Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Officieel diagnose eds type hypermobiliteit..
Moet nu onder begeleiding gaan opbouwen. En vooral leren hoe ik enkel kan trainen..
Hardlopen krachttraining paaldansen paardrijden mag ik niet meer doen...
Ik weet niet of ik dat zonder slag of stoot op geef
liekec schreef:Gianti schreef:Officieel diagnose eds type hypermobiliteit..
Moet nu onder begeleiding gaan opbouwen. En vooral leren hoe ik enkel kan trainen..
Hardlopen krachttraining paaldansen paardrijden mag ik niet meer doen...
Ik weet niet of ik dat zonder slag of stoot op geef
Zelfs paardrijden? Dat is wel erg hard.. Waar heb je je laten diagnosticeren? Ik slaag voor alle testen, zwaar hypermobiel maar mag sowieso nog paardrijden en de rest kan ook, mits ik opbouw en mijn krachttraining in de sportschool vooral focus op aansterken van zwakke plekken. Hardlopen vooral en paaldansen kan ik evt nog wel inkomen, is erg belastend voor je gewrichten lijkt mij.
Gianti schreef:liekec schreef:Zelfs paardrijden? Dat is wel erg hard.. Waar heb je je laten diagnosticeren? Ik slaag voor alle testen, zwaar hypermobiel maar mag sowieso nog paardrijden en de rest kan ook, mits ik opbouw en mijn krachttraining in de sportschool vooral focus op aansterken van zwakke plekken. Hardlopen vooral en paaldansen kan ik evt nog wel inkomen, is erg belastend voor je gewrichten lijkt mij.
Zowel Reumatoloog internist kwamen tot die diagnose en nu bevestigt door klinische geneticus. Dus niet een thuis testje.
Ik ervaar dagelijks pijn. Ene dag erger dan ander. Paardrijden mag ik dus niet omdat het dan in mijn heup schiet, door mijn enkel ga.. ook al aan m'n polsen en vingers vaak op slot...
Ik mag niet zelfstandig gaan trainen moet nu onder begeleiding gaan opbouwen en dan beetje aftasten wat mogelijk is
Gianti schreef:Denk dat ook beetje ligt aan hoeveel last je van ervaart (tijdens sporten )
vuurneon schreef:Gianti schreef:Denk dat ook beetje ligt aan hoeveel last je van ervaart (tijdens sporten )
Denk maar zo, met goede training kun je nog wel veel winnenals je spieren sterk zijn, kunnen ze de gewrichten beter stabiliseren
niet dat het euvel wordt verholpen dan, maar t kan wel beter worden dan het nu is.
Ik train ook bij de fysio, merk wel verschil daardoor.
Gianti schreef:Denk dat ook beetje ligt aan hoeveel last je van ervaart (tijdens sporten )