omdat het iets is waar ik zelf invloed op heb...
Jamieblont: Ik denk dat ze gewoon boterhammen/bolletjes hebben met beleg? Bij ons wel iig. Kun je niet vergelijke met wat je normaal thuis eet?
Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik onwijs respect heb voor iedereen hier. Wat zijn jullie geweldige en sterke mensen!
jamieblont schreef:xMendy schreef:Jamie wat is je eigenlijke angst? Om aan te komen? Ik weet natuurlijk niet hoe de lunch eruit ziet, maar ik zou het proberen te doen zoveel mogelijk zoals je het thuis ook doet..
Ook wel een beetje, maar daar kan ik me in principe wel overheen zetten. Meer de angst voor het onbekende. We krijgen
waarschijnlijk broodjes/pistolets e.d. en dat is voor mij nog wel ''eng'' voedsel. Maar ik ga denk ik een beetje
af op wat de anderen eten.
xMendy schreef:Broccoli schreef:
Allebei wel. Ben momenteel meer opgelucht omdat het de eetdrang van afgelopen week verklaart. Ik heb daar ook wel aan toegegeven, had steeds onwijs trek in chips en ik heb het er dus ook van genomen.Niet gebraakt, extra bewogen of lax gebruikt dus prima. Voel me wel alleen een beetje schuldig, hoewel ik ook weet dat ik van chips niet doodga.
Net geluncht met een vriendin, broodje carpaccio op het terras. Met oa pijnboompitjes (lastig..) pesto (lastig..) croutons en sla. Was heel lekker!
Cheetahfan schreef:Zoveel mensen kunnen wel heel dun worden en ik ben zo slap dat ik het niet kan ofzo?
xMendy schreef:Even een egopost.. ik ben weer ongesteld
Cheetahfan schreef:Saz: Ja klopt.Beetje vergelijken met wat andere mensen eten.
Ik plaats daar nu alleen niet zo veel meer omdat ik weet dat er mensen meelezen die ik echt niet wil triggeren...
Dat over het aanstellen is het ook een beetje.Gister tijdens ruzie thuis kreeg ik ook weer naar mijn hoofd geslingerd: 'ga toch je eten uitkotsen, aansteller.' Heel stom, maar dan wil ik bewijzen door nog minder te eten ofzo?
Anke98 schreef:Ik vind dit eigelijk heel eng om te doen maar zou graag willen weten wat jullie ervan vinden
Ik heb zo'n 3 jaar geleden iets emotioneel heel zwaars meegemaakt en heb daarbij diverse keren gehoort dat ik dik was op verschillende en kwetsende manieren. Sinds die wou ik afvallen, het begon met koekjes en snoep laten staan net zoals frisdranken enz.
Na 5 kilo kwam ik erachter dat ik het niet snel genoeg vond gaan en besloot ook stiekem lunch over te slaan en begon te ontbijten met niet meer dan komkommer. Nu sport ik extreem veel gewoon om alles eraf te krijgen ik wil namelijk het tegendeel bewijzen wat mij vertelt is en controle hebben
Nu ben ik de laatste tijd extreem duizelig tot flauwvallen toe, heb het koud en tril als een 80 jarige
Zijn deze gedachtes raar?