Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:20

Dan pak je insanity toch voor een half uurtje erbij? Als de dvd langer duurd skip je gewoon door naar de cooling down

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:26

Je hebt ook T25. Is een nieuw programma van Shaun T maar dan maar 25 minuten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:22

Of je doet insanity minder vaak in de week? Met 3 keer moeten de resultaten ook al erg goed zijn hoor ik hier om me heen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:15

Jaaa, topic gevonden!

Ik ben vandaag ook aan de fittest begonnen. Beetje negatieve dingen hier gebeurd en wilde mn agressie kwijt en mn ijzeren knie kan ik niet elke dag hardlopen, dus las hierover en wilde dit gaan proberen.
Net de fittest gedaan (ik weet het er staat maandag op het schema, maar was gewoon benieuwd. Denk dat ik elke dag ff fittest doe en dan as maandag echt ga starten) Heb een heerlijk gevoel: heb me kapot gezweet en mn agressie is zwaar gezakt. Dikke jeeejjjj :D

Ga zo even het topic doorspitten, want denk dat het nog wel erg zwaar gaat worden en ben benieuwd of mensen het hele programma al hebben afgerond of dat er juist veel mensen halverwege gestopt zijn.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:59

Yv_: ik heb mijn 'eigen' trainingsschema in Excel gemaakt, en begin iedere week op zaterdag, zodat ik op vrijdag mijn 'vrije dag' heb ;)

Heb er nu 2 weken opzitten, en morgen heb ik weer een Fit Test, ben benieuwd hoe deze gaat vergeleken met 2 weken geleden! De training gister, Pure Cardio en Cardio Abs, was toch behoorlijk pittig, maar wel lekker :P Moet wel zeggen dat ik deze week een stuk makkelijker vond dat de eerste week, met heel wat minder spierpijn ook, dus hoop dat ik het programma vol kan houden!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:59

Het is een lekker druk topic ;) :=

Ik heb vrijdag nog een keer de fittest gedaan en hiervan de resultaten opgeschreven en gister de echte eerste les gedaan. Eerste fittest ging beter dan de 2e keer, heb behoorlijk spierpijn haha.
De les van gister vond ik wel te doen, vond de fittest zwaarder. Kan alleen totaal niet opdrukken door mn zwakke polsen, dus heb daar iets anders gedaan.

Heb ook vrijdag voordat ik echt begon wat maten opgemeten en opgeschreven, zag dat mense hier in het topic dat ook deden en dat vond ik wel slim. Ben ook van plan om met elke fittest resultaten te meten.
Weegschaal heb ik alleen niet :=. Maar ik vind gewicht toch iets relatiefs, dus dat maakt me niet zoveel uit :).

Merk jij verschil in uithoudingsvermogen Lisanna1989?
En.. Hoe gaat het met de rest dan?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:55

Ik ben ook weer begonnen. Vandaag de fittest gedaan. Kan goed merken dat de flexibiliteit en uithoudingsvermogen al flink gezakt is hoor na 3 weken geen sport. Jeuh dat viel me tegen.

Maar nu gaan we er weer voor. Vorige keer was gewoon niet handig gepland, veel te druk schema waardoor mijn lichaam gewoon zei van ga slapen ipv sporten.

Nu vol goede moed er weer tegen aan!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:06

Wij hebben hier in een van onze fitnesscentrum les in insanity, staat er alleen niet bij hoe duur dat is := Hoe verleidelijk het ook is, ik doe het niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:10

Ik ga vandaag écht beginnen met de T25... Insanity vind ik toch wat te lang duren en dan valt 25 minuten wel mee. Hoop ik :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:13

Jaaaa, medezweters :P *\o/*

Ik heb gister overgeslagen, had een feestje en was te laat thuis en om na 12 uur mn buren nog te gaan storen met mn sprongetjes enzo ging me een beetje te ver :=.
Vandaag weer :).

Wat houdt dat T25 precies in?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:16

Citaat:
Focus T25 is 25 minuten van pure intensiteit en 100% focus. Geen RUST!
Deze snelle workouts zijn volgepropt met dynamische, hi-intensiteit ontworpen voor maximale efficiëntie en effectiviteit. Elke minuut telt!

GET IT DONE!!

Bekende studies hebben aangetoond dat 30 minuten beweging net zo effectief in vetverbranding en nog efficiënter kan zijn dan een 60 minuten oefening

Je hebt een 'omaatjes' methode en een gewone methode. (net als bij 30 day shred bijv)

Resultaten schijnen iets minder te zijn.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:17

Ik ben afgelopen vrijdag ook begonnen met Insanity. Heb tot twee/drie jaar terug altijd erg intensief gesport. Dus vind het weer helemaal heerlijk om afgebeuld te worden. Wel elke dag enorme stramme en zeurende spieren gehad, dus was wel fijn dat ik vandaag de Cardio Recovery had. Mijn doel is om mijn conditie te verbeteren, mijn spieren sterker te maken en graag wil ik ook nog wat kilootjes kwijt.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:51

@Yv_: ik merk toch wel verschil qua uithoudingsvermogen, tijdens de eerste workouts hield ik de warming-up nog niet eens helemaal vol haha, en ik kan dit nu aardig bijhouden (ook qua tempo)!

Mijn Fit Test afgelopen zaterdag was echt heel zwaar, maar wilde graag mijn resultaten tov de eerste Fit Test verbeteren, dus was echt even doorbijten. Moet ook zeggen dat die Fit Test veel intensiever is dan een 'normale' workout. Had me ook weer gemeten, maar daar kon ik eerlijk gezegd niet zoveel aan merken, maar dat komt misschien ook wel omdat spieren in de plaats komen van 'vet', en spieren wegen natuurlijk ook nog eens meer dan vet ;)

Gisteravond eerst wezen rijden, en daarna nog Pure Cardio & Cardio Abs gedaan, nou daarna was ik wel echt op :P Vanavond weer lekker Cardio Recovery!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:30

Hee meiden!

Voorheen deed ik ook aan insanity.
Maar ik merkte aan mezelf dat ik als ik geen zin had ik niet ging....
Nu ga ik naar de sportschool een sportschool die ook via les mills lesgeeft...
Nu volg ik daar 1x per week de B kick les dit is echt een uur knallen waar veel dingen van shaun T in voorkomen kwa oefeningen...

Dus ik wil jullie als tip geven als je thuis de Discipline mist zou ik zeggen ga naar een sportschool waar ze je mee begeleiden dat is echt een mega stok achter de deur...
De lessen zijn ook echt super leuk en een uur is zo voorbij! Terwijl ik soms 40 min insanity mega lang vond duren.
het is ook erg zwaar...gister hadden wij een les extreme en ik kon op het eind bijna niets meer....
Maar het is zoo heerlijk

BKick is een groepsles waarbij gebruik gemaakt wordt van een KickBag Bkick. Deze wordt gevuld met zand. Op de KickBag Bkick worden verschillende boks- en traptechnieken aangeleerd met of zonder muziek. De bewegingen zijn een uitstekend middel om aan je conditie te werken, vet te verbranden en stress te ontladen. Geen nood, er wordt nooit met een sparring partner gewerkt. Iedereen kan BKick volgen. Of je nu getraind, ongetraind, jong of oud bent.

BKick wordt "The ultimate Workout” genoemd. En dat is niet voor niks, je werkt aan je conditie, spierversteviging en je verbrand ongelofelijk veel vet, zonder dat je het door hebt! BKick is namelijk ook echt FUN! Doe mee en merk hoe leuk het is!

Get Fit
BKick is de manier om in shape te komen én te blijven! Iedereen kan op zijn/haar eigen tempo en intensiteit werken.

Lose Fat
Met BKick verbrandt je enorm veel calorieën zonder dat je het doorheb.

Gain Energy
Elke BKicker heeft het hierover. Je krijgt meer energie en voelt je lekkerder.

Tone Muscle
Door middel van de impact op de Kickbag, verstevig je het hele lichaam. Zowel buik, billen, bovenlichaam en benen.

Release Stress
BKick is een geweldige manier om stress te ontladen. Al je negatieve energie kan eruit en je voelt je weer fris.

Have Fun
Dít is de kracht van BKick Het is echt gaaf! Iedereen die het doet heeft deze mening. Pas op voor verslaving!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:44

Houvanutopia

Dat bkick klinkt hartstikke leuk! Ik snap jou idd van de sportschool
Helaas hebben wij hier bijna alle 'leuke' lessen op onmogelijke tijden. Altijd net na het werk, dat er niks fout moet gaan en je gelijk aan de slag moet.
Hier thuis vind ik dat niet erg, want als je dan 5 min later bent begin je alsnog. In een groep wil je op tijd zijn om niet als hinder te zijn.

Zojuist dag 2 rop zitten. Wat valt het tegen weer zeg. Conditie is echt helemaal weg van 3 weken terug. Maar we gaan weer met frisse moed naar morgen toe!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:29

Bij mij op de sportschool heette dat Kickfunnen, was superleuk maar er waren elke weer te weinig deelnemers, dus hebben ze het van het programma geschrapt. Ik had juist geen motivatie om naar de sportschool te gaan, enige groepslessen die ik leuk vond was dat Kickfunnen en Spinning en al die apparaten enzo boeiden me echt niet, kon ik gewoon niet leuk vinden. Abbo dus maar geschrapt, want 60 euro in de maand voor een bijkletsuurtje met vriendinnen en een saunabezoekje werd me ook een beetje te gek.

Die Insanity hou ik op zich goed vol, al ben ik natuurlijk pas kort bezig. Vind het leuk en belangrijkste is dat ik al het gezeik van de dag ermee kwijt ben erna. Hadi k met hardlopen ook, lekker koppie leeg erna, maar mn knieen trekken dat niet zo goed.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:00

Bij ons werd dat KickFit genoemd, wel een hele leuke les, maar ook bij ons op de meest onmogelijke tijden (zeker in combinatie met een eigen paard). Plus daarbij gerekend was ik al een half uur reistijd kwijt, en dan moest ik nog zeker een uur aan de slag, en dat vind ik nu juist het voordeel van Insanity, je hoeft het huis er niet voor uit! Het enige wat je moet hebben is zelfdiscipline ;)

Al met al is Insanity voor mij toch goed vol te houden, vandaag dag 4 van week 3 alweer, de tijd gaat echt snel, ik kon me in week 1 niet voorstellen dat ik het vol zou houden haha.

Zie nu alleen al ontzettend op tegen week 5 := Volgens het schema heb je dan eerst een Fit Test, en daarna nog Max Interval Circuit..
Zijn er al mensen in de 2de maand bezig?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:03

Auw auw auw, ik had me echt TOTAAL iets anders voorgesteld bij Cadio Recovery _O-
Denk dat vandaag me nog het meeste spierpijn gaat opleveren hahaha! Ik denk gewoon lekker rustig aan stukje op de plaats hardlopen ofzo, nee, is het voornamelijk stretchen :=. En daar ben ik zo vreselijk slecht in, lekkere plank dat ik ben :')

Weet 5 ben ik voorlopig nog niet haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:44

Ik ben eindelijk maar toch begonnen aan de T25. Kon alles zowat al meedoen op de gewone manier! Valt het toch wel weer mee met mijn conditie :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:43

Ik ga as maandag met de fittest beginnen denk ik..

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:44

Hahaha Yv_, dat was mijn gedacht ook na de eerste Cardio Recovery, al moet ik zeggen dat ik het gisteravond wel mee vond vallen! Had voor mijn gevoel niet genoeg gedaan, dus ook nog maar even de Cardio Abs erachteraan gedaan ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:19

Ik heb idd ook een stukje van de les erna meegepakt :=. Was nog niet moe, voelde met nog niet "klaar" ofzo. Al voel ik mn bovenbenen echt behoorlijk goed. Stomme zit-streches :').

En beviel die Winged?

Succes alvast Steffiey

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:02

Zo, les 6 alweer afgerond, gaat eigenlijk nog best snel.
Nu 27 graden hier in huis, dus was even extra zweten haha. Zit nu ook nog even uit te zweten, anders kan ik 3x gaan douchen denk ik ;). Morgen meteen door naar dag 8, want ivm feestweek had ik zondag de rust al gepakt. Ik begin nu echt te merken dat mijn conditie vooruit gaat: minder snel moe, ook redelijk het tempo bij kunnen houden bij de versnellingen... Leuk!
Maar dat zweten.. bah :'). Hebben jullie dat ook zo erg?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:07

ik ben altijd zeiknat haha.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:18

Ik begin altijd mega te zweten na de warming up bij het stretchen. Gutst van mn lijf af.
Gister plyo gedaan. Eigenlijk vind ik dat de dag met de fijnste afsluiting.
Vanavond geen recovery ivm werkdag van 14 uur. Dat gaan mn pootjes niet volhouden. Morgen pure cardio.