Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:12

nou respect goed bezig! ligt er bij jou ook sneeuw?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:23

nee het heeft de hele dag gedooid!
en heb op de gangbare wegen gelopen, want op andere ligt nog wel sneeuw!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:32

Ik heb vandaag ook weer gelopen! Was echt steenkoud en de sneeuw maakte het ook niet gemakkelijk. :\ Heb iets meer dan 5 km gelopen in een half uurtje. :) Dit weekend maar weer eens een 10 km doen!

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:29

Ja dat is waar, en wat ik gehoord had even snel vond ik de muziek niet eens heel slecht :P

Dan ga ik morgen maar eens beginnen aan de 1e les, zal me benieuwen :)
denk dat ik een joggingbroek, lange mouwenshirt en een vestje aandoe? is wel warm genoeg toch?
sorry voor alle vragen! :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:43

Ik heb zelf wel gelijk geinvesteerd in een goed passend shirt wat ook echt het zweet gaat afvoeren. Zeker met dit weer heel belangrijk anders ga je door het zweten enorm afkoelen denk ik. En wat ik gelezen heb wordt een strakke broek ook aangeraden vanwege het schuren en de steun aan de spieren die het geeft. Nu zal het in het begin niet zo heel nauw komen maar zou er zeker als je door wilt zetten wel zorgen voor de juiste materialen. Bij de aktie sport was nu het 2de artikel voor de halve prijs :j Zo kom ik aan mijn broek en tshirt :))

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:47

Ja dat is inderdaad wel slim.. eerst even aan mijn ouders laten zien dat ik dit een keer ga doorzetten haha :') dan willen ze het misschien wel kopen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:56

Ik ben ook met een trainingsbroek begonnen die ik al had, ik heb pas later een tight en andere hardloopkleding gekocht. Het is een beetje jammer als je dat allemaal al hebt aangeschaft en je blijkt het lopen later toch niet zo leuk te vinden... Je kan prima beginnen met wat je al hebt. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 25-02-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:56

chocobroodje schreef:
Ik heb zelf wel gelijk geinvesteerd in een goed passend shirt wat ook echt het zweet gaat afvoeren. Zeker met dit weer heel belangrijk anders ga je door het zweten enorm afkoelen denk ik. En wat ik gelezen heb wordt een strakke broek ook aangeraden vanwege het schuren en de steun aan de spieren die het geeft. Nu zal het in het begin niet zo heel nauw komen maar zou er zeker als je door wilt zetten wel zorgen voor de juiste materialen. Bij de aktie sport was nu het 2de artikel voor de halve prijs :j Zo kom ik aan mijn broek en tshirt :))

Indd, vooral géén katoen.
Ik heb nu ook pas sinds een maand of twee een lange strakke hardloopbroek, ipv een gewone joggingbroek. Heerlijk is dat zeg. Zit véél comfortabeler om te lopen dan een gewone joggingbroek. Je voelt gewoon niet dat je een broek aan hebt, ideaal :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:16

Ik zie het juist als motivatie :)) Nu moet ik wel doorzetten anders is het zonde 8-) Maar ik ben eigenlijk niet bang dat ik het niet leuk vind dat scheelt misschien ook wel :j

KarinvdM schreef:
Ik ben ook met een trainingsbroek begonnen die ik al had, ik heb pas later een tight en andere hardloopkleding gekocht. Het is een beetje jammer als je dat allemaal al hebt aangeschaft en je blijkt het lopen later toch niet zo leuk te vinden... Je kan prima beginnen met wat je al hebt. :)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:49

Ik wil me ook graag aanmelden voor dit topic :D

ik loop nu les 24 van evy(2011) en de bedoeling is dat ik 10maart de 5km bij de cpc ga lopen. Ben benieuwd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:52

Welkom voor de nieuwe mensen wat een drukte hier!

Ik heb vanmorgen gelopen maar weer flink last van mijn kuit. Vanavond bij de sportmasseur geweest die raad het hardlopen de komende weken sterk af. Hij gaf aan dat het verstandig is om mijn schoenen te laten controleren omdat de kans groot is dat ik aan nieuwe schoenen toe ben.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:53

ik ben nog aan het uitpuffen van net. Ik zou en moest vandaag nog lopen dus net van kwart over 10 tot 11 uur gelopen, had mijn 'grote waak'hond bij me.

Liever nieuwe schoenen dan niet meer mogen rennen toch? Hoop dat je snel een oplossing hebt!

Ik ren nu met Nike schoenen, een joggingbroek van Nike (gewoon zo'n losse) en een thermoshirt en daarover een strak shirtje, volgens mij is het shirtje bedoelt voor wintersport haha.

Het scheelt, ik heb het na 5 minuten echt niet meer koud. Ook niet met -10 ofzo..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 09:41

Nou goed bezig Seni :j
@ mistral, nieuwe schoenen kunnen wel een heel verschil maken, je oude schoenen worden zo langzaam "minder" dat je dat vaak een hele tijd niet doorhebt totdat ze ineens echt op zijn of niet meer lekker zitten.

Ik denk dat ik morgen ga beginnen tenzij de dooi ineens heel snel inzet, ik ben erg bang om in de sneeuw uit te glijden en te vallen.. De laatste keer dat ik ben gevallen heeft dat mij een 5voudige breuk in mijn pols opgeleverd en nu zit er postraumatische dystrofie in mijn pols :x Daarom ben ik op dit punt een stuk voorzichtiger geworden...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:54

chocobroodje schreef:
Ik denk dat ik morgen ga beginnen tenzij de dooi ineens heel snel inzet, ik ben erg bang om in de sneeuw uit te glijden en te vallen.. De laatste keer dat ik ben gevallen heeft dat mij een 5voudige breuk in mijn pols opgeleverd en nu zit er postraumatische dystrofie in mijn pols :x Daarom ben ik op dit punt een stuk voorzichtiger geworden...

Joh! ... ;)

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:47

@ mistral. ik heb ook veel te lang doorgelopen met mijn oude schoenen. En heb sinds twee weken Nike's.
Heb een loopanalyse laten doen bij Loperscompany. echt superblij dat ik dat heb laten doen. Werd echt de tijd voor me genomen en ben helemaal blij met me nieuwe schoenen. En het loopt ook stukken beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:02

Ik loop altijd in alleen een hemdje met een longsleeve erover.
Als het boven de 7 graden is, vaak ook in een kort broekje. Vind dat zoveel fijner zitten en moet het ook altijd met hockey dus ben er wel aan gewend. :)
Overigens had ik laatst 4 kilometer in 25 minuten. Ga vanavond weer een rondje hardlopen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:36

Net maar weer eens door de fysio laten bevestigen dat lopen super voor je hele lichaam is, ondanks dat je soms pijntjes kan hebben. Goed opwarmen, je kop leeglopen en strechen :)
Dus voor iedereen die nog niet overtuigd was: lopen is super goed voor je!

[/peptalk]

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:24

Ik krijg net het blaadje van de Aldi en vanaf 02-03 zijn er sportbroeken en sport t-shirts in de aanbieding. Ik dacht meld het even :Y)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:49

chocobroodje schreef:
Nou goed bezig Seni :j
@ mistral, nieuwe schoenen kunnen wel een heel verschil maken, je oude schoenen worden zo langzaam "minder" dat je dat vaak een hele tijd niet doorhebt totdat ze ineens echt op zijn of niet meer lekker zitten.

Ik heb het even nagekeken maar mijn schoenen zijn al 2 jaar oud, dus die zijn wel aan vervanging toe, ik had het idee dat ze nog helemaal niet oud waren :o Ik wil donderdag even naar runnersworld toe. Maar frustrerend zijn al die tegenslagen wel!

Sportkleding bij de Aldi? Ben wel benieuwd naar de shirts, ik heb nog geen folder gezien zal het even in de gaten houden.

Amaryllis leuk hoor je peptalk, maar ik heb mijn twijfels over hoe gezond sporten is, ik kan amper lopen van de pijn :')

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:50

Vandaag hardgelopen, ging toch verrassend goed! evy is niet eens zo heel zwaar :) (de eerste les dan..)
zal ook even gaan kijken bij de aldi :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:51

Dat blauwe kleurtje van die shirtjes bij de Aldi vind ik wel leuk.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:03

JA die vond ik ook erg leuk :j lijkt me een fijn shirtje voor in het voorjaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:35

Wat is jullie gemiddelde tempo dat jullie lopen? Ik heb nu een app die dat bijhoudt, maar ik heb geen idee wat een beetje "gemiddeld" is voor een vrouw.. op internet kom ik vooral de gemiddelde snelheid van mannen tegen, maar die lopen denk ik wel wat harder dan vrouwen, haha.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:37

Ik heb vandaag les 25 gelopen van evy. Ging opzich wel goed en heb ongeveer 6,25km gelopen. Ik loop eigenlijk altijd in een normale joggingsbroek, maar nu word het misschien wel eens tijd voor een echte hardloop tight/legging
Merken jullie nog echt verschil bij kleding van verschillende sportmerken?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:41

Hallo,
Mag ik me hier ook melden? :D
Ik loop nu al 1,5 jaar hard dus al lang. Loop in april weer de 5 mijl.
Verder heb ik niet veel doelen en loop meestal een rondje van 5 tot 10 km.
Wil heel graag uitbreiden maar op de een of andere manier wil dat niet goed lukken.