In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:25

Ik vind het een heel sterk besluit dat je genomen hebt met oog op je eicellen. Jij gaat nu voor. En eventueel zou je later ook nog kunnen adopteren. Maar eerst zelf weer gezond worden. Dat is nu het aller belangrijkste.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:31

LiVetime schreef:
O ja, sorry dat ik daar nog niet op gereageerd had!
Overzie mijn PB-box niet echt meer.

Ik had geen reactie verwacht hoor.... je hebt wel wat anders aan je hoofd. Maar ik wilde toch even zeggen dat ik het een dapper besluit vond, al was mijn advies anders in mijn pb.... maar 3 weken een chemo uitstellen zouden wij ook niet gedaan hebben...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:20

Een dapper besluit maar idd heel begrijpelijk.
Het belangrijkste is nu dat je zo snel mogelijk kunt starten met de behandeling om verdere groei tegen te gaan.
Ik vind je erg dapper en strijdlustig....het belangrijkste wat je nu nodig heb dus probeer dat vast te houden.
Heel veel sterkte met alles wat komen gaat meid!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:52

Ik lees dit met open mond en kan me zo voorstellen dat de grond vanonder je voeten weggeveegd werd. :(:)

Gelukkig lees ik al wat bemoedigender nieuws,en dat je tenvolle wilt gaan voor jezelf nu,en ik geef je groot gelijk.
Een hormoongevoelige tumor kan maar best meteen bestreden worden! Ik heb er destijds veel over opgezocht omdat de kans bestond dat ik een genmutatie had voor zulk een hormoongevoelige kankers,en dan was ik ook van plan om meteen in te grijpen vooralleer er iets kon mislopen. Ze zijn vast ook bezig met onderzoeken vanwaar het nu komt bij jou,niet?

In elk geval wens ik je alle moed en kracht toe om dit beestje te bestrijden,maar het zal je lukken!!! :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:01

blokje schreef:
Paardenmelk is voor heel veel dingen goed.
Dus helpt het niet voor de kanker dan schoon het sowieso je lichaam!

LDN ook!
Er zijn een aantal stevige ondersteuners maar dat moet iemand maar net willen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:07

LDN???

Ik ken ook goede ervaringen met geitenmelk!!!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:07

Ten eerste toch nog gefeliciteerd met het goede nieuws dat je er weer helemaal bovenop gaat komen! Hopelijk vallen de chemo's je niet te zwaar en word je er lichamelijk en geestelijk niet al te ziek van.

Dappere maar ook een slimme keuze om je eicellen niet in te vriezen, die tumor kan inderdaad zo ontzettend hard groeien dat je nu echt alleen aan jezelf moet denken en nog niet over evt kids...

Ik wil je nogmaals heel veel succes wensen met de aankomende chemo's en dat je er maar gauw bovenop mag komen +:)+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:08

Laatst bijgewerkt door Hannanas op 15-11-12 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:10

Hannanas schreef:
blokje schreef:
LDN???

Ik ken ook goede ervaringen met geitenmelk!!!

Low Dose Naltrexone!
Erg goed spul voor het imuunsysteem!
Google maar eens.

Oke!

Ik kan nog heel wat leren hoor op dat gebied.

Van geiten en paarden melk weet ik uit eigen omgeving. Mijn zwager heeft 3 geiten die ze melken. Elke geit brengt elke dag 6 liter op. Hun kids hebben geen exceem etc meer.
ze maken er ook yoghurt etc van

Grote_Beer

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:33

Als de tumor zo snel groeit kan ik me heel goed voorstellen dat je de chemo's niet uit wilt stellen om nog eicellen te kunnen laten invriezen. En het is overigens niet gezegd dat je blijvend onvruchtbaar bent na de chemo's, dus wie weet wat de toekomst je nog gaat brengen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:40

Kom je topic net pas tegen, geen woorden voor. Wat is het ook een verschrikkelijke ziekte, meid ga ervoor. Je kan het!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:41

simodi schreef:
Je hoeft overigens ook niet perse misselijk te worden tijdens de chemo!

Inderdaad. Ik heb van allerlei bijwerkingen gehad van die chemo's, maar ik heb 6 kuren lang niet 1 keer hoeven overgeven. Ik kreeg wel voor elke kuur zo'n hele anti-emeticabox mee, vol met medicijnen tegen misselijkheid, maar alleen de eerste 3 kuren nam ik daar de eerste paar dagen 's ochtends 1 pilletje van. Daarna kreeg ik nog 3 andere kuren en daar werd ik al helemaal niet misselijk van, dus nam ik die pillen ook niet meer in. Kreeg ik alleen maar verstopping van.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:34

..en weer terug van het ziekenhuis. Duurde lang :O

Eerst ECG gehad. Die was binnen no-time klaar. Ik vroeg aan die mevrouw - onder de plakkers - : 'Hoe lang duurt dit?'
Zei ze: 'Nou, we zijn al begonnen.' :+

Tweede afspraak was met de arts die me alles over het hoe en wat van de chemo uitlegde.
Vond het een hoop blabla. Wel zinnig natuurlijk, maar enige wat ik dacht was: 'Vertel nou wanneer de chemo begint'
Hij onderzocht me nog even. Checkte het hartfilmpje dat was gemaakt en zei dat ik lichamelijk in staat ben om de chemo aan te kunnen.

Laatste afspraak was met de contactpersoon, die alle afspraken van binnenkort voor me zou vastleggen en welke medicijnen ik zou krijgen, hoe vaak ik die in moet nemen enz..
Na dik 2 uur was ik compleet op. Kon niks meer opnemen %)
Was toch wel weer erg zenuwachtig geweest voor vandaag. Op de één of andere manier dacht ik dat ze alsnog vandaag konden zeggen: 'Oeps, we zeiden nou wel dat er geen uitzaaiingen zijn, maar nu we het nóg een keer hebben bekeken... '
Verder was ik wel blij dat ik weer in het ziekenhuis was. Op de één of andere manier voel ik me daar toch veiliger dan buiten het ziekenhuis. Gewoon het gevoel dat wanneer er iets gebeurd dat ze me gelijk kunnen helpen.

Ik krijg a.s. dinsdagochtend mijn eerste chemo. Om de 3 weken krijg ik een kuur en deze eerste behandeling duurt in totaal 4 maanden.
Halverwege nog een MRI om te kijken hoe het met de tumor staat en na 4 maanden hebben ze zicht op wat voor operatie het zal worden.
Als deze borstkanker erfelijk belast is dan moet ik er rekening mee houden dat ze beide borsten zullen amputeren :\
Maar dat moeten ze nog verder onderzoeken dus.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:38

Snel gaat het nu Es! Je moet ineens echt zoveel beslissingen maken die totaal tegen de natuur in gaan en waar je nog helemaal niet over na wilt denken... Ik blijf aan je denken en voor je bidden meis!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:46

Kan me voorstellen dat het een zware dag was voor je vandaag!

Heb je wel een fijn iemand die elke keer met je meegaat naar het zh?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:46

Zo dat zijn spijkers met koppen slaan zeg, dat je dinsdag al moet.
Die mevrouw die contactpersoon, kan je die niet vragen om verdere uitleg enzo. Alles komt natuurlijk in een grote kieper over je heen gestort, niet gek dat je de weg even kwijt bent na zo'n dagje.
Pff de thalys is er niets bij.. :(:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:47

:(:) je krijgt het even flink voor je kiezen!

je hebt een hele weg te gaan, gelukkig heb je houvast in je geloof en leven er veel mensen met je mee

heel heel veel sterkte met de zware weg die je moet gaan, op naar herstel :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 18:49

Ik kan bij deze mevrouw de hele dag terecht voor uitleg, maar er kan niet meer in m'n hoofd dan erin kan.
Mijn ouders zijn ook mee geweest en die hebben alles wel helder.
Moet nog even zien wie er de komende keren meegaat met de kuren. Komende dinsdag gaat m'n moeder mee. Zou het zelf fijn vinden als er daarna vriendinnen mee gaan. Hopelijk valt dat te regelen.

De tumor is erg agressief, dus er is van tevoren ook afgesproken dat overal spoed achter zit, bij iedere afspraak. Erg prettig :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:51

heftig hoor allemaal 8)7 wat kan je leven toch ineens anders zijn.......

gelukkig zijn de vooruitzichten gunstig,alleen moet je eerst door een diep dal!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:52

Jeetje meid, wat komt er een hoop op je af nu! Hopelijk kun je het gaandeweg allemaal plaatsen maar hoe rot ook, het is wel fijn dat het allemaal snel achter elkaar zal gaan.
Hou je taai!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:55

Heftig allemaal Ts, wel fijn dat t allemaal zo snel in gang gezet is!
Heel veel sterkte/succes met de chemos!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:57

Super dat je zo snel geholpen word. Heel veel sterkte voor Dinsdag. Ik hoop dat je er niet al teveel bijwerkingen van krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:10

Je gaat misschien stukjes van je lichaam kwijt maar je ziel blijft hoor en dat is het allerbelangrijkste, veel sterkte en succes met je behandeling.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:28

Zo te horen wel een erg prettige service in het ziekenhuis! :)
Veel succes!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:31

Fijn dat je een goede begeleider hebt. Daar kun je veel steun van krijgen. Je vriendinnen zullen zich vast in alle bochten willen wringen om met jou mee te kunnen. Dat moet lukken. Ik blijf je topic volgen en hoop dat wij jou zo kunnen steunen op afstand. Zet m op, ik duim voor je.